Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusi perhekuva miehen entisestä perheestä

Vierailija
18.03.2024 |

Olen seurustellut neljä vuotta nykyisen kumppanin kanssa ja olemme kihloissa. Meillä on vielä hetken omat kodit ja näemme viikoittain useita päiviä. Meillä on yhteinen i-pad mihin tallentuu kuvia whatssapistamme. Nyt huomasin siellä jo joitakin viikkoja sitten otetun kuvan puolisosta entisen puolisonsa ja aikuisten lasten kanssa ravintolassa syömässä. Minulle tästä ei oltu kerrottu mitään. Kuva on selvästikin kihlattuni ex-puolison ottama.

Mitä tästä pitäisi ajatella? Uskon että kyseessä on satunnainen kohtaaminen nuorten aikuisten asioita hoitamassa ollessaan. Ja onko kuva otettu sitten kivana muistona lapsille tästä kohtaamisesta. Mutta itsestä tuntuu että tässä menee raja ja että tällaisista kohtaamisista voisi kertoa ja ehkä kuvakin voisi olla ainut kertainen, ehkä.

Kommentit (563)

Vierailija
141/563 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puolisosi tarvitse lupaa sinulta ollakseen samassa kuvassa lastensa kanssa. Ei edes, vaikka mukana olisi lasten toinen vanhempi.

Vierailija
142/563 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei puolisosi tarvitse lupaa sinulta ollakseen samassa kuvassa lastensa kanssa. Ei edes, vaikka mukana olisi lasten toinen vanhempi.

Missä niin on lukenut että tarvitsisi pyytää lupa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/563 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksittäisenä asiana ei mikään iso juttu, mutta onko teillä ollut muita vastaavia yllätyksiä? 

Itse jouduin aikoinaan rajaamaan miehen exän tiukasti ulos, koska hän jotenkin ajatteli, että hän voi haluta eron, mutta silti pysyä ykkösnaisena. Hän teki mm. tuollaisia tempauksia, että otti vaikka ns. viattoman perhekuvan exänsä ja lapsen kanssa, mutta sitten postasi sen someen hehkuttaen kuinka he ovat edelleen perhe ja on ihanaa kun on niin hyvät välit. Somessa esitti myös ykkösminiää, vaikka anoppi ei ollut ihan samaa mieltä. Teeskenteli pitkään, ihan kuin minua ja lapsiani ei olisi ollut olemassakaan, vaikka oltiin tavattukin. Olisi mm. tullut miehen luo jouluksi. En tiedä missä ajatteli, että minä olisin. Ihmetteli kun ei saanut kutsua miehen puolen sukujuhliin, joten teeskenteli somessa olleensa siellä. En edes jaksa kirjoittaa kaikkea, tulisi kirja. Eli itse suuttuisin, jos minulle ei olisi syömisestä kerrottu, mutta se johtuu tuosta historiasta.

Vierailija
144/563 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei missään, on monta kertaa jo sanottu. Nämä, jotka eivät osaa lukea tai haluavat tajuta väärin ovat ilmeisesti näitä ex-vaimoja. Kunhan vänkäävät ja ovat kärttyisiä. Tai sitten oikeasti honaamattomia. Hehän juuri haluaisivat, ettei ex-mies arvostaisi uutta kumppania oikeastaan lainkaan. Mikään ei kuulu heidän mielestään uudelle naiselle. Tämä on tuttu ilmiö, oli aihe mikä tahansa uusperheeseen liittyvä, varsinkin uusi nainen on aloittajana, niin näitä väärinymmärtäjiä ilmestyy. 

Vierailija
145/563 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

se kerta kun eksperhe toimii sujuvasti yhteen vielä eronkin jälkeen, niin pitäähän siihen yksi mustasukkainen nyxä tulla sekottamaan pakkaa.

Mitä sitten jos ei kerrottu? Eihän tuommoinen tapaaminen sulle kuulu.

Jos nyt taas kuinkahan monennen kerran sanoisin, että ongelmx ei ollut sujuvasti yhteen toimivat ex-perhe. Vaan kun mies salasi sen.

