Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdevuodet eivät harmita yhtään. Muita?

Vierailija
19.03.2024 |

Sain lapseni ajoissa ja lisää en toivo. Aloitin hormonikorvaushoidon, jotta  luustoni säilyisi myös vanhana vahvempana.  Olen parantanut ruokailu- ja liikuntatottumuksiani ja kuntoni on hyvä. Muuten vaihdevuodet eivät olekaan aiheuttaneet kovia oireita, hikoilua, mielialavaihtelua, mitään, vaan päinvastoin, jopa mieli on tasaisempi kuin oli  lievien PMS-oireiden aikaan.

Kommentit (130)

Vierailija
1/130 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään vaihdevuosista, sillä sain todella paljon itseluottamusta lisää, kun se pahuksen estrogeeni ei enää lievennä ja pehmennä omaa käytöstä. Nyt olen jämpti.

Vierailija
2/130 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Tein lapset parikymppisenä, nyt ovat aikuisia. Olen alkanut harrastaa, liikkua ja syödä terveellisesti. Olen paremmassa fyysisessä kunnossa kuin koskaan aikaisemmin! En malta odottaa, että menkat loppuu! :DDD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/130 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minuakaan. Ei hormonihoitoja, mutta ei myöskään vaihdevuosioireita, paitsi kuukautisten poisjääminen, mitä en harmittele yhtään. Parasta aikaa elämässä.

Vierailija
4/130 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei harmita.Paremminkin odotan innolla menkkojen loppumista eikä tarvitse ehkäisyä käyttää.Pelkkää plussaa.

Vierailija
5/130 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä olo ja riesa joka harmittaa ei liity vaihdevuosiin vaan muuhun ikääntymiseen. Sille onneksi voi tehdä jotain.

Hormonikorvaus on parantanut unia ja sehän on iso plussa.

Vierailija
6/130 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa muakaan. En ottanut mitään hormoneja ja hyvin olen pärjännyt ilmankin. Kun vaan tulis kevät pian, että olisi hauskempi mennä ja touhuta.

Vierailija
7/130 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ihana kuulla positiivisia näkökulmia vaihdevuosista!

Niitä odotellen..

N42

Vierailija
8/130 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muakaan kauheasti harmita. Mutta pakko myöntää että hikoilua on ollut ja muuta pientä. Onneksi on terolut kuukautisiin. Pyrin ajattelemaan muita asioita.

Vierailija
9/130 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt elänyt ilman kuukausia ja korvaushoitoja jo useamman vuoden. En kaipaa mitään entisestä elämästä. 

Vaihdevuodet menivät yllättävän helpolla, ei yöhikoilua, ei palelua. Ainoastaan kuukautiset muuttuivat ensin epäsäännöllisiksi, ennekuin loppuivat kokonaan. 

Olo on paljon vapaampi. Kun lähtee reissuun ei tarvitse enää koskaan miettiä, että mitä jos ne menkat tulee kesken loman ja totta hemmetissä ne yleensä sen tekivät.

Vierailija
10/130 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin odotan vaihdevuosia, jos ei tule mitään pahoja oireita, niin juhlin asiaa. En 8le koskaan halunnut lapsia ja pian voin onnitella itseäni, että selvittiin. 

Vierailija
11/130 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin helpotus kun menkat ja pms jäi pois.

Mieli piristyi, jaksoin paremmin ja nautin elämästä. En hakenut edes korvaushoitoa, vv kuumat aallot kesti 5v.

Mitään negatiivista ei ole vieläkään nyt 60+v:nä, kroppa pelaa hyvin ja nautin seksistäkin jopa enemmän kuin nuorempana!

Vierailija
12/130 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai ne harmita kun on hormonikorvaushoito 💃

Vierailija
13/130 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 vuotta kestäneet. Harmittaa.

Vierailija
14/130 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä vaihdevuosia mutta toivon että ne alkaisivat mieluummin aiemmin kuin myöhemmin. En halua enää lapsia joten olisi vain etu että menkat loppuisi aiemmin eikä tarvisi pelätä raskautta. Jos olisi ikäviä oireita niin nekin olisi sitten aiemmin ohi. En täysin ymmärrä miksi moni pitää hyvänä asiana myöhään alkavia vaihdevuosia.

Vierailija
15/130 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihoni oli kuiva mutta kuumat aallot lisäsi verenkiertoa ja hikoilu toi kosteutta. Pitää vaan muistaa juoda vettä enemmän ja huolehtia suoloista ja mineraaleista. 

Vierailija
16/130 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikausia hikosin yöt ja päivät todella voimakkaasti, läpimäräksi, oli yhtä kärsimystä. Nykyisin öisin riittää kun välillä viskaa peiton pois ja nappaa takaisin kun alkaa kylmämään, ja päivisin kun otan pitkähihaisen pois ja takaisin. Kymmenisen vuotta tätä iloa on kestänyt. Muutoin vaihdevuodet ihan ok, en kaivannut kuukautisia lainkaan. 

Vierailija
17/130 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin? Otetaanhan päänsärkyynkin särkylääkettä. Tässä ketjussa on kyse muusta, mitä vaihdevuodet tarkoittaa.

Vierailija
18/130 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ollut ja pärjäsin hyvin. Eikä ole nyt mitään pelkoa, että olisin lisännyt mitään syöpäriskiä ainakaan sillä.

Vierailija
19/130 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minuakaan. Ei hormonihoitoja, mutta ei myöskään vaihdevuosioireita, paitsi kuukautisten poisjääminen, mitä en harmittele yhtään. Parasta aikaa elämässä.

Mä ehdin jo riemuita kuukautisten poisjäännistä. Helpotti pirusti töissä, kun ei tarvinut rampata koko ajan vessassa, ja silti ohivuotaa. Niin mitä he...ttiä, mulla alkoi joulun alla kuukautiset uudestaan! Ja säännöllisesti! Enkä ole muuten nuorentunut. Mutta pelkään nyt, että joulu alla sairastamani flunssa olikin koronaa.

Vierailija
20/130 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakaan ei harmittaneet vaihdevuodet, sillä mulla ei ollut mitään oireita, jos nyt ei lasketa niitä muutamaa vaimeaa kuumaa aaltoa, jotka ajoittuivat kolmen kuukauden jaksolle.

Mitään muuta ei tapahtunut kuin kuukautisten lakkaaminen, ja sehän oli vain iloinen asia.

Vaihdevuodet voivat siis olla hyvin positiivinen ilmiö, mikä tiedoksi niitä ennakkoon mahdollisesti pelkääville.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä