Ei enää ikinä esihenkilöksi! On ollut kyllä pettymys
huomata millaisia ihmiset työelämässä oikeasti ovat. Olen itse ollut aina ns. helppo alainen, hoitanut työni ja muutenkin helposti lähestyttävä ja mun kanssa tulee kyllä aina toimeen. Nyt olen 4v esihenkilötyön jälkeen siirtymässä muihin hommiin, ihan siitä syystä, että on ollut valtava pettymys huomata minkälaisia ihmiset oikeasti ovat. Ja minä johdin asiantuntijahenkilöstöä, eli pitäisi olla kiinnostus omaan alaan ja omiin hommiin. Vaan ei. Voisi jopa kirjan kirjoittaa kaikesta mitä on joutunut tässä näkemään ja selvittelemään
Kommentit (114)
Oletit siis naiviuttasi että johdettavasi olisivat samanlaisia kuin sinä,jos alaisesi näkevät sinussa heikkouksia niin varmasti käyttävät sinua hyväksi,kaikista vaan ei ole johtamaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin, eli sinusta vaan ei ole siihen hommaan, niele pettymykseksi ja mene eteenpäin äläkä valita.
Päinvastoin, omat alaiset eivät haluaisi päästää, eikä esihenkilökään ollut tyytyväinen päätökseeni mutta kyllä tämä mulle nyt riitti tätä lajia. Eikä tietenkään kaikki olleet hankalia, mutta riittää, että muutaman kymmenen joukossa on se kourallinen, joita saa paimentaa kuin lastentarhassa. Ja kyse kuitenkin ihan aikuisista ihmisistä, ei mistään junioreista. Juttelin taannoin erään vanhan tuttavan kanssa aiheesta ja hänellä samansuuntaiset kokemukset
t.ap
Et ole siis esimies ainesta, ja valitusvirrestä päätellen olet aika itseäsi täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Oletit siis naiviuttasi että johdettavasi olisivat samanlaisia kuin sinä,jos alaisesi näkevät sinussa heikkouksia niin varmasti käyttävät sinua hyväksi,kaikista vaan ei ole johtamaan.
Joo, olen ollut naiivi, kun olen ajatellut, että töissä tehdään niitä töitä. Jos ajattelit, että kirjoituksesi jotenkin loukkaa, niin älä suotta murehdi, ei tällaiset tunnu missään. En siedä yksikössäni kenenkään kiusaamista, huonoa käytöstä kollegoja ja asiakkaita kohtaan, lusmuilua jne. Näihin on ollut ihan pakko puuttua, muuten minä en olisi tehnyt töitäni hyvin.
t.ap
Eli edelleen, sinusta ei ole siihen hommaan. Turhaan tuot itseäsi jalustalle sille että sua ei ois päästetty pois ja kaikki tykkää joopa joo, sä et handlaa sitä hommaa ja olet niin itteäsi täynnä että ihan hyvä että teet jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Eli edelleen, sinusta ei ole siihen hommaan. Turhaan tuot itseäsi jalustalle sille että sua ei ois päästetty pois ja kaikki tykkää joopa joo, sä et handlaa sitä hommaa ja olet niin itteäsi täynnä että ihan hyvä että teet jotain muuta.
Taisi joku kohta kolahtaa?
"Päinvastoin, omat alaiset eivät haluaisi päästää,"
Se että alaiset tykkäävät sinusta kovasti ei ole automaattisesti merkki siitä että olisit hyvä esihenkilö. Voi olla että olet liiankin kaverillinen ja sovitteleva joka on kyllä positiivinen asia alaisten kannalta mutta ei aina sen koko työpaikan kannalta.
Voi kyynel, ja seuraava sivu kiitos.
Oi että, tiedän mistä puhut.
Ihan älytöntä tosiaan, miten joitakin aikuisia ihmisiä saa paimentaa kuin lapsia.
Ihan jo pelkästään lähtien siitäkin, että kun on selkeästi sovittu että poissaoloista pitää ilmoittaa, ja tuoda sairauslomalappu jos sairaus kestää yli 3 pv, niin näiden perässä saa juosta ja soitella joka kuukausi.
Työaikaani tuhrautuu PALJON ihan tällaiseen joutavanpäiväiseen paimennukseen, jonka LUULISI olen itsestäänselvää, kun niin monesti on ohjeistettukin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan älytöntä tosiaan, miten joitakin aikuisia ihmisiä saa paimentaa kuin lapsia.
Ihan jo pelkästään lähtien siitäkin, että kun on selkeästi sovittu että poissaoloista pitää ilmoittaa, ja tuoda sairauslomalappu jos sairaus kestää yli 3 pv, niin näiden perässä saa juosta ja soitella joka kuukausi.
Työaikaani tuhrautuu PALJON ihan tällaiseen joutavanpäiväiseen paimennukseen, jonka LUULISI olen itsestäänselvää, kun niin monesti on ohjeistettukin.
Kuulostaa todella tutulta!
t.ap
Joo pomona ei ole helppoa, itse en alkaisi siihen hommaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen ollut naiivi, kun olen ajatellut, että töissä tehdään niitä töitä. Jos ajattelit, että kirjoituksesi jotenkin loukkaa, niin älä suotta murehdi, ei tällaiset tunnu missään. En siedä yksikössäni kenenkään kiusaamista, huonoa käytöstä kollegoja ja asiakkaita kohtaan, lusmuilua jne. Näihin on ollut ihan pakko puuttua, muuten minä en olisi tehnyt töitäni hyvin.
t.ap
En todellakaan halua loukata,mutta jo se että sinä ajattelet niin tuosta tekstistä kertoo jo todella paljon sinusta jos kuvittelet että tuo oli tarkoitettu loukkaavaksi.
Vierailija kirjoitti:
"Päinvastoin, omat alaiset eivät haluaisi päästää,"
Se että alaiset tykkäävät sinusta kovasti ei ole automaattisesti merkki siitä että olisit hyvä esihenkilö. Voi olla että olet liiankin kaverillinen ja sovitteleva joka on kyllä positiivinen asia alaisten kannalta mutta ei aina sen koko työpaikan kannalta.
Tämä.
Kaverillinen esimies pärjää kun alaisilla on hyvä työmoraali ja normaalit käytöstavat, mutta joukkoon sattuu aina muutama mätämuna joka käyttää tilannetta hyväkseen.
Tiedän ap tasan tarkkaan mistä puhut, Ja se korvaus siitä lastentarhan paimentamisesta ei ainakaan itselläni niin iso ollut, että olisi kannattanut itseänsä ajaa noissa hommissa loppuun
Moni hinkuaa pomoksi, mutta vain harvasta on siihen. Kyllä pitää itsensä kovettaa, jos meinaa pärjätä.
Ap, itse olen koko urani ollut esihenkilö 50 alaiselle, ja vuodatuksestasi päätellen, olisit tarvinnut enemmän koulutusta monessa asiassa. Jo tuo, että haukut täällä alaisten käyttäytymistä, on epäammattimaista. Itse olen lähes 30v tehnyt tätä työtä. Ihmiset eivät ole robotteja vaan yksilöitä... Sillä toimintamallilla olisit jo päässyt pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Tutun kuuloista. Ymmärrän lastentarhafiiliksen vaikka jossain pikaruokapaikassa missä on nuoria vasta opettelemassa niitä työelämän pelisääntöjä, mutta jos pitää aikuisille, vuosikymmeniä työssä olleille selittää ihan perusasioita kerta toisensa jälkeen niin se on ihan älytöntä.
Onko nahkatehtaalla oleva esihenkilö esinahkahenkilö?
Et osaa motivoida erilaisia persoonia. Kaikkia ei voi johtaa samalla tavalla. Turhaan ylennät itseäsi ja niitä, joille tyylisi sopii. Opettele johtamaan.
Niin, eli sinusta vaan ei ole siihen hommaan, niele pettymykseksi ja mene eteenpäin äläkä valita.