Joko 40 vuotiaana alkaa nämä jokapäiväiset päiväunet? Ainakin 1,5h joka ilta. Selkä ja jalat jumissa joka aamu,tästäkö se alamäki alkaa?
Nytkin meni aamulla yli 30min, että selkä "asettui" ja pystyi liikkumaan normaalisti. Samoin jalat jumissa.
Mitä 10v päästä??
Kommentit (56)
On muitakin onnettomia. Selkä alkoi reistailla kolmikymppisenä, myös polvet välillä ei edes taipuneet, toinen tai molemmat. Nyt 50+ vähän joka nivel välillä kipuilee, sormia myöten.
Vierailija kirjoitti:
On muitakin onnettomia. Selkä alkoi reistailla kolmikymppisenä, myös polvet välillä ei edes taipuneet, toinen tai molemmat. Nyt 50+ vähän joka nivel välillä kipuilee, sormia myöten.
Niin ja nyt polvet taipuu kyllä taas alas, mutta ylös ei oikein pääse.
Ikää 50v. Nivelet jäykät ja lievää nivelrikkoa on jo olemassa.harrastan liikuntaa monta kertaa viikossa, se on ehdottoman tärkeää.
Kylläpä taas on kommentteja. Kun minä liikun ja voin hyvin, kipuja omaavat ovat tietysti patalaiskoja sohvaperunoita. Kun minä syön hyvin eikä minua väsytä, muiden ruokavaliossa täytyy olla vikaa. Ap ymmärrän sinua täysin, olen itse kärsinyt selkäkivuista 25-vuotiaasta asti, vaikka olen aina liikkunut paljon. Jossain vaiheessa esimerkiksi pilates vain pahensi tilannetta. Olen myös aina väsynyt ja uni tulee samalla kun pään tyynyyn pistän, suurin syy lienee työ, jonka koen henkisesti liian kuormittaviksi. Olisihan se ihanaa, kun asiat ratkeaisivat noilla pikkuvinkeillä, mutta joskus vaan ei ole mahdollista hankkiutua eroon niistä haittatekijöistä. Minulla esimerkiksi kahvilla ei ole mitään vaikutusta väsymykseen vaikken edes juo sitä joja päivä, jolloin tehon pitäisi olla parempi. Monia se taas piristää.
Jumpan ja ruokaremontin lisäksi ehdottaisin, että tarkistutat kilpirauhasarvot vajaatoiminnan poissulkemiseksi. Minä nukuin joka päivä tunnin töiden jälkeen ja syy löytyi kilpirauhasesta.
Vierailija kirjoitti:
Jumpan ja ruokaremontin lisäksi ehdottaisin, että tarkistutat kilpirauhasarvot vajaatoiminnan poissulkemiseksi. Minä nukuin joka päivä tunnin töiden jälkeen ja syy löytyi kilpirauhasesta.
Ja sokeriarvot.
Siitä se alkaa. Heität vain reilusti ne riipparisi olkiesi yli ja menet ottamaan ne tupsluurit. Voit käyttää toista riippariasi tyynynä, kun pääset maate ja revit sen sieltä selänpuolelta pään alle.
Sama juttu mulla mutta oon jo 53 v. Onneksi myös kulli on aamuisin jäykkä, ainoa ilonpilkahdus.
ettei oo parkinsonin tautia pukkaamassa ?
"Täytän tänään 35 vuotta. Olen nyt virallisesti keski-ikäinen. Tästä eteenpäin elämäni on vain alamäkeä. Surkeaa liukua kohti iensairauksia, pyörätuoliramppeja ja kuolemaa", Adrian Mole raapustaa päiväkirjaansa."
kulumat luissa ja nivelissä voi kipuilla. veriarvot voi olla huonot ja väsyttää. kilpirauhas vaivat ja 2 tyypin diabetes, voi oireilla keski-iässä. itse oon aina joutunut nukkuun päiväunia, huonon terveyden takia, on kaikkea vaivaa paljon.se auttaa jaksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu mulla mutta oon jo 53 v. Onneksi myös kulli on aamuisin jäykkä, ainoa ilonpilkahdus.
Hämmästyttää tuo peniksen jatkuva esille tuonti, ihan sama mistä vaan on kyse tällä palstalla. EI NAURATA, lopeta huono huumoris !
Vierailija kirjoitti:
Voi olla myös esim. alkavaa selkärankareumaa.
T. Valelääkäri
Sama arvaus tuli mieleen tuosta makuulla jäykistyvästä ja hitaasti vetristyvästä selästä.
Kakkosarvauksena: joku nikamaväli kuivahtanut ja/tai modic-muutoksia nikamassa.
Lannerangan magneettikuvassa selviää syy.
Tosin selviämisen jälkeen voi olla hyvinkin ettei asialle ole mitään tehtävissä - risa nikama ei millään taikatempulla ehjäksi muutu.
Syö vähemmän hiilareita niin ei väsytä päivällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämmästyttää tuo peniksen jatkuva esille tuonti, ihan sama mistä vaan on kyse tällä palstalla. EI NAURATA, lopeta huono huumoris !
Minusta se oli tällä kertaa ihan hauska. Ehkä toki vaikuttaa sekin että 55 exällä joka ei minun kipujani ymmärtänyt, ei ollut jäykkänä sekään.
Tuttua. Harrastan kovaa liikuntaa, lajia, jota olen aina harrastanut, mutta vanhemmiten palautuminen on hitaampaa ja hitaampaa ja välipäivät menee vaan palautuessa. Kuumat suihkut aamuisin ovat hieman helpottaneet tilannetta, myös sängyn vaihto hieman pehmeämpään. Olen myös alkanut syömään enemmän varsinkin aamulla ja päivällä, jaksaminen on parantunut kovasti. Kyllä se alamäki vaan alkaa jo tuntua, ja huonot elintavat varsinkin vaikuttavat. Kun syö tasaisesti pitkin päivää ei iltapäivällä tule pahaa sokeripiikkiä, mikä nukuttaa. Kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Olisiko alkava 2.tyypin diabetes,kun väsyttää noin pahasti?
Olen 45v enkä nuku päiväuna. Nukuin kyllä aikaisemmin huonossa avioliitossani. Olin onneton ja stressaantunut. Eron jälkeen päiväunet loppuivat. Tästä aikaa jo yli kuusi vuotta.