Tapailukumppanin jatkuva piikittely, mihin te vetäisitte rajan?
Olen tapaillut parin kuukauden ajan miestä, joka piikittelee jatkuvasti.
En kiinnittänyt asiaan aluksi juurikaan huomiota, koska ajattelin, että se on vaan osa hänen tapaansa kommunikoida, mutta nyt kun olen huomannut asian, niin olen huomannut, että hänellä ei tunnu olevan musta mitään hyvää sanottavaa; kuuntelen huonoa musiikkia, pidän huonoista elokuvista ja sarjoista (katselen ihan kaikkia genrejä fantasiasta sotaelokuviin ja komediaan), mulla on luonnollisesti myös vääränlaisia mielipiteitä ja viime viikolla, kun hän kävi ensimmäistä kertaa luonani, niin asuntoni on ilmeisesti jotenkin typerä (siis ihan pohjaratkaisusta lähtien). Jutustelin myös siitä miten haluaisin remontoida asuntoani, niin ideani olivat hänen mielestään naurettavia ja suunnittelemani värimaailma ruma.
Hän ei sylje näitä asioita mitenkään inhoten, mutta enemmänkin ylemmyydentuntoisesti naureskellen ikään kuin kyseessä olisi vitsi. Hänen mielestään "v*ttuilu on välittämistä".
Alkaa vaan mietityttää tapailun jatkaminen, kun tuntuu, että kaikki mussa on hänen mielestään jotenkin niin typerää, vastenmielistä ja väärää (tai ainakin mielipiteeni ja asiat, joista pidän. Esimerkiksi ulkonäköäni hän ei ole arvostellut). Ehkä en ole sitten tottunut tuollaiseen kommunikointiin, kun itse en useimmiten koe edes tarpeelliseksi arvostella muiden näkemyksiä, musiikkimakua tai muutakaan, ellei multa nyt erikseen kysytä mielipidettä. Ystäväni ja perheeni eivät myöskään kommunikoi tuolla tavalla vaan ihan neutraalisti pystytään jakamaan asioita ilman lyttäämistä.
En ole mitenkään sydänjuuriani myöten loukkaantunut tai ahdistunut asiasta, mutta ihmettelen, että mistä tuollainen kumpuaa. Hän on ihan normaali aikuinen mies, ei mikään perinteinen jännämies.
Kuinka paljon sietäisitte tuollaista piikittelyä "huumorin varjolla"? Ja jos itse kommunikoit piikittelemällä, niin miksi?
Kommentit (416)
Tuli mieleen tämä ketju
https://www.vauva.fi/keskustelu/2892041/naimisissa-pellen-kanssa-en-jak…
Huumori, jos se on täysin vääränlaista itselle, voi olla todella kiduttavaa ja rasittavaa. Tuollaisten miesten pitäisi seurustella vain keskenään, eikä lähteä pilaamaan herkkien ja fiksujen naisten sieluja.
Kuin oma perheeni, kaikki kommunikaatio on jonkunlaista pottuilua, haukkumista tai naureskelua muille. Olen vähentänyt yhteydenpitoa. Tuo suhde ei toimi ellei mies mene tyyliin vuosien terapiaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lopettaa suhde alkuunsa. Tuollainen on ikävää käytöstä eikä tule suhteen pidentyessä muuttumaan. Päin vastoin, sinua alkaa ärsyttää aina vaan enemmän.
Olettepa te ehdottomia, mietittekö koskaan mitä te luette vai kauhisteletteko vain heti kaikkea ymmärtämättä edes näitä asioita sen syvällisemmällä tasolla.
Juu minä ainakin todellakin olen ehdoton - ihan kokemuksen syvällä rintaäänellä. Nämä piikittelijät on nähty.
Vierailija kirjoitti:
Ihme että olet jaksanut niinkin pitkään tapailla häntä. En käsitä, miksi.
Kyseessä on kaveri, joka luulee, että arvostat häntä, kun hän on niin hyvä kaikessa. Tuo on pohjimmiltaan alemmuuskomplenksi. Sinun pitää puhuA hänelle rehellisesti mitä ajattelet.
Kokemuksesta sanon, että jos miehestä tulee huonot fiilikset, niin ei kannata jatkaa. Itse tyhmänä jatkoin muutaman kuukauden, koska ajattelin antaa mahdollisuuden piikittelijälle. No hänestähän paljastui sitten paljon muutakin epämiellyttävää. Yllättävän monilla miehillä on joku ihmeellinen luulo, että saavat kiusata ja alistaa naisia minkä ehtivät. Ja luulevat pääsevänsä kuin koira veräjästä.
Ei tuollaista tyhjännaureksijaa voi kunnioittaa. Pelle tyyppi, klovni tyyppi. Mutta älä kritisoi häntä vaan kritisoi itseäsi. Nimittäin, kuuluisa klovneihin liittyvä sanonta:
"Don't blame a clown for acting like a clown. Ask yourself why you keep going to the circus!"
Niin: jos jatkuvasti joudut klovnin käyttäytymisen uhriksi niin syytä itseäsi siitä että vietät aikaa klovnin seurassa!
Antaa kaikkien kukkien kukkia, jopa klovnikukkien. Mutta ei niitä kukkia tarvitse poimia. Älä tuo klovnikukkia kotiisi.
Ihan oikeesti: jotain vikaa sussa aloittajassa on kun sä olet noin pitkään ollut tollasen miehen kanssa vaikka kaikki muut tällä palstalla on sitä mieltä että ne ei sietäis tollasta hetkeäkään. Tuo toimintasi ei ole ihailtavaa kärsivällisyyttä, tuo on tyhmää kärsivällisyyttä josta ei voi seurata mitään hyvää.
Se tapailumies on vakuuttunut siitä että hänen tuo "huumorinsa" on tosi hauskaa. Vaikka tosiasiassa kukaan muu ei naura hänen "vitseilleen". Vai onko hän niin onnekas että hän on onnistunut löytämään itselleen kokonaisen konkkaronkan samanhenkisiä kavereita? Ja niinpä he aina suurella joukolla nauravat niille vitseille, toistelevat niitä vitsejä loputtoman monia kertoja vuodesta toiseen? No hyvä hänelle että hänellä on "hyvä porukka johon hän tuntee kuuluvansa". Hyviä veljiä ne kaverit - voi aina nauraa muille ihmisille yhdessä. Sitä se veljeys on. Paitsi tietysti päinvastaisessa tapauksessa: kenties hän harrastaa omalle veljelleen nauramista. Minun veljeni harrasti tuota minulle, no, enpä suostu häntä enää ikinä näkemään.
Se tapailumies on tosiaan pihalla: miksi hän on sellasen naisen kanssa joka ei naura hänen jutuilleen? Häh? Se mieshän vaan tuhlaa itseään, tuhlaa elämäänsä, sellasen naisen seurassa joka ei arvosta sitä miestä! Se mies antaa parastaan eli huumoriaan, ja nainen ei sitä osaa arvostaa. Kuin antaisi helmiä sioille! Miksi se mies tapailee "sikanaista"? Miksei mies etsi itselleen arvoistaan seuralaista? Se mieshän on sellanen saalis, mitä halutuin mies, kyllä hänellä ottajia riittää, naiset lääpällään kuolaa hänen peräänsä.
Kunhan se tapailumies tajuaa dumpata arvottoman sikanaisen, niin se mies kyllä välittömästi löytää itselleen uuden arvoisensa naisen. Siis naisen joka ihailee sitä kuinka huumorintajuinen, huippuälykäs ja fiksu ja filmaattinen, oivaltava, elämänkokenut, lahjakas, monipuolinen moniosaaja alfauros voittaja se mies on. Ihailee sitä kuinka hyviä elämänohjeita mies osaa antaa, kuinka hyvin mies osaa ohjata muitakin parempaan elämään, kuinka menestynyt se mies on, kuinka se mies on suuri johtaja joka pystyy kouluttamaan itselleen seuraajiksi yhtä suuria johtajia, kuinka se mies osaa ajaa eteenpäin mullistavia muutoksia maailmassa ja ihmisten elämässä, kuinka hyvät sosiaaliset taidot sillä miehellä on, kuinka ennakkoluulottomasti se mies osaa edetä elämässään ainavain pidemmälle ainavain suurempiin saavutuksiin - vain taivas on rajana!
Ihan varmasti se mies löytää naisen joka tajuaa siitä miehestä kaiken tuon. Löytää arvoisensa naisen. Mutta kysymys kuuluu: miksei se mies tajua dumpata aloittajaa joka selvästikään ei ole sen miehen arvoinen nainen? Kuinka uskomattoman tyhmä se mies oikein on, käykö hän vähän hitaalla, onko hän oppimiskyvytön? Eikö hän vaan niin millään tajua? Onko hän kehi tys vam mai nen? Miksi timanttimies tuhlaa aikaansa sikanaisen kanssa?
Tein tänne aloituksen Forrest Gump -elokuvaan liittyen. Aloituksessa erittäin rankasti kritisoin sitä miten Forrest kohteli tyttöystäväänsä eli Jennyä. Mielestäni Forrest kohteli Jennyä aivan törkeän rumasti. Mielestäni Jennyn olisi pitänyt paeta Forrestia, Jennyn olisi pitänyt kieltäytyä tapaamasta Forrestia enää ikinä. Jostain kumman syystä keskustelussa melkein kukaan ei ole samaa mieltä kanssani.
Mutta minä näen tuossa Forrest Gump -aloituksessani paljon yhtäläisyyksiä tämän aloituksen kanssa, jossa siis ongelma on se että aloittajanainen tapailee miestä joka on naljailija. Eli jopas on rumaa kohtelua, jopas pitäisi aloittajanaisen paeta sitä naljailijaa.
Katsokaa tekemääni aloitusta. Katsokaa näettekö tekin yhtäläisyyksiä naljailijan sekä Forrest Gumpin välillä, näettekö tekin että Forrest oli aikamoinen kakkapää. Tässä linkki aloitukseeni:
https://www.vauva.fi/keskustelu/5511034/forrest-gump-leffa-saisiko-forr…
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksesta sanon, että jos miehestä tulee huonot fiilikset, niin ei kannata jatkaa. Itse tyhmänä jatkoin muutaman kuukauden, koska ajattelin antaa mahdollisuuden piikittelijälle. No hänestähän paljastui sitten paljon muutakin epämiellyttävää. Yllättävän monilla miehillä on joku ihmeellinen luulo, että saavat kiusata ja alistaa naisia minkä ehtivät. Ja luulevat pääsevänsä kuin koira veräjästä.
No pääseehän ne, aina löytyy joku kyllin tyhmä nainen, joka "ymmärtää" ja "ei kukaan ole täydellinen". Ei näitä olisi, jos kaikki tekisi sen minkä fiksut tekee, eli antaa kenkää ekasta ilkeydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lopettaa suhde alkuunsa. Tuollainen on ikävää käytöstä eikä tule suhteen pidentyessä muuttumaan. Päin vastoin, sinua alkaa ärsyttää aina vaan enemmän.
Olettepa te ehdottomia, mietittekö koskaan mitä te luette vai kauhisteletteko vain heti kaikkea ymmärtämättä edes näitä asioita sen syvällisemmällä tasolla.
Kokemus opettaa. Huonosti käyttäytyvä ihminen ei muutu hyvin käyttäytyväksi, niin se vain on. Siinä ei sen syvällisempää pohdintaa tarvita.
Isäni oli tuollainen ilkeilijä, piruilija, piikittelijä. Minä kasvoin itsekin siihen "huumoriin" enkä edes tajunnut sitä silloin. Olen ollut varmasti karmea tyyppi.
Jossain vaiheessa tajusin isäni huonon ja ilkeän käytöksen sekä sen, kuinka itsekin käyttäydyin samoin. Toivon totisesti, että olen pystynyt muuttumaan niistä ajoista. Häpeän syvästi aikaosempaa asennettani ja ns.huumoria.
Tässä taas haukutaan vaan miehiä mutta juurihan Unelmahäiden ekassa jaksossa oli tälläinen pari, kaikesta vittuileva nainen ja kiltti mies joka vaan kuunteli hymyillen.
Nainen oli vielä lihava ja aika rumakin kun taas mies rauhallinen, kohtelias, komea ja urheilullinen.
Eli nainen siis negasi miestä ettei hän tajuaisi että saisi paljon paremmankin ja lähtisi pois.
Ikävää vaan että heillä oli jo lapsiakin jotka oppivat että naisen käytös on normaalia.
Ihqu mies, missä päin Suomea tällaisiä liikkuu..?
Vierailija kirjoitti:
Tässä taas haukutaan vaan miehiä mutta juurihan Unelmahäiden ekassa jaksossa oli tälläinen pari, kaikesta vittuileva nainen ja kiltti mies joka vaan kuunteli hymyillen.
Nainen oli vielä lihava ja aika rumakin kun taas mies rauhallinen, kohtelias, komea ja urheilullinen.
Eli nainen siis negasi miestä ettei hän tajuaisi että saisi paljon paremmankin ja lähtisi pois.
Ikävää vaan että heillä oli jo lapsiakin jotka oppivat että naisen käytös on normaalia.
Voihan unelmahäät, eikö sulla ole lainkaan elämää, kun pitää puhua jostakin paskarealitystä? Millainen mies katsoo jotakin hääohjelmaa ylipäätään? Ai niin, vauvamies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan unelmahäät, eikö sulla ole lainkaan elämää, kun pitää puhua jostakin paskarealitystä? Millainen mies katsoo jotakin hääohjelmaa ylipäätään? Ai niin, vauvamies.
Millainen nainen katsoo paskarealityä, onko ihana unelmamorsian ihan itse siellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen nainen katsoo paskarealityä, onko ihana unelmamorsian ihan itse siellä?
En tiedä, minä en katso, mutta sinä näyt tarkkaan olevan selvillä. Hanki poika elämä, vihdoinkin.
Voisiko uli ystävällisesti mennä muualle ulisemaan, tämä on aikuisten keskustelu.
Minä ihmettelen, että joku edes miettii jatkoa tuollaisen tyypin kanssa. Tajuan että siinä vaiheessa kun on jo yhteinen elämä, se lähteminen ei ole ihan helppoa. Mutta että tässä vaiheessa tiedostaa, että se toinen tahallaan ilkeilee, ja silti miettii, että pitäisikö tuon kanssa vielä jatkaa. En voi ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Mies voi olla myös psykopaatti. Se alkaa piikittelyllä ja jatkuu vainoamisella eikä pääty hyvin.
Psy kopaatit ja nar sistit aloittaa aina mielistelyllä, lahjomisella. Sen jälkeen alkaa kiusaaminen, huijaaminen jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies voi olla myös psykopaatti. Se alkaa piikittelyllä ja jatkuu vainoamisella eikä pääty hyvin.
Psy kopaatit ja nar sistit aloittaa aina mielistelyllä, lahjomisella. Sen jälkeen alkaa kiusaaminen, huijaaminen jne
Ei välttämättä, ne on mestareita näkemään kuka on niin heikko, että suostuu perseilyyn. Ei ne sellaista ihmistä kauan mielistele, kun ei tarvitse, vaan voi suoraan siirtyä vittuiluun.
Jotenkin ap ei hahmota, että mikä siellä vittuilun takana on.
Ei ongelma ole se vittuilu itse, vaan se mistä se kertoo. Että toinen ei yhtään välitä vaan lähinnä halveksii, ja on valmis tietoisesti pahoittamaan toisen mielen. Jos nainen ei edes ota asiaa puheeksi, mies luulee olevansa niin paljon nokkelampi ettei nainen edes tajua, kun hänelle vittuillaan, eli sanalla sanoen halveksii naista tyhmänä. On tosiaan arvostus kohdallaan, NOT:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä, ne on mestareita näkemään kuka on niin heikko, että suostuu perseilyyn. Ei ne sellaista ihmistä kauan mielistele, kun ei tarvitse, vaan voi suoraan siirtyä vittuiluun.
Jotenkin ap ei hahmota, että mikä siellä vittuilun takana on.
Ei ongelma ole se vittuilu itse, vaan se mistä se kertoo. Että toinen ei yhtään välitä vaan lähinnä halveksii, ja on valmis tietoisesti pahoittamaan toisen mielen. Jos nainen ei edes ota asiaa puheeksi, mies luulee olevansa niin paljon nokkelampi ettei nainen edes tajua, kun hänelle vittuillaan, eli sanalla sanoen
Tarkoitatko että vähän kuin vanhassa amerikkalaisessa ihanassa sarjassa Perhe on pahin jossa isäntä vit tuili vaimolleen kokoajan ja piti tätä yksinkertaisena, mutta silti rakkaudella.
Kuule kun ei se mene niin että seksi olisi hyvää kusipään kanssa. Jos ukko on kusipää niin seksikin on paskaa. Miksi miehet luulevat seksi olisi hyvää jos mies on mulkku?