Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tahtomatta vanhemmaksi

Vierailija
20.03.2024 |

Skipattaisko iltapaska ja kirjotetaan tänne palstalle mieluummin?

https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/ac356855-d6e8-4b7d-a1e0-e394…

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä sellaista tilannetta ei oikestaan voi olla edes olemassa, jossa joku on pakotettu vanhemmaksi. Tässä maassa on joka ikisellä ihmisellä mahdollisuus ehkäisyyn, sekä miehillä että naisilla. Naiset eivät tule itsestään raskaaksi, vaan miehet istuttaa siemenen josta tulee lapsi. Samalla logiikalla henkilö, joka itse heittelee puutarhansa täyteen tomaatinsiemeniä on huijattu puutarhuriksi, jos joku niistä lähtee 

Niin, eli valtaosa miehistä haluaa jälkikasvua juuri kuten sanoin.

Nykyään, ei pitkällä aikavälillä. Onkoha se nykynuorison ongelma. It

Nykyään nykyään, ei menneisyydellä tässä ole merkitystä.

Nykylapset ei oo vielä joutuneet tahtomattaan vanhemmiksi. Vanhemmat ikäpolvet ovat joutuneet niin nuorisolaiset eli alle 35v on turha ees osallistua keskusteluun.

Vierailija
82/92 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä sellaista tilannetta ei oikestaan voi olla edes olemassa, jossa joku on pakotettu vanhemmaksi. Tässä maassa on joka ikisellä ihmisellä mahdollisuus ehkäisyyn, sekä miehillä että naisilla. Naiset eivät tule itsestään raskaaksi, vaan miehet istuttaa siemenen josta tulee lapsi. Samalla logiikalla henkilö, joka itse heittelee puutarhansa täyteen tomaatinsiemeniä on huijattu puutarhuriksi, jos joku niistä lähtee kasvamaan.

On toki olemassa tilanteita, joissa toinen vanhempi on niin selkärangaton mato ettei pysty sanomaan ja toteuttamaan omaa tahtoaan, mutta ei 

Niin,

Sanoin että omassa lähipiirissäni noin. Opettele lukemaan.

No jos tuo on argumentointia niin mun lähipiirissä 100% miehistä ei halua olla ees lasten lähellä saati saaha sellasia kun 100% naisista haluaa alkaa vauvatehtaiksi ja saaha ainaki 15 lasta. Tämä siis L*staadiolais alueelta josta en tunne miehiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmikympisenä oli yks lyhyt irtonumerokuvio.

Miehellä oli jo kolme lasta, kolmen eri naisen kanssa. Kun kaikkien ehkäisyt oli pettänyt :D

Itsellä oli hormonikierukka, eikä tarkoitusta lisääntyä, mutta tyyppi ei kyllä kysellyt mun ehkäisyn perään.

Tosin hän tykkäsi lapsistaan, eli ei ollut vastentahtoinen isä sinällään.

Vierailija
84/92 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minulla ei ole miestä eikä lapsia, säästyn monilta ikäviltä asioilta.

Vierailija
85/92 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullaki oli muutaman vuoden kestäny suhde päälle 40v. Kun alettiin tapailemaan nainen oli 100% varma ettei halua lapsia kuten minäkin. Silti alko pikkuhiljaa tulla kommentteja siitä että "eikö olis kiva kun olis oma vauva". Tapailu loppu aika nopsaa kun minä en suostunu ilman kumia panemaan vaikka nainen kuinka sano että on kierukka.

Vierailija
86/92 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän on miehille kautta aikain yritetty kertoa, että ehkäisy on myös heidän vastuullaan jos eivät halua lapsia. Mutta eiiii. Paljaalla pano tuntuu niin hyvältä, ja kovin ikävää olisi katkaista siemenjohtimet. Sitten on ihan itse vastuussa niistä "ei-halutuista" lapsistaan.

Vierailija
87/92 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Miksi se on, varsinki naisille, niin kauhean vaikea hyväksyä etteivät miehet luonnostaan halua lapsia?*

Tutkimusten mukaan miehet haluavat naisia enemmän lapsia

Vierailija
88/92 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies ei halua lapsi, miksei hän käy vasektomiassa? Turha selittää, että no mutkunmutkun en haluu lapsia, kun siihen on miehille olemassa varsin helpot keinot estää se.

