Joko 40 vuotiaana alkaa nämä jokapäiväiset päiväunet? Ainakin 1,5h joka ilta. Selkä ja jalat jumissa joka aamu,tästäkö se alamäki alkaa?
Nytkin meni aamulla yli 30min, että selkä "asettui" ja pystyi liikkumaan normaalisti. Samoin jalat jumissa.
Mitä 10v päästä??
Kommentit (56)
10 vuoden päästä syöt glukosamiinia ja olet notkeampi kuin nelikymppisenä.
Minä oon kohta jo 47-v. eikä tarvi nukkua päiväunia.
No ei, olet jotain 30 vuotta aikaisessa. Tarkista ruokavalio, ala liikkumaan ja nuku riittävästi yöllä.
Ap syö huonosti. Ruoka vaikuttaa hyvinvointiin, ei ikä.
Voi olla myös esim. alkavaa selkärankareumaa.
T. Valelääkäri
Vierailija kirjoitti:
Liike on lääke kaikkeen kremppaan
Ekana ruoka
Hiilareita kuluu sulla liikaa ja mahdollisesti myös oksalaattipitoisia kasviksia.
Pidä parin päivän eliminaatiokuuri, jolloin syöt vain rasvaista naudanlihaa, kananmunia, voita ja suolaa. Syö niin paljon kuin haluat. Huomaat muutamassa päivässä kuinka pääsetkin sängystä ylös ilman jumeja ja kolotuksia. Tee siitä johtopäätöksiöet mitä pitää jatkossa syödä.
Olen 48 ja mitään kremppaa ei ole ollut. Liikun monta kertaa viikossa. Haluun olla virkeä ja notkea! Suosittelen :)
Mun nelikymppinen kaveri valitteli ihan samoja ongelmia. Hän ei juurikaan harrasta liikuntaa ja elää muutenkin epäterveellisesti, mutta ei ole ylipainoinen. Nivelet ja luut on kovilla, jos ne eivät saa lihaksista tukea, joten suosittelen kuntosalia. Itselläni ei mitään kolotuksia ole vaikka ikääkin on 43.
Mä 58v. Teen kaikkia vuoroja 24/7 . Myös yötyötä. Anna itsellesi lupa nukkua kun siltä tuntuu; päikkäreitä nukutaan pitkin välimeren rannikoa ja oot nuorikin viel. M58
Mä nukun päiväunet joka päivä, vaikka olen vasta 45 vuotta. Menen aamulla töihin, sitten ruokatauoksi kotiin. Syönnin jälkeen nukun noin 45 min. Sitten takaisin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Mä nukun päiväunet joka päivä, vaikka olen vasta 45 vuotta. Menen aamulla töihin, sitten ruokatauoksi kotiin. Syönnin jälkeen nukun noin 45 min. Sitten takaisin töihin.
Teen noin kuuden tunnin työpäivän.
63-v. enkä yleensä nuku päiväunia, sauvakävelen reippaasti joka päivä mäkistä maastoa 5-6 km ja käyn kuntosalilla soutamassa ja nostelemassa painoja, pyöritän hulavannetta jne. Venyttelen ja joogaan. Ei ole pahemmin kipuja missään.
Raudan puute, b12 puute, folaatin puute, deen puute... Ei suomalaiset saa "tavallisesta arkiruuasta" kaikkea tarvitsemaansa, varsinkaan naiset, ja se sitten kostautuu viimeistään keski-ikäisenä kun varastot vaan on tyhjät ja solut rappeutuu nopeammin ja nopeammin, ja se kehitys lähtee jo 25-vuotiaana.
Moni kuvittelee, että vanheneminen alkaa vasta nelikymppisenä. Ihminen saavuttaa piikkinsä 25-vuotiaana, ja siitä lähtee rappeutuminen kohti vanhuutta. Ensin toki hitaasti, mutta vauhti kiihtyy tietysti aikaa myöden. Kyllä voi pitää itsestään huolta, liikkua, nukkua jne. mutta solutasoon on vaikea vaikuttaa niin ettei vanhenemista tapahtuisi, se on myös geeneistä kiinni.
Itse kyllä tarkastaisin sen mitä syöt. Välttämättä samalla sapuskalla ei enää pärjää kuin nuorempana.
Tarkista munuaisarvot lääkärillä.
Ala syömään ns. Hotelliaamupalaa. Pekonia, munia ym. Tuhtia evästä hedelmiä unohtamatta. Lounaaksi riittää salaatti kanalla/kalalla lisättynä. Takaan ettei ole päivällä vetämätön olo eikä väsytä/nukuta iltapäivällä.
Ala jumppaamaan.