Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi rakennusalan ahdinko ei kiinnosta ketään?

Vierailija
20.03.2024 |

Oletteko huomanneet? Muutama juttu isommista rakennusprojekteista, mutta muuten ihan hiljaista. 

Alan syöksykierre koskee kuitenkin tuhansia ja taas tuhansia suomalaisia, monet heistä myös perheellisiä. 

Kommentit (126)

Vierailija
41/126 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhdanneherkkä ala. Ei ole ensimmäinen eikä viimeinen rakennusteollisuuden lama.

Ei pitäis olla yllätys.

Oliko liian pitkään nousukautta?

Nyt taitaa olla yhtä pitkä lama edessä.

15v lama.

Vierailija
42/126 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennusala on syklinen muutama vuosi nousua, pari vuotta laskua ja taas nousua. Ei tuollaiselle kannata tehdä mitään. Tietysti valtio voisi ohjata päätöksillään niin, että laskusuhdanteessa rakennetaan ja korjataan infraa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/126 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai se on surullista että duunit lähtee alta. Minullekin on käynyt niin ja porukkaa ei kyllä kiinnosta ollenkaan. Vanhemmatkin vaan voivotteli että voi kuinka kurjaa ja sitten siirryttiin muihin aiheisiin. Joten tulin tulokseen ettei kärsimys kiinnosta muita, ellei se koske suoraan heitä. 

Vierailija
44/126 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lomautettuna rakennusalalta. 

Firmamme ulkolaiset ovat silti töissä. Heidän palkkaansa tai työehtoja ei kukaan tiedä.

Vierailija
45/126 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni heistä varmaan äänesti persuja tai kokoomusta. Nauttikaa!

Tämä tän hetkinen ahdinko on demujen ja PUHUVANPÄÄN aiheuttama. Taloutta olisi voitu korjata jo edellisen hallituksen aikana, mutta demuja kiinnosti enemmän kansan suosio ja puoluepolitiikka

Juuri näin. Demut vastuuseen. Muistakaa kaikki seuraavissa vaaleissa tämä kaukokatseinen talouden päälle skeidaaminen. Lipponen osasi sentään leikata

Vierailija
46/126 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Firmamme ulkolaiset ovat silti töissä. Heidän palkkaansa tai työehtoja ei kukaan tiedä.

Pitäisi olla laki että ensin ulkolaiset pois, vasta sitten kotimaiset.

Vierailija
47/126 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus leikkasi miljoonia harmaan talouden tutkinnalta. 

Huijarit on innoissaan.

Vierailija
48/126 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole hienoa olla palkallisella lomalla? Itse myös rakennusalalla töissä ja lomautettuna.

On mukavaa tämä loma! Kohta tosin pitää palata takaisin. 

Vierailija
49/126 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä ei kiinnosta sakkaava talous sen vertaa, että ostettaisiin suomalaista ja käytettäisiin palveluita. Ostetaan kiinasta, äänestetään persuja ja syödään ja juodaan itsensä sairaaksi ja sen jälkeen valitetaan kun sairaalassa ei saanut niitä kalliimpia hoitoja. 

Vierailija
50/126 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun putkiremontti maksaa kymmeniä tuhansia eli kylppäriremppa on jotain pahasti pielessä alalla.

Vierailija
51/126 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska maailmankonaisväkiluku pitäisi saada palautettua takaisin 6 miljardin paikkeille koska silloin oli ongelmia vähemmän

Vierailija
52/126 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraili ja kirjoitti:

Suomalaiset vähenevät jatkuvasti ja nopeammin.

Vierailija
53/126 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla laki että ensin ulkolaiset pois, vasta sitten kotimaiset.

Bemaridemarihallitus löysäsi työluvat ja nyt sitten suomalaiset kilpailee kaikista duuneista koko maailman kanssa.

Vierailija
54/126 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä ei kiinnosta sakkaava talous sen vertaa, että ostettaisiin suomalaista ja käytettäisiin palveluita. Ostetaan kiinasta, äänestetään persuja ja syödään ja juodaan itsensä sairaaksi ja sen jälkeen valitetaan kun sairaalassa ei saanut niitä kalliimpia hoitoja. 

En tiedä miten kommenttisi liittyy aloitukseen. Jos uudesta 100 neliöisestä talosta saat maksaa pohjois-Suomessa vuokratontilla 350000-400000 euroa ellei enemmän niin täytyy kyllä sanoa, että ei kiinnosta. Hinnat on muutamassa vuodessa nousseet poskettomiksi. 

Vierailija
55/126 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun puolen miljoonan euron asunnossa Helsingissä ja olen opiskellut kansantaloustieteitä.

Kunpa ihmiset ymmärtäisivät mikä kaikki liittyy siihen, että mitä se asunto maksaa, mutta ei. Äänestetään persuja, ostetaan kiinasta ja ihmetellään miksei palkalla saa ostettu 400 000 euron asuntoa.

Sen takia, että lähetetään ne rahat mieluummin Kiinaan kuin tuetaan omaa kansantaloutta ja sinunkin työpaikkaasi, jolloin saisit parempaa liksaa. Suomessa saa parempaa palkkaa, kun taloudella menee paremmin. 

Mieti vaikka verotuksen kautta, jos muuta et tajua. 

Vierailija
56/126 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

rakennusala on suhdanneala ja alan toimijathan tietävät tämän. 

Ei tässä ole mitään ihmeellistä, siksi siitä ei tarvitse puhua. 1-2 vuoden päästä taas kuumenee. 

Tarkoitat 10-20v päästä kuumenee

Ei talouden syklit ihan noin hitaita ole.

Vierailija
57/126 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhdanneherkkä ala. Ei ole ensimmäinen eikä viimeinen rakennusteollisuuden lama.

Ei pitäis olla yllätys.

Oliko liian pitkään nousukautta?

Nyt taitaa olla yhtä pitkä lama edessä.

15v lama.

Tämä on pelkkä laskusuhdanne eikä lama. Ja tämän päättyminen on jo näköpiirissä. Ensi vuosi on jo plussalla. 

Vierailija
58/126 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yrittäjillä oli helppoa Marinin hallituksen aikaan. Nyt perskokkareita äänestäneet yrittäjät periaatteesta hymistelevät, että ihan ihanaa tää orpopurran hallitus. Ei haittaa yhtään vaikka kaikki menee päin pers..ttä. Konkurssia pukkaa ja muuta peetä. Saatiin kuitenkin oikeistohallitus ja häkäpöntöltä päänsilitystä. Niillä kyllä pärjää.

Vierailija
59/126 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole hienoa olla palkallisella lomalla? Itse myös rakennusalalla töissä ja lomautettuna.

On mukavaa tämä loma! Kohta tosin pitää palata takaisin. 

Pakko muuten sivusta todeta että tälleen ylityöllistettynä hoitajana lomautus kuulostaa lottovoitolta :D 

Vierailija
60/126 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun puolen miljoonan euron asunnossa Helsingissä ja olen opiskellut kansantaloustieteitä.

Kunpa ihmiset ymmärtäisivät mikä kaikki liittyy siihen, että mitä se asunto maksaa, mutta ei. Äänestetään persuja, ostetaan kiinasta ja ihmetellään miksei palkalla saa ostettu 400 000 euron asuntoa.

Sen takia, että lähetetään ne rahat mieluummin Kiinaan kuin tuetaan omaa kansantaloutta ja sinunkin työpaikkaasi, jolloin saisit parempaa liksaa. Suomessa saa parempaa palkkaa, kun taloudella menee paremmin. 

Mieti vaikka verotuksen kautta, jos muuta et tajua. 

Osittain syy on kyllä ihan kotimaisen tuotannonkin. Ennen suomalaista ostamalla oli tae laadusta, nykyisin hinta/laatusuhde ei enää kohtaa vaan ihan samaa skeidaa myydään korkeammalla hinnalla meillä. Laatu takaisin niin alkaa kiinnostaakin!