(.)TAMMIMASUJEN LA-TI(.)
Kommentit (59)
Muksut heräsi jo klo 7 ja mä olisin niin halunut nukkua mutta ei...
Mulla on myös selkä aikas kipee aina aamusin ku nousen mut se on vissiin sen takia kun nukun selällä niin ranka jotenkin puutuu...
Hauskaa Lauantai aamua kaikille
Ihana lauantai ja tietenkin piti erätä jo klo 8 kun olisi pitkään saanut nukkua... Näin se aina menee..
Mulla mielialat tuntuu *vähän* tasaantuneen! En ole itkenytkään moneen päivään... Luulen, että sillä kun sain miehelle kunnolla sanottua mikä vaivaa ja sitten kun se tuli sinne valmennukseen on suuri osuus asiaan.. Ei se näköjään tässä tilassa paljon tarvi, että mielialat heittää häränpeetä..
Valmennus oli hyvä! Näki muitakin esikoista odottavia ja kuuli vähän miten muilla menny odotus. Semmosia näkötuttuja oli, mut ei ketään ketä olisin tuntenu.. Eipä tuo haittaa. Pari tuntia meni tosi äkkiä.
Sitten oli se mammajumppa, mikä oli kans tosi mahtava juttu! Ensin vähän oli luennon tyyppistä ja tutustuttiin keskenään (meitä oli 4 siellä) ja sitten jumpattiin. Meni kylläkin ristiselkä kipeäksi, että toivottavasti ei kovin pahaksi äidy. Mulla kun ei juurikaan kavereilla ole lapsia, niin tosi mukava nähä muitakin odottavia nyt.
Oltiin illalla yksissä juhlissa ja siellä joku nainen sano että sen miniällä on parin kuukauden päästä laskettu aika ja totes että minä varmaan saan samoihin aikoihin kun on samankokoinen maha! Jossakin opuksessa luki, että näillä viikoilla raskaus alkaa näkyä.. Mulla näky jo viikolla 12! Eikö yleensä esikoisen odotuksen pitäis alkaa näkyä myöhemmin ja kasvaa hillitymmin ku monisynnyttäjän? Vaikka eikö se niin mene että poikkeus vahvistaa säännön...
Tervetuloa uudet joukkoon huimaan!
Ja onnea edelleen rakenneultran hyvistä uutisista ja niistä punktion hyvistä uutisista!
Mies päikkäreillä, niin pitää mennä härnäämään se hereille, että lähetään ulos kun kerrankin aurinko paistaa!
Hömppä ja masuasukki 19+1
lauantaipäivää!
Herättiin koko perhe puol 10 ja mies painu vajan rakennushommiin heti aamupalan jälkeen. Meijän neidin kaveri, samanikäinen eli 4,5v asuu melkein naapurissa niin ne on leikkiny koko aamupäivän jälleen kerran keskenään. Mä oon sisällä homehtunu ja tehny intialaista currykanaa ruoaksi (mun lempparia, nam!) ja jälkkäriks leivoin omenapiirakan. Vielä kun sais tuon perheen syömään, mut ku molemmat sekä isä että tytär ovat kuulemma juuri nyt niin kiireisiä etteivät ehdi. Olkoon ulkona, minä alan ainaki nautiskelemaan ;-).
Illalla mulla on tyttöporukalla jokavuotiset rapujuhlat. Kunnon snapsien ryystämistä ollu seki tapahtuma, mut nyt sit kokeillaan sitäkin tapahtumaa selvinpäin..
Viis työpäivää takana niin eilen koko illan makasin sohvalla ku toi ihana turvonnut alapää (siis nivustyrän takia) särki ihan sumeena. Aamulla ku heräsin niin olo oli taas normaali. Heti taas ku oon muutaman tunnin ollu jalkeilla niin se paine tuolla alhaalla on julmeton. Kävelen ku vaappuva ankka!! Meijän yks doctor sano et sairaslomalle jos särky tulee mahottomaks mut ajatus et viikkotolkulla sairaslomalla niin ei kiva.
Joku kyseli ummetuslääkkeistä niin itse oon käyttäny nyt aamuin illoin levolacia. Sit on olemas myös laxoberon tipat jotka on must hyviä. Tota levolacia ostin vuos sit ku meijän neidillä oli tosi kova ummetus niin kuukauden levolackuuri sai vatsan toimimaan normaalisti eikä mitään enää olla tarvittu. Mä nyt todennäkösesti joudun tohon levolackoukkuun loppuraskaudeks. Mulle kuivatut luumut tai luumusose saa ihan oks.reaktion joten niitä en voi kuvitellakaan. En esim. voinu sillon vauvana tyttärellekään luumusosetta syöttää ku se on vaan niin vastenmielistä mulla..
No, menen nyt yksin hienosti katettuun pöytään ja nautiskelen jos toi muu porukka ei nyt tuolta tuu!!
Pantsa ja peukaloinen rv 19+2
Heissan kaikille!
Uutena ilmoittautuisin mukaan, jos vaan sekaan sopii ;) ?
Toista odotellaan saapuvaksi meidän perheeseen, la on 8.1. Esikoinen on sellainen ihana uhmaikäinen riiviö (04/05) ja mieskin taloudesta löytyy :) .
Viikot menee töissä vielä toistaiseksi joten hirveän usein en koneella jaksa/ehdi istuskella mutta koitan ryhdistäytyä sen(kin) suhteen nyt kun kaikki alkuodotuksen ikävyydet on takana.
Ai niin, TYKS:issä olisi tarkoitus synnyttää eli täällä Turun suunnalla asustellaan ;) .
Palailen paremmalla ajalla kertomaan itsestäni enemmän ja lukemaan muiden tammiodottajien kuulumisia!
-duffeli-
Mies lahti heti aamusta tyton kanssa kaymaan postissa ja asioilla niin sain jaada nukkumaan. Hyvin harvoin tata tapahtuu silla yleensa tytto haluaa aitin ylos ja laittamaan aamupalan - vaikka isa tekis ihan samanlailla niin joskus ei kelpaa?!?! Olin pitkasta aikaa koko viikon toissa (tai siis ne 3 paivaa kun mulla toita on) eika tarvinnut kertaakaan lahtea kesken pois, oksentelen yha paivittain mutta onneksi se ei enaa vie ihan kokonaan voimia! Ja kavin taas eilen aamulla siella odottaville tarkoitetussa vesijumpassa - mikas siina kun tyoaikana saa kayda :-) Ihan kiva olis jos sielta vaikka loytyis sitten vauvakavereita - esikoisen kanssa meilla on sellanen viiden hengen "vauvaporukka" jonka kanssa on tavattu viikottain siita lahtien kun lapset syntyivat - ensimmainen niista tayttaa kolme kuukauden paasta (ja viimeinen tammikuussa).
Iltapaivalle on sovittu kaverin kanssa treffit puistoon, jatetaan mies keittioon ahkeroimaan kun illalla meille on tulossa kavereita syomaan. Kavin eilen kaupassa toiden jalkeen yksinani ja viinihylla sain tuijotusta osakseni masuni kanssa - teki mieli tokaista etta tosiaanko luulette etta itselleni naita oon ostamassa??
Joku sanoi masun nakymisesta etta esikoisen kanssa se pysyis piilossa pidempaan - ei mulla ainakaan - viikolla 13 alkoi nakya esikoisesta samoin kuin tasta ja nyt on masu isompi kuin kaverilla joka on 2 kuukautta pidemmalla raskaudessa... Mina olen aika lyhyt ja ei taida vauva mahtua muualle kuin tunkemaan ulospain heti :-)
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Charlie rv 21+2
En ole minäkään pahemmin jaksanut kirjoitella palstalle, mutta ehkä se muuttuu ajan kanssa..
On ollut puhetta masujen koosta. Olisin halunnut kysyä minkä kokoisia sf-mittoja muilla tammimammoilla on ollut neuvolassa..
Itseä kun rupes huolestuttamaan kun rakenneultrassa vauva oli viikon verran pienempi kuin olisi pitänyt olla ja nyt neuvolan täti sai sf-mitaksi 16. Esikoisesta oli tuo koko viikolla 18! En silloin tajunnut mitenkään asiaa kysyä mutta kotona rupes sitten tietty miettimään - ehkä liiankin kanssa!
huolestunut Ninette 23+3
Onnittelut hyvistä uutisista ja tyttövauvasta! =)
Me oltiin eilen juhlissa ja voi jessus, kun on ollut krapulainen olo koko päivän.. (mietin sit miehen oloo, niin voi olla vielä kamalampi, HIH!) Tultiin kolmelta vasta yöllä kotiin, niin väsy on ollut hirvee ja syötyä tuli huonosti illalla.. sipsiä, karkkia ja limppaa vaan, oli sitten hieman turvonnut olo ;)
duffelille tervetuloa ja kiva, kun tulee kirjoittajia lisää, niitäkin jotka ei ole vielä ollut kovin aktiivisia kirjoittelijoita. No jos se sit siitä vielä lisääntyis, kun äippälomat alkaa.. vaikka meneehän siihen vie, mutta ollaanhan jo syyskuussa ja joulukuun alussa taitaa alkaa ensimmäiset äitiyslomat vai jo aiemmin!?
mamtin kuulumisia oon kans miettinyt, hyvä että oli hviiä kuulumisia ja onnittelut tytön odotuksesta! Aivan ihanaa kuulla hyviä uutisia ja kumpaa joku odottaa! Silti me ei sitä ensviikon rakenteessa kysytä, vaikka toisaalta se ois ihana tietää.. :)
Nyt laittaan pyykit ja sen jälkeen ulkoileen, kun on ollut kuiva ilma tänään.. kunhan ei heti rupeis sataan, kun päästään ulos.. meille on niin nyt syksyllä välillä käynyt :/
Emmuli rv 19+3
Iltaa,
Katselin ensi viikon alkussa olevan rakenneultran kutsua. Minkä ihmeen takia ne haluaa vanhat röntgen kuvat mukaan? Kuin vanhoja kuvia tarvitaan vai kaikki mitä omistaa?
Marie
Ihan ekaksi Mamtille onnea hyvistä tuloksista. Minä kanssa jo ehdin ihan odotella sinun kuulumisia. Uusille tervetuloa mukaan.
Mitään kummoista ei itselleni kuulu. Viikonloppukin menee töiden merkeissä (uusien ohjelmien opettelua/suunnittelua) joo ja tietty "pakollisten" tuntien ohjausta.
Vatsa on hiljainen, välillä pieni töytäisy siellä täällä ja dopplerilla kyllä sydänäänet kuuluu, mutta välillä pistää miettimään onko kaikki tosiaankin vatsassa hyvin. Miehelle jo epäilin, että puuttuukohan tältä kaverilta jalat tai kädet kun ei ton enemmän/pontevammin melskaa. Melkein puolitoista viikkoa vielä ultraan ja sitten vasta saan tietää, että missä mennään (huoh). Olenkohan muuten ihan viimeinen meistä tammikuisista joka menee ultraan kun olen muutenkin tuolla loppukuulaisissa ja ultrakin on noin tavattoman myöhään eli vasta viikolla 20+6?.
Mutta nyt täytyy näköjään lopetella, osa porukasta tulee jo saunasta pois ja minä vaan istuskelen edelleen täällä koneella.
Leppoisaa lauantaita kaikille tasapuolisesti!
t: Kaino Elvi ja kamu 19+1
Ei tässä mitään varsinaista asiaa ole, kunhan muuten muutaman sanasen kirjoitan.
