Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi perhekuva miehen entisestä perheestä

Vierailija
18.03.2024 |

Olen seurustellut neljä vuotta nykyisen kumppanin kanssa ja olemme kihloissa. Meillä on vielä hetken omat kodit ja näemme viikoittain useita päiviä. Meillä on yhteinen i-pad mihin tallentuu kuvia whatssapistamme. Nyt huomasin siellä jo joitakin viikkoja sitten otetun kuvan puolisosta entisen puolisonsa ja aikuisten lasten kanssa ravintolassa syömässä. Minulle tästä ei oltu kerrottu mitään. Kuva on selvästikin kihlattuni ex-puolison ottama.

Mitä tästä pitäisi ajatella? Uskon että kyseessä on satunnainen kohtaaminen nuorten aikuisten asioita hoitamassa ollessaan. Ja onko kuva otettu sitten kivana muistona lapsille tästä kohtaamisesta. Mutta itsestä tuntuu että tässä menee raja ja että tällaisista kohtaamisista voisi kertoa ja ehkä kuvakin voisi olla ainut kertainen, ehkä.

Kommentit (563)

Vierailija
421/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän siinä onkin, että nämä omistushaluiset ex-vaimot kärjistävät aina kovin mustavalkoiseksi nämä asiat. Se on joko juristien välityksellä tapahtuvaa kommunikointia tai jatkuvaa soittelua ja viestittelyä, mitään välimuotoa ei ole. En ihmettele, että suhde on päätynyt eroon kun meno on noinkin aikuismaista ja rakentavaa.

Ihan samaa ajattelin, ja olen silmät pyöreinä lukenut ketjua. Että on näin paljon näin mustasukkaisia ex-vaimoja, jotka näin selvästi vihaavat exiensä uusia puolisoita, ja silti kaikki on sen uuden syytä? Miten edes kehtaavat nostaa itsensä näin jalustalle, näkemättä mitään vikaa omassa käytöksessään ja ajatusmaailmassaan?

Minä myös.Tätä vastakkainasettelua. Miksi nainen on naiselle susi? Joku kysyikin tuolla aiemmin tunteeko joku miestä joka mikromanageeraisi naisensa yhteyksiä lasten isän kanssa?

Parhaimmillaan mulla on tuttavapiirissä naisia, jotka vihaa miehensä entistä ja joita samaan aikaan heidän oman ex-miehen kumppani pitää hirviö-exänä. Kun ei osata elää edes niitten omien sääntöjen mukaan mitä ollaan kyllä muille määräilemässä, kuuntelen toistensa sättimistä molemmista suunnista.

Vanhin tarina maailmassa, jolla myydään kirjoja ja leffoja. Brooke ja Taylor. Paha äitipuoli. Onko näissä tosiaan näin vinha totuus pohjalla? No, siksi kai ne myy. Toivottavasti olette kovinkin ylpeitä itsestänne. Aikuiset naiset määräämässä aikuisen miehen ihmissuhteista. Jos epäilyttää, että mies pettää niin ei se vahtimalla parane! Kokemuksesta näin.

Vierailija
422/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se yleistä että mieskin on mustasukkainen. Etkö ikinä ole lukenut lehdestä, että ex tappoi entisen vaimonsa ja tämän nyxän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se yleistä että mieskin on mustasukkainen. Etkö ikinä ole lukenut lehdestä, että ex tappoi entisen vaimonsa ja tämän nyxän?

En ole sama, enkä taida tuntea yhtään näin vaikean kuuloista kuviota kun täällä on monella. Mut hauskasti tuli heti mieleen ystäväni suhteet ex-mieheensä. Heidän erostaan on kymmenisen vuotta ja alusta asti ovat sopineet tosi joustavasti asioista ja laitelleet toisinaan ihan muutenkin kuulumisia. Siis jotain kuvia lasten koepapereista tai harrastuksista, matkakuvia jne. Mies on käynyt jouluna kylässä vaikka ystävällä on jo ihan vakituinen suhde.

Ex-mies oli pitkään ilman vakituista kumppania, mutta on nyt suhteessa ollut jo joitain vuosia. Mikään ei muuttunut yhtään vaikeammaksi sopimisen kannalta. No miehen nykyinen kumppani onkin toinen mies :-)

Vierailija
424/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen. Oletko koskaan lukenut lehdestä, että mies tappoi vaimonsa exän?

Vierailija
425/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te lasten asioilla soittelijat ette voi myöntää, että haluatte vaan puhua exän kanssa? Kun se itse asia hoituisi jouhevammin yhdellä viestillä? Miksi pitää koittaa vakuutella, että ihan vaan lasten takia?

Vierailija
426/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat löydettäväksi kuvan kookkaasta tummasta siittimestä, jonka ympärillä näkyy kätesi 😉

Vierailija
427/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te lasten asioilla soittelijat ette voi myöntää, että haluatte vaan puhua exän kanssa? Kun se itse asia hoituisi jouhevammin yhdellä viestillä? Miksi pitää koittaa vakuutella, että ihan vaan lasten takia?

Jaa'a. Miksi joku soittaa aina ja toinen laittaisi vain viestiä. Itse en koskaan soita mihinkään. Inhoan sitä että työasioissa soitetaan koska haluan itse mustaa valkoisella joka asiasta ihan muistamissyistä. Ja silti aina, aina, ne samat soittaa vaikka laittaisin itse ensin mailia.

Perheestä ja ystävistä tulee taas huono omatunto kun en koskaan vastaa puhelimeen. En vaan pidä puhelinta mukana! Kun oon mökillä, luuri voi olla vuorokauden autossa. Miksi minä taas oon semmonen viestijä, sekin jotain ärsyttää aika varmasti. En erikoisesti tykkää jaaritella puhelimessa.

Miksi sinua muuten se miehesi exän puhelu niin hiertää? Miksi montaa muuta ärsyttää se viesti vaikka siitä passista?

Vierailija
428/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi kaveri joka aina soittaa, jos haluaa sopia jotain. Jätän välillä vastaamatta, koska tiedän, että hänen kanssaan puhelimessa menee kauan. Kerran jopa menin kaupassa hyllyn taakse häntä piiloon, koska mulla oli kiire enkä halunnut jäädä jaarittelemaan. Ihana ihminen muuten, mutta ei ymmärrä kunnioittaa toisten aikaa/kiirettä. Onneksi exäni ei soita niin, hänelle en uskaltaisi olla vastaamatta, jos lapset hänen luonaan.

Vierailija
429/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö sitä tunnetta kun tietää ja tuntuu käsittämättömältä ettei muut ymmärrä.

Vain vapaana ihminen voi olla täysin onnellinen.

Nuoruuden suhdettani ei voi edes verrata tähän jonka solmin kypsemmällä iällä. Olemme molemmat ehdottoman vapaita. Emme vaadi ja odota, rajoita tai määrää. Kilpailemme toistemme palvelemisessa! En ole pian kymmeneen vuoteen tuntenut hetkenkään ärsytystä (no okei, väsyneenä joku ruoan mässyttäminen ottaa hermoon), enkä ole koskaan ajatellut että eroaisimme. En ole pätkääkään epävarma Hänen tunteistaan tai omistani. Saatamme toki joku päivä erotakin tai toinen saattaa olla äkkiä poissa. Silti, kun olemme säilyttäneet itsenäisyytemme ja oman elämämme, siitäkin selviää. Siksi pahimman odottaminen olisi turhaa. Pahinta ei koskaan tapahdu, olemmehan saaneet jo nämä vuodet ja kaikki ihanat muistot yhdessä. Emme ole koskaan kateellisia. Päinvastoin, haluan jakaa hänet muiden kanssa, läheisten seura näkyy värinä ja ilona hänen kasvoillaan. Olen hänestä ylpeä! Toisaalta, tahdomme priorisoida toisemme vapaasta tahdostamme. 

Virhe on kantaa aiempien suhteiden taakkaa mukanaan uusiin. Jos ei odota hyvää, ei koskaan hyvää tule saamaankaan.

Vierailija
430/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälkikäteen muistan, että mies oli hoitamassa nuorten kanssa asioista ja manitsi että näkivät siinä lasten äitiäkin. Ymmärrän että voi tulla idea että käydäänpä porukalla syömässä kun kaikilla on nälkä. Sitten exä menee ja ottaa vielä pari kuvaa muistoksi. Ymmärrän. Mutta olisi joo voinut sanoa että nähtiin ja käytiin syömässä. Ja kuten sanoin niin oma rajani menee siinä että tuollaisille kuville ei mielestäni ole tarvetta jatkossa. Se aionko miehelle asiasta sanoa on harknnassa. Ehkäi en. En halua tällaisiin asioihin mitään sääntöjä ja rajoituksia. Mieluummin avointa puhetta. 

Eli mies on sittenkin maininnut tapaamisesta sekä lasten että heidän äitinsä kanssa. Tarkempaa raporttia siihen liittyvistä oheistoiminnoista, kuten ruokailusta, ei ole aloittajan toimesta ilmeisesti siinä yhteydessä pyydetty,

Niinpä olen täysin samaa mieltä tästä. Niinpä mietin että onko edes tarpeen mainita miehelle että kappas täällä onkin tällainen kiva perhekuva teistä =) Tai sanoa että ai te olettekin käyneet porukalla syömässä =) 

Niin. Ei ole mitään onglmaa. Paitsi ap:n liiallinen kotrollinhalu ja mustasukkaisuus. Ja jos otetaan kuva normaalista tilanteesta missä ei ole ongelmaa, niin siinäkään ei ole mitään ongelmaa. Anna ihmisten elää ja hengittää ilman pelkoa sun kyräilyistä. 

Vierailija
431/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös.Tätä vastakkainasettelua. Miksi nainen on naiselle susi? Joku kysyikin tuolla aiemmin tunteeko joku miestä joka mikromanageeraisi naisensa yhteyksiä lasten isän kanssa?

Kyse on kotirauhasta (no, okei ei aloittajan tapauksessa). Siitä, että ex ei koko ajan tule elämään mukaan. Siitä, että saa rentoutua kotonaan. Ihan yhtä paljon jatkuvasti soittava ja viestittävä anoppi/appi/oma vanhempi häiritsisi.

Vierailija
432/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yksi kaveri joka aina soittaa, jos haluaa sopia jotain. Jätän välillä vastaamatta, koska tiedän, että hänen kanssaan puhelimessa menee kauan. Kerran jopa menin kaupassa hyllyn taakse häntä piiloon, koska mulla oli kiire enkä halunnut jäädä jaarittelemaan. Ihana ihminen muuten, mutta ei ymmärrä kunnioittaa toisten aikaa/kiirettä. Onneksi exäni ei soita niin, hänelle en uskaltaisi olla vastaamatta, jos lapset hänen luonaan.

Mun ex soittaa joskus. Onneksi on yhtä lyhytsanainen kuin minäkin :D

Sekin on toki liikaa jos hänen vaimoltaan kysytään, mutta todettakoon, että monesti on helpointa kun on vaan suosiolla kysymättä.

Vierailija
433/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on kotirauhasta (no, okei ei aloittajan tapauksessa). Siitä, että ex ei koko ajan tule elämään mukaan. Siitä, että saa rentoutua kotonaan. Ihan yhtä paljon jatkuvasti soittava ja viestittävä anoppi/appi/oma vanhempi häiritsisi.

Niinpä.Läheiset on joskus vähän raskaita :) Joku koomikko sanoikin, että kun aikuinen ihminen saa puhelun äidiltään, hän vastaa kuin siellä soittaisi joku velanperijä. ääägh, äiti soittaa... Sellaista se on.

Ärsyttääkö sua jos äiti tai anoppi laittaa kerran viikossa viestin tai soittaa kysyäkseen jotain?

Vierailija
434/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olihan näille jatkuvasti soittaville ja viestittäville ex-vaimoille ok, että mies oli liiton aikana (lähes) joka päivä yhteyksissä äitiinsä? Tai jos ei ollut, niin tämä olisi varmasti sopinut? Olisi ollut ihan ok, että anoppi kertoo miten hän on yhteydessä poikaansa eikä siinä miniällä ole nokan koputtamista? Yhtään ei olisi ketuttanut anopin somepostaus, jossa annetaan ymmärtää, että miniä ei kuulu siihen oikeaan perheeseen? Ehkä anoppi jopa sai kertoa säännöt joilla hänen poikansa ja puolison kotona eletään?

Vierailija
435/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole sama, enkä taida tuntea yhtään näin vaikean kuuloista kuviota kun täällä on monella. Mut hauskasti tuli heti mieleen ystäväni suhteet ex-mieheensä. Heidän erostaan on kymmenisen vuotta ja alusta asti ovat sopineet tosi joustavasti asioista ja laitelleet toisinaan ihan muutenkin kuulumisia. Siis jotain kuvia lasten koepapereista tai harrastuksista, matkakuvia jne. Mies on käynyt jouluna kylässä vaikka ystävällä on jo ihan vakituinen suhde.

Ex-mies oli pitkään ilman vakituista kumppania, mutta on nyt suhteessa ollut jo joitain vuosia. Mikään ei muuttunut yhtään vaikeammaksi sopimisen kannalta. No miehen nykyinen kumppani onkin toinen mies :-)

Miekin otin mielellään kuvia ja kuulumisia kun lapset oli pienempänä isän kanssa. Pitkä aika oli viikko olla erossa ja varsinkin kun jäi jotain välistä, vaikka joku matka tai eka uintikerta. Nyt osaa olla kiitollinen, ettei noissa ollut ikinä mitään ongelmaa exän kanssa. Nyt on lapset jo niin isoja, että laittaat itse kuulumisensa. Siis eivät laita, heh.

Ihme niuhotusta jos kirjottajat on itsekin äitejä. Kaipa niitten mummut ja papat kuitenkin laittaa kuvia kun lapset on hoidossa pitempään. Onko se sitten jotenkin eri..

Vierailija
436/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä.Läheiset on joskus vähän raskaita :) Joku koomikko sanoikin, että kun aikuinen ihminen saa puhelun äidiltään, hän vastaa kuin siellä soittaisi joku velanperijä. ääägh, äiti soittaa... Sellaista se on.

Ärsyttääkö sua jos äiti tai anoppi laittaa kerran viikossa viestin tai soittaa kysyäkseen jotain?

Viesti ei. Mutta kerran viikossa soittelu olisi liikaa minulle. En soita edes omillaan asuvalle 20-vuotiaalle lapselleni niin usein 😁.

Vierailija
437/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme niuhotusta jos kirjottajat on itsekin äitejä. Kaipa niitten mummut ja papat kuitenkin laittaa kuvia kun lapset on hoidossa pitempään. Onko se sitten jotenkin eri..

Nyt kun mietin niin itse asiassa eivät juuri laitelleet 😆

Vierailija
438/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olihan näille jatkuvasti soittaville ja viestittäville ex-vaimoille ok, että mies oli liiton aikana (lähes) joka päivä yhteyksissä äitiinsä? Tai jos ei ollut, niin tämä olisi varmasti sopinut? Olisi ollut ihan ok, että anoppi kertoo miten hän on yhteydessä poikaansa eikä siinä miniällä ole nokan koputtamista? Yhtään ei olisi ketuttanut anopin somepostaus, jossa annetaan ymmärtää, että miniä ei kuulu siihen oikeaan perheeseen? Ehkä anopp

Ei olla exän kanssa juuri koskaan yhteydessä, viimeksi ex on laittanut viestin 3 maaliskuuta kun löyti jotain kiellettyä lapsen tavaroista. Ei ärsyttänyt, eikä ärsyttänyt myöskään mun miestäni..

mut vastaan silti: Ei aavistustakaan miten usein ex oli tekemisissä äitinsä kanssa. Tuskin päivittäin sentään. Viikottain varmasti. Minäkin laitoin viestiä hälle viikottain, ainakin. En tosin laskenut.

Ja joo, ei mulla mitään sanottavaa ollut siihen miten usein joku ottaa yhteyttä mun mieheeni. Ei ole nykyisessäkään suhteessa.  Eihän me edes olla 24/7 yhdessä niin mistä minä tiedän mitä hän soittelee tai viestittelee. Luurihan tuolla on koko ajan kourassa, saattaapa jopa kirjoitella viestejä sillä, en oo tarkastanut. Anoppia ei ole, mutta on kyllä aika usein soittava kaveri. Hmm. Pitäisiköhän hermostua ja alkaa sanelemaan sääntöjä.

en tiedä onko tässäkään keskustelun aiheessa ollut nyt jotain somepostauksia, mutta oon aika varma, että 19 vuoden suhteen aikana otettiin -ja postattiin -kuvia ex- miehestäni joissa en ollut mukana.

Ei millään pahalla, mutta nää jutut tässä langassa ei oo ihan terveitä. Vai onko tää vaan joku kulttuurikysymys, onko länsi Suomessa jotenkin jäykempää tai jotain?

Vierailija
439/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olihan näille jatkuvasti soittaville ja viestittäville ex-vaimoille ok, että mies oli liiton aikana (lähes) joka päivä yhteyksissä äitiinsä? Tai jos ei ollut, niin tämä olisi varmasti sopinut? Olisi ollut ihan ok, että anoppi kertoo miten hän on yhteydessä poikaansa eikä siinä miniällä ole nokan koputtamista? Yhtään ei olisi ketuttanut anopin somepostaus, jossa annetaan ymmärtää, että mi

Tällä palstalla on ollut aika usein valitusta tunkeilevista anopeista. Siksi teki mieli parodioida. Ehkä joku tunkeileva ex heräisi, kun asetelman vaihtaakin toisin päin. Sinulle tuo ei ollut suunnattu, koska selkeästi et ole tunkeileva. 

Ehkä näistä toisten tilaa kunnioittamattomista existä tulee niitä tunkeilevia anoppeja. Ja se, että toivoisin heidän tajuavan parodian avulla on varmaan toiveajattelua.

Vierailija
440/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun mietin niin itse asiassa eivät juuri laitelleet 😆

Aijjaa. Ne kun nuo lastenpsykiatrit ym asiantuntijatkin neuvoo, että lapsen iästä riippuen pitäisi poissa olevalle vanhemmalle soittaa joka ilta. Minun kun ei 16 vuotias lapsikaan osaa soitella tai laittaa viestiä muistuttamatta, niin saattaahan se pienemmän lapsen kohdalla vaatia mummun tai exän osallistumista että se soitto tulee tehtyä. Siellä sitten mustasukkainen nyx vahtii kellon kanssa montako sekuntia hänen miehensä oli korva siinä kaiuttimen edessä. 

Lapsen ollessa pienempi laitoin minä exälle viestin, että perille päästiin, jos oltiin matkalla, tai että lapsi on kuumeessa jos oli sairastunut. Kamalaahan se on. Onneksi hää osaa nyt itse näpyttää sen viestin, eikä kenenkään tarvii tietää, että minä sen käskin laittamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan