Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritin soitella 16v pojan kesätyönhaun merkeissä, firmasta vastattiin takaisin että "toivottavasti poikasi olisi jatkossa oma-aloitteisempi"

Vierailija
17.03.2024 |

Mitä tuo nyt tarkoitti? Poika on hyvin itsenäinen mutta ei tykkää erityisesti puhua puhelimessa, joten hoidimme vastuujaon tällä tavalla.

Kommentit (189)

Vierailija
1/189 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus äityli soittelemassa pojan puolesta, kasvatapa pojallesi pallit ja aivot.

Vierailija
2/189 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin mäkin vastasin, kun edellisessä työpaikassani huolehdin nuorten kesätyöntekijöiden palkkaamisesta.

Niiden hakemukset siirsin automaattisesti syrjään, jotka eivät ottaneet yhteyttä itse vaan joiden puolesta asioi äiti tai isi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/189 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja voiko nimenomaan tuosta työpaikasta odottaa enää vastausta hakemukseen vai oliko rivien väliin piilotettu jokin viesti?

ap

Vierailija
4/189 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinähän jaatte sitten. Se ei tarkoita sitä, että sitä katsottaisiin pahalla. 

Teet lapsellesi karhunpalveluksen, kun siloitat tietä aina silloin, kun hän on joutumassa pois mukavuusalueeltaan.

T. Puhelinkammoinen, joka joutuu töissä vastaamaan asiakaspuheluihin

Vierailija
5/189 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä tuo aikamoinen "red flag" on, että huoltaja soittaa 16 -vuotiaan poikansa puolesta. Menetkö myös pojan puolesta sinne töihin? 

Ensivaikutelma on tärkeä. Pojasta ensivaikutelma on, että mukavuudenhaluinen mamman poika.

Palaute oli asiallinen ja paikkaansa pitävä.

Vierailija
6/189 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkuthan ottavat äidin tai isän mukaan ihan työhaastatteluun. Arvaatte varmaankin, saavatko paikan?

Vierailija
7/189 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siinähän jaatte sitten. Se ei tarkoita sitä, että sitä katsottaisiin pahalla. 

Teet lapsellesi karhunpalveluksen, kun siloitat tietä aina silloin, kun hän on joutumassa pois mukavuusalueeltaan.

T. Puhelinkammoinen, joka joutuu töissä vastaamaan asiakaspuheluihin

Siis se ei tarkoita sitä, että sitä EI katsottaisiin pahalla. Turha siitä on mieleensä pahoittaa ja tehdä itkuavausta av:lle. 

Vierailija
8/189 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tarkoittaa sitä että pojan pitää itse soittaa haluamaansa kesätyöpaikkaa. Aloitukseksi toi mieleen muiston omasta nuoruudestani. Olin hakenut kesätyöpaikkaa ja sieltä soitettiin, minulla sattui olemaan paha kurkkutulehdus ja en saanut ääntä tulemaan ollenkaan. Äitini vastasi puhelimeen (lankapuhelinaika) ja yritin sitten kommunikoida niin että kirjoitin vastaukset paperille ja äitini sanoi ne puhelimeen. En saanut paikkaa, koska sieltä katsottiin että en ole tarpeeksi oma-aloitteinen kun en itse vastannut kysymyksiin puhelimessa.

Vierailija
9/189 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajat arvostaisi tosiaan sitä, että poika itse osoittaa aktiivisuutta ja kiinnostusta soittamalla. Jos äiti soittaa ja kyselee pojalle töitä, tekeekö äiti pojan puolest myös ne työt? Ei anna hyvää kuvasta pojasta mahdollisena työntekijänä, jos oma aktiivisuus on nolla.

Vierailija
10/189 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä tuo aikamoinen "red flag" on, että huoltaja soittaa 16 -vuotiaan poikansa puolesta. Menetkö myös pojan puolesta sinne töihin? 

Ensivaikutelma on tärkeä. Pojasta ensivaikutelma on, että mukavuudenhaluinen mamman poika.

No en tietenkään mene pojan puolesta töihin, mutta toivoisin vähän ymmärrystä ja empatiaa poikaa kohtaan jos ei ole aikaisemmin ns. virallisempia puheluita joutunut hoitamaan. Työhaastatteluun menisi totta kai itse ihan ilman äidin apua.

ap

Vierailija
11/189 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen yksi ketju missä vitsaillaan etteikö MIES (poika) kykenisi itsenäisesti edes soittamaan puhelimella.

Eihän sen tarvitse totta olla, tärkeintä on päästä keskustelemaan MIEHISTÄ.

Vierailija
12/189 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta se pojan asioiden hoitaminen. Tuolla lailla hän ei ikinä opi itse siihen. Ja todellakin turha kuvitella, että firmat ottavat jonkun jonka mamma hoitaa hänen puolestaan asiat.

Vierailija
13/189 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkuthan ottavat äidin tai isän mukaan ihan työhaastatteluun. Arvaatte varmaankin, saavatko paikan?

Saavat ainakin hyvät naurut 😂

Vierailija
14/189 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja voiko nimenomaan tuosta työpaikasta odottaa enää vastausta hakemukseen vai oliko rivien väliin piilotettu jokin viesti?

ap

Jos olet paikkakuntasi silmäätekevä, josta on hyötyä kesätyöfirmalle, voit odottaa lapsesi saavan kesätyöpaikan, mutta jos olet tavis, tuskinpa voit odottaa ainakaan myönteistä vastausta, ellei työpaikkaan ole hakijapulaa.

Vierailija
15/189 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en tietenkään mene pojan puolesta töihin, mutta toivoisin vähän ymmärrystä ja empatiaa poikaa kohtaan jos ei ole aikaisemmin ns. virallisempia puheluita joutunut hoitamaan. Työhaastatteluun menisi totta kai itse ihan ilman äidin apua.

ap

Siinähän toivot. Tosiasia on, että maailma ei pyöri sinun ja lapsesi navan ympärillä, ja on monia nuoria jotka pyrkivät saamaan saman työn kuin lapsesi, ja hoitavat ihan itse sen puhelinpuolen. 

Vierailija
16/189 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mitä erikoista tuollaisessa puhelussa muka on? Ei mitään. Jos ei osaa puhua, nyt on korkea aika opetella.

Vierailija
17/189 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt AP, mutta nyt ei ole tuo pojan kasvatus onnistunut, missä itseluottamus, missä itsekunnioitus ? Kyllä tuon ikäinen hoitaa ihan itse omat kesätyöhakunsa, miten kummassa kuvittelet että hänellä tuo asia yhtään helpottuu iän myötä? Ja todellakin on täysin EI tuollaisille nuorille joiden äiti soittelee heidän puolestaan. Nyt otat itseäsi niskasta kiinni ja valat poikaasi itseluottamusta tässä asiassa. Ikävää että olet saanut lapsesi "pilattua" noin.

Vierailija
18/189 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa tosi erilaiselta kun itse 15 vuotiaana vuonna 1990 sain mainostenjakajan työpaikan kun itse soitin työnantajalle. En edes kertonut vanhemmilleni että olen aikeissa rueta mainostenjakajaksi, mutta ei nuo kieltäneetkään.

Vierailija
19/189 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos poika ei erityisesti tykkää työnteosta, niin käytkö tekemässä hänen hommansakin?

Vierailija
20/189 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan samalla tavalla, kun vanhempi tulee kyselemään Tet-paikkaa lapselleen. Otan mielelläni tet-harjoitteluun ja ajattelen, että se on turvallinen tapa päästä viikoksi seurailemaan työelämää. Kannustakaa vanhemmat nuorianne rohkeasti menemään itse ja kotonahan voi vaikka harjoitella esittäytymistä ja asiansa kertomista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi