Kannattaako mielialalääkitys lopettaa, jos paino on noussut 30 kg neljässä kuukaudessa?
Lääkäri ei tätä huomioinut oikein kunnolla mielestäni viime kerralla. Olin normaalipainoinen ennen lääkitystä aloittaessa. Minulla on ajatuksena se, että miten voin ikinä parantua masennuksesta, jos näen entisen normaalin itseni sijaan peilissä oksettavan riippulihaisen läskin, kun joskus pääsen lääkkeistä eroon? Eikös masennuslääkkeiden tarkoitus ole kuitenkin parantaa masennus, eikä aiheuttaa tai ylläpitää sitä?
Kommentit (18)
Lopeta heti lääkitys ja vedä lääkkeet vessanpytystä alas!!
Katso itseäsi peiliin ja hoida asiasi kuntoon vähitellen. Täyden vastuun ottaminen itsestä on parasta lääkkeestä. Kävele alkuun luonnossa vaikka hämärän aikaan, jos et halua nähdä muita ihmisiä. Kun lääkkeiden aiheuttama aivosumu ja ahmishäiriö vähenee alat samalla vähitellen lisätä harjoitteluasi esim. kävelylenkkejä pidentämällä ja laadukkaaseen ruokavalioon panostamalla. Ottaisin tähän myös taloudellisen aspektin. Avaa joku säästörahasto. Laitat vaikka alkuun 15 e/kk ja pyrit sitä lisäämään. Oma terveys, tulevaisuuden suunnitelmat ja erityisesti näiden toteuttaminen ovat tärkeimpiä, kuin aivojesi sekoittaminen kemikaaleilla.
Ehdottomasti! Läskit tuo lisää masennusta ja fyysisiä vaivoja, esim kipeä selkä.
Ei muutakuin itseä niskasta kiinni ja esim pakottaa ittensä joka päivä pitkälle lenkille, ja hankkii lukemista. Siitä se lähtee <3
Kannattaa ehdottomasti. Pyydä toista lääkettä tilalle, sellaista joka ei lihota/lisää ruokahalua. Aiheuttaa masennusta ja sairastelua jo ihan yksinäänkin tuollainen painonnousu.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta heti lääkitys ja vedä lääkkeet vessanpytystä alas!!
Katso itseäsi peiliin ja hoida asiasi kuntoon vähitellen. Täyden vastuun ottaminen itsestä on parasta lääkkeestä. Kävele alkuun luonnossa vaikka hämärän aikaan, jos et halua nähdä muita ihmisiä. Kun lääkkeiden aiheuttama aivosumu ja ahmishäiriö vähenee alat samalla vähitellen lisätä harjoitteluasi esim. kävelylenkkejä pidentämällä ja laadukkaaseen ruokavalioon panostamalla. Ottaisin tähän myös taloudellisen aspektin. Avaa joku säästörahasto. Laitat vaikka alkuun 15 e/kk ja pyrit sitä lisäämään. Oma terveys, tulevaisuuden suunnitelmat ja erityisesti näiden toteuttaminen ovat tärkeimpiä, kuin aivojesi sekoittaminen kemikaaleilla.
Lääkkeitä ei saa ikinä vetää vessanpytystä alas eikä heittää tavallisten roskien sekaan. Ne pitää viedä pakkauksestaan ja pakkausliuskoistaan irroitettuna ihan tavallisessa pakastepussissa apteekkiin vaikka kassatyöntekijälle ja kertoa, että ne ovat lääkejätettä. Niiden hävittämiseen käytetään ongelmajätelaitosta.
30 kilon nopea painonnousu, jolle selittävä tekijä on aloitettu lääkitys, on selvä syy pyrkiä vaihtamaan lääkitys. Ihmetyttää kovasti, jos lääkärisi ei tarttunut tähän asiaan. Ole häneen uudelleen yhteydessä, jos seuraavaa aikaa ei ole jo sovittuna lähiaikoina.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ehkä lopettaa syöminen ennemmin ja alkaa liikkua.
Samalla jää vauva.fi sivuilla typerien kysymysten esittäminen vähemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ehkä lopettaa syöminen ennemmin ja alkaa liikkua.
Samalla jää vauva.fi sivuilla typerien kysymysten esittäminen vähemmälle.
Sanoisin mieluummin, että typerien vastausten antaminen. Täällä jos kannattaa jotain neuvoja poimia elämässä pärjäämiseen, niin ne ovat niitä eniten alapeukutettuja / vähiten suosittuja vastauksia. Yleensä pääsääntö on, että tee juuri päinvastoin kuin täällä neuvotaan, niin asiat sujuvat erinomaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Voit lopettaa lääkkeen ja hanki sitten uusi lääkitys.
Älä lopeta itse. Varaa aika lääkärille, pyydä toinen lääke tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Mikä lääkitys sulla on ap? Tietää välttää
En ole ap, mutta ainakin ketipinor ja olantsapiini kannattaa skipata, jos haluaa välttyä kyseiseltä kohtalolta.
Kannattaa lopettaa se liikasyönti.
Masennuslääke voi nostaa ruoanhimoa, muttei se pilleri itsessään lihota ellei syö ihan liikaa.
Taas ketju täynnä kuittailua ihmisiltä, jotka eivät selkeästi tiedä mistä puhuvat. Kehotan ystävällisesti ottamaan pään perseestä.
Vierailija kirjoitti:
Taas ketju täynnä kuittailua ihmisiltä, jotka eivät selkeästi tiedä mistä puhuvat. Kehotan ystävällisesti ottamaan pään perseestä.
Minä olen kokeillut 6 eri masennuslääkettä ja huomannut hyvin että lihominen johtuu siitä että syö liikaa lisääntyneen ruoanhimon takia. Ei mikään pilleri yksinään ole lihottanut minua, vaan lihominen johtuu siitä että vaikeampi olla syömättä liikaa kun lääke nosta ruoanhimoa.
30kg ei mitenkään voi tulla pilleristä, siinä on kyllä ahmittu kaksin käsin.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lopettaa se liikasyönti.
Masennuslääke voi nostaa ruoanhimoa, muttei se pilleri itsessään lihota ellei syö ihan liikaa.
No siis, et sinä väärässä ole, mutta sitä lääkkeen aiheuttamaa nälkää vastaan ei etenkään mieleltään sairastuneena kovin helposti tapella vastaan. Olantsapiini oli sellainen, että minä anoreksiataustainen laiheliini olisin syönyt keittiön kaapista pölyä, jos en mitään muuta olisi löytänyt.
Mulle sopi monien lääkekokeilujen jälkeen ainoastaan Voxra. Ei nosta painoa, päinvastoin olen laihtunut.
Mitään lääkettä ei saa lopettaa noin vain itse, vaan se tehdään lääkärin valvonnassa.
Voit lopettaa lääkkeen ja hanki sitten uusi lääkitys.