Heti alkuun onnea hirveästi mamtille (toivottavasti nikki meni oikein) hyvistä kuulumisista.
Itse viettelen lauantain-iltaa kolmisin lasten kanssa ( jotka tosin jo nukkumassa) kun mies lähti synttäribileisiin. Itse en viitsinyt lähteä mukaan kun on kumminkin kosteat juhlat tiedossa ja voisi tuntua olo hieman ulkopuoliselta. Eikä muutenkaan kehtaa lähteä sinne valvomaan kun saa kerrankin pari päivää töiltään levätä. Eikä kyllä olis ollut lapsenvahtiakaan kovin helposti saatavilla, joten...
Keskiviikkona olisi sitten se rakenneultra. Voi kunpa kaikki olisi hyvin!
Tömpsyjä tuntuu päivittäin useaan otteeseen ja antaa turvallisuuden tunnetta vauvan hyvinvoinnista. Uskomatonta että tämä kaikki tapahtuu nyt viimeistä kertaa! Kun lapsiluku on kyllä tämän pienokaisen jälkeen sitten täynnä.
Täytyy yrittää vaan nauttia tästä ajasta sen minkä pystyy.
Tämä raivoisa mielialan valhtelu tekee siitä välillä vaan aika vaikeaa, mutta kun sen tietää mistä se johtuu niin kyllä sen kestää. Tänäänkin sain taas miehelle kunnon raivarin kun väärään aikaan mainitsi jostain asiasta. Se ihminen saa kyllä kiihtymään minut nollasta sataan sekunnissa.. no se siitä.
Nyt pitää lopetella tältä erää ja siirtyä oikeasti tuijottamaan selviytyjiä.
Öitä kaikille!
miuwau rv19+2
Oon kiertänyt vaikka kuinka monta kangaskauppaa, mutta en oo löytänyt mistään laadukkaita ja samaanaikaan kivalla kuviolla olevia kankaita, jotka sopisivat tytölle ja pojalle. Täällä oli muutama käsityöihminen, ootteko te etsineet tai löytäneet kankaita?
Ja tohon röntgen asiaan olis kiva saada myös kommenttia. Onko muut joutuneet ottaan röntgen kuvia ultraan ja jos on, niin miksi?
Marie huomena rv 20 alkaa
Mahan kasvamisesta on ollut puhetta, mulla ainakin on jo mahaa ja käytössä äitiyshousuja. Oon kyllä lyhyt, joten voi olla että maha kasvaa nopeammin ulos päin kuin pitkällä ihmisellä. Mielialan vaihtelut on tullut nyt kuvioon mukaan. Itkettää melkein kaikki ja pienestäkin tulee jo tippa linssiin. Toivottavasti tämä tästä, ei jaksas olla koko ajan niiskuttamassa. Ja vaikka kuinka koittas hillitä itseään niin jotenkin se jarru on häipynyt, outoa.
Mun ei pitänyt oottaa röntgen kuvia ultraan mukaan. Voisko ne katsoa niistä niitä mittoja? siis pelkkä arvaus.
Kävin eilen yhen ystäväni kanssa katselemassa muksutallissa vauvan tarvikkeita. oli kiva nähä niitä ihan oikeasti kun oon vaan netistä katsellut. Melkeinpä oon nyt varma, että tahon Brion Happy-vaunut. Mitä vaunuja muut tahdotte?
Mä veikkaisin, et noi röntgenkuvat ois siis niitä, jos on edellisiä raskauksia niin niistä sitten, jos on jouduttu kuvaamaan lantiota, että mahtuuko vauva pihalle.. Mut siis en varma oo, näin sen päättelin ja korjatkoon joku joka asiasta tietää oikeesti.. pantsahan vois valasta asiaa kätilönä :)
Mulla muuten on taas semmonen olo kuin ei raskaana oiskaan, aamulla kun masu on vie kadoksissa ja jotenkin kevyempi olo, niin nyt sitten TAAS huolettaa :/ No perjantain ultraan pitäis jaksaa odottaa! Nää supistelut hämää vaan, mut kait jaksan odotella neuvolaa kuun loppuun.. toisaalta jännittää, jos rupee paikat jo aukeen.. ja sitä kun ei itse tie, mut jos sitä odottais seuraavaan neuvolalääkäriin rv 26 ellei hirveesti rupee tulemaan ja huolettaan *sekin* asia..
Emmuli rv 19+4 (ensviikol odotettu puoliväli :) )
Röntgen kuvista en osaa sanoa muuta kuin, että "mitä röntgen kuvia?". Ei minusta ole röntgen kuvia otettukaan..
Mulla on nyt (vasta) alkanut liikkeitä tuntumaan enempi. Keskittymään niihin en ehdi, mutta ihan istuessa esim. tässä koneella alkaa vatsassa tuntua nykimisiä.
On tää elämän kiertokulku kyl ovelaa. En selviä tästäkään raskaudesta ilman läheisen hautajaisia. Mummuni kuoli eilen. Kaikissa kolmessa aiemmassakin raskaudessa on joku läheinen "antanut paikkansa uudelle tulokkaalle", jos näin voisi ilmaista.. Jos tulokkaamme on tyttö, olemme (jo aiemmin) päättäneet antaa hänelle 2. ja 3. nimeksi mummuni 1. ja 2. nimen. Itsellänikin on samalla tavalla äitini mummun nimet.
Mulla on joka päivä stressi ruoan laitosta - mitä tänään syötäisiin? Huoh. Voi kun olisi oma kokki! Tänäänkin oikein luksusta, makaronit tuolla kattilassa kiehuu.. Jospa menisin katsomaan, löytyisikö niide seuraksi muuta kuin ketsuppia.
Minnikki ♥ tutteri 21+5
Ihan ensimmäiseksi yhdyn Minnikin kommenttiin "mitä ihme röntgenkuvia???" Olisko toi joku yleinen kutsu joka lähetetään kaikille jotka menee johonki röntgen tai ultratutkimuksiin (muihinkin ku raskausjuttuihin). En todella keksi mitään selitystä. Kysäsehän Marie mitä kuvia ne tarkottaa sitten ku meet siihen ultraan ja valaise meitäki.
Mä olin eilen rapujuhlissa ja ihania kotimaisia rapuja tuli syötyä hillittömästi!! Tuli vaan valvottua kahteen ja sit jo ennen kasia aloin tuijottamaan kelloa ja nousin ylös. Nyt ramasee. Tää aamunvirkku olotila (mihin en oo tottunut) on periaatteessa ihan kiva, mut sit päivällä väsyttää ja mä oon tosi huono menemään päiväunille.
Minnikki manaili tuota ruokastressiä. Mulla oli joskus sama juttu ku en oo mikään "keksinpä päästäni jonkin ruoan" tyyppiä, mut sit aloin tekemään kerran viikossa listaa mitä teen (etin netistä pirkan, eri ruokablogien pitäjien, yhteishyvä-lehtien ruokamaailmasta tms.)tulevalla viikolla ruokaa (syödään 1-2 päivää samaa ruokaa), kirjotin kaikki ainesosat mitä mulla ei ole kotona ja sit hoidan kerralla viikon ruokaostokset ja sit on helppo tehä ku aina valmiina mitä ruokaa tehä. Eikä koko kotimatkaa töistä tarvii pähkäillä mitä tekis ruoaks. Ja tällä tyylillä myös ruokalaskuki on aavistuksen pienentynyt! Mulla on yks tuttu, jolla on tyyliin kuukauden ruokalista tehtynä (heillä on 7 hengen perhe) ja kokee sen tosi helpoksi noin suuren perheen kanssa.
No niin, ajattelin mennä kiusaamaan itseäni ja nivustyrääni ja ajaa nurmikon. Mä rakastan nurmikon leikkausta ja oon melkein koko päivän ollu vaakatasossa niin nyt raittiiseen ilmaan!!
T: Pantsa ja peukaloinen 19+ risat
Marie, ei minunkaan ole kyllä koskaan tarvinnut mitään rtg-kuvia ultraan viedä. Olisiko niille tullut tosiaan joku erehdys tota kutsua lähettäessä.
Meillä toimitaan noiden ruokahommien suhteen samoin kuin Pantsan perheessä. Suunnittelen yleensä arkiruoat etukäteen viikoksi ja ostan sitten kaupasta kerralla suuremman satsin ns. perustarvikkeita. Viikonloppuna sitten tehdään ruokaa enempi fiilispohjalta ja käydään silloin yleensä ihan erikseen kaupassa ostamassa mm. herkkuja, leivontatarvikkeita yms. Helpottaa ihan mielettömästi arkea ja tosiaan säästää ruokalaskuakin ja aikaa kun ei tartte jatkuvasti hypätä kaupassa.
Meillä alkoi näköjään sairastelu välittömästi kun pienet aloittivat päivähoidon. Kolmoselle nousi viimeyönä kuume ja silmätulehduskin näyttäisi jylläävän. Kiva ilmoittaa töihin, että jään kotiin hoitamaan häntä. Meillä todella huono sijaistilanne joten kaikki hommat siellä sitten kasaantuu mun hoidettavaksi kun töihin tästä pääsen. No toivottavasti kolmosen olisi ainut sairastaja ja tarvittaessa saa sitten mies järjestellä omat työnsä niin, että voi hänkin olla välillä kotona (kun juuri nyt ei kuulemma millään pysty...)
Oma napa voi hyvin. Huomenna neuvolaan pitkästa aikaa mutta sielläkin vain näitä perusjuttuja.
Lisää kuulumisia sitten huomenissa.
Voimaa viikkoon!
KainoElvi ja kamu 19+2
Ummetuksesta... otin tänään elämäni ekaa kertaa levolaccia ja toimi. :) Otin vain puolet siitä annoksesta, koska mulla on niin herkkä maha, että ajattelin, että saan "tuloksia" aikaan pienemmälläkin määrällä. Ja joku puhui, että käyttää ihan koko ajan sitä, niin mää kokeilen nyt vaikka pari viikkoa kans että ottais sitä ylläpitoannosta. Ku turhaa kai sitä kärsii jos on apuakin tarjolla. Ja ku mää tuun ihan himokipeeksi, ku ei toimi maha.
Nyt on hirveen turvonnu olo jotenkin ja selkä ihan jumissa. Kävin kyllä lenkillä, mut ei se auttanut. Pitää pyytää ukkoa, jos se vähän hieroisi. Joku puhui, että maha aamuisin kadoksissa. Oispa mullakin. :) minäkin oon sitä ihmetelly, ku vaikka ensimmäistä odotan, niin maha tuli kyllä aikaisin näkyviin. Nyt jo ihmiset kyselee, että koska sulla on laskettuaika ku oot noin iso jo. Ja mun maha-asukas ei tykkää yhtään, jos istun maha litussa vaan pitää istua silla maha pystyssä. :)
Pitää pyytää vaikka ens viikolla neuvolasta venyttely ja selkä-jumppa ohjeita. Mää yritin tehdä selällään vatsalihas liikkeitä, niin ei puhettakaan, ku alaselkä on niin kipeä.
Huomenna mennään miehen kaa ostaan turvakaukalo ja katsellaan vaunuja ja rattaita. Onko kellään ollu käytössä sellainen systeemi, että ois ollu pelkät vaunut ensin käytössä ja sitte vaan rattaisiin, mistä kääntyy selkänoja kuitenkin vaaka-tasoon? Ku on pohdittu, että tarvitaanko välttis yhdistelmiä.
Anteeksi, ku ihan vaan omaa napaa tuli, mut jotenkin väsy olo, vaikkei mitään oo oikeastaan tänään tehny.
Mukavaa viikonalkua kaikille!
Amelie ja Martti rv 21+5 (ajatelkaa, että 27 viikolla alkaa viimeinen raskauskolmannes!)
Tervetuloa uudet!
Viimeisten viikkojen aikana oon ehtinyt vain pikaisesti käydä lukemassa keskustelua. Nyt sunnuntai-iltana saunan päälle voisin hetkeksi istahtaa alas kirjoittamaan. Oikeastaan ehtiminen on ollut kiinni siitä että oon vaan nukkunut koko sen ajan mitä en ole töissä. Vähän olen ollut jo huolissani että onko kaikki kunnossa, mutta siltä nyt neuvolan ja ultran jälkeen näyttäis. Hemoglobiini ja verenpaine ym. hyvät. Olin huolissani senkin takia, että mua puri punkki pari viikkoa ja mahaan vielä, se pirulainen! Ehti olla kiinnittyneenä kai useamman tunnin. Tässä tilassa on vaikea olla pelkäämättä pahinta (Borrelioosia tai avokuumetta). Kävin tietysti lääkärissä asiasta ja seurailtiin tilannetta. Ei tullut rengasta ts. merkkiä infektiosta eli säikähdyksellä päästiin.
Ultrassa kävin viime viikolla (rv 20), kaikki kunnossa. Pituutta pienellä oli 20cm. Sukupuoleksi kätilö veikkasi tyttöä. Mulla onkin ollut koko ajan tyttöolo. Mies haluaisi vielä käydä 4d-ultrassa, sille nää ultrat on ollu varmaan vielä kovempi juttu kuin mulle. Ekaamme siis ootamme. Samalla viikolla neuvolassa SF-mitaksi saatiin 18,5. Täällä onkin ollut puhetta masujen koosta. Mullakin moni kysellyt laskettua aikaa, kun on jo niin iso maha. Painoa mulla on tullut alusta vajaa 4 kg. Ihan hyvin kai. Mulla olikin muutama liikakilo ennestään ja oon yrittänyt katsoa mitä syön, mutta kyllä sitä nauttiakin pitää! Sokerirasitus mulla on edessä jossain vaiheessa (painoindexin takia)? Onko jollakina aiempaa kokemusta sellaisesta ja tuliko ongelmia sokerien vuoksi?
Joku muukin (anteeksi, en muista nimeä) kertoi nähneensä kummallisia unia. Niin täälläkin. Sitä kai monella tavalla valmistautuu tulevaan! Nyt niitä unia näkemään...
t. Sinnuli + Rinsessa (rv 20+ jotain)
29.12.tjw-----------------28v--------eka-------------Jorvi
1.1.kimmi----------------33v--------viides----------K-SKS
1.1.ninette---------------30v--------toinen----------TYKS
3.1.noffetus--------------26v-------eka-------------TAYS
5.1.jasper08-------------26v-------kolmas--------kättäri
6.1.trio---------------------38v-------kolmas--------kättäri
7.1.Eno-Elmeri---------35v--------toinen---------Jorvi
8.1.döner78-------------30v--------toinen---------hyvinkää
9.1. Tii75-----------------33v--------toinen----------KOS
11.1.Anni09-------------31v----------eka----------kättäri tai NKL
12.1.tepa84--------------24v-------eka-------------TAYS
13.1.mae3---------------27v-------kolmas--------kättäri
13.1.ela-------------------26v-------eka-------------TYKS
13.1.minnikki-----------24v-------neljäs----------SatKs
13.1.puhkarhu----------31v-------toinen---------LKS
14.1.pineli----------------37v-------toinen---------kättäri
14.1.Ronjakasperi-----32v-------eka-------------Oys
14.1.Niinanii-------------34v-------toinen---------naistenklinikka?