Voiha sitä leikata vaikka vehkeen irti mutta se ei ole se ongelma vaikka niin luulet. Ongelma on se että naiset haluaa niitä lapsia ja mies ei siksi saa parisuhdetta jos sanoo ettei halua. 

Kuinka ollakaan, on meitä naisiakin jotka ei halua lapsia - ainakaan tällä hetkellä. Olis oikein toivottavaa että miehet voisi myös osallistua ehkäisyyn, koska ainakin oman rajallisen kokemukseni takia miehille se kortsun käyttö on vaan niin kovin vaikeaa ja joka ikinen kerta on erikseen muistutettava että lapsia en tänäänkään halua panna alulle.

Vierailija
89/92 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden naisen, joka jätti avioliitossa salaa pillerit pois. Hän kertoi minulle!

Sen verran paha petos, että siitä pitäisi saada linnaa.

Ehdottomasti törkeää. Siitä huolimatta, minun mielipiteeni on että se joka ei halua lasta varmistaa ehkäisyn. Ei kannata luottaa muihin noin tärkeässä asiassa.

Vierailija
90/92 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sinkkuna hyvin nopeasti sanoin haluan lapsia. Jos mies antoi ymmärtää ei ainakaan 5 vuoteen, silloin oli helppoa sanoa moi. Kyllä niitä miehiä soitteli ja sanoi ehkä vuoden päästä. En mäkään heti halunnut, mutta tiedon ollaanko edes samalla paperilla. Ex sanoi ennen mua haluaa 3 lasta ja haluaa olen kotona. Oli helppo suunnitella elämää siitä eteenpäin

Vierailija
91/92 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä sellaista tilannetta ei oikestaan voi olla edes olemassa, jossa joku on pakotettu vanhemmaksi. Tässä maassa on joka ikisellä ihmisellä mahdollisuus ehkäisyyn, sekä miehillä että naisilla. Naiset eivät tule itsestään raskaaksi, vaan miehet istuttaa siemenen josta tulee lapsi. Samalla logiikalla henkilö, joka itse heittelee puutarhansa täyteen tomaatinsiemeniä on huijattu puutarhuriksi, jos joku niistä lähtee kasvamaan.

On toki olemassa tilanteita, joissa toinen vanhempi on niin selkärangaton mato ettei pysty sanomaan ja toteuttamaan omaa tahtoaan, mutta ei sekään sen toisen osapuolen vika ole. Se on vaan kassi kainaloon ja jalkaa toisen eteen, jos ei haluta samoja asioita. Miehet pääsee vielä ihan aidosta vahinkoraskaudestakin eroon melko helposti kun vaan laittavat vähän rahaa pöyt

Postaaja puhuu omasta lähipiiristään, joka hyvin mahdollisesti painottuu jollekin tietylle välille 18 - 55 vuotiaista, eikä ole lainkaan noin laaja. Ihan mahdollista että siellä olisi suuri osuus miehiä jotka haluaa lapsia ja pienempi osuus naisia.

Vierailija
92/92 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies ei halua lapsi, miksei hän käy vasektomiassa? Turha selittää, että no mutkunmutkun en haluu lapsia, kun siihen on miehille olemassa varsin helpot keinot estää se.

Voiha sitä leikata vaikka vehkeen irti mutta se ei ole se ongelma vaikka niin luulet. Ongelma on se että naiset haluaa niitä lapsia ja mies ei siksi saa parisuhdetta jos sanoo ettei halua. 

Kuinka ollakaan, on meitä naisiakin jotka ei halua lapsia - ainakaan tällä hetkellä. Olis oikein toivottavaa että miehet voisi myös osallistua ehkäisyyn, koska ainakin oman rajallisen kokemukseni takia miehille se kortsun käyttö on vaan niin kovin vaikeaa ja joka ikinen kerta on erikseen muistutettava että lapsia en tänäänkään halua panna alulle.

Jännä kun exät ei antanu kumin kanssa panna vaikka mikä olis ollu. Jäi sit panematta ja siksi ovat exiä. Hullut naiset.

M45

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi