Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nainen aina valitsee alfemman? Eikö mikään riitä?

Vierailija
18.03.2024 |

Koitetaan pitää keskustelu asiallisena ja olla loukkaamatta ketään, ettei tule bannia. Mitä ominaisuuksia alfa-miehessä naiset arvostavat ja mitä beta-miehessä vihaavat? Olisi kiva näin miehenä tietää, jotta voisi jatkossa uuden kumppanin kanssa kehittää itseään. Kiitos jo etukäteen arvon naiset ja toki miehiltäkin olisi kiva saada kannanottoja.

Kommentit (1076)

Vierailija
41/1076 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommentistasi, johon on kyllä helppo yhtyä. Ajattelen kyllä pitkälti myös näin, että tämä "feikkielämä" on pahasta ja ulkonäkö ei ole minulle missään nimessä prioriteetti number one. Haluaisin löytää naisen, jonka rinnalla vanheta ja elää hyvää elämää. Tarvittaessa olen vaikka valmis kuolemaan rakastettuni takia. Riittääkö se teille naisille? Onko se tarpeeksi alfaa?

Tuollainen "olenn valmis vaikka kuolemaan naisen vuoksi" on sellaista tyhjää uhoa, jonka toteutumistodennäköisyys elämässä on lähellä nollaa. Oletko sen sijaan valmis viemään vaatteesi ihan itse pyykkikoriin? Olemaan tasa-arvoinen kumppani kotona, perheessä, sängyssä ja yhteisten kulujen maksamisessa?

Vierailija
42/1076 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aika pehmo ja kilttimies, en ole alfa koska en ole väkivaltainen,jännittävä,alistava enkä myöskään kunnianhimoinen uraohjus.

Olen liian kiltti koska kunnioitan muita,teen kotitöitä enkä alista naisia. 

Olen ikisinkku enkä kelpaa naisille.

Se että et kelpaa ei johdu noista ominaisuuksistasi. Vaan siitä että yrität tuputtaa itseäsi sellaisille naisille joita nuo ominaisuutesi eivät kiinnosta sen sijaan että etsisit niitä naisia joita kiinnostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/1076 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Et ole plussapallo

-Terapia-ja lääkärimyönteinen

- Osaat siistiä takamuksesi,pestä pytyn ja muutenkin pitää kotisi siistinä

-Käyt töissä elämänhallinnan takia,etkä naisten

- Ihmis-ja eläinystävällinen

-Joko siistit tukan kotona tai poikkeat säännöllisesti parturissa

-Katot ite ruokavaliosi sekä jumpat.Et oleta naisen tekevän tätä

Kiitos! Tässähän annoit hyviä vinkkejä! Mahtavaa!

Vierailija
44/1076 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on ongelmallinen siksi, että ei ole sellaista kuin "naiset". Kaikki naiset eivät ole samanlaisia ja arvosta samoja asioita. Mutta ethän sinä usko sitä. 

Koetan nyt kuitenkin vastata jotain eli sinun täytyy vakavasti miettiä naismakuasi, jos kaikki ihastuksesi valitsevat "alfan" (mitä se sitten sinulle tarkoittaakin). Jos nämä naiset valitsevat koulutetun ja varakkaan miehen, niin he ovat usein silloin itsekin vastaavanlaisia, liikkuvat samoissa piireissä, taustat ovat samat. Yhteiskuntaluokaltaan samanlaiset pariutuvat keskenään. 

Yhteiskuntaluokkien arvostukset myös poikkeavat toisistaan. Joku pitää alfana öykkäriä, joka leveilee rahoillaan ja kohtelee naisia huonosti, toinen taas näkee alfan tunneälykkäänä, elämässään päämääriä asettavaa miestä, jonka naishistoriassa on pitkiä parisuhteita. 

Mutta suurin osa miehistä ja naisista on taviksia, ei betoja tai alfoja. Opiskele tasoteoriaa, jos et vielä ole tehnyt niin. Siellä kerrotaan miten samanlaiset päätyvät yhteen, vaikkei se yhteiskuntaluokista puhukaan. Ja vaikka se on melko alaluokkainen teoria arvojensa puolesta erityisesti naisiin liittyen. 

Rajojen asettamisen avuksi tarvitaan oikeastaan psykoterapiaa, jos siinä on vaikeuksia. Koettamalla olla sellainen kuin olettaa toisen haluavan ei koskaan toimi. Ei pitkällä tähtäimellä eikä alussakaan. 

Vierailija
45/1076 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alfan ja jännämiehen kanssa tehdään lapset. Kun jäädään yh:ksi sitten etsitään sitä kilttimiestä ja lompakkoa, joka kaiken maksaa. Kun ei meinaa onnistua, lihava yh itkee somekanavissa miten miehet on sikoja. 

Tulee mieleen itänaapurin pressa. Oikeesti on niin pihalla että kuvittelee olevansa fiksu, vaikka kukaan ei jaksa edes olankohautusta tehdä näille sönkötyksille.

Vierailija
46/1076 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö. Sanot, että naisestasi pidät aina huolta, ja jossain välissä olisit ollut valmis ritarillisesti kuolemaankin. Hieman tunkkaista, kuin viime vuosisadan harlekiini-pokkareista. Naiset harvemmin haluavat enää miehen, joka omii ja pitää  huolta kuin lemmikeistä. Ota koira tai kissa. Naiset haluavat luotettavan ja täyspäisen kumppanin, jolla on myös oma elämä, omat jalat ja suora selkäranka. Kaksi aikuista taloudessa. Kivaa ja sujuvaa yhdessäoloa ja elossa oleva seksielämä.

Vierailija
47/1076 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommentistasi, johon on kyllä helppo yhtyä. Ajattelen kyllä pitkälti myös näin, että tämä "feikkielämä" on pahasta ja ulkonäkö ei ole minulle missään nimessä prioriteetti number one. Haluaisin löytää naisen, jonka rinnalla vanheta ja elää hyvää elämää. Tarvittaessa olen vaikka valmis kuolemaan rakastettuni takia. Riittääkö se teille naisille? Onko se tarpeeksi alfaa?

Tuollainen "olenn valmis vaikka kuolemaan naisen vuoksi" on sellaista tyhjää uhoa, jonka toteutumistodennäköisyys elämässä on lähellä nollaa. Oletko sen sijaan valmis viemään vaatteesi ihan itse pyykkikoriin? Olemaan tasa-arvoinen kumppani kotona, perheessä, sängyssä ja yhteisten kulujen maksamisessa?

Kyllä oikeasti olen tähänkin valmis eli rakkaani pelastaisin uhraamalla itseni, mutta ymmärrän näkemyksesi hyvin. Tätähän on vaikea näyttää toteen. Tasa-arvoinen olen kyllä. Naiseni seksuaaliset ja taloudelliset tarpeet mielelläni hymyssä suin tiettyyn rajaan asti toteutan kyllä ja siisteydestä pidän itsekin ja arjen askareissa mielelläni autan. 

Vierailija
48/1076 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka me olemme keksineet tietokoneita, autoja, lentokoneita, käyneet avaruudessa, keksineet lääkkeitä vaikeisiin sairauksiin, niin silti naisen sukupuolivietti on edelleen kivikaudella. Se tarvitsee itseään isomman puolustajan, niin siksi sen miehen pitää olla pidempi. Miehen pitää olla vahva, jotta se pärjää susien ja karhujen kanssa sekä puolustaa toisilta heimoilta. Tämä on tieteellinen fakta ja enpä usko, että se on siitä mihinkään muuttumassa. En kyllä tiedä miten se on niin vahvasti edelleen geeneissä, koska on tutkittu, että kauan kauan sitten naiset osallistuivat taisteluihin ja ruoan hankintaan, mutta jossain välissä se muuttui siihen, että nainen jäi siihen kotikodalle keittelemään mustikoita ja siinä virassa viihtyi tuhansia vuosia.

Vierailija
49/1076 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aika pehmo ja kilttimies, en ole alfa koska en ole väkivaltainen,jännittävä,alistava enkä myöskään kunnianhimoinen uraohjus.

Olen liian kiltti koska kunnioitan muita,teen kotitöitä enkä alista naisia. 

Olen ikisinkku enkä kelpaa naisille.

Se että et kelpaa ei johdu noista ominaisuuksistasi. Vaan siitä että yrität tuputtaa itseäsi sellaisille naisille joita nuo ominaisuutesi eivät kiinnosta sen sijaan että etsisit niitä naisia joita kiinnostaa.

Eli tavisnaiset tykkää alfoista ja rumat/lihavat naiset tykkää meistä kilteistä pehmomiehistä?

Vierailija
50/1076 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä tällaisista miehistä, että he ikään kuin anteeksipyytäen ottavat kontaktia ja valittavat siitä kuinka huonoja, rumia ja lihavia he ovat, että en mä varmaan heistä kiinnostuisi muutenkaan. 

Vierailija
51/1076 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Vähän olen kömpelö ja ujokin, mutta...haittaako se naisia?"

Ei sinällään mutta kyllä sinun pitää saada suusi auki minunkin seurassani. Ei se suhde oikein ala jos sinua pitää väkisin kannatella siinä että saa sinusta jotain irti.

Mutta ei siis tarvitse olle mikään lipevä lirkuttelija. Ihan kun vain osaat fiksusti ja luontevasti keskustella, myös muusta kuin autoista ja jääkiekosta.

Kiitos hyvästä vastauksestasi! Juu varmasti miehelläkin pitää olla oma-aloitteellisuutta ja jotain kiinnostavaa jutunjuurtakin. Otetaan oppia tästäkin...

Jokainen ihminen tykkää yleensä puhua itsestään. Jutun juurta saat parhaiten niin että kyselet naiselta hänestä asioita joista tuntuu haluavan kertoa. Ei tenttaamalla vaan luontevasti kuten "itse vietin lapsuuteni paikkakunnalla X, mistäs sinä olet kotoisin?".

Ja se yhteenkuuluvuus tulee usein siitä että teillä on jotain yhteistä. Eli kun se toinen kertoo jotain niin kun löydät jotain yhteistä niin kommentoit siihen heti miten "juuri noin minullakin meni / siellä minäkin olin / ihan samaa minä olen ajatellut" jne. Siitä keskustelu tulee teidän yhteiseksenne ja alkaa se vuorovaikutteinen kommunikaatio joka alkaa liittää teitä henkisesti yhteen.

Esim. kun tapasin oman kumppanini niin kävi tosi nopeasti ilmi että tunsin toisen hänen vanhemmistaan ammatillisesti ja siitä sitten tuli juttua ja plussaa oli että kumppani sitten tunsi alaa ja ymmärsi mitä tein työksen paremmin kuin yhdeksän kymmenestä muusta ihmisestä olisi ymmärtänyt. Tuntui että meillä oli enemmän yhteistä kuin ihmisillä keskimäärin.

Vierailija
52/1076 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta heittäkää nyt naiset jotain asiallista kommenttia ihan yleisesti, että minkäläisiä lähinnä henkisiä ominaisuuksia miehessä arvostatte ja mitä taas vieroksutte? Varmasti miehen on hyvä olla turvallinen, huomaavainen, helläkin. Mutta millaisia rajoja toivoisitte miehen vetävän ja milloin taas näette rajat miehen tarpeena kontrolloida? Tahtoo oppia paremmaksi mieheksi tässä...

Luotettavuus. Hauskuus ja huumorintaju. Että kestää mua, mussa on kestämistä. Anteeksiantava. Suutun ja räjähdän ja voin sanoa mitä vain. Mutta osaan pyytää anteeksi. Jos toinen ei osaa antaa anteeksi niin ei tule mitään. 

Rajoja varmaan siinä, että kunnioitan miestä. Että en ala alistaa. 

Tomppa ei sitten voinut olla leikkimättä naista.Mikk hommasikin jo peruukin.Milloin sinä? 

Tä? Mulle tärkeintä, että mies hyväksyt mun poikkeavan uni- ja ruokarytmin. Nukun pitkiä päikkäreitä päivällä. Ilman unta tulen hulluksi. 

Vierailija
53/1076 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä oikeasti olen tähänkin valmis eli rakkaani pelastaisin uhraamalla itseni, mutta ymmärrän näkemyksesi hyvin.

Et auta, vaan kannat vastuusi arjesta ja teet oman puolikkaasi täysin mutisematta ja oma-aloitteisesti. Sitten katsotaan.

Vierailija
54/1076 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tumma iho, lihaksikas ja tuuheat hiukset on kolme tärkeintä asiaa miehessä. Vaaleakin käy jos hän on oikeasti varakas, silloin voi edellämäinituissa kriteereissä joustaa.

Nuo kaikki, mutta hänen on oikasti hakattava muut mies ehdokkaat. Eli lihasten pitää toimia käytännössä.

Vierailija
55/1076 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys on ongelmallinen siksi, että ei ole sellaista kuin "naiset". Kaikki naiset eivät ole samanlaisia ja arvosta samoja asioita. Mutta ethän sinä usko sitä. 

Koetan nyt kuitenkin vastata jotain eli sinun täytyy vakavasti miettiä naismakuasi, jos kaikki ihastuksesi valitsevat "alfan" (mitä se sitten sinulle tarkoittaakin). Jos nämä naiset valitsevat koulutetun ja varakkaan miehen, niin he ovat usein silloin itsekin vastaavanlaisia, liikkuvat samoissa piireissä, taustat ovat samat. Yhteiskuntaluokaltaan samanlaiset pariutuvat keskenään. 

Yhteiskuntaluokkien arvostukset myös poikkeavat toisistaan. Joku pitää alfana öykkäriä, joka leveilee rahoillaan ja kohtelee naisia huonosti, toinen taas näkee alfan tunneälykkäänä, elämässään päämääriä asettavaa miestä, jonka naishistoriassa on pitkiä parisuhteita. 

Mutta suurin osa miehistä ja naisista on taviksia, ei betoja tai alfoja. Opiskele tasoteoriaa, jos et v

Awesome! Kiitos! Juuri tällaista näkemystä kaipasinkin. On ihana huomata, että on olemassa näin fiksusti ajattelevia henkilöitä. Tässä oppii kyllä kaiken aikaa lisää ja tulee hyvä mieli. Luetaanpas tämäkin vielä ajatuksella uudelleen läpi.

Vierailija
56/1076 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se tarvitsee itseään isomman puolustajan, niin siksi sen miehen pitää olla pidempi"

Onneksi miehet ovat biologisesti naisia keskimäärin 10 senttiä pidempiä joten käytännössä jokaista maailman naista kohden löytyy mies joka on häntä pidempi.

Itse olen naiseksikin lyhyt joten en tosiaan halua puolisoksi hujoppia jota sitten aina tuijottelin seistessä sinne navan seutuville tai jonka rinnalla näyttäisin pikkulapselta. Haluan miehen jonka kanssa minulla on luonteva pituusero ja minulle sellainen on keskimittaa lyhyempi mies.

Eli jos et ole miehenä niin pitkä niin katsele suosiolla niitä lyhemmän pään naisia. He voivat pitää juuri sinun pituuttasi nimenomaan positiivisena asiana.

Vierailija
57/1076 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alfan ja jännämiehen kanssa tehdään lapset. Kun jäädään yh:ksi sitten etsitään sitä kilttimiestä ja lompakkoa, joka kaiken maksaa. Kun ei meinaa onnistua, lihava yh itkee somekanavissa miten miehet on sikoja. 

Tulee mieleen itänaapurin pressa. Oikeesti on niin pihalla että kuvittelee olevansa fiksu, vaikka kukaan ei jaksa edes olankohautusta tehdä näille sönkötyksille.

Ai näinkö se menee? Kieltämättä tässä on kyllä järki takana. Kiitos pointistasi!

Vierailija
58/1076 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä tällaisista miehistä, että he ikään kuin anteeksipyytäen ottavat kontaktia ja valittavat siitä kuinka huonoja, rumia ja lihavia he ovat, että en mä varmaan heistä kiinnostuisi muutenkaan. 

Juu, huonoitsetuntoinen, anteeksipyytelevä ja epävarma on valitettavasti vähän raskasta seuraa. Sellainen poikaystävä minulla oli nuorena ja eihän sitä kauaa jaksanut, kun joutui kannattelemaan ja vakuuttelemaan. 

Ei tarvitse esittää itsevarmaa "alfaa", mutta jos nyt yrittäisi jotenkin saada päänsä sellaiseen kuntoon että pitää ensin itse itsestään, niin on naistenkin helpompi pitää. 

Vierailija
59/1076 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä oikeasti olen tähänkin valmis eli rakkaani pelastaisin uhraamalla itseni, mutta ymmärrän näkemyksesi hyvin.

Naisena olen joutunut fyysisesti puolustamaan ex-miehiäni tilanteissa, jossa ex-mies on itse hakeutunut riitatilanteeseen humalassa. Koskaan ei ole mies fyysisesti minua suojellut. Toivomuksenani ensisijaisesti näissä "suojeluasioissa" olisi, ettei tuleva mieheni hakeutuisi konflikteihin, jotta minun ei tarvitsisi mennä väliin oman fyysisen turvallisuuteni riskeeraten.

Vierailija
60/1076 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööö. Sanot, että naisestasi pidät aina huolta, ja jossain välissä olisit ollut valmis ritarillisesti kuolemaankin. Hieman tunkkaista, kuin viime vuosisadan harlekiini-pokkareista. Naiset harvemmin haluavat enää miehen, joka omii ja pitää  huolta kuin lemmikeistä. Ota koira tai kissa. Naiset haluavat luotettavan ja täyspäisen kumppanin, jolla on myös oma elämä, omat jalat ja suora selkäranka. Kaksi aikuista taloudessa. Kivaa ja sujuvaa yhdessäoloa ja elossa oleva seksielämä.

Okei. Arvostan näkemystäsi. En kuitenkaan tuota ihan tarkoittanut, että naista lemmikkinä haluaisin pitää. Ihan tasavertaiseen suhteeseen haluaisin. Mutta erittäin hyvä pointti sulta ja kiitos siitä!