Yritin soitella 16v pojan kesätyönhaun merkeissä, firmasta vastattiin takaisin että "toivottavasti poikasi olisi jatkossa oma-aloitteisempi"
Mitä tuo nyt tarkoitti? Poika on hyvin itsenäinen mutta ei tykkää erityisesti puhua puhelimessa, joten hoidimme vastuujaon tällä tavalla.
Kommentit (189)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä paskaa tää nykyaika on... Oikeesti on tällaisia vanhempia?
pakko niitä o patistaa töihin kun ovat muuten vain puhelimmellaan. Eivät suostu töihin ja ei rahakaan kelpaa mitä töistä saisi.
Makaavat vain koulun jälkeen puhelimella. Meidän vanhempien on otettava vastuuta ja soitettava töihin ja kyseltävä. Muuten teini homehtuu huoneeseensa.
Ei näillä ole mitään oma-aloitteisuutta.
Jos ei ole tuon vertaa oma-aloitteisuutta, vastuullisuutta tai kiinnostusta, miten he sen itse työn muka hoitavat?
Heh, tuli mieleen kun kerran etsin asuntooni vuokralaista, ja joku mamma soitti kuinka hänen reipas opiskelijapoikansa tarvitsisi kipeästi kämppää ja minun asuntoni olisi täydellinen.
Totesin, että opiskelijapoika on sitten niin reipas, että soittaa minulle ihan itse. Eipä soittanut.
Olin 12-vuotiaana ensimmäisenä kesänä mansikkamaalla töissä kaikkien niiden virolaisten joukossa ja yläasteella mm. raksalla taaplaamassa lautoja ja siivoamassa. 15-v. olin apteekissa. Sinnekin soitin ihan itse 😀. Olen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä tuo aikamoinen "red flag" on, että huoltaja soittaa 16 -vuotiaan poikansa puolesta. Menetkö myös pojan puolesta sinne töihin?
Ensivaikutelma on tärkeä. Pojasta ensivaikutelma on, että mukavuudenhaluinen mamman poika.
Palaute oli asiallinen ja paikkaansa pitävä.
No en tietenkään mene pojan puolesta töihin, mutta toivoisin vähän ymmärrystä ja empatiaa poikaa kohtaan jos ei ole aikaisemmin ns. virallisempia puheluita joutunut hoitamaan. Työhaastatteluun menisi totta kai itse ihan ilman äidin apua.
ap
16v ei ole mikään lapsi jonka asioita äidin pitäis hoitaa. Jos ei itse pysty työnhakua hoitamaan ei tietenkään ole kypsä työhönkään. Kotona voi poikaa tukea, mut karhunpalvelus sekaantua pojan työnhakuun. Curlinghommia.
Vierailija kirjoitti:
Vain persut uskovat enää siihen, että soittamalla tai firmaan marssimalla pääsee töihin. Arvasivat sinut persuksi, eivätkä halunneet missään nimessä palkata poikaasi. Ovat todennäköisesti nauraneet sinulle erittäin pilkallisesti puhelusi jälkeen. Ps. En panisi Satosen Arskaa vaikka olisin homo ja kovassa puuteessa. Tynkkysen morsmaikku sen sijaan...
Ja minä olen todella tarkka,että kommunistia ei palkata. Kesätyöntekijöistä tarkistetaan taustaa senverran,että ei ole komun jälkeläinen. Eikä lähisuvussa ole näitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain persut uskovat enää siihen, että soittamalla tai firmaan marssimalla pääsee töihin. Arvasivat sinut persuksi, eivätkä halunneet missään nimessä palkata poikaasi. Ovat todennäköisesti nauraneet sinulle erittäin pilkallisesti puhelusi jälkeen. Ps. En panisi Satosen Arskaa vaikka olisin homo ja kovassa puuteessa. Tynkkysen morsmaikku sen sijaan...
Ja minä olen todella tarkka,että kommunistia ei palkata. Kesätyöntekijöistä tarkistetaan taustaa senverran,että ei ole komun jälkeläinen. Eikä lähisuvussa ole näitä.
Eikä vihreitten kannattajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä ei töissä tehdä lainkaan duunia sitten?
Vierailija kirjoitti:
Minua aina ahdisti kun mutsi oli patistamassa kesätöihin tienaamaan rahaa.
Ei raha kiinnostanut. Mutsi teki juuri noin että väkisin hommasi töitä mulle vaikka ei työt kiinnostaneet. Kertoi että voin ostaa ssitten vaatteita ja mopon vaikka. No mua ei vaatteet tai mopo kiinnostanut tai mikään.
Ei muuten kiinnosta nykyäänkään yhtään mikään.
Miksi pitää pakottaa töihin jos ei kiinnosta nähdä muita ihmisiä ja olla muiden kanssa tekemisissä?
Tosi ahdistavaa tollanen jonkun pikkurahan takia.
Mulla vaimo tekee tota ja hakee myös tuet mun puolesta, koska mua ei kiinnosta tuetkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei raha kiinnostanut. Mutsi teki juuri noin että väkisin hommasi töitä mulle vaikka ei työt kiinnostaneet. Kertoi että voin ostaa ssitten vaatteita ja mopon vaikka. No mua ei vaatteet tai mopo kiinnostanut tai mikään.
