Tahtomatta vanhemmaksi
Skipattaisko iltapaska ja kirjotetaan tänne palstalle mieluummin?
https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/ac356855-d6e8-4b7d-a1e0-e394…
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä silloselle avovaimolle sanoin ettei oo väliksi lapsia tulla mutta tämä painosti niin myönnyin sitte että tulee jos tulee. Tein vaikka ja mitä ettei tulis. Käytin aina kumia ja preferoin suikkareita ja anaalia, silti jossain joko kumi petti tai avokki teki jotain jotta ehkäisy ei toimis. En rajaa sitäkään pois että pani muiden kanssa, mistä noista tietää. No siitähä sitte tuliki kerrala kaks lasta ja elämä ollu yhtä helvettiä sen jälkeen. Koitin tehä oikein niin että mentiin naimisiin jotta laoset on virallisesti mun. Eihä se exää kiinnostanu tasanen arki vaan halus eron jotta voi elää jännästi, toisin sanoen ei jaksanu lapsia. Nyt lapset alkaa olla jo aikusia ja näen jo vapauden saapuvan. Harmi kun tässä välissä on elämän ilo ja terveys mennyttä, pääsispä ees eläkkeelle kohta niin vois kuolla pois.
Taitaa olla melko katkera nainen joka alapeukuttaa jonkun rehellistä avautumista siitä ettei kestä elämää lasten takia.
"Tein vaikka ja mitä ettei tulis." Mutta panemaan oli päästävä.
Hyi mitä luuuseri "miehiä" täällä on vauva palstalla ruikuttamassa. Kuka sanoo kumppaniaan vakipilluksi, joku 13v olevinaan kovis voisi puhua noin kaverilleen leveillessään mielikuvituksen tuotteillaan. Ja vielä että syntyy lapsi tuollaiselle muka vahingossa, lapsi raukka.
Nuo ruikuttajat voisi päästää päiviltä, tässä maassa onneksi riittää todellisiakin miehiä. Rehtejä ja puolisoaan arvostavia. Älkää naiset sietäkö luuusereita elämässänne, vaihtamalla paranee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä silloselle avovaimolle sanoin ettei oo väliksi lapsia tulla mutta tämä painosti niin myönnyin sitte että tulee jos tulee. Tein vaikka ja mitä ettei tulis. Käytin aina kumia ja preferoin suikkareita ja anaalia, silti jossain joko kumi petti tai avokki teki jotain jotta ehkäisy ei toimis. En rajaa sitäkään pois että pani muiden kanssa, mistä noista tietää. No siitähä sitte tuliki kerrala kaks lasta ja elämä ollu yhtä helvettiä sen jälkeen. Koitin tehä oikein niin että mentiin naimisiin jotta laoset on virallisesti mun. Eihä se exää kiinnostanu tasanen arki vaan halus eron jotta voi elää jännästi, toisin sanoen ei jaksanu lapsia. Nyt lapset alkaa olla jo aikusia ja näen jo vapauden saapuvan. Harmi kun tässä välissä on elämän ilo ja terveys mennyttä, pääsispä ees eläkkeelle kohta niin vois kuolla pois.
Taitaa olla melko katkera nainen joka alapeukuttaa jonkun reh
Onhan se ikävää, mutta niin makaa kuin petaa. Turha hakata päätään seinään ja itkeä sitten muilta sääliä kun pää särkee.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän yhden naisen, joka jätti avioliitossa salaa pillerit pois. Hän kertoi minulle!
Sen verran paha petos, että siitä pitäisi saada linnaa.
Mikä petos? Itse syön e-pillereitä akneen, aika omituista että minun pitäisi jollekin toiselle olla tilivelvollinen omista lääkkeideni syömisistä ihan rikosilmoituksen uhalla. Missä ihmeessä sen miehen ehkäisy sitten oli, jos ei lapsia halunnut?
Vierailija kirjoitti:
Turussa, keskustassa.
Perähikiällä siis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turussa, keskustassa.
Perähikiällä siis
No, sen verran täällä asuu porukkaa kuitenkin että kukaan ei voi sanoa etteivät miehet halua lapsia. Todellakin haluavat, naiset nykyään vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä että mammat alkaa kipuilee heti kun joku kertoo totuuden että eivät halua lapsia ja elämä niiden kanssa on yhtä heövettiä mutta ovat painostettuna suostuneet koska muuten jäis parisuhde ja pillu saamatta.
Menkää maksullisiin, pölvästit.
Maksullisissahan ne paneeki, se lapsi on se maksu. Pölvästi.
Vierailija kirjoitti:
Ketjuako lukee niin tulee selväksi miksei moni uskalla kertoa tästä. Olen varma että oikeasti on monia miehiä (ja naisia) jotka eivät halunneet lapsia mutta ovat silti vanhempia. Osa varmasti paljon parempia kuin lapsia halunneet. Eikös se 4 vuotiaan tappanu äitikin ollut lapsen itse alunperin halunnut?
Samaa mieltä. Tämä aihe on tabu kuten oli vapaaehtoinen lapsettomuuskin, mutta nykyään siitä voi jo puhua kuten mistä tahansa. Eiköhän tästäkin vielä joku päivä pysty.
Voisi kuvitella, että raivokkaimmin näissä ärisevät juuri ne joilla on itsellään jotain kokemusta aiheesta esim painostusta tai ehkäisyn kanssa säädetty salaa. Jotkut hankkiutuvat salaa raskaaksi vaikka ehkäisystä on miehen kanssa sovittu ja tämä luottaa, että sopimus pitää. Sitten oikein lällätellään kuten täällä miten tyhmä mies on. Todella hyviä ja kypsiä äitejä:)
Vierailija kirjoitti:
Hyi mitä luuuseri "miehiä" täällä on vauva palstalla ruikuttamassa. Kuka sanoo kumppaniaan vakipilluksi, joku 13v olevinaan kovis voisi puhua noin kaverilleen leveillessään mielikuvituksen tuotteillaan. Ja vielä että syntyy lapsi tuollaiselle muka vahingossa, lapsi raukka.
Nuo ruikuttajat voisi päästää päiviltä, tässä maassa onneksi riittää todellisiakin miehiä. Rehtejä ja puolisoaan arvostavia. Älkää naiset sietäkö luuusereita elämässänne, vaihtamalla paranee.
Miksi pilaatte koko keskustelun vänkäämällä trollin kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälittää se että joku joka ei todellakaan halua lapsia myöntyy siihen että tulkoon lapsia jos tulee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just tälläisten vanhempien takia nuoret oireilee mm väkivallalla ja hakeutumalla väärään seuraan. Eipä mun iskäkään mua tai meitä lapsia ylipäätänsä halunnut mutta siihen aikaan oli mentaliteetti että tuli jos on tullakseen. Isästä huomas että ei voinut sietää meitä ja oltiin välttämätön paha. Kyllä lapset huomaa iha pienestä jos vanhempi ei niitä halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjuako lukee niin tulee selväksi miksei moni uskalla kertoa tästä. Olen varma että oikeasti on monia miehiä (ja naisia) jotka eivät halunneet lapsia mutta ovat silti vanhempia. Osa varmasti paljon parempia kuin lapsia halunneet. Eikös se 4 vuotiaan tappanu äitikin ollut lapsen itse alunperin halunnut?
Samaa mieltä. Tämä aihe on tabu kuten oli vapaaehtoinen lapsettomuuskin, mutta nykyään siitä voi jo puhua kuten mistä tahansa. Eiköhän tästäkin vielä joku päivä pysty.
Voisi kuvitella, että raivokkaimmin näissä ärisevät juuri ne joilla on itsellään jotain kokemusta aiheesta esim painostusta tai ehkäisyn kanssa säädetty salaa. Jotkut hankkiutuvat salaa raskaaksi vaikka ehkäisystä on miehen kanssa sovittu ja tämä luottaa, että sopimus pitää. Sitten oikein lällätellään kuten täällä miten tyhmä mies on. Todella hyviä ja kypsiä äit
Joo siis jos salaa jättää ehkäisyn pois niin se on kyllä väärin toimittu. Ei sellaisesta hyvää tasapainoista perhe-elämää seuraa.
Painostaminen on väärin myös, mutta useimmiten se varmaan liittyy just siihen tilanteeseen, jossa toinen väittää haluavansa lapsia, mutta ei sitten kuitenkaan oikeasti halua. Väärin se on sekin, valehdella ja vetkutella vuosikaudet. Jos toinen haluaa lapsia ja itse ei halua, ei ole muita vaihtoehtoja kuin ero. Se tulee kuitenkin, ennemmin tai myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa ol
Minua ei säälitä, kuten ei muutkaan ihmiset jotka omalla toiminnallaan tietoisesti pilaavat elämänsä. Oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä sellaista tilannetta ei oikestaan voi olla edes olemassa, jossa joku on pakotettu vanhemmaksi. Tässä maassa on joka ikisellä ihmisellä mahdollisuus ehkäisyyn, sekä miehillä että naisilla. Naiset eivät tule itsestään raskaaksi, vaan miehet istuttaa siemenen josta tulee lapsi. Samalla logiikalla henkilö, joka itse heittelee puutarhansa täyteen tomaatinsiemeniä on huijattu puutarhuriksi, jos joku niistä lähtee kasvamaan.
On toki olemassa tilanteita, joissa toinen vanhempi on niin selkärangaton mato ettei pysty sanomaan ja toteuttamaan omaa tahtoaan, mutta ei sekään sen toisen osapuolen vika ole. Se on vaan kassi kainaloon ja jalkaa toisen eteen, jos ei haluta samoja asioita. Miehet pääsee vielä ihan aidosta vahinkoraskaudestakin eroon melko helposti kun vaan laittavat vähän rahaa pöytään, ja äiti kantaa sen vahingon oikeat seuraukse
Ihan kaikki miehet haluavat lapsia. Ensin valehtelevat silmät ja korvat täyteen etteivät halua, mutta kun suhde vakiintuu niin vauvakuume iskee. Omassa lähipiirissäni 99% miehistä haluaa ehdottomasti lapsia, naisista ehkä 30%.
P.S. Jos aviomies ei ole isä, hän voi kumota isyyden kyllä.
Tässä oot kyllä ihan hukassa. Maailmanlaajuisissa tutkimuksissa selviää että 18 - 55 vuotiaista miehistä 59% haluaa lapsia ja naisista noin 51%. Jos katsoo saman tutkimuksen tuloksia omasta nuoruudesta niin naisista 61% halusi lapsia mutta vain 31% miehistä oli vailla jälkikasvua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä sellaista tilannetta ei oikestaan voi olla edes olemassa, jossa joku on pakotettu vanhemmaksi. Tässä maassa on joka ikisellä ihmisellä mahdollisuus ehkäisyyn, sekä miehillä että naisilla. Naiset eivät tule itsestään raskaaksi, vaan miehet istuttaa siemenen josta tulee lapsi. Samalla logiikalla henkilö, joka itse heittelee puutarhansa täyteen tomaatinsiemeniä on huijattu puutarhuriksi, jos joku niistä lähtee kasvamaan.
On toki olemassa tilanteita, joissa toinen vanhempi on niin selkärangaton mato ettei pysty sanomaan ja toteuttamaan omaa tahtoaan, mutta ei sekään sen toisen osapuolen vika ole. Se on vaan kassi kainaloon ja jalkaa toisen eteen, jos ei haluta samoja asioita. Miehet pääsee vielä ihan aidosta vahinkoraskaudestakin eroon melko helposti kun vaan laittavat vähän rahaa pöyt
Niin, eli valtaosa miehistä haluaa jälkikasvua juuri kuten sanoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä sellaista tilannetta ei oikestaan voi olla edes olemassa, jossa joku on pakotettu vanhemmaksi. Tässä maassa on joka ikisellä ihmisellä mahdollisuus ehkäisyyn, sekä miehillä että naisilla. Naiset eivät tule itsestään raskaaksi, vaan miehet istuttaa siemenen josta tulee lapsi. Samalla logiikalla henkilö, joka itse heittelee puutarhansa täyteen tomaatinsiemeniä on huijattu puutarhuriksi, jos joku niistä lähtee
Nykyään, ei pitkällä aikavälillä. Onkoha se nykynuorison ongelma. Ite kun on jo yli 55 niin en oo ees tuossa mukana mutta en haluaisi lapsia missään nimessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä sellaista tilannetta ei oikestaan voi olla edes olemassa, jossa joku on pakotettu vanhemmaksi. Tässä maassa on joka ikisellä ihmisellä mahdollisuus ehkäisyyn, sekä miehillä että naisilla. Naiset eivät tule itsestään raskaaksi, vaan miehet istuttaa siemenen josta tulee lapsi. Samalla logiikalla henkilö, joka itse heittelee puutarhansa täyteen tomaatinsiemeniä on huijattu puutarhuriksi, jos joku niistä lähtee
Nykyään, ei pitkällä aikavälillä. Onkoha se nykynuorison ongelma. Ite kun on jo yli 55 niin en oo ees tuossa mukana mutt
Nykyään nykyään, ei menneisyydellä tässä ole merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On toki olemassa tilanteita, joissa toinen vanhempi on niin selkärangaton mato ettei pysty sanomaan ja toteuttamaan omaa tahtoaan, mutta ei
Älä valehtele perähikiän pösilö. Sanoit että 99% miehestä haluaa ja vain 30% naisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On toki olemassa tilanteita, joissa toinen vanhempi on niin selkärangaton mato ettei pysty sanomaan ja toteuttamaan omaa tahtoaan, mutta ei
Niin, eli valtaosa miehistä haluaa jälkikasvua juuri kut
Sanoin että omassa lähipiirissäni noin. Opettele lukemaan.
Onpa yksinkertainen mies.