Tahtomatta vanhemmaksi
Skipattaisko iltapaska ja kirjotetaan tänne palstalle mieluummin?
https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/ac356855-d6e8-4b7d-a1e0-e394…
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei halua lapsi, miksei hän käy vasektomiassa? Turha selittää, että no mutkunmutkun en haluu lapsia, kun siihen on miehille olemassa varsin helpot keinot estää se.
Niin, varsinkin jos on jo ikää yli 40v ja lapsiluku varmasti täynnä.
Ketjuako lukee niin tulee selväksi miksei moni uskalla kertoa tästä. Olen varma että oikeasti on monia miehiä (ja naisia) jotka eivät halunneet lapsia mutta ovat silti vanhempia. Osa varmasti paljon parempia kuin lapsia halunneet. Eikös se 4 vuotiaan tappanu äitikin ollut lapsen itse alunperin halunnut?
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei halua lapsi, miksei hän käy vasektomiassa? Turha selittää, että no mutkunmutkun en haluu lapsia, kun siihen on miehille olemassa varsin helpot keinot estää se.
Vasektomian saa 30-vuotiaana Suomesta ja nuorempana muualta.
Mun mielestä sellaista tilannetta ei oikestaan voi olla edes olemassa, jossa joku on pakotettu vanhemmaksi. Tässä maassa on joka ikisellä ihmisellä mahdollisuus ehkäisyyn, sekä miehillä että naisilla. Naiset eivät tule itsestään raskaaksi, vaan miehet istuttaa siemenen josta tulee lapsi. Samalla logiikalla henkilö, joka itse heittelee puutarhansa täyteen tomaatinsiemeniä on huijattu puutarhuriksi, jos joku niistä lähtee kasvamaan.
On toki olemassa tilanteita, joissa toinen vanhempi on niin selkärangaton mato ettei pysty sanomaan ja toteuttamaan omaa tahtoaan, mutta ei sekään sen toisen osapuolen vika ole. Se on vaan kassi kainaloon ja jalkaa toisen eteen, jos ei haluta samoja asioita. Miehet pääsee vielä ihan aidosta vahinkoraskaudestakin eroon melko helposti kun vaan laittavat vähän rahaa pöytään, ja äiti kantaa sen vahingon oikeat seuraukset.
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhä 40v oo turvassa vanhemmaksi tulemiselta ilman vasektomiaakaan kun synnytysikäiset naiset ei sitä halua.
No on nekin naiset tyhmiä, jotka hankkivat lapsen sellaisen miehen kanssa, joka on selvästi sanonut, ettei halua lasta.
Kenenkään ei ole pakko lisääntyä. Nykyään vapaaehtoisesti lapsettomia on vaikka kuinka, se on ihan validi tapa elää. Aika tyhmä saa olla, jos vastentahtoisesti tekee lapsen, kuulostaa ihan läheisriippuvaisen vajakin touhuilta.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä sellaista tilannetta ei oikestaan voi olla edes olemassa, jossa joku on pakotettu vanhemmaksi. Tässä maassa on joka ikisellä ihmisellä mahdollisuus ehkäisyyn, sekä miehillä että naisilla. Naiset eivät tule itsestään raskaaksi, vaan miehet istuttaa siemenen josta tulee lapsi. Samalla logiikalla henkilö, joka itse heittelee puutarhansa täyteen tomaatinsiemeniä on huijattu puutarhuriksi, jos joku niistä lähtee kasvamaan.
On toki olemassa tilanteita, joissa toinen vanhempi on niin selkärangaton mato ettei pysty sanomaan ja toteuttamaan omaa tahtoaan, mutta ei sekään sen toisen osapuolen vika ole. Se on vaan kassi kainaloon ja jalkaa toisen eteen, jos ei haluta samoja asioita. Miehet pääsee vielä ihan aidosta vahinkoraskaudestakin eroon melko helposti kun vaan laittavat vähän rahaa pöytään, ja äiti kantaa sen vahingon oikeat seuraukset.
Tässä puhuttiinkin "tahtomattaan" ei "pakotettuna". Esimerkiksi jos vaimo synnyttää lapsen on aviomies sen isä vaikkei olisi ollut yhdynnässä naiseen vuosikausiin. Ja toinen on tuo naisten kova painostaminen miehiä lapsia hankkimaan, vain täysin pihalla oleva ei tajua mitä se on.
Miksi se on, varsinki naisille, niin kauhean vaikea hyväksyä etteivät miehet luonnostaan halua lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään ei ole pakko lisääntyä. Nykyään vapaaehtoisesti lapsettomia on vaikka kuinka, se on ihan validi tapa elää. Aika tyhmä saa olla, jos vastentahtoisesti tekee lapsen, kuulostaa ihan läheisriippuvaisen vajakin touhuilta.
