Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdevuodet eivät harmita yhtään. Muita?

Vierailija
19.03.2024 |

Sain lapseni ajoissa ja lisää en toivo. Aloitin hormonikorvaushoidon, jotta  luustoni säilyisi myös vanhana vahvempana.  Olen parantanut ruokailu- ja liikuntatottumuksiani ja kuntoni on hyvä. Muuten vaihdevuodet eivät olekaan aiheuttaneet kovia oireita, hikoilua, mielialavaihtelua, mitään, vaan päinvastoin, jopa mieli on tasaisempi kuin oli  lievien PMS-oireiden aikaan.

Kommentit (130)

Vierailija
121/130 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdunpoisto vei kovat kivut ja vuodot! 

Vierailija
122/130 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen niin että aivan kaikkea medikalisaatiota en ota omaan kroppaani. Hormonit on kuitenkin voimakkainta meissä, ja on ihan ok että lastenvalmistuskoneisto saa ajautua alas omaan tahtiin. Oireet kestän.

Samaa mieltä. Kun ison voimalan tehot  ajetaan alas, se vie aikaa. Mutta vaihdevuodet ovat transformaatio myös henkisesti, jota ilman en olisi halunnut olla. Huomasin kyllä, että tietty tsekkaus jäi miesten taholta pois, ja ymmärsin sen tsekkauksen olevan heille eräänlainen lajityypillinen toiminto, suurimmalle osalle itsetiedoton. En itsekään tiedostanut sitä, ennen kuin se jäi pois.

Kun suvunjatkamiskoneisto ei vie enää voimia, on uudenlaisen naisellisuuden aika. Pidin vaihdevuosien jälkeen esim. siitä, että ei tarvittu ehkäisyä.

Arkkityyppi "vanha viisas nainen" alkaa nousta esiin vanhetessa.  Miehistäkin on kiva olla joskus naisen kanssa tekemisissä sillä levelillä, että seksuaalisuus ei ole koko ajan häilämässä taustalla..  nainen 68 v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/130 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihanaa olla jo ns vanheneva nainen. Nuoruus ennen aids -aikaa. Pelottomana, vapaana. Ihana puoliso rinnalla, lapset kasvatettu ja saatettu maailmalle. Lastenlasten kehitys.  Paljon vuosikymmenien aikana matkoja, ihmisiä, kokemuksia. Työtä ja lomaa. Iloa ja surua. Nyt voi hellittää ja valita sitä mikä itselle tuntuu parhaimmalta.  Älkää arvon naiset pelätkö vanhenemista. Tämä on ihan nastaa.

Vierailija
124/130 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Tein lapset parikymppisenä, nyt ovat aikuisia. Olen alkanut harrastaa, liikkua ja syödä terveellisesti. Olen paremmassa fyysisessä kunnossa kuin koskaan aikaisemmin! En malta odottaa, että menkat loppuu! :DDD

Mulla loppui 56v. Lapset myös nuorena tehty/ saatu  <3 Ei hormoneja mene, mieli on tasasempi kun ikinä.

Vierailija
125/130 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään vaihdevuosista, sillä sain todella paljon itseluottamusta lisää, kun se pahuksen estrogeeni ei enää lievennä ja pehmennä omaa käytöstä. Nyt olen jämpti.

Just tää. Ollaan alfoja ja naidaankin ketä halutaan. 

Vierailija
126/130 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko ketään, kelle ei olis tullu mitään vaihdevuosioireita, eivätkä ole tarvinneet syödä hormononeja? että ihan kivuttomasti on päässyt elämään vanhukseksi ja vanhuksena. Tietysti tarvitsee pitää itsekin huolta terveydestään, liikkua, syödä hyvin....

Mulla meni näin. Kolme lasta. Ensin kuukautiset harvenivat ja sitten loppuivat kokonaan. Ei tullut edes kuumia aaltoja. Olen nyt kuin nuori tyttö, tuuhea, kiiltävä pitkä tukka ja valtavasti elinvoimaa. Myös luonne muuttui jämäkämmäksi ja elämä on ikään kuin vasta alkanut. Mulla oli aina supersäännöllinen kierto ja samalla logiikalla kuukautiset myös harvenivat. Painoa tuli lisää, mutta olin ennen tosi hoikka. 

Syön hyvin ja monipuolisesti ja nautin elämästä. Enkä ole mikään vanhus vaan opiskelen jopa uutta tutkintoa. 

Vierailija
127/130 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo post vaihdevuodet. Opin kaverilta termin viihdevuodet ja se on tosi. Tunnen oloni hyväksi ja seksikkäästi ja seurustelen lähes kymmenen vuotta nuorempien miesten ( huom. monikko, ) kanssa. Ihanaa!

Mites tää on mahdollista? Vai onko kyseessä ihan ilottelut?  Minusta tuntuu, että kaikki vähänkin komeat ja fiksut miehet metsästää parisuhteeseen itseään reilusti nuorempaa naista. Omasta puolestani voin sanoa, että koska itse olen siro ja tyylikäs, en yleensä viehäty kaljamahaisista ukoista. Enkä oikein koe itseäni puumaksikaan. Kai sitten pitää olla ja elää sinkkuna. 

Olen hoikka ja hyväkuntoinen, panostan ulkonäkööni. Kyseessä juuri ilottelu, aviomies on erikseen.

Vierailija
128/130 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ihon kautta annosteltavaa estrogeenia niin kauan kuin henki pihisee. Mulla vaihdevuodet  toivat totaalisen unettomuuden. Hormonikorvauksella voin mainiosti ja olen hyvinvoiva ja  myös työelämässä täysillä, vaikka eläkeikä oli jo takana.. Myös sex-halut ovat kohdallaan. Suosittelen lämpimästi. 

Vierailija
129/130 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuosi-iän hormonihoito lisää naisen rintasyöpäriskiä. Valitettavasti tästä tosiasiasta ei vieläkään puhuta tarpeeksi tai ei puhuta ollenkaan. Vaihdevuosi-ikäiset ja ikääntyvät naiset ovat tuottoisaa bisnestä sekä lääketeollisuudelle että yksityisille lääkäriasemille.

Vaihdevuosien ympärillä pyörii suuri ja tuottoisa bisnes. Ikääntyvät naiset eivät osaa lopettaa ulkonäöstään vouhottamista edes keski-ikäisinä. Osa naisista haluaa näyttää vielä 65-vuotiaana noin 20-30-vuotiailta. Kun rinnat alkavat roikkua, iho rypistyy ja vartalo ei ole enää kiinteä, niin nainen ei hyväksy iän tuomia muutoksia omassa kehossaan. Surullista!

On ikävää, että ikääntyvä nainen yrittää väkisin ja keinotekoisesti saada kymmeniä ikävuosia pois naamastaan ja vartalostaan. Miksi roikkuvia rintoja, ryppyistä ihoa ja selluliittireisiä ei haluta näyttää? Mitä pahaa niissä on??? Televisio, lehdet ja eri mediat pullistelevat ma

Tupakointi, ylipaino, alkoholinkäyttö yms. lisäävät syöpäriskiä enemmän. Turha pelottelu tuhoaa monen elämänlaatua, sillä osalla naisista vaihdevuosioireet ovat todella rajuja ja vaikuttavat toki lähipiiriinkin. 

Vierailija
130/130 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No odotan kovasti kuukautisten loppumista. Johan niitä ollut 35 vuotta 

Mulla oli 41 vuotta ja ihan karmeat. Loppui 53-vuotiaana eikä tullut mitään vaihdevuosioireita, olin ja olen helpottunut ja kiitollinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän