Yhtä päivää ei enää kannata pelkästään olla sairauslomalla
Jos kerran ensimmäinen on palkaton ja on sairas ja joutuu sen takia jäämään kotiin, ei varmaan toipilaana 2. päivänä vielä kannata mennä töihin. Voi olla, että mielellään on sitten samalla 3. päivän pois.
Kommentit (84)
Kannattaisin, että ekalta saikkupäivältä maksettaisiin vaikka 50%. Varmasti vähentäisi saikutusta, mutta saisi kuitenkin jonkinlaista korvausta. Eihän siinä ole mitään järkeä, että työnantaja joutuu maksamaan täyttä palkkaa saikutuksesta. Miettikää itse jos olisitte yrittäjiä.
M46 työntekijä
Vaihtoehtona esittäisin saikkupäivien palkaksi 80%. Eihän lomautettunakaan täyttä palkkaa saa. Työstä pitää maksaa vain silloin kun tehdään työtä. Mitä järkeä maksaa täyttä palkkaa tyhjästä.
Muistakaa että kun viikon on joutunut kuumeen takia makoileen sängyssä selkä voi tulla maksamisen takia kipeäksi jolloin sairasloma jatkuu. Muista jos työnantaja ei arvosta ei tarvitse sinunkaan
Mä en ymmärrä kyllä, että miten tämä voi muka olla joko työnantajalle tai sitten työntekijälle iso ongelma? Ei mun työpaikoissa ole ollut ketään saikuttajia, ja jos on sen vuodesta riippuen 0-3 kertaa saikulla, niin eipä tuo käytännössä tuloihinkaan vaikuta jos ei työnantajan menoihinkaan.
Toki varmasti eri työpaikoissa ollaan eri työmoraalilla töissä ja eihän mulla nyt ole kokemusta kuin alle 10 eri työpaikasta.