Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusi perhekuva miehen entisestä perheestä

Vierailija
18.03.2024 |

Olen seurustellut neljä vuotta nykyisen kumppanin kanssa ja olemme kihloissa. Meillä on vielä hetken omat kodit ja näemme viikoittain useita päiviä. Meillä on yhteinen i-pad mihin tallentuu kuvia whatssapistamme. Nyt huomasin siellä jo joitakin viikkoja sitten otetun kuvan puolisosta entisen puolisonsa ja aikuisten lasten kanssa ravintolassa syömässä. Minulle tästä ei oltu kerrottu mitään. Kuva on selvästikin kihlattuni ex-puolison ottama.

Mitä tästä pitäisi ajatella? Uskon että kyseessä on satunnainen kohtaaminen nuorten aikuisten asioita hoitamassa ollessaan. Ja onko kuva otettu sitten kivana muistona lapsille tästä kohtaamisesta. Mutta itsestä tuntuu että tässä menee raja ja että tällaisista kohtaamisista voisi kertoa ja ehkä kuvakin voisi olla ainut kertainen, ehkä.

Kommentit (563)

Vierailija
461/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

joojoo alapeukuttaja, kyllä minä sen olen tajunnut, että sinusta toisella kierroksella ei vaan kertakaikkiaan ole ihmisiä, jotka voisi tehdä mitään väärää. Ihmisistä tulee jotenkin mystisesti hirveitä exiä jos he eroaa ja ihania nyxiä kun he jälleen aloittaa suhteen. Vähän toi logiikka menee solmuun tietty kun valtaosa taitaa olla itsekin jonkun nykyinen ja jonkun toisen entinen, mutta ei anneta sen nyt häiritä hyviä projisointeja.

Vierailija
462/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni uusi puoliso kielsi minua jopa lenkkeilemästä heidän kotikadullaan. Myös ovikellon soittaminen lapsia tuodessa oli kielletty. Ex viestitteli töistä, jottei kotona tulisi sanomista. Voisin olla täällä haukkumassa hänen epävarmuuksiaan. Sen sijaan päätin suhtautua empatialla. En nauranut ja noudatin toiveitaan. Epävarmuus hävisi parissa vuodessa ja nyt meillä ei ole toisistamme mitään pahaa sanottavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Exäni uusi puoliso kielsi minua jopa lenkkeilemästä heidän kotikadullaan. Myös ovikellon soittaminen lapsia tuodessa oli kielletty. Ex viestitteli töistä, jottei kotona tulisi sanomista. Voisin olla täällä haukkumassa hänen epävarmuuksiaan."

..... Ja niinpäs näköjään ootkin.

Vierailija
464/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Exäni uusi puoliso kielsi minua jopa lenkkeilemästä heidän kotikadullaan. Myös ovikellon soittaminen lapsia tuodessa oli kielletty. Ex viestitteli töistä, jottei kotona tulisi sanomista. Voisin olla täällä haukkumassa hänen epävarmuuksiaan."

En. Kerroin esimerkin, että empatialla ja hienotunteisuudella saavuttaa enemmän kuin väkisin oikeassa olemalla. Hän on kiva ihminen.

Vierailija
465/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Kerroin esimerkin, että empatialla ja hienotunteisuudella saavuttaa enemmän kuin väkisin oikeassa olemalla. Hän on kiva ihminen.

ymmärräthän kuitenkin, että avoin ja ystävällinen suhtautuminen tai empatia ja joustavuus, ei välttämättä toimi ihan kaikkien kanssa. Sinulla oli onnistunut kokemus, jollain toisella sitten empatia ja toiveisiin mukautuminen ei tuonut parempaa lopputulosta.

Vierailija
466/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ymmärräthän kuitenkin, että avoin ja ystävällinen suhtautuminen tai empatia ja joustavuus, ei välttämättä toimi ihan kaikkien kanssa. Sinulla oli onnistunut kokemus, jollain toisella sitten empatia ja toiveisiin mukautuminen ei tuonut parempaa lopputulosta.

