Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusi perhekuva miehen entisestä perheestä

Vierailija
18.03.2024 |

Olen seurustellut neljä vuotta nykyisen kumppanin kanssa ja olemme kihloissa. Meillä on vielä hetken omat kodit ja näemme viikoittain useita päiviä. Meillä on yhteinen i-pad mihin tallentuu kuvia whatssapistamme. Nyt huomasin siellä jo joitakin viikkoja sitten otetun kuvan puolisosta entisen puolisonsa ja aikuisten lasten kanssa ravintolassa syömässä. Minulle tästä ei oltu kerrottu mitään. Kuva on selvästikin kihlattuni ex-puolison ottama.

Mitä tästä pitäisi ajatella? Uskon että kyseessä on satunnainen kohtaaminen nuorten aikuisten asioita hoitamassa ollessaan. Ja onko kuva otettu sitten kivana muistona lapsille tästä kohtaamisesta. Mutta itsestä tuntuu että tässä menee raja ja että tällaisista kohtaamisista voisi kertoa ja ehkä kuvakin voisi olla ainut kertainen, ehkä.

Kommentit (563)

Vierailija
201/563 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hänessä ei ole tippaakaan pienisieluisuutta, omistuksenhalua tai ylpeyttä."

Toisin kuin sinulla, joka haluat edelleen omistaa myös exäsi.

Vierailija
202/563 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä ex-riippuvaisissa naisissa hullunkurisinta on se, että tuskin yksikään heistä sietäisi sitä jos se oma uusi mies viettäisikin mökkiviikonloppuja oman exänsä kanssa. Senhän pitäisi kuitenkin olla ihan ok, oli lapsia tai ei.

Olen itse seurustellut miehen kanssa, joka oli exänsä talutusnuorassa. Harvemmin on kyse vanhan suolan janottamisesta, vaikkei sekään ihan harvinaista ole (lukekaapa täältäkin exän-kaipaus-ketjuja). Kyse on vallankäytöstä. Siitä, että saa pitää langat käsissään vielä eron jälkeenkin. Pahimmillaan siitä, että saa pompotella ex-miestä ja ehkä tämän uutta puolisoakin ja hiekottaa heidän suhdettaan oman aseman turvaamiseksi. Itse näen ap:n kuvaaman valokuvaepisodin hienovaraisena vallan osoituksena ex-vaimolta uudelle naiselle. Mies tietää tämän, ja se on se syy, miksei kerro exään liittyvistä asioista avoimesti. Tietää itsekin olevansa lapanen, jota ex pompottaa ottamalla esimerkiksi asemaansa pönki

Ei minkään valtakunnan ongelmaa, että mies käy ex-vaimonsa kanssa yhteisen kummilapsen juhlissa. En minä sinne halua kun en tunne näitä ihmisiä ollenkaan. Mitä ihmettä, enhän minä miestäni omista ja määräile missä hän liikkuu ja missä seurassa.

Sitä en kyllä hyväksyisi jos he yökyläilisivät täysin kahdestaan, siihen en näe mitään syytä. Tajuaisin lähteä tällaisesta tilanteesta kyllä ihan oma-aloitteisesti, enkä jäisi vahtimaan miehen kuvia ja viestiliikennettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/563 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä ex-riippuvaisissa naisissa hullunkurisinta on se, että tuskin yksikään heistä sietäisi sitä jos se oma uusi mies viettäisikin mökkiviikonloppuja oman exänsä kanssa. Senhän pitäisi kuitenkin olla ihan ok, oli lapsia tai ei.

Olen itse seurustellut miehen kanssa, joka oli exänsä talutusnuorassa. Harvemmin on kyse vanhan suolan janottamisesta, vaikkei sekään ihan harvinaista ole (lukekaapa täältäkin exän-kaipaus-ketjuja). Kyse on vallankäytöstä. Siitä, että saa pitää langat käsissään vielä eron jälkeenkin. Pahimmillaan siitä, että saa pompotella ex-miestä ja ehkä tämän uutta puolisoakin ja hiekottaa heidän suhdettaan oman aseman turvaamiseksi. Itse näen ap:n kuvaaman valokuvaepisodin hienovaraisena vallan osoituksena ex-vaimolta uudelle naiselle. Mies tietää tämän, ja se on se syy, miksei kerro exään liittyvistä asioista avoimesti. Tietää itsekin olevansa lapanen, jota ex pompottaa ottamalla esimerkiksi asemaansa pönki

Joo'o. Olisin varmaan teidän kirjoissanne tällainen ex-riippuvainen nainen. Todellisuudessa en luottanut ex-miehen vanhemmuuteen, mulla oli siihen tietysti oikein hyvä syy, kun vanhemmuutta oli yhdessä lähes vuosikymmen harjoitettu. Hän oli lapsille hyvin läheinen, mutta suoraan sanottuna aikalailla itsekäs ja omaan nautintoon keskittyvä mieslapsi. Joten lasten tarpeet unohtui ja eron jälkeen olivat samalla tavalla minun vastuulla kuin ennen eroa. En koe voivani mennä lasten isän kotiin edes hengessä määräämään, että ehkei makkaraperunat ja kebabliha ole se paras jokapäiväinen ateria. Mutta kyllä minä hemmetti puutun jatkuvaan pelaamiseen ja yökukkumiseen sekä koulumyöhästelyihin ym unohteluun, se on minun velvollisuuteni huoltajana. Tämä on edellyttänyt lasten ollessa vielä pieniä säännöllistä yhteydenpitoa toiseen huoltajaan, muistuttelua, maanittelua ja säksätystä, yleensä viestein. Lapsille en kuitenkaan ole halunnut tuoda ilmi kireyttä ja riitelyä, joten kyllä olemme ovella jutelleet niitä näitä ja käyneet yhdessä lasten syntymäpäiväpitsoilla, ihan vain osoittaaksemme. että tulemme kaikesta huolimatta juttuun. Se on uuden puolison vaan siedettävä tai sitten keskusteltava miehen kanssa siitä luopuisiko hän huoltajuudesta omalta osaltaan kun ei suju. Mies oli minulle jo useita vuosia ennen eroa enemmänkin kuin ärsyttävä pikkuveli kuin puoliso, joten mustasukkaisuus on täysin turhaa energian haaskausta. Vapauden tunne henkilökohtaisesti on suuri kun lasten kasvettua en tarvitse olla enää hänen kanssaan säännöllisesti tekemisissä.

Vaikeaa ymmärtää ihmistä joka ei näe omien valintojensa seurauksia, vaan tekee valinnan ja sitten odottaa, että maailma muokkautuu hänen valintansa mukaiseksi. Jos sinä valitset perheellisen miehen, et kertakaikkiaan pääse eroon siitä faktasta, että miehellä on ihmisiä menneisyydestä kenelle hän on kauan vielä tilivelvollinen. Itse valitsin miehen, jolla oli vaikea suhde takanaan. Tiesin tämän ja tiesin, että se on jättänyt hänelle ristiriitaisia tunteita ja surua ja katumusta. Se on minun omalla vastuullani sietää sitä, että tiedän hänen surevan menneitä tapahtumia, en kai minä voi häneltä hänen tunteitaan kieltää. Toisella kierroksella nyt vaan on niin, että molemmilla on takanaan elettyä elämää ja tämän kanssa on elettävä tai sitten jätettävä leikki kesken.

Vierailija
204/563 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hänessä ei ole tippaakaan pienisieluisuutta, omistuksenhalua tai ylpeyttä."

Toisin kuin sinulla, joka haluat edelleen omistaa myös exäsi.

Jäkäjäkäjäkä. Meillä on jo iso lapsi, joten tekemisissä olemme kerran kvartaalissa. Sulla ei taida olla lapsia kun et tunnu ymmärtävän sitä, että äidille lapsi tulee aina olemaan #1. Sen ärsyttävän exän kanssa ollaan pitkin hampain yhteyksissä lapsen edun vuoksi, piste. Sillehän en toki voi mitään jos jätetyksi tullut mies haikailee jättäjänsä perään vielä vuosienkin jälkeen. Tosin tapauksessani tuosta ei ole ollut minkäänlaisia merkkejä joten sekin olisi vain uuden naisystävän harhaisen mielen tuotosta.

Vierailija
205/563 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkään ap ja mies ovat olleet kihloissa? Alkoiko ex-vaimon lähentyminen mieheen ja marjapuskissa myllääminen sopivasti kihlojen jälkeen? Onko ex-vaimolla uutta puolisoa tai parisuhdetta?

Ymmärrän täysin, jos ap on saanut lievän sydänkohtauksen nähtyään ipadissa perhepotretin, jossa miehen exä näyttää onnelliselta mahtimatriarkalta. Anteeksi vain, mutta en usko sattumaan tai että mies vain unohti kertoa kivasta ravintolaillasta. 

Ap:na kuulostelisin tulevat viikot, mitä se Minna oikein puuhailee. Ahdistaako Minnaa ap:n ja miehen yhteenmuutto?

Vierailija
206/563 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on vain hienoa, että eronneet vanhemmat pystyvät vielä perheenä tekemään lastensa kanssa asioita.  Ei nyt välttämättä enää kotona hengailla kaikki yhdessä, mutta juuri ravintolassa syöminen on ehkä kaikkein neutraalein ja helpoin tapa viettää aikaa yhdessä. Koska sitähän he lapsille edelleen ovat erosta huolimatta, perhe, vaikka sinulle se onkin ilmeisesti "entinen" perhe. Lapsille tämä on varmasti tosi tärkeää ja arvokasta, että perheenä voidaan edelleen viettää aikaa, vaikka vanhemmat eivät ole enää parisuhteessa.

Toki asiasta olisi voinut mainita, mutta jos ette edes asu yhdessä niin ei hän varmaan muutenkaan päivänsä kaikista kauppakäynneistä ja kävelyistä sinulle raportoi, ja PERHEEN kanssa ajan viettäminen lienee ihan tavanomaista arkipuuhailua. Vai?

Vierailija
207/563 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan tosissaan kihloissa oleva mies ei unohda kertoa olleensa ex-vaimon kanssa syömässä. Tyhmä tai syyllisen tuntuinen mies, varsinkin kun tilanteesta otettiin myös potretti. Olisi ollut ihan järkevää kertoa, kaiken kannalta. 

Moni ex alkaa kiinnostua entisestä kumppanistaan kun tämän uusi suhde vakiintuu. Kihlaus on tosiaan saattanut aktivoida "Minnan". Tulee mielee eräs toinen keskustelu, missä vaimo flirttailee ja "ei yhtään ymmärrä" miehensä harmitusta. Tässä nyt saattaa olla aloittajan mies joka "ei yhtään ymmärrä" ex-vaimon lähentymistä. 

Vierailija
208/563 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Jos sinä valitset perheellisen miehen, et kertakaikkiaan pääse eroon siitä faktasta, että miehellä on ihmisiä menneisyydestä kenelle hän on kauan vielä tilivelvollinen. 

Minulla on kaksi lasta. Miehelläni yksi. Ei yhteisiä. Koska mulla on itselläni lapsia, tiedän ihan varmaksi, ettei lasten asioiden hoito ja sovussa olo vaadi exän kanssa mökkeilyjä, yhteiskuvia, yhteisiä reissuja, jatkuvaa viestittelyä. Koen onnistuneeni ihmisenä, jos exäni nykyinen vaimo ei pidä minua sellaisena maanvaivana kuin itse pidän mieheni exää, joka ei itsenäisesti selviä joka toisesta viikosta yhden lapsen kanssa.

Vierailija
209/563 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan tosissaan kihloissa oleva mies ei unohda kertoa olleensa ex-vaimon kanssa syömässä. Tyhmä tai syyllisen tuntuinen mies, varsinkin kun tilanteesta otettiin myös potretti. Olisi ollut ihan järkevää kertoa, kaiken kannalta. 

Moni ex alkaa kiinnostua entisestä kumppanistaan kun tämän uusi suhde vakiintuu. Kihlaus on tosiaan saattanut aktivoida "Minnan". Tulee mielee eräs toinen keskustelu, missä vaimo flirttailee ja "ei yhtään ymmärrä" miehensä harmitusta. Tässä nyt saattaa olla aloittajan mies joka "ei yhtään ymmärrä" ex-vaimon lähentymistä. 

Ymmärsinkö oikein, että aloittaja on ollut tietoinen, että mies menee ENTISEN (!) perheensä kanssa asioille, mutta mies oli unohtanut jälkikäteen kertoa, että kävivät samalla puraisemassa jossain syötävää. Eli ongelma ei nyt ole se, että hän vietti aikaa perheensä kanssa, vaan se ettei hän kertonut että siellä syötiin jotain ja joku otti selfien.

Vierailija
210/563 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Jos sinä valitset perheellisen miehen, et kertakaikkiaan pääse eroon siitä faktasta, että miehellä on ihmisiä menneisyydestä kenelle hän on kauan vielä tilivelvollinen. 

Minulla on kaksi lasta. Miehelläni yksi. Ei yhteisiä. Koska mulla on itselläni lapsia, tiedän ihan varmaksi, ettei lasten asioiden hoito ja sovussa olo vaadi exän kanssa mökkeilyjä, yhteiskuvia, yhteisiä reissuja, jatkuvaa viestittelyä. Koen onnistuneeni ihmisenä, jos exäni nykyinen vaimo ei pidä minua sellaisena maanvaivana kuin itse pidän mieheni exää, joka ei itsenäisesti selviä joka toisesta viikosta yhden lapsen kanssa.

Oliko aloituksessa kuitenkin kyse miehestä joka kävi isojen lastensa ja heidän äitinsä kanssa hoitamassa jotain asiallista asiaa, muttei älynnyt kertoa erikseen, että he myös söivät jotain samalla ja joku otti puhelimella kuvan?

Onko mitään harmaata aluetta maanvaivaisuuden ja totaalisen kommunikointiblokin välillä? Jotain ehkä osapuolien kannalta ihan terveeksikin luokiteltavaa. Kun kuviossahan on myös ne lapset, eikä vain se mustista sukista kärsivä prinsessa ja hänen joka suuntaan kumarteleva miehensä.

Vierailija
211/563 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsinkö oikein, että aloittaja on ollut tietoinen, että mies menee ENTISEN (!) perheensä kanssa asioille, mutta mies oli unohtanut jälkikäteen kertoa, että kävivät samalla puraisemassa jossain syötävää. Eli ongelma ei nyt ole se, että hän vietti aikaa perheen

Ei vaan kertoi jälkikäteen että tapasivat tämän lasten äidin, mutta ei kertonut että kävivät yhdessä syömässä. 

Vierailija
212/563 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee jo offtopiciksi, mutta mun kaverit pitää täysin selvänä että miehenikin näkee heidän laittamat kuvat ja kuulee kuulumiset. Ystävät on nykyään yhteisiä joten tottakai. Sama toisinpäin, tottakai kaverini saavat näyttää lähettämiäni kuvia muille. En lähettele mitään salaisia kuvia kenellekään 😄

Kuulostaa henkilökohtaiselle helvetilleni; "meillä mieheni kanssa kaikki kaveritkin on nykyään yhteisiä, joten jaamme kaikki viestit ja kuvat toisillemme"🤯

Miksi oi miksi ihmiset pyrkii tuollaiseen symbioosisuhteeseen?

T. Ainakin kuusi-seitsemän symbioosiliiton eroa todistanut

Minä tässä on niin vaikea ymmärtää? Kun pitkässä suhteessa elää niin ihan väkisinkin toisen kaverit tulee tutuksi vuosien varrella, heidän puolisot myös, ja kyläillään puolin ja toisin. Ei se ole mitään "pyrkimistä", vaan luonnollinen seuraamus siitä kun ollaan kauan yhdessä. Tottakai on ihan eri asia ja tilanne jos elää suhteessa vaikka 5. vuotta, tai 30. vuotta. Hoksaatko?

Vierailija
213/563 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on vain hienoa, että eronneet vanhemmat pystyvät vielä perheenä tekemään lastensa kanssa asioita.  Ei nyt välttämättä enää kotona hengailla kaikki yhdessä, mutta juuri ravintolassa syöminen on ehkä kaikkein neutraalein ja helpoin tapa viettää aikaa yhdessä. Koska sitähän he lapsille edelleen ovat erosta huolimatta, perhe, vaikka sinulle se onkin ilmeisesti "entinen" perhe. Lapsille tämä on varmasti tosi tärkeää ja arvokasta, että perheenä voidaan edelleen viettää aikaa, vaikka vanhemmat eivät ole enää parisuhteessa.

Toki asiasta olisi voinut mainita, mutta jos ette edes asu yhdessä niin ei hän varmaan muutenkaan päivänsä kaikista kauppakäynneistä ja kävelyistä sinulle raportoi, ja PERHEEN kanssa ajan viettäminen lienee ihan tavanomaista arkipuuhailua. Vai?

Itse asiassa terapiatyössä on huomattu, että perheenä hengailu ei ole lapsille hyväksi. Muuten hyvät välit ovat. Lapset, joiden eronneet vanhemmat viettävät perheaikaa, toivovat vanhempiensa yhteenpaluuta pidempään ja toipuvat erosta hitaammin.

Vierailija
214/563 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko aloituksessa kuitenkin kyse miehestä joka kävi isojen lastensa ja heidän äitinsä kanssa hoitamassa jotain asiallista asiaa, muttei älynnyt kertoa erikseen, että he myös söivät jotain samalla ja joku otti puhelimella kuvan?

Onko mitään h

Tässä ketjussa kukaan ei ole vaatinut totaalista kommunikointiblokkia. Ei edes ap.

