Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka päästä alkuun meditoimisessa? En vaan osaa...

Vierailija
21.03.2024 |

Miten aloittelija pääsisi parhaiten kiinni meditaatioon? Mä en jotenkin yhtään osaa.

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meditoiminen on kaikessa yksinkertaisuudessansa vain hiljentymistä. Istu alas tai mene makuulle ja vain olet siinä. Se on joskus vaikeata mutta teet kuten parhaaksesi koet. 

Vierailija
2/77 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä rentoutua. Usein monet haluavat olla hiljaisuudessa mutta jotkut ottavat rentoutumismusiikkia, sekin voi olla joskus helpompaa joillekin. Ohjattuja meditaatioita suosittelen jos kykenee rentoutumaan kunnolla jotta voi keskittyä niihin paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halutessaan voi myös tehdä erilaisia harjoitteita. Kun teet mitä tahansa askareita niin voit keskittyä eri aisteihisi, sekin on meditatiivista toimintaa. Ei nyt ihan meditoimista mutta terapeuttista sekin. Voit käyttää siis kaikkia aistejasi tehdäksesi havaintoja.

Vierailija
4/77 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita mindfulnessista. Kun sen osaat, niin siityminen meditoimiseen on helppoa. Ota avuksi jokin äänite, joka ohjaa mindfullnessia. Tee 1-2 kertaa päivässä.

Vierailija
5/77 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloita mindfulnessista. Kun sen osaat, niin siityminen meditoimiseen on helppoa. Ota avuksi jokin äänite, joka ohjaa mindfullnessia. Tee 1-2 kertaa päivässä.

Mitä tarkoitat tällä mindfulnesillasi koska näistä on paljon erilaista tietoa kaikkialla.

Vierailija
6/77 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos itämaisten oppien sijaan kokeilisit perinteistä rukousta? 

Vierailija
7/77 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity hengitykseesi. Seuraa jikaista sisään ja uloshengitystä kuin haukka. 

Vierailija
8/77 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat tällä mindfulnesillasi koska näistä on paljon erilaista tietoa kaikkialla.

https://mindfulness.fi

tämä on grand old lady asiassa

Vierailija
9/77 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kotona muutaman kerran mennyt olkkarin lattialle makuulle. Silmät kiinni ja hengitän rauhassa keskittyen hengitykseeni. Puhelimeen ajastimeen ennalta valittu aika esim. 15 minuuttia. Rauhoittaa ja tulee mukavan seesteinen olo. Kesällä voi samaa tehdä vaikka metsässä joko mättäällä maaten tai istuen. 

Vierailija
10/77 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoaminen ja hikihommat. Leikki lastenkin kanssa. Hyvä taide ja hyvä ruoka sitten lepo.

Vierailija
11/77 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten rukoileminen auttaa meditoimisessa? Harjoitteista se voisi käydä jos haluaa keskittyä hiljentymiseen sekä rukoilemiseen ja olla läsnä vain siinä. Se ei auta hiljaisen tilan saavuttamiseen.

Vierailija
12/77 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aina pitäisi ajatella jotain?

Vierailija
13/77 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä etsit meditoinnilta. Haluatko olla tässä, maadoittunut ja läsnä, ehkä selvätietoisena. Vai haluatko ajatella, keskittyä mielikuviin tai vaikka kaukokatsoa. Joku aihe tai aiheet. Vai tutkia edellistä elämää. Vai etsiä luontoa, uutta tai kartalla paikat. Olisiko luonnonäänet avuksi, aallot tai äänirauta. Voi nukahtaa vahingossa, jotkut meditoivat unen yhteydessä. On paljon niksejä ja vinkkejä videoilla ja netissä, kunhan ei usko niitä kaikkia suorilta, valitsee vain itselle sopivan. Ja suojauksen, rukouksen. Onko ruokavalio ja yrtit avuksi, spirulina 3-4 kpl.

Vierailija
14/77 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskity hengitykseesi. Seuraa jikaista sisään ja uloshengitystä kuin haukka. 

Tässä halutaan keskittyä hengitykseen ja halutaan päästä tätä kautta läsnäolevaksi.

Vierailija
15/77 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suositan jokaiselle Jumalan puoleen kääntymistä asioissaan. Siihen meidät on tehty. Hän loi meidät Häntä tarvitseviksi

Vierailija
16/77 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä suositan jokaiselle Jumalan puoleen kääntymistä asioissaan. Siihen meidät on tehty. Hän loi meidät Häntä tarvitseviksi

Minä uskon Jumalaan. Ja meditoin. Koska silloin olen häntä lähellä.

Vierailija
17/77 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://mindfulness.fi

tämä on grand old lady asiassa

Tosi hyvä linkki ja sopii kaikille stressaantuneille. Olen tehnyt itsekin kaikenlaisia rentoutumisharjoituksia aina, meditoiminen on helpompaa kun kehokin olisi rentona. Jos keho on kovin stressaantunut niin rentoutuminen on joskus jopa mahdotonta. Lehdessäkin oli tänä aamuna erittäin hyvä artikkeli stressiin liittyen. 

Vierailija
18/77 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumalaa ollaan lähellä kun ei eletä synnissä. Ei Hän mene koskaan kauaksi ihmisestä. Hän on lähellä niin arjessa kuin juhlassa. Jokainen joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu

Vierailija
19/77 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi aina pitäisi ajatella jotain?

Tässä on ehkä ajateltu sitä että on vain läsnä itsensä kanssa. Meditatiivista tilaa tällä ei saavuteta ellei sitten vain tavallaan olla siinä rukoustilassa ajattelematta yhtään mitään, olemisen tilassa. Tämän tilan voi saavuttaa missä asennossa tahansa kunhan vain olet rennosti läsnä hiljaisuudessa itsessäsi. Jotkut osaavat myös sulkea itseänsä ulkoisiltakin ääniltä joissain tilanteissa.

Vierailija
20/77 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumalaa ollaan lähellä kun ei eletä synnissä. Ei Hän mene koskaan kauaksi ihmisestä. Hän on lähellä niin arjessa kuin juhlassa. Jokainen joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu

ei hän menekään kauas ihmisestä, mutta hän häviää arjen metelissä. Siksi meditoiminen - eli hiljaisuudessa istuminen ilman häiritseviä ajatuksia - hyvä. Silloin huomaa, että hän on juuri tässä. Olin vain hävittänyt hänet kiireeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi