Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhtä päivää ei enää kannata pelkästään olla sairauslomalla

Vierailija
21.03.2024 |

Jos kerran ensimmäinen on palkaton ja on sairas ja joutuu sen takia jäämään kotiin, ei varmaan toipilaana 2. päivänä vielä kannata mennä töihin.  Voi olla, että mielellään on sitten samalla 3. päivän pois.

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei makseta!? Olen huomenna saikulla ja palkka siitä tulee. Ap on ihan sekaisin taas.

Vierailija
22/84 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jessus kun taas typerää porukkaa. Ei tuo yhden päivä palkaton Saikku kosketa kuin niitä joilla ei ole työehtosopimusta, eli todella pientä osaa työssäkäyvistä.

No miksi siitä on niin vouhotettu. Eikä sitä tiedä, koska laajennetaan koskevaan suurempaa työntekijämäärää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin. Meillä hyvinvointialueella esihenkilö voi puhelun perusteella myöntää viisi sairauslomapäivää virustaudeista.

Jatkossa tekeydyn rahtusen kipeämmäksi ja toivun yhden ylimääräisen päivän. Sairastan ani harvoin ja varsin usein olen selvinnyt flunssasta 1-2 pvän levolla. Jatkossa olen ilman muuta 3-4 pv kotilevossa, mikäli ekan päivän palkattomuudesta tulee todellisuutta. 

Vierailija
24/84 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän sen saikun pituuden määritä useimmille lääkäri?

Monessa paikassa on paikallisesti sovittu omailmoitus-saikku. Meillä saa olla 1-5 päivää omalla ilmoituksella ja 6 päivää puolenvuoden aikana. 

Vierailija
25/84 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaapas laiskaiset että miksi ihmeessä teidän pitäisi saada PALKKAA kotona pötköttämisestä?? 

Oikein ja kohtuullista olisi että koko sairausloma alusta loppuun olisi palkatonta. 

Vierailija
26/84 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin. Meillä hyvinvointialueella esihenkilö voi puhelun perusteella myöntää viisi sairauslomapäivää virustaudeista.

Jatkossa tekeydyn rahtusen kipeämmäksi ja toivun yhden ylimääräisen päivän. Sairastan ani harvoin ja varsin usein olen selvinnyt flunssasta 1-2 pvän levolla. Jatkossa olen ilman muuta 3-4 pv kotilevossa, mikäli ekan päivän palkattomuudesta tulee todellisuutta. 

Myös potkuista tulee todellisuutta jos näitä sairaslomia rupeaa usein tulemaan, onneksi tulevaisuudessa pystyy helpommin antamaan kenkää näille hupi saikuttelijoille.

Vierailija
27/84 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei auta 2 päivän sairausloma kun viimeksi ainakin maksoin 65e kun ei ole enää työterveyttä ja terveyskeskus ei ota vastaan jos ei ole hoidon tarvetta

osa-aika työ ja päivän palkka 50e ja jos eka menee palkattomaksi niin tulot 2 päivästä 50e, kulut 65e

Vierailija
28/84 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta sitten ekana päivänä kannattaisi  tehdä kuin olla pelkästään sairauslomalla??

Vierailija
29/84 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan heti niin paljon saikkua kun vaan saa ilman lääkärintodistusta.

Vierailija
30/84 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä tulee laajat tes-lakot kun liitot pistää palkallisen ekan sairauspäivän takaisin tesseihin. Orpo ja riikkuli aiheuttaa näin toimillaan jälleen muutaman miljardin menetykset yrityksille.

Vierailija
31/84 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän sen saikun pituuden määritä useimmille lääkäri?

Monessa paikassa on paikallisesti sovittu omailmoitus-saikku. Meillä saa olla 1-5 päivää omalla ilmoituksella ja 6 päivää puolenvuoden aikana. 

No ompa teillä paskat sopimukset. Meillä on kolmepäivää omalla, ja loput lääkärintodistuksella. Eikä noiden kolmen päivän sairauden alkujen määrää ole rajoitettu.

Vierailija
32/84 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös potkuista tulee todellisuutta jos näitä sairaslomia rupeaa usein tulemaan, onneksi tulevaisuudessa pystyy helpommin antamaan kenkää näille hupi saikuttelijoille.

Tosin se sinun ns. Hupisaikuttelija kun vetää laittomat potkut lääkärintodistus kourassa oikeuteen, kääntyy onnesi jos se edes alkoi.

Vierailija
33/84 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta sitten yhenpäivän hupisaikuttajat voi hyvällä omallatunnolla saikuttaa kun eihän siitä edes makseta. 

Vierailija
34/84 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapas laiskaiset että miksi ihmeessä teidän pitäisi saada PALKKAA kotona pötköttämisestä?? 

Oikein ja kohtuullista olisi että koko sairausloma alusta loppuun olisi palkatonta. 

Laiskuudesta en tiedä, mutta itse saan kaikki sairastamani taudit töistä (päiväkodista). Tai ainakin hyvin suurella todennäköisyydellä ne sieltä tulee. Ihan reilua mielestäni, että jos työkyvyttömyys on työperäistä, niin kyllä siitä palkka kuuluu saada.

Tosin sairastan erittäin vähän muutenkin, joten vuositasolla ei tulisi kovin suurta palkanmenetystä. Ei kylläkään taida tulla koskemaan meidän alaa se ekan päivän palkattomuus...

Vierailija
35/84 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän se orpon ja purran märkä päiväuni on. Monenko kuukauden yleislakon olet valmis kokemaan haaveesi toteuttamiseksi? Kuukauden, kolmen? 

Vierailija
36/84 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joudun olemaan. Minkäs teet, kun toimivaa hoitoa ei saa. Tasan yksi päivä, mutta ei tonnien kuukausipalkoilla tarttekaan välittää muista ihmisistä. 

Vierailija
37/84 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikko suoraan tai mielellänsä sairaseläkkeelle.

Ja sen jälkeen vauva.fi:hin valittamaan kuinka hallitus vie köyhiltä tuhkatkin pesästä.

Vierailija
38/84 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olenkin juoppo, en ole ollut krapulan takia koskaan poissa töistä.

- Irwinisti

Vierailija
39/84 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei auta 2 päivän sairausloma kun viimeksi ainakin maksoin 65e kun ei ole enää työterveyttä ja terveyskeskus ei ota vastaan jos ei ole hoidon tarvetta

osa-aika työ ja päivän palkka 50e ja jos eka menee palkattomaksi niin tulot 2 päivästä 50e, kulut 65e

Höpöhöpö. Työterveydenhuolto on työnantajan lakisääteinen velvollisuus. Kaikkea skeidaa sitä saakin lukea.

Vierailija
40/84 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän se olisikin, jos työantajat joutuisivat itse olemaan poissa aina yksittäisiä. Heidätkin voitaisiin laittaa pihalle ja ottaa pomo, jolla on käynyt parempi tuuri. 

Eikun hetk... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi