Miksi nainen aina valitsee alfemman? Eikö mikään riitä?
Koitetaan pitää keskustelu asiallisena ja olla loukkaamatta ketään, ettei tule bannia. Mitä ominaisuuksia alfa-miehessä naiset arvostavat ja mitä beta-miehessä vihaavat? Olisi kiva näin miehenä tietää, jotta voisi jatkossa uuden kumppanin kanssa kehittää itseään. Kiitos jo etukäteen arvon naiset ja toki miehiltäkin olisi kiva saada kannanottoja.
Kommentit (1076)
Valitsen mielummin komean, itsestään huoltapitävän, menestyvän ja sanavalmiin miehen kuin vaatimattoman näköisen, epäsiistin ja pelkästään itsestään puhuvan. On se kumma!
1038:
Erittäin hyvää pohdintaa. Eiköhän me likipitäen samoilla taajuuksilla olla näistä asioista kuitenkin nyt vastauksesi lukien.
Minusta sellaisia huonoja puolia kuten esimerkiksi terve lievä mustasukkaisuus, olisi kivaa, jos kumppani voisi sietää. Kyllähän joissain tapauksissa minusta mustasukkaisuus on perusteltuakin, jos kumppanin eksä lähettelee sydämiä facessa kumppanillesi ja tämän exän kanssa lähdetään esimerkiksi illanviettoon mukamas kiltisti ja ihan porukalla vain missä tämä exä myös mukana. Minusta myös sellaista lievää masentuneisuutta pitäisi pystyä jnkv sietämään. Esimerkiksi isäni ja koirani kuoli hetki sitten. Kyllä minusta ainakin vuoden verran kumppanin olisi hyvä sietää surumielisyyttäsi. Ehkä nyt vähän huonoja esimerkkejä äkkiseltään. Toki tuo mainitsemasi yksittäinen hairahdus minusta usein vielä voisikin olla sovittavissa, jos siinä olisi lieventäviä asianhaaroja eikä kyse olisi ihan patologisesta sarjapettäjästä siis.
Tuosta täysin samaa mieltä, että parisuhteeseen ei kannattaisi rynnätä ja avoin pitäisi puolin ja toisin olla itsestää heti alussa tutustuttaessa. Niin moni vain ensin antaa parempaa kuvaa itsestään ja sitten niiden naamarien riisunnan jälkeen voi ollakin ihan jotain muuta mitä annettiin aluksi ymmärtää.
Peliriippuvuudesta tiedän toki jotain. Olen itse siitä onneksi toipunut täysin. Tuo on yleensä nuorten miesten ongelma. Iän myötä dopamiinipiikkejä ei niin kaipaa ja omaisuutta jo kertynyt eikä raha ahdista. En vähättele sitä. Hyvin vaikea riippuvuus ja voi pahimmillaan tuhota kaiken. Itselläni kävi tuuri siis, että tuo otettiin multa pois.
Mr Skylight
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos se beta-ihminen rakastaisi sua aidosti ja se alfa-ihminen vain käyttäisi sua? Mutta ymmärrän mitä tarkoitat. Ei kait kukaan.
Mr Skylight
Se, että mies rakastaa minua, ei velvoita minua suhteeseen hänen kanssaan. Kumpikin noista miehistä olisi esimerkissäsi väärä valinta. Jäisin odottamaan ja katselemaan, josko löytyisi oikeanlainen mies.
Totta! Hyvä vastaus! Samaa mieltä!
Mr Skylight
Huonoista puolista vielä: kumppanisi fyysinen tai psyykkinen sairastuminen, riippuvuudet, työttömyys, läheisten kuolema, rahahuolet yms. Nämä ovat vain sellaisia asioita, jotka voivat tulla kenelle tahansa milloin tahansa. Minusta ollaan hieman hataralla arvopohjalla liikkeellä, jos näiden takia nostettaisiin kytkintä; ainakaan yrittämättä hakea ensin hartaasti apua asioihin.
Itse olen taipuvainen ajattelemaan hyvästä suhteesta niin, että vuoroin vieraissa käydään, heh en tarkoita vieraissa vieraissa. Mutta siis kummallakin voi olla jokin sairaus esim. naisella astma ja ahdistuneisuushäiriö ja miehellä verenpainetauti ja masennusta ihan vain hatusta heittäen ja näiden kanssa pärjättäisiin ja kummallakin vuoron perään surua läheisistä. Ja sitten esim. paremmin tienaava tai enemmän omaisuutta kerryttänyt voisi ottaa enemmän vastuuta talousasioissa yms tms.