Ok, olisko sinulle ihan ok, että miehesi tapailisi xäänsä/exiään ja sinulle ei siitä kertoisi mitään? Sitten tulisi työpaikan tai naapurin kamalin ja ilkeämielisin juoruilija naama maireana ja silmät kiiluen tarkkaillen ilmeitäsi, että sun puolisos sitten taaaaaas oli yhdessä syömässä kaupungilla exänsä kanssa. Oikein oli koko perhe mukana. Olen muuten nähnyt ne aika usein yhdessä. Heillä taitaakin toimia sujuvasti yhteen vielä eronkin jälkeen, kjä

En sanonitkaan, että on mitään pervoa, käsitit varmaan jotenkin väärin, halusin nyt korjata. Itselläs taitaa olla vielä pervot mielikuvitukset exäsi kasnssa kun tuollainen nyt tuli mieleen. 

Vierailija
146/563 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi siitä olisi niin pitänyt erikseen kertoa, käytiin yhdessä syömässä ja joku otti vielä kuvankin?

Mikä siinä siis on niin tärkeää tai merkittävää, että sinusta siitä olisi pitänyt kertoa ja mielestäsi sinulle on nyt jätetty totuus kertomatta?

en tajua tätä jotenkin yhtään. Neljä vuotta seurusteltu ja jaetaan kolmansilta osapuolilta tulleet kuvatkin jo 'yhteisen padin' kautta. Käydään hoitamassa asioita ex-vaimon ja aikuisten lasten kanssa (jotain lakiasioita, kai..?) ja sitten käydään päälle haukkaamassa lounasta ja nyt on siis jotain petosta tapahtunut kun tapaamisesta oli ilmoitettu etukäteen, mutta ne wingsit jäi kertomatta. Ja mikä loukkaavinta, nyt on olemassa kuva jossa näkyy kaksi aikuista lasta ja heidän vanhempansa, samassa kuvassa. Ap saattaisi olla lapseton ja kovin nuori?

Itse joutunut tekemään todella töitä oman pääni kanssa, että en ole ottanut kohtuu tuoreen (8v) suhteeni taakaksi sitä, että mieheni teki tavatessamme vaikeaa eroa exästään. Kaikenlaista kertomatta jättämistä ja muuta epäluottamusta herättävää tapahtui aluksi, mutta tajusin, että jos hommaan meinaan lähteä mukaan ne pitää minun jättää taakse. Arvostan itsekin vapautta yli kaiken, enkä voisi velvottaa toista jakamaan kuviaan tai velvoittavasti myöskään päivänsä kulusta kanssani, olemme kuitenkin 2 eri ihmistä tässä suhteessa. Ei tästä kyttäämällä olisi tullut kuin molemmille paha mieli ja ruma loppu.

Vierailija
147/563 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeää ei ole se, kuinka usein miehesi käy syömässä exänsä ja lastensa kanssa. Mutta se on tärkeää, söivätkö he puhdasta ruokaa.

Sinun velvollisuutesi on huolehtia siitä, että ruokajärjestys on asianmukainen. Älä jää odottamaan, vaan toimi heti. Sielunne eivät ole vielä kadotuksessa.

Tutki Pipliaa, lue Herran sanaa, niin kaikki kääntyy hyväksi. Ohjeet loytyvät viidennestä Mooseksen kirjasta, sen 14. luvusta. Puhdas ruoka antaa teille kaikille tasapainoisen mielen.

Näin sanoo Herra:

Nämä ovat ne nelijalkaiset eläimet, joita saatte syödä: raavas, lammas ja vuohi, peura, gaselli, metsäkauris, vuorikauris, musta antilooppi, keihäsantilooppi ja betsoari-vuohi, kaikki ne nelijalkaiset eläimet, joilla on kokonansa halkinaiset, kaksivarpaiset sorkat ja jotka märehtivät; niitä saatte syödä.

Näitä älkää kuitenkaan syökö niistä, jotka märehtivät, ja niistä, joilla on kokonansa halkinaiset sorkat: kamelia, jänistä ja tamaania, jotka kyllä märehtivät, mutta joilla ei ole sorkkia: ne olkoot teille saastaiset; sikaa, jolla kyllä on sorkat, mutta joka ei märehdi: se olkoon teille saastainen. Näiden lihaa älkää syökö, ja niiden raatoihin älkää koskeko.

Näitä te saatte syödä kaikista vesieläimistä: kaikkia, joilla on evät ja suomukset, te saatte syödä. Mutta kaikista niistä, joilla ei ole eviä eikä suomuksia, älkää syökö mitään: ne olkoot teille saastaiset.

Kaikkia puhtaita lintuja te saatte syödä. Mutta nämä ovat linnuista ne, joita älkää syökö: kotka, partakorppikotka, harmaa korppikotka, haarahaukka ja suohaukkalajit, kaikki kaarnelajit, kamelikurki, pääskynen, kalalokki, jalohaukkalajit, huuhkaja, kissapöllö, sarvipöllö, pelikaani, likakorppikotka, kalasääksi, haikara, sirriäislajit, harjalintu ja yölepakko.

Tehkää parannus jo tänään. Sielunne eivät ole vielä kadotuksessa.

Vierailija
148/563 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeisimmät vastaajat ovat juuri niitä toksisia eksiä, jotka gaslightaavat rinnastamalla exän kanssa tapaamiset ja viestittelyn kenen tahansa tuttavan kanssa tapailuun ja viestittelyyn. Ne eivät koskaan ole sama asia.

No ei varmaan niin. Koska vaikea kuvitella toista ihmistä, jonka yhtä epätodennäköisesti päästäisin iholleni kuin ex. Puistatus.

Eiköhän ihmiset eroa ihan syystä ja vanha suola janottaa on todella harvinainen tilanne. Joten paremmassa turvassa ne teidän omistamat miehet on exänsä seurassa kuin jonkin tuntemattoman naisen.

Aivan. 9/10 erosta on naisen alulle saattama, joten tuskin ne ex-naiset teidän miehiä ottaisi vaikka olisivat tarjolla.

Kyse ei ole tästä. Itse en ole koskaan pelännyt, että mieheni ex haluaisi miehen takaisin. Silti häiritsi, että ex-vaimo soitteli ja viestitteli tikusta asiaa, tuli sisälle kutsumatta, haki marjoja miehen pakastimesta, olisi halunnut viettää juhlapyhät yhdessä jne jne. Halusin uusperheen, mutta en miehen exää kiinteäksi osaksi uusperhettä. Lasten perhettä hän tietenkin on aina, mutta ei osa tätä tämän katon alla asuvaa perhettä.

-eri

Vierailija
149/563 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeää ei ole se, kuinka usein miehesi käy syömässä exänsä ja lastensa kanssa. Mutta se on tärkeää, söivätkö he puhdasta ruokaa.

Sinun velvollisuutesi on huolehtia siitä, että ruokajärjestys on asianmukainen. Älä jää odottamaan, vaan toimi heti. Sielunne eivät ole vielä kadotuksessa.

Tutki Pipliaa, lue Herran sanaa, niin kaikki kääntyy hyväksi. Ohjeet loytyvät viidennestä Mooseksen kirjasta, sen 14. luvusta. Puhdas ruoka antaa teille kaikille tasapainoisen mielen.

Näin sanoo Herra:

Nämä ovat ne nelijalkaiset eläimet, joita saatte syödä: raavas, lammas ja vuohi, peura, gaselli, metsäkauris, vuorikauris, musta antilooppi, keihäsantilooppi ja betsoari-vuohi, kaikki ne nelijalkaiset eläimet, joilla on kokonansa halkinaiset, kaksivarpaiset sorkat ja jotka märehtivät; niitä saatte syödä.

Näitä älkää kuitenkaan syökö niistä, jotka märehtivät, ja niistä, joilla on kokonansa halkinaiset s

Itkin ilosta, kun luin tämän. Jotkut sentään vielä kunnioittavat Jumalan sanaa.

Vierailija
150/563 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mies mykisti lopulta minut whatsapissa, koska minulta saapuvat viestit (aiheet tyyliin poika on ollut viime aamuyöstä whatsapissa paikalla, pitäisiköhän luuri ottaa yöksi pois /pojan allergialääkkeet loppui tai muuta vastaavaa..) saivat aina aikaan jonkinlaista draamaa."

Anteeksi vaan, mutta kuulostat juurikin sellaiselta rasittavalta exältä, joka haluaa joka piip asiasta exän huomion. Miksi tarvitset exän mielipiteen siihen pitäisikö lapselta ottaa kännykkä yöksi pois? Tai allergialääkkeet loppu?? 😂 Tällaiset juuri aiheittaa niitä ongelmia.

Ja ei, ei ole omakohtainen tilanne enkä ole katketa nyx enkä edes ex. Mutta haloo nyt.

Mä olen exä ja nyxä. Kun lapseltani loppuu allergialääkkeet, käyn hakemassa lisää. En yhtään käsitä miksi siitä pitäisi viestitellä exälleni. Ja me sentään ollaan hyvissä väleissä. Olen muuten hyvissä väleissä myös exäni vaimon kanssa. Väitän, että se johtuu siitä, että olen aina pyrkinyt suhtautumaan häneen kunnioittavasti, en hypytä exääni enkä viestittele ja soittele turhia. 

Vierailija
151/563 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

18-20 vuotiaat asuvat usein vielä kotona.

Kyllä, mutta en esittelisi 18-20 vuotiaita kotona asuvia nuoria aikuisiksi, vaikka toki täysi-ikäisiä ovat. Aloituksessa ap kertoo että kyseessä on aikuiset lapset, joiden kanssa ollaan syömässä ravintolassa. Tulee vaikutelma että kyse oikeasti aikuisista, joilla on oma huusholli ja mahdollisesti oma perhe. Toinen juttu että jos kyseessä on selfie, niin yleensä sekin sanotaan suoraan heti. Eikä niin, että ensin puhutaan "exän ottamasta kuvasta" ja vasta siinä vaiheessa kun kysytään ristiriidasta. Tässä on nyt aika monta asiaa jotka käynnistää trollitutkan. Että sori nyt vaan, mutta en usko sanaakaan tästä soopasta. 

Vierailija
152/563 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mies mykisti lopulta minut whatsapissa, koska minulta saapuvat viestit (aiheet tyyliin poika on ollut viime aamuyöstä whatsapissa paikalla, pitäisiköhän luuri ottaa yöksi pois /pojan allergialääkkeet loppui tai muuta vastaavaa..) saivat aina aikaan jonkinlaista draamaa."

Anteeksi vaan, mutta kuulostat juurikin sellaiselta rasittavalta exältä, joka haluaa joka piip asiasta exän huomion. Miksi tarvitset exän mielipiteen siihen pitäisikö lapselta ottaa kännykkä yöksi pois? Tai allergialääkkeet loppu?? 😂 Tällaiset juuri aiheittaa niitä ongelmia.

Ja ei, ei ole omakohtainen tilanne enkä ole katketa nyx enkä edes ex. Mutta haloo nyt.

Mä olen exä ja nyxä. Kun lapseltani loppuu allergialääkkeet, käyn hakemassa lisää. En yhtään käsitä miksi siitä pitäisi viestitellä exälleni. Ja me sentään ollaan hyvissä väleissä. Olen muuten hyvissä väleissä myö

Hyvissä väleissä oleminen on yhtä kuin ei ollenkaan tekemisissä.

Vai kerrotko meille nyt kuinka ollaan sinun mielestäsi yhden lapsen vanhempina ja vanhempien uusina puolisoina oikeaoppisesti tekemisissä, jotta hyvät välit säilyy :)

Kun lapsi itse menee toiselle vanhemmalle koulubussilla suoraan koulusta ja mukana on ne aamulla pakatut tavarat, muun muassa se pakatessa tyhjäksi havaittu nenäsumutepullo, niin pitää aika matalalla olla se loukkaantumiskynnys jos siitä ei saa laittaa toiselle vanhemmalle etukäteen tietoa. Mitähän olisi tuumannut, jos olisin töitten jälkeen syöksynyt apteekin kautta heidän ovelleen tuomaan täytepulloa?

Vierailija
153/563 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei missään, on monta kertaa jo sanottu. Nämä, jotka eivät osaa lukea tai haluavat tajuta väärin ovat ilmeisesti näitä ex-vaimoja. Kunhan vänkäävät ja ovat kärttyisiä. Tai sitten oikeasti honaamattomia. Hehän juuri haluaisivat, ettei ex-mies arvostaisi uutta kumppania oikeastaan lainkaan. Mikään ei kuulu heidän mielestään uudelle naiselle. Tämä on tuttu ilmiö, oli aihe mikä tahansa uusperheeseen liittyvä, varsinkin uusi nainen on aloittajana, niin näitä väärinymmärtäjiä ilmestyy. 

Tämä. Niin totta joka sana, ja jokainen tämän tyyppinen ketju täällä vain vahvistaa tätä vaikutelmaa.

Vierailija
154/563 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

se kerta kun eksperhe toimii sujuvasti yhteen vielä eronkin jälkeen, niin pitäähän siihen yksi mustasukkainen nyxä tulla sekottamaan pakkaa.

Mitä sitten jos ei kerrottu? Eihän tuommoinen tapaaminen sulle kuulu.

Jos nyt taas kuinkahan monennen kerran sanoisin, että ongelmx ei ollut sujuvasti yhteen toimivat ex-perhe. Vaan kun mies salasi sen.

Ok, olisko sinulle ihan ok, että miehesi tapailisi xäänsä/exiään ja sinulle ei siitä kertoisi mitään? Sitten tulisi työpaikan tai naapurin kamalin ja ilkeämielisin juoruilija naama maireana ja silmät kiiluen tarkkaillen ilmeitäsi, että sun puolisos sitten taaaaaas oli yhdessä syömässä kaupungilla exänsä kanssa. Oikein oli koko perhe mukana. Olen muuten nähnyt ne aika usein yhdessä. Heillä taitaakin toimia sujuvasti yhteen vielä eronkin jälkeen, kjä

Onhan se inhottava tilanne, kun joku ulkopuolinen kertoo ja itse et asiasta tiedä. Silloinhan se ei hetkauta mitenkään kun mies on itse kertonut. Myös on ihan tervettäkin olla hiukan varuillaan. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa, että eivät ole ihan viattomiakaan tapaamisia. Jos on elämää nähnyt niin tietää.

No, kukin tyylillään. Mutta itse olen avoin ja haluan ollakin. Haluan  silloin sellaisen suhteen missä mieskin arvostaa niin paljon, että on myös avoin ja välttää kaikenlaisia väärinkäsityksiä tai "unohtaa" määrättyjä asioita. Olemme sopineet, että mieluummin kommunikaatiota hiukan enemmän kuin liian vähän. 

Vierailija
155/563 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen exä ja nyxä. Kun lapseltani loppuu allergialääkkeet, käyn hakemassa lisää. En yhtään käsitä miksi siitä pitäisi viestitellä exälleni. Ja me sentään ollaan hyvis

Mä olen aika järjestelmällinen ihminen, samoin exäni. Meille ei ole koskaan käynyt noin, että joku lääke loppuisi yllättäen. Mutta joo, kyllä kai tuossa tilanteessa voi viestitellä. Meillä se viestittely on nykyään enimmäkseen sitä, että välillä tarkistetaan mitä teinit ovat sanoneet. Se on hyvä, koska teinit tietävät, etteivät voi vedättää esim. sanomalla olevansa toisella vanhemmalla ja olevansa jossain ihan muualla.

Meillä oli äskettäin esikoisen yo-juhlat. Paikalla on minun sukua, exäni sukua, mun nykyisen puolison sukua ja exäni uuden puolison sukua. Juhlat sujuivat oikein hyvin. Lisäksi yhdenkään kaverin ei tarvinnut valita erossa puolia. Exäni paras kaveri on nykyään myös nyxäni kaveri. Että vaikka ei nyt hirveän tiiviisti olla yhteyksissä exän kanssa, niin ei näitä välejä nyt mitenkään huonoksikaan voi sanoa.

Vierailija
156/563 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsen allergialääke on oltava aina mukana ja huomasin aamulla sen olevan loppu, hakisin sitä apteekista samantien ja veisin lapselle kouluun. Ettei tule vakavaa reaktiota koulupäivän aikana.

Vierailija
157/563 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on niin väärin, että mies oli yhteiskuvassa lastensa ja näiden äidin kanssa raportoimatta asiaa sinulle erikseen?

Miksi se on niin iso asia että siitä olisi erikseen ja vartavasten pitänyt kertoa sinulle?

Vierailija
158/563 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten estät miehesi exää ottamasta kuvia?

Vierailija
159/563 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ihmettelen enemmän yhteistä ipadia, mihin tallentuu molempien puhelimesta kuvia.

Vierailija
160/563 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on niin väärin, että mies oli yhteiskuvassa lastensa ja näiden äidin kanssa raportoimatta asiaa sinulle erikseen?

Miksi se on niin iso asia että siitä olisi erikseen ja vartavasten pitänyt kertoa sinulle?

Eihän siinä mitään varsinaisesti väärin ole, mutta en tykkäisi itse olla suhteessa, jossa ei olla avoimia. Itse kerron paljon asioita miehelleni. Vain jos mies tai itse olisi jossain pitkässä reissussa eri aikavyöhykkeellä, saattaisi jäädä tuollainen kertomatta. Ihan vaan jutustelun takia. Mieheni on suosikki-ihmiseni. Haluan olla hänen seurassaan, kertoa sekä kuulla asioista. Ei se ole mitään raportoimista. Ensi viikolla olen menossa syömään ex-kollegan kanssa. Siitäkin tuli jo mainittua, että onpa kiva nähdä.