Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi perhekuva miehen entisestä perheestä

Vierailija
18.03.2024 |

Olen seurustellut neljä vuotta nykyisen kumppanin kanssa ja olemme kihloissa. Meillä on vielä hetken omat kodit ja näemme viikoittain useita päiviä. Meillä on yhteinen i-pad mihin tallentuu kuvia whatssapistamme. Nyt huomasin siellä jo joitakin viikkoja sitten otetun kuvan puolisosta entisen puolisonsa ja aikuisten lasten kanssa ravintolassa syömässä. Minulle tästä ei oltu kerrottu mitään. Kuva on selvästikin kihlattuni ex-puolison ottama.

Mitä tästä pitäisi ajatella? Uskon että kyseessä on satunnainen kohtaaminen nuorten aikuisten asioita hoitamassa ollessaan. Ja onko kuva otettu sitten kivana muistona lapsille tästä kohtaamisesta. Mutta itsestä tuntuu että tässä menee raja ja että tällaisista kohtaamisista voisi kertoa ja ehkä kuvakin voisi olla ainut kertainen, ehkä.

Kommentit (563)

Vierailija
101/563 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä, miksi juuri WA:n kuvat siirtyvät yhteiselle ipadille. Sen ymmärrän, että puhelimen kuvat-kansiosta kuvat kopioituisivat yhteiselle ipadille. Mihin te sitä WhatsAppia siinä tarvitsette? Olisiko tämä toimintatapa tullut sinun aloitteestasi, kun haluat kontrolloida sitä mitä muut lähettelevät mielellesi WA:n kautta?

Vierailija
102/563 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheestä ei tule entistä, ei lapsistakaan - omituinen ajatus. Kuvat ovat vain kuvia, eni niistä kannata välittää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/563 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mies mykisti lopulta minut whatsapissa, koska minulta saapuvat viestit (aiheet tyyliin poika on ollut viime aamuyöstä whatsapissa paikalla, pitäisiköhän luuri ottaa yöksi pois /pojan allergialääkkeet loppui tai muuta vastaavaa..)  saivat aina aikaan jonkinlaista draamaa."

Miksi ihmeessä kuvittelet, että sinulta kaivattaisiin tällaisista asioista viestittelyä? Nuo ovat asioita, jotka sinä ratkaiset omalla lapsiviikollasi aivan itse. Eivät nuo oikeuta sinun jatkuvaa tuppautumistasi toisten elämään ja yhteiseen aikaan muistuttamaan olemassaolostasi. Tuollainen toiminta on todella itsekästä. Antakaa exillenne kotirauha ja tilaa uusille suhteilleen, jos he kerran ovat teille niin tärkeitä.

Trollollooo. Vanhemmat yleensä jakaa sitä kasvatusvastuuta yhä eronkin jälkeen ja asiat tulee vanhempien pystyä hoitamaan lapseensa liittyen, miellyttipä se jotain mustasukkaisena vahtavaa elli-epävarmaa tai ei.

Älkää hyvän tähden ottako käytettyä miestä kun se käy niin vallan kauhiasti mielenrauhan päälle.

Täyspäisemmät tunnistaa, että vastuu omista vaikeista tunteista on itsellä ja aikuinen kykenee itse käsittelemään tuollaiset normaaliin yhteydenpitoon ja vanhempien tiedonjakoon liittyvät vaikeat tunteet itse. Niin me kammo-exätkin olemme tehneet näissä omissa uusissa suhteissamme, jossa olemme valinneet elää ja haluamme myös puolisomme viihtyvän. Kas kun on hyvin todennäköistä, että se teidän miehenne hirveä ex, sillä myös on elämässään joku puolison ex, ja jotenkin valtaosa kuitenkin tulee juttuun ilman tuollaista joutavaa draamaa.

Vierailija
104/563 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun mies alkaisi käymään syömässä eksänsä kanssa kertomatta minulle, niin olisi parisuhdekriisi valmis. Lapsia on molemmista liitoista.

Vierailija
105/563 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kerta kun eksperhe toimii sujuvasti yhteen vielä eronkin jälkeen, niin pitäähän siihen yksi mustasukkainen nyxä tulla sekottamaan pakkaa.

Mitä sitten jos ei kerrottu? Eihän tuommoinen tapaaminen sulle kuulu.

Vierailija
106/563 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi eksä on ottanut miehesi puhelimella kuvan eikä omallaan?

Vierailija
107/563 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeisimmät vastaajat ovat juuri niitä toksisia eksiä, jotka gaslightaavat rinnastamalla exän kanssa tapaamiset ja viestittelyn kenen tahansa tuttavan kanssa tapailuun ja viestittelyyn. Ne eivät koskaan ole sama asia.

No ei varmaan niin. Koska vaikea kuvitella toista ihmistä, jonka yhtä epätodennäköisesti päästäisin iholleni kuin ex. Puistatus.

Eiköhän ihmiset eroa ihan syystä ja vanha suola janottaa on todella harvinainen tilanne. Joten paremmassa turvassa ne teidän omistamat miehet on exänsä seurassa kuin jonkin tuntemattoman naisen.

Aivan. 9/10 erosta on naisen alulle saattama, joten tuskin ne ex-naiset teidän miehiä ottaisi vaikka olisivat tarjolla.

Vierailija
108/563 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mun mies alkaisi käymään syömässä eksänsä kanssa kertomatta minulle, niin olisi parisuhdekriisi valmis. Lapsia on molemmista liitoista.

Miksi sun itsetuntosi ei kestä miehen ruokaseuruetta? Pitääkö hänen myös tilittää kaikki lounaat duunikavereiden kanssa? Missä kenenkin kanssa harrastaa? Juoksulenkillä törmää lapsuudenkaveriin?

Miksi eksät nähdään vihollisina, joista ollaan mustasukkaisia?

Vierailija
109/563 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Trollollooo. Vanhemmat yleensä jakaa sitä kasvatusvastuuta yhä eronkin jälkeen ja asiat tulee vanhempien pystyä hoitamaan lapseensa liittyen, miellyttipä se jotain mustasukkaisena vahtavaa elli-epävarmaa tai ei."

Se epävarma olet sinä, joka pelkäät ettet olekaan enää exäsi elämän keskipiste ja voi pompottaa häntä tahtosi mukaan. Onhan se nyt päivänselvää, ettet ole pyynnöstä huolimatta kunnioittanut lastesi isän asettamia rajoja vaan jatkanut pommittamista turhanpäiväisillä viesteillä, jos sinut on kerran pitänyt ihan mykistääkin.

Vierailija
110/563 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Min mieheni käy lähes joka päivä jonkun kanssa lounaalla ja aniharvoin mainitsee asiasta mitään :'D

Alkaisin miettiä mistä tuulee jos kokisikin yhtäkkiä aiheelliseksi raportoida ketä näki ja missä päivän aikana."

Sama täällä. Käydään molemmat. 

Ja usein mies kertoo jonkun lähettäneen minulle terveiset ja kertoo kuulumisia, sama minulla toisinpäin, mutta eipä ole tullut mieleen, miksi menitte kahville tai lounaalle, eikä itsellenikään tule mieleen udella. Ja kaikkk perustuu toisen kunnioittamiseen ja luottamukseen ja tietää sen olevan vahva. 

Luottamus rakentuu siitä, että jakaa elämänsä sen toisen kanssa. Kertoo kuulumiset, tapahtumat, mitä milloinkin. Sokea luotto on typeryyttä tilanteessa kuin tilanteessa. Ei koske vain parisuhteita. 

Vierailija
111/563 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isosti häiritsevä asia on se, miksi miehen ex otti sen kuvan. Ymmärrän vielä ex tempore syömään menon kun lapsetkin mukana, mutta miksi siitä on tarvinnut ottaa kuva? En itse haluaisi ottaa exästä enää mitään kuvia, vaikka tekemisissä olisinkin lasten takia.

Toisekseen, tuosta tapaamisesta olisi kannattanut ohimennen kertoa kumppanille. Ei minään isona asiana vaan ihan sanoa, että käytiinpä tuossa lasten ja exän kanssa syömässä kun piti keskustella lasten asioista tms. Se olisi ihan eri asia kuin löytää kuvia jostain muualta. Asiat paisuu kun niitä piilottelee.

Ihanko oikeasti kysytty mieheltänne luvan, jos tapaatte lapsenne isän ja haluatte ottaa valokuvan lapsille muistoksi tai käydä syömässä? Pitääkö olla kirjallisena vai anomus?  Jo on elämä tehty vaikeaksi. 

Eikö jo hyviin tapoihin ja perinteisiin kuulu esim. rippi

Luetun ymmärtäminen olisi kyllä kova taito... Kuka on puhunut luvan pyytämisestä? Minusta olisi ihan normaalia mainita, että oli exän ja lasten kanssa syömässä. Mitä sille kumppanille sitten voi sanoa ja kertoa? 

Joku rippikuvissa oleminen on taas ihan eri asia. Aivan typerä rinnastus.

Vierailija
112/563 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sun itsetuntosi ei kestä miehen ruokaseuruetta? Pitääkö hänen myös tilittää kaikki lounaat duunikavereiden kanssa? Missä kenenkin kanssa harrastaa? Juoksulenkillä törmää lapsuudenkaveriin?

Pointti ei ole se etteikö saisi käydä syömässä jonkun kanssa, vaan se ettei kerro asiasta. t. Eri

Vierailija
113/563 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mies mykisti lopulta minut whatsapissa, koska minulta saapuvat viestit (aiheet tyyliin poika on ollut viime aamuyöstä whatsapissa paikalla, pitäisiköhän luuri ottaa yöksi pois /pojan allergialääkkeet loppui tai muuta vastaavaa..)  saivat aina aikaan jonkinlaista draamaa."

Miksi ihmeessä kuvittelet, että sinulta kaivattaisiin tällaisista asioista viestittelyä? Nuo ovat asioita, jotka sinä ratkaiset omalla lapsiviikollasi aivan itse. Eivät nuo oikeuta sinun jatkuvaa tuppautumistasi toisten elämään ja yhteiseen aikaan muistuttamaan olemassaolostasi. Tuollainen toiminta on todella itsekästä. Antakaa exillenne kotirauha ja tilaa uusille suhteilleen, jos he kerran ovat teille niin tärkeitä.

Kyse on minun ja eksäni yhteisistä lapsista. Heidän asioistaan on kyse. Harmittaako sinua kovinkin, että lapset on olleet osa nykyisen miehesi elämää pidempään kuin sinä, minä, lastemme äiti vieläkin pidempään? Harmittaako, ettei sinulla ole enää antaa miehelle, lastemme isälle, mitään sellaista, jota hän ei ole jo aiemmin kokenut? Pelkäätkö, ettet pelkällä pimpsalla saa tarpeeksi pitävää otetta? 

Vierailija
114/563 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Min mieheni käy lähes joka päivä jonkun kanssa lounaalla ja aniharvoin mainitsee asiasta mitään :'D

Alkaisin miettiä mistä tuulee jos kokisikin yhtäkkiä aiheelliseksi raportoida ketä näki ja missä päivän aikana."

Ja usein mies kertoo jonkun lähettäneen minulle terveiset ja kertoo kuulumisia, sama minulla toisinpäin, mutta eipä ole tullut mieleen, miksi menitte kahville tai lounaalle, eikä itsellenikään tule mieleen udella. Ja kaikkk perustuu toisen kunnioittamiseen ja luottamukseen ja tietää sen olevan vahva. 

Luottamus rakentuu siitä, että jakaa elämänsä sen toisen kanssa. Kertoo kuulumiset, tapahtumat, mitä milloinkin. Sokea luotto on typeryyttä tilanteessa kuin tilanteessa. Ei koske vain parisuhteita. 

Tämä juuri.

Vierailija
115/563 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti ei ole se etteikö saisi käydä syömässä jonkun kanssa, vaan se ettei kerro asiasta. t. Eri

Miksi pitäisi kertoa, jos siitä syntyy täysin tarpeeton riita? Mies on todennäköisesti siksi hiljaa, että hän ei jaksa enää yhtäkään ylimääräistä keskustelua siitä, mitkä ihmissuhteet ovat sallittuja. Saako mennä syömään lastensa kanssa - no saa, jos muistaa pyytää luvan eikä exä ole mukana eikä edes samassa ravintolassa.

Vierailija
116/563 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin kirjoitettu. Pitää tietää mihin luottaa ja sopia siitä yhdessä. Pelisäännöt selviksi, ja näiden pitää olla molemmille samat tietenkin. 

Avoimmuus lisää luottamusta, kertomatta jättäminen on valehtelua ja epäkunnioittavaa käytöstä toista kohtaan.

Vierailija
117/563 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on minun ja eksäni yhteisistä lapsista. Heidän asioistaan on kyse. Harmittaako sinua kovinkin, että lapset on olleet osa nykyisen miehesi elämää pidempään kuin sinä,

No nyt tuli mustasukkainen purkaus. Etkö osaa tehdä itse päätöksiä? Tai hankkia pojalle lisää lääkettä?. Joko olet ihan avuton tai sitten et todellakaan osaa päästää lastesi isästä irti. En ihmettele, että nyksä hermostuu. Sinä taidat tarvita ammattiapua erosta yli pääsemiseen.

- eri

Vierailija
118/563 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä se syöminen yhdessä ei herättänytkään mitään tunteita, joten unohti koko jutun. Ap tiesi kuitenkin, että mies on hoitamassa lasten asioita ja ilmeisesti, että ex on siellä. Joten en nyt koe, että tässä on jätetty mitään kertomatta.

Vierailija
119/563 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta toisen kahlitseminen ja yhteydenpidon lapsiin muuttaminen luvanvaraiseksi ei kerro hyvästä ihmissuhteesta.

Vierailija
120/563 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mitä jos sun miehesi kävisi joka päivä lounaalla vaikka nuoruuden ensirakkautensa kanssa, joka sattui aloittamaan työt samassa rakennuksessa? Sua ei haittaisi, jos sinulle ei kerrottaisi asiasta?"

Kyttäämiselläkö se luottamus luodaan ja säilytetään?

Itse en usko siihen. Jos puoliso haikailee nuoruuden ensirakkauden perään, niin hän sen tekee, vaikka kyttäisin 24/7 ja kieltäisin sen häneltä. Aikuiset ihmiset osaavat päättää itse, eivätkä tarvitse perästäkatsojaa ja edunvalvojaa. Sellainen suhde on tuhoon tuomittu. 

No sinulle on ok, että puoliso tekee mitä huvittaa, missä huvittaa, kenen kanssa huvittaa. Kaikille se ei ole ok, päinvastoin monen mielestä noin ajatteleva ihminen voi elää sitten ihan yksikseen, koska ei kuullosta ihan parisuhteelta.