Ymmärrän toki. Aina on olemassa myös ihmisiä, jotka pystyvät riitelemään vaikka yksinään. Silti uskon, että moni tähän ketjuun vastanneista ei ole edes yrittänyt empaattista lähestymistapaa.

Vierailija
467/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin edellisellä sivulla hieman kurjaksi kokemastani tilanteesta lapseni toisessa kodissa. 

Harmillista on, että kun exäni löysi tällaisen aikuisen naisen rinnalleen joka on itsekin äiti, olin valtavan iloinen ja toiveikas. Lapseni saisi kokemuksen sisaruksista! Exäni löytäisi rinnalleen ihmisen joka on samanlaisessa elämäntilanteessa!

Olin heidän suhteensa suurin sponsori, maailman joustavin ihminen lapsen hoitoaikatulujen suhteen, enkä hoputtanut omia rahojani irti yhdessä exän kanssa omistamastani talosta ja irtaimistosta. He saivat rauhassa tapailla, matkustella ja sitten rakentaa yhteistä elämää meidän yhdessä omistamaan taloon, kunnes olivat vajaata vuotta myöhemmin taloudellisesti vakaalla pohjalla. Sitten minusta tulikin vihollinen ja nyt muutamaa vuotta myöhemmin lapseni kokee jotenkin ärysttävänsä naista läsnäolollaan.

Mieheni varoitti minua ensitapaamisellaan, että hän pitää naista feikkinä ja haistaa läpi manipuloinnin. En uskonut silloin, sanoin, että nainen vain jännittää kun tulee uutena ihmisenä meidän kaveriporukkaan, eikä osaa olla ihan aito itsensä heti. Väärässä olin.

Vierailija
468/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe ei ole entinen, vaikka vaimo onkin ex. 

Vierailija
469/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perhe ei ole entinen, vaikka vaimo onkin ex. 

On se. Lapsille toki vanhemmat ovat aina se lähin perhe, mutta kyllä se perhe sellaisena kuin se oli hajoaa erilleen muutettaessa ja erotessa. Ex puolisot eivät ole enää toistensa perhettä. Siitä se entisyys tulee.

Vierailija
470/563 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"han yleisesti lasten näkökulma tässä ketjussa loistaa poissaolollaan. Toivottavasti ihmiset vain tuulettavat tunteitaan, eikä yksikään aikuinen oikeasti ajattele, että oma hetken kestävä epämukava tunne ylittää kasvavien lasten tarpeet tärkeydessään. "

Samaa mieltä. Ihan järkyttäviä kommentteja. Pelkään pahoin, ettei nämä ole pelkkää kirjoittelua. Puolison lapsista ksysyvässä keskustelussa valitettavasti vähintään kaksi kolmesta ilmoittaa pitävänsä puolisonsa lapsia suorastaan epämiellyttävinä. Ja kommentteja on satoja. Miksi ihminen alkaa tapailla ihmistä jolla on lapsia jos se on jonkinlainen ongelma!?!

Sitten ihmetellään kun nuoret voi huonosti ja mielenterveysongelmat kasvaa.

Äitien kannattaisi myös miettiä kannattaako sitä lapsen isän puolisoa suututtaa. Että jos tätä häiritsee liia

Isä oli pari viikkoa sitten pari päivää työmatkalla. Naisen oma lapsi isällään. Kodissa ei ollut mitään ruokaa, lapseni oli käynyt ostamassa roiskeläppäpizzan nälkäänsä. Kun seuraavana päivänä naisen oma lapsi tuli kotiin, oli nainen käynyt heti kaupassa ja ostanut ruokaa sekä juotavaa. Näitä esimerkkejä riittää. 

Miksi lapsi oli isällään, jos isä itse ei ollut edes kotona? 

Näin niinkuin itsekin eroäitinä ihmettelen. Vastaavissa tilanteissa olen exän kanssa sopinut, että lapsi on minun luonani, ja otetaan joskus myöhemmin nuo isäpäivät sitten takaisin. 

Vierailija
471/563 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi lapsi oli isällään, jos isä itse ei ollut edes kotona? "

Vaikea sanoa, emme ole yhteyksissä kuin isän aloitteesta tai äärimmäisen painaasta syystä minä lähetän informoivan viestin. Ei uskalla enää.

joten en tiennyt, että on menossa työmatkalle, ennen kuin lapsen palatessa meille kertoi nälästään. Eikös tämä ole se tavoitetila -exät eivät puutu toisen kodin elämään? Pitää mun vaan jatkossakin varmistaa, että annan lapselle riittävästi rahaa ostaa itselleen tarvittaessa ruokaa. Tässähän pitää nyt kunnioittaa sitä miehen uutta suhdetta ihan ensimmäisenä prioriteettina.

Vierailija
472/563 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa, emme ole yhteyksissä kuin isän aloitteesta tai äärimmäisen painaasta syystä minä lähetän informoivan viestin. Ei uskalla enää.

joten en tiennyt, että on menossa työmatkalle, ennen kuin lapsen palatessa meille kertoi nälästään. Eikös tämä ole se tavoitetila -exät eivät puutu toisen kodin elämään? Pitää mun vaan jatkossakin varmistaa, että annan lapselle riittävästi rahaa ostaa itselleen tarvittaessa ruokaa. Tässähän pitää nyt kunnioittaa sitä miehen uutta suhdetta ihan ensimmäisenä prioriteettina.

Kaikkea sitä ihminen huomionkipeyksissään keksii. Lapsi osaa käydä kaupassa ostamassa itselleen ruokaa, mutta ei osaa laittaa sulle viestiä? 😄 0/5

Vierailija
473/563 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea sitä ihminen huomionkipeyksissään keksii. Lapsi osaa käydä kaupassa ostamassa itselleen ruokaa, mutta ei osaa laittaa sulle viestiä? 😄 0/5

No mitä se viestin laittaminen auttaisi, kun on "sovittu", että äiti ei saa missään näkyä eikä kuulua? Äiti ei voi tulla hakemaan lasta pois, äiti ei voi tulla tuomaan lapselle ruokaa...mitä hän voisi tehdä, kun on selväksi tehty, että lapsi on nyt isällä ja äiti ei siihen puutu?

Olen eri, mutta tuollaista tapahtuu ja se on kammottavaa ja jättää lapseen loppuiän jäljet.

Vierailija
474/563 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin ihan samaa, että mitenkähän tämä nyt menee kun mullakin on sekä ex-puolison uusi puoliso, että puolison ex-puoliso. Mihinkähän suuntaan mut on tuomittu hulluksi ja onko ok jos pidän puolisoni ex-vaimoa ihan harmittomana?

Vierailija
475/563 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ole. Jonkun asian kertominen ei ole haukkumista. Sen sijaan jos hän sanoisi esim. se idiootti exän uusi sitä ja tätä niin se olisi haukkumista. Kyseinen kommentoija toimi hyvin kypsästi ja viisaasti ja lopputulos olikin sitten hyvä, kaikille osapuolille.

Vierailija
476/563 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei ymmärtäisi? Kertoi omasta kokemuksestaan esimerkin, ei tuputtanut sitä kaikille. Ihme tarve täällä mollata aina, ensin kommentoija haukkui sitä uutta naista, sitten kun ei haukkunutkaan niin ei ymmärtänyt että metodinsa ei toimi kaikkien kanssa

Vierailija
477/563 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tuollaista tapahtuu ja se on kammottavaa ja jättää lapseen loppuiän jäljet."

Kaveri on jo teini-ikäinen ja osaa tuon naisen kimmahteluihin suhtautua olankohautuksella. En usko, että hänelle siitä jää mitään muuta kuin tunne, että mitäpä hän täällä väkisin elelemään kun ei selvästi ole tervetullut. Onneksi nuorella on ihan terve itsetunto.

Se mistä kannan huolta on lapsen ja isän välinen suhde. Siitä on tullut jännitteinen ja etäinen. Lapsi selvästi koki jotain ulkopuolisuuden tunnetta nuorempana ja koki, että jää aina paitsi jostain kivasta mitä isä tekee 'vieraiden' lasten kanssa kun hän on äidin luona. Koitin isälle vihjailla, että tekisi vieläkin jotain lapsen kanssa kahden, mutta se meni kuuroille korville ja tulkitsin, että otettiin juuri tuollaisena puuttumisena toisen kodin asioihin. Yritin, en yritä enää. Lapsen omia sanoja on, että hänellä ei ole mitään väliä, se on vain Irmeli, Irmeli, Irmeli. Ja että ennen isän kanssa aina tehtiin jotain, käytiin laskettelemassa tai pyöräilemässä, mutta enää isä ei tule edes pihalle katsomaan kun hän on oppinut trampalla uuden tempun. No, näistäkin on jo useita vuosia ja enää ei taida edes kysyä. Minun mieheni huoltaa moottoriajoneuvot ja jakaa salitulokset.

Ex löytää nämä edestään, toivottavasti suhde on onnellinen ja kaikki oli sen arvoista loppuun saakka. Toivon sitä vilpittömästi, koska romahdus kaikkine velkoineen ja etääntyneine sisaruksineen tulee olemaan kamala jos liitto päättyy.

Lapseni tulee pärjäämään - mikään ei varmastikaan lisää lapsen arvokkuuden tunnetta enemmän kuin se, että joku häntä rakastaa, vaikkei ole edes biologisesti vanhempi.

Vierailija
478/563 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exäni uusi puoliso kielsi minua jopa lenkkeilemästä heidän kotikadullaan. Myös ovikellon soittaminen lapsia tuodessa oli kielletty. Ex viestitteli töistä, jottei kotona tulisi sanomista. Voisin olla täällä haukkumassa hänen epävarmuuksiaan. Sen sijaan päätin suhtautua empatialla. En nauranut ja noudatin toiveitaan. Epävarmuus hävisi parissa vuodessa ja nyt meillä ei ole toisistamme mitään pahaa sanottavaa.

Jos et asu samalla kadulla, niin on todella outoa ja tunkeilevaa lenkkeillä heidän kotinsa liepeillä. Ihan syystä on sinulle laitettu rajoja, eikä tuossa ole mitään "epävarmuutta" muusta kuin sinun tilannetajusta ja ehkä jopa mielenterveydestä. Kuullostat lähinnä puistattavalta stalkkerilta. Hyvä, että olet sittemmin viisastunut.

Vierailija
479/563 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa kahlata koko ketjua läpi, mutta ekan viestin perusteella sanoisin, että olet turhaan mustasukkainen. Älä tee draamaa tuollaisesta asiasta. Kumppanisi on ex-puolisonsa kanssa ilmeisesti asiallisissa, kaverillisissa väleissä ja heillä on yhteiset lapset, joiden asioita hoitavat yhdessä. Joku ravintolakäynti ja siellä napattu kuva ei ole raivon väärti.

Itselläni on lapseni isään ja ex-mieheeni hyvät välit. Ollaan lähes viikoittain yhteydessä lapsen asioista ja käydään välillä juurikin esimerkiksi syömässä koko perhe. Silti toivon, että nykyinen kumppanini tietää ja käsittää, ettei kyseessä tosiaan ole mitään sen kummallisempaa eikä pienintäkään aihetta mustasukkaisuuteen ole. Parisuhde exän kanssa oli kuollut jo vuosia ennen eroa ja olemme toisillemme kuin jotain sukulaisia.  

Vierailija
480/563 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei ymmärtäisi? Kertoi omasta kokemuksestaan esime

Täällä taitaa olla enemmän kuin pari kommentoijaa.. jonkun mielestä on haukkumista, joku toinen taas heijastelee vastauksessaan sitä, että neljännen kommenteissa sitä exää on syytelty kaikesta mikä suhteissa menee pieleen. Joko liian vähän yritetty, tai väärin yritetty, tai olisi pitänyt puuttua tai ei olisi missään tapauksessa saanut puuttua, aina menee jonkun mielestä väärin. Jokainen taitaa vähän projisoida omien kokemustensa pohjalta?