Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko 40 vuotiaana alkaa nämä jokapäiväiset päiväunet? Ainakin 1,5h joka ilta. Selkä ja jalat jumissa joka aamu,tästäkö se alamäki alkaa?

Vierailija
21.03.2024 |

Nytkin meni aamulla yli 30min, että selkä "asettui" ja pystyi liikkumaan normaalisti. Samoin jalat jumissa. 

Mitä 10v päästä??

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa pahalta, että nukut iltaisin noin paljon. Kuinka paljon nukut yöllä?

Onko uniapnea tutkittu?

Vierailija
42/56 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä kremppoja odotellessa, itsellä ruokavalion kuntoon saaminen ja liikunnan lisääminen on lisännyt virtaa ihan hirveästi. Olen paljon energisempi nyt 40+ vuotiaana kuin vaikka viisi vuotta sitten. Ei tarvitse nukkua päiväunia, eikä paikatkaan ole jumissa muuten kuin lihakset kipeänä salitreenistä. Kuulostaa kurjalta ja loppuelämä aika pitkältä jos tässä vaiheessa jo olo olisi raihnainen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä kremppoja odotellessa, itsellä ruokavalion kuntoon saaminen ja liikunnan lisääminen on lisännyt virtaa ihan hirveästi. Olen paljon energisempi nyt 40+ vuotiaana kuin vaikka viisi vuotta sitten. Ei tarvitse nukkua päiväunia, eikä paikatkaan ole jumissa muuten kuin lihakset kipeänä salitreenistä. Kuulostaa kurjalta ja loppuelämä aika pitkältä jos tässä vaiheessa jo olo olisi raihnainen. 

Tätä on ollut jo pari kolme vuotta, luulin että johtuu iästä. Kun vanhentuminen alkaa 25 vuotinaana. 

Ja aina toitotetaan vanhuuden vaivoista. 

Ap

Vierailija
44/56 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liike on lääke. Lähde lenkille ja voimistele.

Vierailija
45/56 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniapneaa ei ole tutkittu.

Sokerissa yksi arvoista oli koholla. 

Ap

Vierailija
46/56 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viittaa mahdollisesti insuliiniresistenssiin, joka ei kuulemma välttämättä näy edes paastosokerissa tai jopa A1c:ssä eli ns. pitkässä sokerissa? Käytännössä ehkä helpoin (ei de facto tartte tehrä mitää) mutta monille varsinkin emotionaalisesti mahdoton pikahoito on ainakin parin päivän vesipaasto??

Vierailija
47/56 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60v. Ei päiväunia, eikä selkä jumita. Suosittelen joogaa, kävelyä ja laihdutusta jos ylipainoa. 

Vierailija
48/56 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanssi..

Vierailija
49/56 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu mulla mutta oon jo 53 v. Onneksi myös kulli on aamuisin jäykkä, ainoa ilonpilkahdus.

Hämmästyttää tuo peniksen jatkuva esille tuonti, ihan sama mistä vaan on kyse tällä palstalla. EI NAURATA, lopeta huono huumoris !

Minusta se oli tällä kertaa ihan hauska. Ehkä toki vaikuttaa sekin että 55 exällä joka ei minun kipujani ymmärtänyt, ei ollut jäykkänä sekään.

Onhan se hyvä että edes jotain positiivista aamuista löytyy👍

Vierailija
50/56 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka paikkaa kyllä kolottaa ja välillä on selkä ihan jumissa ja issiastyyppistä kipuilua. Joskus niinkin, että jalat meinaa pettää alta, kun yhtäkkiä nykäisee selästä lujaa.

Mutta työelämässä olen, fyysistä työtä enkä saikuta. Selän kanssa pärjää yleensä, kun on liikkeessä, levon jälkeen on pahimmat kivut.

Ikää 53. Niin, ja päiväunia en nuku, vaikka yöunet jäävät yleensä 4-6h välille arkipäivinä.

Vierailija
51/56 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu mulla mutta oon jo 53 v. Onneksi myös kulli on aamuisin jäykkä, ainoa ilonpilkahdus.

Hämmästyttää tuo peniksen jatkuva esille tuonti, ihan sama mistä vaan on kyse tällä palstalla. EI NAURATA, lopeta huono huumoris !

Monelle miehelle ja jopa joillekin naisille peniksen jäykkyys on tärkeä asia.

Vierailija
52/56 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppui päiväunet neljään kymppiin. Saisikin nukuttua päikkärit. Nyt vedetään aamu viidestä ilta yhteentoista samoilla silmillä.

Vierailija
53/56 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla myös esim. alkavaa selkärankareumaa.

T. Valelääkäri

Selkärankareuma edellyttää, että sulla on HLA B 27, sillä ei taida montaa sellaista olla, jolta tämä tekijä puutuu. Se on kuitenkin muistaakseni n30% suomalaista. Kaikkie he eivät kuitenkaan saa selkärankareumaa.

T.tutkija

Vierailija
54/56 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin psoaslihas jumpan kolme viikkoa sitten ja nyt alkaa nuo oireet helpottaa.

Vierailija
55/56 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 49 ja myös sairaalloisen ylipainoinen, ja vaihdevuodet päällä, alkoholin suurkuluttaja ja kroonisesti uneton, mutta ei niin mitään tuollaisia vaivoja. Kai mulla on ihan mieletön tuuri, koska monen kuulen valittavan tuontapaisia juttuja neljästäkympistä eteenpäin, ja oma terveysintoinen äitinikin aikoinaan tuli jo nelikymppisenä "raihnaiseksi" ilman että oli mitään tiettyä sairautta kuitenkaan.

Vierailija
56/56 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa huonossa kunnossa jo nyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi