Polyamoria käsitetään väärin
Kauhean moni luulee, että kyse on ympäriknsä n......sesta. Väärin. Joku saattaa vaan ihan oineasti rakastaa kahta tai useampaa ihmistä intohimoisesti ja sitoutuen.
Kommentit (223)
Vierailija kirjoitti:
Tunnetko ketään polyamorista,jonka "rakkaus" moneen ei liittyisi seksiin?
Tunnetko yhtään avioparia, joiden liitto ei liittyisi myös seksiin?
Ja kerrotko vielä vastauksen jo aiemmin kysyttyyn kysymykseen: miksi täysivaltaisten aikuisten rakkaussuhteissa ei saisi olla seksiä?
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole lapsuudessa kokenut perheessä vakaata ja johdonmukaista turvaa niin silloin riski aikuisuudessa tuottaa henkisen väkivallan kautta turvattomuutta läheisilleen kohonnut. Näitä tapauksia on. Ihan julkisuudessa saakka.
Miten tämä liittyy polyamoriaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tavallisesta erilainen odoksuttaa. Mitä enemmän olisi oikeaa tietoa, sitä helpompi ymmärtää.
Itsellä on viisikymppinen sukulainen, joka on elänyt "kolmen kimpassa" yli 20 vuotta. Ei siitä suurta meteliä pidetä, elävät omaa elämäänsä.
Vähemmistöyhteisöt eivät ole luotettava tiedon lähde. Ovat kuin uskonnollisia ääriliikkeitä. Kaikki epäterveet ilmiöt laitetaan maton alle ja pidetään kulissia ulospäin.
Näistä esimerkkeinä katolinen papisto ja Suomen vanhoillislestadiolaiset 😇
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole keneltäkään aiheesta kysynyt. Kaikki tuntemani polyamoristit ovat kertoneet minulle itse olevansa polyamoristeja. Kaikki he nussivat ympäriinsä niin paljon kuin ehtivät. Jotkut ovat naimisissakin ja paneskelevat silti kaikkea, mikä liikkuu, usein montaa kerralla.
On se kyllä outoa, että tulee väärinkäsityksiä.
Eikä tule mieleen, että hieman toisenlaiset ihmiset eivät kerro asiasta ihan kaikille?
Jos aviopuolisot ovat sopineet avoimesta suhteesta tai polyamoriasta, sinun paheksuntasi on täysin aiheetonta.
En paheksu ketään, mutta jostain syystä näiden ihmisten on pakko selostaa nussimistaan kaikille, somessa, ja kertoa kun ovat niin polyamorisia, niin polyamorisia, että anustappia perseeseen vaan ja "ei kai siinä mitään jos nussii kahden miehen kanssa kerralla, etköpähän s
Kummin nyt siis pitää toimia? Uskaltaa olla julkisesti sitä mitä on, vai pitää monisuhteisuus oman piirin tietona?
Aivan, molemmat yhtaikaa ja jos siihen ei pysty, saa haukut, kuten vähemmistöön kuuluva yleensä saa.
P.S. Sinua selvästi kiinnostaa nuo anustappiasiat, mutta voisitko pitää sen omana tietonasi? Ei liity esim. minun monisuhteeseeni yhtään mitenkään.
Huutonaurua miten akat katsovat kyllä miesten YKSIPUOLISTA, jopa pakotettua moniavioisuutta mutta toki raivo repeää vasta kun naiset saavat samoja vapauksia! Miehillä niitä satoja vaimoja on, kas kun silloin lässytätte luontoa ja valinnanvapaus se vain raikaa.
Mihis se valinta nyt katosi? Miten muiden suhteet kuuluvat teille? Tehän aina julistatte miten alistuminen, nimenvaihto ja jalkavaimona olo on hihi valintoja, mutta johan estelette valintoja kun nainen saakin valtaa.
Niin tyypillistä heteroiden valikoivaa "vapautta".
Pölyilijät ovat erittäin marginaalinen osa. Jos he olisivat hiljaa eivätkä hyökkäisi normaalia valtavirtaa kohtaan eivätkä olisi elämässään esittäneet läheisilleen muuta kuin ovat niin arvostelua ei tulisi.
2 peräkammarin poikaa ja dominoiva pirttihirmu. Ihanaa se on!
Vierailija kirjoitti:
2 peräkammarin poikaa ja dominoiva pirttihirmu. Ihanaa se on!
Hoivaava matami ja pari alistuvaa tossua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on sekaisin niin on, mitäpä sitä selittelemään muille...
Miksi olisi sekaisin? Parisuhde on ainoa läheinen suhde, jossa vaaditaan keinotekoisesti monopolia, sillä
- Lapsella on usein kaksi vanhempaa
- ihmisellä on useampia ystäviä
- Vanhempi pystyy rakastamaan useampaa lasta
Kumppanit eivät vertaudu lapsiin, eivät ainakaan kypsien aikuisten suhteissa..
Totta. Todella epäkypsä ottaa lapsen roolin aikuisena suhteissaan. Muussakin elämässä käyttäytyy kuin uhmaikäinen.
Miten te voittekin ymmärtää noin väärin näitä vertauksis?
Miksi ne kaikki on rumia läskejä?
Vierailija kirjoitti:
Tätä ei moni tajua
Ketä kiinostaa, aivan merkityksetön asia 99,9% ihmisistä.
Missä näihin vasemmistoryhmiin voi tutustua?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne kaikki on rumia läskejä?
Oletko sä nähnyt keskivertoista suomalaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä laskeskelin, että jos mulla olis vaikka kolme kumppania ja näillä kolmella myös kaikilla kolme ja heillä kaikilla kolme, niin jo siinä olis aikamoinen eritteiden vaihto käynnissä. Vai onko se tosiaan niin, että vaan mulla saa olla kolme, mutta näillä kolmella vaan mut. Sehän olis aikamoista itsekyyttä ja toisten vapauden suitsimista.
Turvaseksisäännöistä ja testeistä voi sopia. Paitsi tietysti monogamistit, jotka harrastavat selän takana suojaamatonta ja tuovat taudit tuliaisina.
Että ihanko meinaat ettei selän takan pettämistä tapahdu polysuhteissa? 😂🤦
Naikoon kukin niin viiden tai vain yhden kanssa , ihan sama. Kunhan ei tarvitse kuunnella tätä oman aatteen tuputusta. Miksi helvetissä sitä pitää puolustella toisinajattelijoille. No, tää somehan tarjoaa alustan, että näitä saa sietää loputtomasti. Ennen voi olla vaan avaamatta ovea, kun joku yritti kaupata uskontoaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä laskeskelin, että jos mulla olis vaikka kolme kumppania ja näillä kolmella myös kaikilla kolme ja heillä kaikilla kolme, niin jo siinä olis aikamoinen eritteiden vaihto käynnissä. Vai onko se tosiaan niin, että vaan mulla saa olla kolme, mutta näillä kolmella vaan mut. Sehän olis aikamoista itsekyyttä ja toisten vapauden suitsimista.
Turvaseksisäännöistä ja testeistä voi sopia. Paitsi tietysti monogamistit, jotka harrastavat selän takana suojaamatonta ja tuovat taudit tuliaisina.
Että ihanko meinaat ettei selän takan pettämistä tapahdu polysuhteissa? 😂🤦
Eikä tauditkaan tartu. Hah.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on sekaisin niin on, mitäpä sitä selittelemään muille...
Miksi olisi sekaisin? Parisuhde on ainoa läheinen suhde, jossa vaaditaan keinotekoisesti monopolia, sillä
- Lapsella on usein kaksi vanhempaa
- ihmisellä on useampia ystäviä
- Vanhempi pystyy rakastamaan useampaa lasta
Naitko sinä lapsiasi? Sairasta.
Miksi niissä kuvioissa sitten tuntuu olevan niin usein mt-ongelmallisia tai muuten reppanoita?
Miksi sitä puolustellaan asioita salailla kuin fanaattisempi kultti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää miksi tämä herättää joissain ihmisissä näin voimakkaita tunteita. Itse olen monogaminen, enkä ymmärrä miten minulta on pois miten jotku toiset järjestävät vapaaehtoiset parisuhteensa.
Ei olekaan pois. Kritiikki kohdistuu feikkeihin ihmisiin jotka harjoittavat vuosikymmenien ajan eri ihmisiä kohtaan henkistä väkivaltaa. Käyttävät tietoisesti ja tahallaan ihmisiä omien lapsuuden haavojen paikkailuun olematta rehellisiä siitä mitä oikeasti tuntevat. Heille muut ihmiset ovat välineitä, käyttöesineitä.
No miten tää nyt liittyi polyamoriaan?
Monesti poly-herännäisillä tuollainen tausta
No johtuisikohan tämä siitä, että he ovat koko eläm
Pettäminen ja polyamoria ovat valinta.
Meillä perhe ja läheiset ystävät tietävät. Tässäkin ketjussa ilmenevien asenteiden takia emme kerro julkisesti suhteestamme, yhdellä meistä on puolijulkinen ammatti ja mediahuomio ja juorut ovat asioita, joita emme kaipaa.
Toiset valittavat, kun koko ajan toitotetaan ja tuputetaan, toiset pilkkaavat, kun vedetään matalalla profiililla.
Jos muiden ihmisten rakkauselämä ja oletetut seksisuhteet eivät kiinnostaisi niin paljon näitä tietynlaisia korkeamoraalisia yksiavioisia, niin mekin voisimme julkistaa suhteemme kaikessa rauhassa.