Vierailija
215/563 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee jo offtopiciksi, mutta mun kaverit pitää täysin selvänä että miehenikin näkee heidän laittamat kuvat ja kuulee kuulumiset. Ystävät on nykyään yhteisiä joten tottakai. Sama toisinpäin, tottakai kaverini saavat näyttää lähettämiäni kuvia muille. En lähettele mitään salaisia kuvia kenellekään 😄

Kuulostaa henkilökohtaiselle helvetilleni; "meillä mieheni kanssa kaikki kaveritkin on nykyään yhteisiä, joten jaamme kaikki viestit ja kuvat toisillemme"🤯

Minä tässä on niin vaikea ymmärtää? Kun pitkässä suhteessa elää niin ihan väkisinkin toisen kaverit tulee tutuksi vuosien varrella, heidän puolisot myös, ja kyläillään puolin ja toisin. Ei se o

Todella moni on pitkään yhdessä muuttumatta symbioosiksi. Mieheni edelleen rakastuneet vanhemmat ovat olleet naimisissa 55 vuotta ja edes heillä ei ole tuollaista. Ja siis minä olen kirjoittanut tänne, että juttelen mieheni kanssa lähes kaikesta ja haluan sellaisen avoimen suhteen. Meillä exän kanssa ruokailu ei unohtuisi kertoa. Olen ollut nykyisessä suhteessa 10v, exän kanssa olin 16v. Silti en halua symbioosia. Ystävieni tulee voida kertoa minulle asioita luottamuksellisesti. Myös wa:ssa kuvat kuuluvat vain minulle.

Vierailija
216/563 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itse olen muutaman kerran vuosien aikana nähnyt aikuisten lasteni ja heidän isänsä kanssa täysin ennalta sopimatta sattumalta ja voitu katsoa esim aikuisen poikamme koripallopeliä samalla penkkirivillä ja väliajalla porukalla haettu kahvit ja juteltu. Mutta kuten sanoin niin raja menee jossain. "

Eli ap, sinusta on ok, että itse kahvittelet oman lapsesi isän kanssa, mutta miehesi ruokailu oman "entisen perheensä" kanssa on se mihin asetat rajan? Etenkin kun miehen ex-kumppani oli kuin "Naantalin aurinko" tilanteesta otetussa kuvassa.

ok, gotcha :D

Vierailija
217/563 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko aloituksessa kuitenkin kyse miehestä joka kävi isojen lastensa ja heidän äitinsä kanssa hoitamassa jotain asiallista asiaa, muttei älynnyt kertoa erikseen, että he myös söivät jotain samalla ja jo

Kuitenkin viestit jostain lääkkeistä ja uimahousuista oli ex-riippuvaisen naisen kontrolloivaa ja tarpeetonta yhteydenpitoa ; )

Vierailija
218/563 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa terapiatyössä on huomattu, että perheenä hengailu ei ole lapsille hyvä

Mistä terapiatyöstä on nyt kyse? Lähdettä?

Vierailija
219/563 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tässä on niin vaikea ymmärtää? Kun pitkässä suhteessa elää niin ihan väkisinkin toisen kaverit tulee tutuksi vuosien varrella, heidän puolis

Todella moni on pitkään yhdessä muuttumatta symbioosiksi. Mieheni edelleen rakastuneet vanhemmat ovat olleet naimisissa 55 vuotta ja edes heillä ei ole tuollaista. Ja siis minä olen kirjoittanut tänne, että juttelen mieheni kanssa lähes kaikesta ja haluan sellaisen avoimen suhteen. Meillä exän kanssa ruokailu ei unohtuisi kertoa. Olen ollut nykyisessä suhteessa 10v, exän kanssa olin 16v. Silti en halua symbioosia. Ystävieni tulee voida kertoa minulle asioita luottamuksellisesti. Myös wa:ssa kuvat kuuluvat vain minulle.

No mutta, onko sinua nyt joku pakottamassa johonkin symbioosisuhteeseen, ei tietääkseni? Elä ihan sellaisessa suhteessa kun haluat. Me ollaan oltu yhdessä 30 vuotta ja kavereista on tullut yhteisiä. Eikä siinä ole mitään pahaa, meidän ystävämäärähän on vaan lisääntynyt 😊

Vierailija
220/563 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mieheni edelleen rakastuneet vanhemmat ovat olleet naimisissa 55 vuotta ja edes heillä ei ole tuollaista."

Todellako miehesi vanhemmilla ei ole yksikään aiemmin oma ystävä muuttunut yhteiseksi ystäväksi jota porukalla tavattaisiin puolisoineen? Kyllä, harvinaista on 😄