Jos naista ei saisi kiinnostaa miehen koulutus ja ammatti, niin mikä saa kiinnostaa?
Kommentit (448)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Oletat, että kaikkien koulussa pärjääminen johtuu yksinomaan siitä, että vihaa opettajia ja koulunkäyntiä (se stereotyyppinen kalluduunari mielessä kai?), eikä esim. taustalla olevasta oppimiskyvynhäiriöstä, keskittymisongelmista, tuen puutteesta, opetuksen tasosta tai yksinkertaisesti matalasta älykkyydestä. "
Noista moneen päästään kiinni jo päivähoidossa ja neuvolassa. Toki, jos on kotihoidettu lapsi ja neuvolakäynnitkin on laistettu, niin sitten on eri juttu.
Eli kaikki matalapalkkatyöntekijät/duunarit jne. ovat sinun mielestä näitä poikia, "jotka vihasivat koulunkäyntiä", tai sitten muuten vaan tyhmiä?
No mutta pitäisikö sinun mielestäsi jonkun ihanan naisen hyväntekeväisyyttään alkaa hoitaa tämän oppimi
Miten kukaan täällä voi sanoa, kuka mukamas ansaitsee parisuhteen ja kuka ei. Se on kiinni ihan muista asioista kuin ansaitsevuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei minua haittaa, että naisia kiinnostaa miehen työ. Mutta jos kysyy ekaksi mitä teet työksesi niin onhan se melko outoa mielestäni. Täytyykö jutustelun olla niin tavotekeskeistä ettei ekaksi voi kysellä vaikka mieliruokaa tai harrastuksia?
Minä vietän töissä kahdeksan tuntia päivässä ja mietin sitä tunnin tai pari lisää. Se määrittää minua ja olemisiani ja tekemisiäni enemmän kuin mikään muu asia elämässäni. Tietenkin kysyn siitä myös muilta.
Vierailija kirjoitti:
Ei minua haittaa, että naisia kiinnostaa miehen työ. Mutta jos kysyy ekaksi mitä teet työksesi niin onhan se melko outoa mielestäni. Täytyykö jutustelun olla niin tavotekeskeistä ettei ekaksi voi kysellä vaikka mieliruokaa tai harrastuksia?
Olen myöskin ihmetellyt tätä, että kysytäänkö nykyään treffeillä ensimmäisenä, että mitä tekee työkseen ja tienaa. Itse ainakin kiinnostun ihmisestä ulkonäön ja olemuksen perusteella, sitten luonteen ja ulosannin ja jossain vaiheessa selviää, millä tienaa elantonsa ja se on sitten "ai jaa!".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myöskin ihmetellyt tätä, että kysytäänkö nykyään treffeillä ensimmäisenä, että mitä tekee työkseen ja tienaa. Itse ainakin kiinnostun ihmisestä ulkonäön ja olemuksen perusteella, sitten luonteen ja ulosannin ja jossain vaiheessa selviää, millä tienaa elantonsa ja se on sitten "ai jaa!".
No kai nyt jokainen näkee ulkonäön ja olemuksen treffeillä heti, siitä ei tarvitse kysyä kunhan ottaa silmän käteen. Mutta työ on ihan hyvä keskustelun aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kai nyt jokainen näkee ulkonäön ja olemuksen treffeillä heti, siitä ei tarvitse kysyä kunhan ottaa silmän käteen. Mutta työ on ihan hyvä keskustelun aloitus.
Keksin about 1000 muuta keskustelunaloitusta, kuin työ. Esim. jotain ruokaan tai kulttuuriin liittyvää, jos olemme ravintolassa. Työnarkomaanit toki erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vain naisia kiinnostaa miehen ammatti,koulutustaso ja status. Miehiä ei naisissa nuo asia kiinnosta vaan miehiä kiinnostaa naisissa muut asiat. Naiset on pinnallisia ja naiset myös valehtelee paljon.
Mitkähän ne on ne muut asiat jotka miehiä kiinnostaa? Jos pelkkä kroppa / ulkonäkö, niin sanoisin että kannattaisi miestenkin katsoa enemmän ammattia, koulutustasoa ja statusta. Niiden perusteella ehkä, ja vain ehkä, saattaa jopa löytää yhteisiä mielenkiinnon kohteita jotka kantavat suhdetta pidemmälle elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain naisia kiinnostaa miehen ammatti,koulutustaso ja status. Miehiä ei naisissa nuo asia kiinnosta vaan miehiä kiinnostaa naisissa muut asiat. Naiset on pinnallisia ja naiset myös valehtelee paljon.
Mitkähän ne on ne muut asiat jotka miehiä kiinnostaa? Jos pelkkä kroppa / ulkonäkö, niin sanoisin että kannattaisi miestenkin katsoa enemmän ammattia, koulutustasoa ja statusta. Niiden perusteella ehkä, ja vain ehkä, saattaa jopa löytää yhteisiä mielenkiinnon kohteita jotka kantavat suhdetta pidemmälle elämässä.
Minä ainakin kuolisin parisuhteessa jos mielenkiinnon kohde olisi työnteko. Minä jätän työasiat mielusti työpaikalla enkä halua hoilottaa niistä vielä kotonakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin kuolisin parisuhteessa jos mielenkiinnon kohde olisi työnteko. Minä jätän työasiat mielusti työpaikalla enkä halua hoilottaa niistä vielä kotonakin.
Jos miehen työ on laulaminen, niin ei silti saa hoilottaa kotona?
Miten kukaan täällä voi sanoa, kuka mukamas ansaitsee parisuhteen ja kuka ei. Se on kiinni ihan muista asioista kuin ansaitsevuudesta.
Miehellä se on kyllä tosi paljon kiinni siitä, kuinka paljon ansaitsee.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä koulutus tai ammatti ei kerro sitä millainen luonne tai arvomaailma ihmisellä. Toki ehkä muutamia ammatteja on kyllä mitkä kertoo ihmisen luonteesta jotain kuten vaikka pappi, papit on usein uskonnollisia ihmisiä.
99% ammateista siis ei kerro ihmisen arvomaailmasta tai luonteesta mitään.
Eri mieltä. Monet lukioikäiset lähtevät opiskelemaan heitä kiinnostavia asioita, ja oletettavasti sama pätee myös amiksessa. Suuri osa nuorista ei mieti (vaikka itse näkisin mielelläni toisin, minulle kun raha on tärkeää) kuinka arvostettu tai hyvinpalkattu joku ammatti on, he haluavat opiskella aihetta josta ovat kaikkein kiinnostuneimpia. Toki työmahdollisuudet ja palkkaus vaikuttaa kuten pitääkin, mutta silti suurimmalle osalle on tärkeää se että oma mielenkiinto alaa kohtaan on korkealla.
Siitä johtuen ammatti kertoo paljon myös siitä mikä ihmistä kiinnostaa, mikä hänen arvomaailmansa mahdollisesti on, jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi koulutus ja ammatti kiinnostaa, kun ei statuksella ole mitään väliä, vaan luonne ratkaisee?
Miksi se luonne merkkaisi? Jos miehellä on hyvä koulutus ja ammatti, hän pystyy tarjoamaan perhe-elämän perusteet naiselle. Arki sujuu paremmin hänen kanssaan.
Mutta kun palstamammat on opettaneet meille, että luonne ratkaisee eikä tulotaso, ulkonäkö, status tms.
Niinhän se luonne ratkaiseekin mutta kyllä miehen ammatti ja koulutis kertoo paljon hänen arvoistaan ja mielenkiinnonkohteistaan. Tietynlaiset luonteet ovat kiinnostuneita tietynlaisista ammateista näin karkeasti kärjistettynä. Ja vaikka kuinka yrittäisi suhdetta miehen kanssa vain siksi että tällä on statusta ja rahaa niin tuskin kauan jaksaa katsella jos mies on täysi kusipää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohtelias käytös, terveet elämäntavat, kiinnostavat keskustelunaiheet, liikunnallisuus, keskeisimmät arvot, ja tapa, jolla viettää vapaa-aikansa vaikka nyt alkuun? Samat jutut kuin naisessa.
Nainen voi olla "räväkkä", lihota siiderillä, pälättää temppareista, juurtua sohvaan, jne. ja silti joku sen haluaa. Miestä ei.
Koulutettu hyvätuloinen esim lääkäri ei tuollaiseen naiseen koske ellei ole työn takia pakko.
Niin, koska lääkäriä ei kiinnosta naisen hyvä ja lempeä luonne.
Kuinkahan suurella prosentilla lääkäreistä on sh-vaimo/puoliso, verrattuna muuhun kansakuntaan? Sairaanhoitajiin yhdistetään tuo hyvä ja lempeä luonne, piti paikkansa tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin miehen koulutuksen ja ammatin pitää kiinnostaa, nehän vaikuttaa ihan kaikkeen. Jos nainen haluaa jossain vaiheessa lapsia, ei hän välttämättä halua niitä miehen kanssa, joka on valtamerilaivalla puoli vuotta kerrallaan pois kotoa.
Suhteen alussahan koulutus ja ammatti valehdellaan/liioitellaan ja sitten kun koittaa tuo lasten tekemisen aika....no jokainen voi lehdistä lukea=lapsia ei synny.
Ton väitteen mukaan hu@raksi ryhtyminen - pitäisi luopua muka kaikista omista preferensseistä ja suostua joka ukolle. Ukoilla tää säästäisi aikaa kun vaan voisi käydä tuikkimassa fahdottomia muijia. Just joo, en rupee eikä jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, musta ei ole erityisen mielenkiintoista jossain kahvilassa keskustella lempikahveista ja -pullista. En jaksa tajuta, miksi työstä keskustelu on joillekin niin punainen vaate. Minua ei kiinnosta sen työn palkkaus vaan se, miksi treffikumppani kiinnostui siitä alasta ja mitä työn sisällöt ovat jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohtelias käytös, terveet elämäntavat, kiinnostavat keskustelunaiheet, liikunnallisuus, keskeisimmät arvot, ja tapa, jolla viettää vapaa-aikansa vaikka nyt alkuun? Samat jutut kuin naisessa.
Nainen voi olla "räväkkä", lihota siiderillä, pälättää temppareista, juurtua sohvaan, jne. ja silti joku sen haluaa. Miestä ei.
Koulutettu hyvätuloinen esim lääkäri ei tuollaiseen naiseen koske ellei ole työn takia pakko.
Niin, koska lääkäriä ei kiinnosta naisen hyvä ja lempeä luonne.
Kuinkahan suurella prosentilla lääkäreistä on sh-vaimo/puoliso, verrattuna muuhun kansakuntaan? Sairaanhoitajiin yhdistetään tuo hyvä ja lempeä luonne, piti paikkansa tai ei.
Ihmisille tulee vieläkin yllätyksenä, että monii pariutuu niissä piireissä, missä viettää aikaansa ja niiden ihmisten kanssa, ketkä pyörivät ympärillä. Esim. töissä, opiskeluissa. Eikä välttämättä niinkään pelkän ammatin perusteella tms. poislukien tietysti nämä pintaliitosovellukset, Tinder yms.
Tietysti paperilla korkeakoulutettu aina valitsee korkeakoulutetun, sillä nämä luonnollisesti kohtaavat toisensa opiskeluiden ohessa.
"Joo, musta ei ole erityisen mielenkiintoista jossain kahvilassa keskustella lempikahveista ja -pullista. En jaksa tajuta, miksi työstä keskustelu on joillekin niin punainen vaate. Minua ei kiinnosta sen työn palkkaus vaan se, miksi treffikumppani kiinnostui siitä alasta ja mitä työn sisällöt ovat jne. "
Aika yksioikoiset aivot sinulla. Jos olette esim. Italialaisessa ravintolassa syömässä, voit hypätä ruuasta siihen, onko käynyt Italiassa, ja vastauksista riippuen taas matkailuun yleisesti.
Eri ikäisinä halutaan eri asioita, jos vaikka lapset on tehty ja muuttaneet jo kotoa ja varallisuus on kunnossa, niin ei tarvitse etsiä mitään isäksi sopivaa tai rahallisesti elättävää ja tässä vaiheessa ei enää kaipaa sellaista ylimääräistä jännitystäkään, jota 20 vuotiaana etsittiin, tässä vaiheessa sitä kaipaa vain mukavuutta ja turvaa ja näin.
Annetaan nyt omakin panokseni tähän keskusteluun.
Korkeakoulutettuna naisena olen ollut useampaankin otteeseen ihan vakavasti kiinnostunut ns. työläismiehestä, joka on ollut sekä palkkatasoltaan että koulutukseltaan minua matalammassa sarakkeessa.
Kiinnostus on herännyt esimerkiksi yhteisten harrastusten kautta, ja sen takia että olen nähnyt heidän olevan erittäin hyviä tietyissä asioissa. Minua kiehtovat kädentaitavat ihmiset, joten tämä ei sinänsä ole yllättävää.
Valitettavasti olen aina ollut liian tylsä heille. Muutaman kuukauden tuntemisen jälkeen ovat tulleet siihen tulokseen että kaipaavat elämäänsä enemmän vauhtia, lukutoukkaisuuteni ei viehätä heitä samalla tavalla.