Mutta siis haluan vielä korostaa, että esimerkiksi kumppanin peliriippuvuus tai alkoholismi voivat olla niin vaikeita tiloja, että pakko nostaa kädet pystyyn ja lähteä, jos kumppani ei saa rahapussinsa kolikkotaskua tai pullonkorkkia pysyvästi kiinni.
Mr Skylight
Vierailija kirjoitti:
"Joo kyllä alfatkin voivat olla hyviäkin ihmisiä, mutta usein ylimielisiäkin ja itseään täynnä olevia, muttei aina. No se rakastava beta tois sulle ruusuja ja orkidean, kunnostaisi sun auton, hoitaisi sun lemmikin, kun olet matkoilla, haravoisi pihasi ja tekisi pihasi lumityöt, jos okt:ssä asuisit. Katsoisi sun valitsemaa sarjaa ja kehuisi sinua sekä antaisi sinulle rentouttavaa hierontaa ja kuuntelisi sinua ja kertoisi mia höpinöitään. Se rakkaus kestäisi ikuisesti sinua kohtaan.
Mr Skylight"
Ylimielisyys ja itseään täynnä oleminen ovat huonoja piirteitä, sellaista kumppania en ottaisi. Mutta ei tässä sinun listauksessasikaan mitään sellaista ole, mitä haen parisuhteelta - tai nojoo, hieronta on ihan kiva, ja tietysti suhteessa pitää keskustella ja kuunnella toista. Mutta minä kaipaan suhteelta yhteenkuuluvuuden tunnetta, kumppanuutta, intohimoa, sitä että oikeasti viihdyn toisen kanssa. Molemminpuolista vetovoimaa, niin henki
Okei. Tämä olikin hyvä vastaus. Lopulta siis tuollainen auttavaisuus ja kiltteys ei ole se mitä naiset parisuhteessa arvostaisivat. On totta, että näitä sitten saisi ystäviltäkin tai ihan ostopalveluna. Hyvää pohdintaa. kiitos! Ai niin miehenä kiinnostaa, että minkälaista on naisen mielestä hyvä seksi? Puhua ja pussata pitää ..nemisen lisäksi, mutta muita vinkkejä otetaan vastaan.
Mr skylight
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niin... nainen saisi erilaisia ominaisuuksia. Käytännössä yhdessä ihmisessä ei voi olla samassa paketissa kaikkia hyviä ominaisuuksia. Kuten palstalla on kirjoitettu, niin rakastajaksi sopii ihan erilainen kaveri kuin aviomieheksi, kenties ainakin joissain tapauksissa. Käytännössä tuo voisi olla kuitenkin aika raskas kuvio naiselle ja saattaisi olla vaikea olla tasapuolinen tässä molemmille ukoille. Ja niin usein miehet toleroivat huonosti toisiaan. Yhdyn isossa kuvassa näkemykseesi, ettei käytännössä ole toimiva ratkaisu, mutta kiinnostava ajatusleikki kyllä ja joissain harvoissa valituissa tapauksissa voisi kenties toimiakin.
Mr Skylight
Mutta mitä sellaisia ominaisuuksia siinä beta-miehessä on, mitä nainen haluaisi? Ja käytännössä kyllä rakastajalta ja aviomieheltä vaaditaan ihan samanlaisia ominaisuuksia sillä erotuksella vain, että a
Okei eli kaikki yhdessä paketissa. Ymmärrän.
Mr skylight
Mistä niitä supervoimia saisi? Ihan kevennyksenä väliin vain:
Mr skylight
Vierailija kirjoitti:
Okei. Tämä olikin hyvä vastaus. Lopulta siis tuollainen auttavaisuus ja kiltteys ei ole se mitä naiset parisuhteessa arvostaisivat. On totta, että näitä sitten saisi ystäviltäkin tai ihan ostopalveluna. Hyvää pohdintaa. kiitos! Ai niin miehenä kiinnostaa, että minkälaista on naisen mielestä hyvä seksi? Puhua ja pussata pitää ..nemisen lisäksi, mutta muita vinkkejä otetaan vastaan.
Mr skylight
Kumppanin huomioiminen on kyllä tärkeää, älä ymmärrä väärin. Ja kyllä kai noitakin tekoja sinänsä arvostetaan, mutta ei se riitä parisuhteen perustaksi, että mies hoitaa lemmikkiä ja leikkaa nurmikkoa. Jos miehen kanssa ei muuten mikään natsaa, niin ei sillä lemmikinhoidolla ole mitään väliä, ja toisaalta huomaavaisen kumppanin ei ole pakko tulla koiravahdiksi, jos hän ei vaikka ole koiraihminen - hän voi silti olla huomaavainen kumppani monessa muussa asiassa. Auttavaisuus on ihan hyvä asia tietysti kyllä.
Ei ole yleispätevää määritelmää hyvälle seksille, koska kaikki tykkäävät erilaisesta. Ainoa yleispätevä määritelmä onkin se, että hyvään seksiin kuuluu se, että haluaa huomioida ja antaa nautintoa myös toiselle, kuuntelee mitä toinen toivoo, ja tietysti se, että kumpikin haluaa toista ja on 100% mukana tilanteessa. Mutta noin muuten, mieltymysten osalta, kaikki riippuu yksilöstä - kaksi eri naista voi tykätä täysin erilaisesta seksistä. Parhaiten seksi varmaankin toimii silloin, kun kumppaneiden mieltymykset ja muut toiveet seksin suhteen osuvat yksiin. Joten ei ole mitään yleispätevää ohjetta "naisen mielestä hyvään seksiin" - paitsi se, että hyvä seksi ei ole mieskeskeistä, vaan hyvässä seksissä huomioidaan molemmat ja se tähtää molempien nautintoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi Mr Skylight, että minä valitsen miehen järjellä. Jos mies tekee mun elämästä parempaa, pääsee mukaan. Jos tekee elämästä vaikeampaa, joutuu ulos.
Kiitos näkemyksestäsi. Toi on muuten aika hyvä. Eli plussan puolelle pitäis mennä. Miten sitten näkisit, jos esimerkiksi seurustelisit mun kanssa ja saisit paljon hyviä ja huonoja asioita suhteestamme kuitenkin niin, että hyvää enemmän. Sitten tulisi joku kaveri, joka lupaisi kuun taivaalta tai muuten ihastuisit ja itsekin uskoisit, että tämän kaverin kanssa voisi olla vielä paremmin kuin mun kanssa. Vaihtaisitko mun kanssa ihan ok-suhteen sitten siihen missä olisi vielä paremmin? Tämä se ehkä kiteytettynä on mun koko kysymyssoppani kupletin juoni. Vaihtavatko naiset useinkin vielä parempaan eli kuinka yleistä on sellainen opportunismi tässä? Mutta siis miten henkilökohtaisesti ajattelisit?
Kerron itsestäni
Onko sulla ikinä ollut oikeasti parisuhdetta ja jos on, oletko koskaan kommunikoinut sen naisen kanssa? Vähän tulee mielikuva että sulla ei ole alkeellistakaan käsitystä siitä miten absurdia kamaa suollat ilmoille. Et sä voi vetää yhtäläisyysmerkkejä sen perusteella jos joku levoton ja asettumaan kyvytön daami dumppaa sut "jännemmän" takia, yhtälailla sä voisit seurustella sellaisen kanssa joka jää sun kanssa suhteeseen ihan vain sillä että muutokset pelottaa häntä. Tai aivan mitä tahansa siltä väliltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritän luetella kuvitellun Alfa- miehen piirteitä:
rohkeus, päättäväisyys, johtajuus, oma-aloitteellisuus, intohimo johonkin, itsevarmuus, henkinen lujuus, fyysinen kyvykkyys, röyhkeys, itsekkyys, sosiaaliset taidot, älykkyys
Kuvitellun Beta-miehen:
epävarmuus, kiltteys, ujous, epäsosiaalisuus, päättämättömyys, henkinen heikkous, alhaisempi älykkyys, saamattomuus, perässävedettävyys, fyysinen heikkous Alfaan verraten, pelokkuus
Tästä noussee psykoosit tulille, joten olisin toivonut jonkun muun kirjoittavan tästä, mutta noin mä sen äkkiseltään heittäisin. Mutta tämä jaottelu on, kuten aiemmin monet todenneetkin, niin keinotekoinen ja ällöttävä.
Mr Skylight
Miksi kukaan haluaisi kumppaniksi tuollaisen, mitä kuvailit beta-mie
Voi herranjumala, oletko sä ihan ok? Mitä väliä sillä on jos joku rakastaa mua, minä en ole kenenkään kanssa siksi vaan sen takia että TUNNE OLISI MOLEMMINPUOLINEN. Ja jos "alfa" käyttää mua hyväkseen niin mä en sitten anna itsestäni yhtään mitään. Mikä ihmeen läheisriippuvainen sä olet että sun elämässä on vain noi kaksi vaihtoehtoa? Olisiko sun syytä opetella elämään yksin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi Mr Skylight, että minä valitsen miehen järjellä. Jos mies tekee mun elämästä parempaa, pääsee mukaan. Jos tekee elämästä vaikeampaa, joutuu ulos.
Kiitos näkemyksestäsi. Toi on muuten aika hyvä. Eli plussan puolelle pitäis mennä. Miten sitten näkisit, jos esimerkiksi seurustelisit mun kanssa ja saisit paljon hyviä ja huonoja asioita suhteestamme kuitenkin niin, että hyvää enemmän. Sitten tulisi joku kaveri, joka lupaisi kuun taivaalta tai muuten ihastuisit ja itsekin uskoisit, että tämän kaverin kanssa voisi olla vielä paremmin kuin mun kanssa. Vaihtaisitko mun kanssa ihan ok-suhteen sitten siihen missä olisi vielä paremmin? Tämä se ehkä kiteytettynä on mun koko kysymyssoppani kupletin juoni. Vaihtavatko naiset useinkin vielä parempaan eli kuinka yleistä on sellainen opportunismi tässä? Mutta siis miten henkilö
Kerroin aiemmin, että olen ollut 20 vuotta avioliitossakin. Sulla nyt menee syystä tai toisesta tunteisiin ja purat sitä nyt muhun täällä. No hyvä sinällään, jos se edes vähän helpottaa. Mistähän tuollainen miesviha johtuu? Onko joku pahastikin traumatisoinut sinua? Olen siitä pahoillani, mutta älä sitä muhun pura. Olen siihen täysin syytön.
Ei oikein kyllä ole eväitä jatkaa sinun kanssasi keskustelua, mutta jatketaan me muut asialliseen keskusteluun kykenevät. Sinäkin olet toki tervetullut keskustelemaan, mutta joku muutos tuohon raivoamiseen tultava ennen kuin jaksaa sinulle enempää vastailla. Pärjäile!
Mr Skylight
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritän luetella kuvitellun Alfa- miehen piirteitä:
rohkeus, päättäväisyys, johtajuus, oma-aloitteellisuus, intohimo johonkin, itsevarmuus, henkinen lujuus, fyysinen kyvykkyys, röyhkeys, itsekkyys, sosiaaliset taidot, älykkyys
Kuvitellun Beta-miehen:
epävarmuus, kiltteys, ujous, epäsosiaalisuus, päättämättömyys, henkinen heikkous, alhaisempi älykkyys, saamattomuus, perässävedettävyys, fyysinen heikkous Alfaan verraten, pelokkuus
Tästä noussee psykoosit tulille, joten olisin toivonut jonkun muun kirjoittavan tästä, mutta noin mä sen äkkiseltään heittäisin. Mutta tämä jaottelu on, kuten aiemmin monet todenneetkin, niin keinotekoinen ja ällöttävä.
Mr Skylight
Miksi kukaan halu
En ole väittänyt, että mun elämässäni olisi vain noi kaksi vaihtoehtoa. Kunhan tässä vain keskustellaan asioista. Mikäs diagnoosi me sinulle asetettaisiin, jos minä olen läheisriippuvainen? Posttraumaattista stressiä veikkailisin. Kerro toki lisää, jos haluat. Se voisi kehittää enemmän meitä molempia kuin nämä vihanpurkaukset ja toisillemme diagnoosien asettamiset. Jos sulla on huonoja kokemuksia läheisriippuvuudesta, niin olen pahoillani. Minä en kuitenkaan ole uskoakseni siihen syyllinen. Varmasti tossa olet ihan oikeassa, että voisi olla minulle ja ehkä jokaiselle meistä, sinullekin ystäväni, ihan hyvä opetella olemaan yksinkin. Kaikkea hyvää päivääsi. Toivottavasti en pahoin loukannut, mutta en minä tuollaista silmitöntä raivonpurkausta oikein pureskelematta niele, ellei se sitten oloasi selvästi helpottasi.
Mr skylight
Sitähän tässä rakkaat ystävät juuri koitan selvitellä, että onko minulla vain sattunut noita levottomia asettumaan kykenemättömiä daameja ja onko se kykyajan vallitseva trendi eli olihan sinulla tämän ajatuksen kirjoittaja ihan hyväkin pointti siellä, vaikka se tulikin ulos hieman vihalla höystettynä. Kiitos kuitenkin.
Mr Skylight
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mr skylight
Kumppanin huomioiminen on kyllä tärkeää, älä ymmärrä väärin. Ja kyllä kai noitakin tekoja sinänsä arvostetaan, mutta ei se riitä parisuhteen perustaksi, että mies hoitaa lemmikkiä ja leikkaa nurmikkoa. Jos miehen kanssa ei muuten mikään natsaa, niin ei sillä lemmikinhoidolla ole mitään väliä, ja toisaalta huomaavaisen kumppanin ei ole pakko tulla koiravahdiksi, jos hän ei vaikka ole koiraihminen - hän voi silti olla huomaavainen kumppan
Kiitos! Tässä oli taas hyvä annos sellaista rautaista asiaa, josta on helppo ottaa koppia. Tällaisia viestejä ja ajatuksenvaihtoa on kiva lukea ja käydä. Kiva tietää, että auttamistakin arvostetaan, mutta se ei romanttisessa rakkaussuhteessa ole se ihan number one prioriteetti. Juu tuohon kyllä yhdyn, että varmaan sukupuolesta riippumatta tuo vastapuolen huomioiminen ja avoin keskustelu on se tärkein seikka hyvässä seksissäkin.
Kaikille tiedoksi, että toki olen naisten kanssa näistä jutellut, mutta kyllähän tässä oppimissarkaa mulla edelleen piisaa, kuten palstalaiset ovat huomanneetkin varmasti.
Mr Skylight
Vierailija kirjoitti:
Sitähän tässä rakkaat ystävät juuri koitan selvitellä, että onko minulla vain sattunut noita levottomia asettumaan kykenemättömiä daameja ja onko se kykyajan vallitseva trendi eli olihan sinulla tämän ajatuksen kirjoittaja ihan hyväkin pointti siellä, vaikka se tulikin ulos hieman vihalla höystettynä. Kiitos kuitenkin.
Mr Skylight
Eli piti kirjoittaa, että onko mulla ollut huono mäihä naisten kanssa vai onko kyseessä yleinenkin ilmiö, että asettumiskykyiset naiset ovat jotenkin "kortilla" tai "kiven alla"?
Sellaisena sivuaiheena voidaan tähän sekaan ympätä sellainenkin keskustelu, että mikä vituttaa ja mikä ärsyttää juuri nyt? Se voi olla se mikä minussa ärsyttää, mikä miehissä ärsyttää, kenties naisissa, tässä aiheessa tai ihan muuten mikä ärsyttää.
Päästetään paha pois! Minua vituttaa ja ahdistaa tämä paska sää ja sotapaska, lakkoilut, tartuntataudit ja muut vaivat ja vitsaukset, ihmisten itsekkyys! Mikä sua vituttaa!
mr Skylight
Varmaan nyt paria kirjoittajaa tulin loukanneeksi. Minä en sellaista halua ja pyydän teiltä kummaltakin vilpittömästi anteeksi! Jokaisella meistä kuitenkin on piste, jossa pakko sanoa takaisin. Toivoisin kuitenkin sitä asiallista keskustelua. Jos emme rakentavaa tai hyvässä hengessä käytävää keskustelua enää jatkaisi eikä aiheeseen olisi enää uutta, niin sitten totean tämän keskustelun omalta osaltani päättyneeksi tähän. Kiitos osallistujille, jos konsensus sitä mieltä, ettei tätä keskustelua ole enää mielekästä jatkaa. Opin paljon teiltä kaikilta! Mukavaa jatkoa kaikille!
Mr Skylight / ap
Se, että mies rakastaa minua, ei velvoita minua suhteeseen hänen kanssaan. Kumpikin noista miehistä olisi esimerkissäsi väärä valinta. Jäisin odottamaan ja katselemaan, josko löytyisi oikeanlainen mies.