Miksi pitää pakottaa töihin jos ei kiinnosta nähdä muita ihmisiä ja olla muiden kanssa tekemisissä?
Kiinnostaa nyt kysyä kun oma lapseni on täysin samanlainen, että mitä sinusta sitten tuli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pakko niitä o patistaa töihin kun ovat muuten vain puhelimmellaan. Eivät suostu töihin ja ei rahakaan kelpaa mitä töistä saisi.
Makaavat vain koulun jälkeen puhelimella. Meidän vanhempien on otettava vastuuta ja soitettava töihin ja kyseltävä. Muuten teini homehtuu huoneeseensa.
Jos ei ole tuon vertaa oma-aloitteisuutta, vastuullisuutta tai kiinnostusta, miten he sen itse työn muka hoitavat?
Miten lapset koulussa tekee koulutyöt?
Ei ne lapset kouluun soitelleet että päsenkö opiskelemaan teille. Heidät pakotetaan kouluun tekemään juttunsa.
Kyllähän ensimmäisen duunipaikan voi vanhemmat HOMMATA. Tutustuvat työhön ja ei se sen kummallisempaa ole. Itse työ ei välttämättä ole jännittävää, vaan tuntemattomalle soittaminen ja asioista sopiminen aikuisen oudon ihmisen kanssa.
Monelle on opetettu koko pitkä ikä ettei tuntemattomille aikuisille jutella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisen haasteen kohdatessa soittavat äitylille itku silmässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa nyt kysyä kun oma lapseni on täysin samanlainen, että mitä sinusta sitten tuli?
Ja minua kiinnostaa, että kai olet käyttänyt lapsesi psykiatrilla? Jos noin nuorena ei ole mitään elämäniloa tai motivaatiota, niin olisin huolissani.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä tuo aikamoinen "red flag" on, että huoltaja soittaa 16 -vuotiaan poikansa puolesta. Menetkö myös pojan puolesta sinne töihin?
Ensivaikutelma on tärkeä. Pojasta ensivaikutelma on, että mukavuudenhaluinen mamman poika.
Palaute oli asiallinen ja paikkaansa pitävä.
Mitä vikaa mukavuudenhalussa on ? Sitähän sillä palkalla halutaan.
Minä elän nyt minimalisti ja koodailen peliä, omissa oloissa viihdyn kun olen introvertti, en vaan siedä Jonneja.
Saan paremman laatuisen tuotteen aikaiseksi kun on työrauha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön eräänlainen taiteilija ja jokaosaaja. Yleismies jantuseksi on sanottu.
Kauheasti ei vain innosta puuhailla mitään. Mieluummin viheltelen ja kaivelen nennää ja räin kattoon ja yritän ottaa suulla kopin.
Vierailija kirjoitti:
No siinähän jaatte sitten. Se ei tarkoita sitä, että sitä katsottaisiin pahalla.
Teet lapsellesi karhunpalveluksen, kun siloitat tietä aina silloin, kun hän on joutumassa pois mukavuusalueeltaan.
T. Puhelinkammoinen, joka joutuu töissä vastaamaan asiakaspuheluihin
Mä olin ihan superujo jännittäjä, kun hain aikoinani valtsun kassalle töihin ja eka varsinainen työpäivä kahden päivän koulutuksen jälkeen oli lauantai. Menin maanantaina työkkäriin kysymään josko olisi tarjolla muuta työtä, ei ollut. Pakko oli jäädä ja onneksi näin, siitä se jännitys ja ujous pikkuhiljaa alkoi väistyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisen haasteen kohdatessa soittavat äitylille itku silmässä?
Parempihan tuokin kuin japanilaisittain tehdä häpeän vuoksi harakiri.
Elämässä saa itkeä ja soitella äidille aikuisenakin. Ei se ole mikään häpeä. Sitä varten vanhemmat on.
Onhan tämä vähän. Parempi olisi nuoren itse kysellä. Toisaalta paremmissa piireissä pedataan työpaikkoja näitten parempien perheitten nuorille, suhteilla, ja kun suhteita ei ole, on nuoren pärjättävä itse.
Pakko myöntää, että tämä on provo paremmasta päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja minua kiinnostaa, että kai olet käyttänyt lapsesi psykiatrilla? Jos noin nuorena ei ole mitään elämäniloa tai motivaatiota, niin olisin huolissani.
Olen montakin kertaa ja on hoidossa ja seurannassa. Minulta hän ne sairaudet on perinyt. Olemme silti toistemme täydet vastakohdat joten diagnoosit sitä ei selitä.
"On hyvin itsenäinen mutta ei erityisemmin tykkää puhua puhelimessa". No kukapa tykkää? Itse välttelen viimeiseen asti lääkäriin soittoja koska kammoan puhelimessa puhumista ja ahdistun ajatuksestakin. Mutta joskus on vain pakko tehdä ikäviä asioita ja työnhaku on yksi niistä asioista joissa ei voi laittaa mammaa tekemään puolestaan ellei halua oman hakemuksen lentävän ensi kädessä roskakoriin.