Normimies siis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiha sitä leikata vaikka vehkeen irti mutta se ei ole se ongelma vaikka niin luulet. Ongelma on se että naiset haluaa niitä lapsia ja mies ei siksi saa parisuhdetta jos sanoo ettei halua.
Miksei sitten ole ilman?
Oman kokemukseni mukaan aivan kaikki miehet haluavat lapsia. Myös ne jotka ensin kiven kovaan väittävät etteivät koskaan halua.
Ilman mitä? Parisuhdetta vai seksiä? Ilman seksiä en haluis elää ja parisuhde tuo vakipillun mukanaan.
Ne miehet on sulle valehelleet
Mahdolliset lapset ovat osa seksiä. Vain viimeiset 50-vuotta näin ei ole ollut niin vahvasti kuin ennen, koska e-pillerit keksittiin. Jos sellaiseen ei ole valmis, niin ei ole valmis seksiinkään (ellei itse ota vastuuta ja tee vasekotomiaa).
Miehet ovat melkoisia lapatossuja, jos eivät osaa suunnitella elämäänsä ja elää elämäänsä kuten haluavat. Ei minua ainakaan kukaan saisi painostettua lasten hankintaan, jos en haluaisi. Moni vielä väittää, että noiden pitäisi saada olla perheenpäitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä puhuttiink
Ihan kaikki miehet haluavat lapsia. Ensin valehtelevat silmät ja korvat täyteen etteivät halua, mutta kun suhde vakiintuu niin vauvakuume iskee. Omassa lähipiirissäni 99% miehistä haluaa ehdottomasti lapsia, naisista ehkä 30%.
P.S. Jos aviomies ei ole isä, hän voi kumota isyyden kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normimies siis
Jos on noin kyvytön ottamaan vastuuta omasta elämästä niin sitten on mielestäni turha uhriutua. Ei kukaan vahingossa päädy vanhemmaksi.
En käyttäisi tässä tapauksessa sanontaa isä vaan siittäjä.
Tiedän yhden naisen, joka jätti avioliitossa salaa pillerit pois. Hän kertoi minulle!
Sen verran paha petos, että siitä pitäisi saada linnaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä puhuttiinkin "tahtomattaan" ei "pakotettuna". Esimerkiksi jos vaimo synnyttää lapsen on aviomies sen isä vaikkei olisi ollut yhdynnässä naiseen vuosikausiin. Ja toinen on tuo naisten kova painostaminen miehiä lapsia hankkimaan, vain täysin pihalla oleva ei tajua mitä se on.
Miksi se on, varsinki naisille, niin kauhean vaikea hyväksyä etteivät miehet luonnostaan halua lapsia?
Raskaus ja lastensaanti onkin naistentauti, miksi muuten sitä hoidettaisiin naistentautienpoliklinikalla.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän yhden naisen, joka jätti avioliitossa salaa pillerit pois. Hän kertoi minulle!
Sen verran paha petos, että siitä pitäisi saada linnaa.
Mies vasektomiaan tai kumi kikkeliin jos ei lapsia halua. E-pillerit ovat naisen henkilökohtainen lääkitys jota hän joko käyttää tai ei käytä. Siihen ei ole muilla nokankoputtamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On toki olemassa tilanteita, joissa toinen vanhempi on niin selkärangaton mato ettei pysty sanomaan ja toteuttamaan omaa tahtoaan, mutta ei sekään sen toisen osapuolen vika ole. Se on vaan kassi kainaloon ja jalkaa toisen eteen, jos ei haluta samoja asioita. Miehet pääsee vielä ihan aidosta vahinkoraskaudestakin eroon melko helposti kun vaan laittavat vähän rahaa pöytään, ja äiti kantaa sen vahingon oikeat seuraukse
Omassa lähipiirissäni 99% miehistä haluaa ehdottomasti lapsia, naisista ehkä 30%.
Asukko jossai pohjanmaalla tai muussa perähikiässä? Kaupungissa miehet haluaa seksiä ilman mitään pysyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On toki olemassa tilanteita, joissa toinen vanhempi on niin selkärangaton mato ettei pysty sanomaan ja toteuttamaan omaa tahtoaan, mutta ei sekään sen toisen osapuolen vika ole. Se on vaan kassi kainaloon ja jalkaa toisen eteen, jos ei haluta samoja asioita. Miehet pääsee vielä ihan aidosta vahinkoraskaudestakin eroon melko helposti kun vaan laittavat vähän rahaa pöyt
Turussa, keskustassa.
Jotkut nyt kommentoi kaikkiin ketjuihin mitä sattuu.