15.1.3xäippä74---------34v-------viides----------Seks
15.1.footprint74---------34v-------seitsemäs---?
15.1.äitiliini2004--------24v-------kolmas-------kättäri
15.1.amelie--------------21v-------eka-------------Oulu
15.1.Charlie-------------32 v------toinen----------ulkomaa
15.1.Sipis----------------41v.--------eka------------Porvoo
17.1.Pinkspinks--------26v-------toinen---------?
17.1.Kohka--------------31v-------toinen---------Seks
17.1.Laura 1981-------26v-------kolmas-------tammisaari
18.1.kesämamma83-24v-------toinen---------SAS
18.1.winterangel-------31v-------eka-------------?
19.1.Nasu----------------28v-------kuudes-------Jorvi
19.1.lootuskukkanen-27v-------kolmas-------jorvi
19.1.Dazka--------------31v-------kolmas-------VKS
19.1. Littlestar----------31v-------eka------------ulkomaat
19.1.MOELPA----------??v--------toinen---------?
20.1.Thilia-thalia-------26v-------eka-------------KSKS
20.1.Peppi_82----------25v-------kolmas-------OYS
20.1. Lila82--------------26v-------eka-------------NKL
20.1penelope77-------??v-------?----------------SatKs
20.1.basilika5----------32v-------neljäs---------kättäri
20.1. Salsatar----------27v-------toinen----------OYS
20.1.Maaju--------------33v-------toinen----------K-SKS
21.1.Peregriina--------25v-------eka-------------TAYS
21.1.krista_81----------27v-------eka-------------Lohja
21.1. mamti81----------27v-------neljäs---------KOS
21.1. Salama-78-------29v-------eka------------KOKS
22.1. TiiaMariia---------26v-------eka-------------?
22.1. Sinnuli-------------31v-------eka-------------Naistenklinikka
22.1. maimu-------------24v-------toinen---------PKKS
22.1. Ahemo-------------??v-------kolmas-------Hys
23.1. Vauhtiviuhti-------23v-------eka-------------Hys
23.1. Ama-riia-----------27v-------toinen---------K-SKS
24.1. eikkuli80----------28v-------kolmas--------SEKS
25.1. milo84-------------23v-------eka-------------kättäri?
25.1. jonna-78----------29v-------seitsemäs---PKKS
25.1. Blomma-76------32v-------toinen---------Lohja
25.1. raisa78------------29v-------toinen---------PKKS
25.1. Mittu-maari-------26 v------toinen----------TAYS
25.1. kerveli-------------33 v--------eka-----------Jorvi
26.1. aino-maaria------23v-------eka-------------Tays
26.1. vilivilijonkka------21v-------kolmas--------pkks
26.1. Marie1981-------27v-------eka-------------Hys tai Tays ?
26.1. MamaLady------26v--------eka------------- ?
26.1. Shei----------------22v-------kolmas--------ulkomailla
27.1. pibii-----------------33v-------toinen---------TYKS
27.1. Ahava-------------------------toinen-----------Naistenklinikka
28.1. Emmuli81--------26v-------toinen---------TAYS
28.1. pumpuli85--------23v-------eka-------------Seks
28.1. Stiina--------------31v-------toinen----------NKL
29.1. ukku---------------34v-------kolmas--------TAYS
29.1. curious------------33v-------toinen---------PKKS
29.1. Pantsa------------31v-------toinen---------NKL
29.1. miuwau-----------33v-------kolmas-------SKS
30.1. hömppä82-------26v-------eka-------------OYS
30.1. Minna_J----------30v-------kolmas--------Hyvinkään sair.
30.1. Hiirulainen-------33v-------kolmas-------KOS
30.1. KainoElvi---------37v-------viides----------?
31.1. Jaffa76------------31v-------kolmas-------KOS
31.1. JB72 --------------36v-------neljäs---------K-HK