Valtion ja kuntien palkat leikattava puoleen!
Joko palkat tai tekijät puoleen.
Muuten emme tästä suosta nouse.
30 vuotta olemme tarponeet paikallamme, kun ruotsi on edennyt.
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Ei tekijöitä vähemmäksi, vaan palkkojen alennus. Valtiolla ja kunnalla on niin hyvät edut muuten, että siellä voi olla töissä vähän vähemmälläkin palkalla.
Ja itsekin teen sivutyönä kaupungille, joten minulla on varaa sanoa näin. Teen tuota sivuhommaa siksi, koska siinä saa niin helpolla hyvät rahat, että samaan en vakityössäni pääse mitenkään.
Ite olen HVA sihteeri ja peruspalkka 2300e. Edut??? 200e ePassi. Wau...
Vierailija kirjoitti:
Opettajien palkat on todella hyviä kun lasketaan vuosittainen työtuntien määrä!
Ehdottomasti näin on ja niitä ihania pikkumussukoita on ilo opettaa. Tekisin sen ilmaiseksi, jos olisin opettaja, mutta onneksi en ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko julkinen sektori täysin talkoille. Joka palkkaa haluaa, menee yksityiselle sektorille.
Minne yksityiselle esim. opettajat?
Lisäksi voisi yksityispuolelta tuplata verot, voisi sekin jotain auttaa. Suomi nousuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko julkinen sektori täysin talkoille. Joka palkkaa haluaa, menee yksityiselle sektorille.
Tai sotilaat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sotilaat?
Vartijoiksi pahatapaisten nuorten sijoituspaikkoihin. Ja metsistä löytyy aina hommia. Koiranpaskojen kerääjiä tarvitaan myös aina, vaikka senhän voisivat työttömät tehdä työttömyyskorvausta vastaan. On mielikuvituksen köyhyyttä, jos ei keksi, mistä löytyy työpaikkoja. Eri asia, maksetaanko niistä, mutta toisaalta, voisihan yksityinen puolikin alkaa talkoilla.
Poliisithan voisivat alkaa kerätä lisäpalkkaa ihmisiltä, kuten vanhoissa sivistysmaissa. Sillä oli joku nimikin, jos ihminen maksaa poliisille, ettei saisi sakkoja tai poliisi muuten katsoisi läpi sormien joitakin asioita. Tekevillehän sattuu.
Kuntien on jo nyt vaikeaa saada työntekijöitä, kun palkat ovat niin pienet. Toki pomojen palkoista voi puolet höylätä pois, koska kuntapuolen johtajat ovat ammattitaidottomia ja laiskoja kumileimasimia.
joo, samoin valtiolle ja kunnille töitä tekevien yritysten korvaukset. Kilpailutettava ja rajusti, ulkomailta halvemmat ja ahkerimmat firmat hoitamaan ja rakentamaan valtion ja kuntien tiet ja kiinteistöt!
Jo riittää urakoiden jakaminen uskonnolisille yhdistyksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityinen poliisilaitos, tuomioistuin, verotus yksityisen firman toimesta? Yksittäisistä poliiseista ja tuomareista jne. kevytyrittäjiä?
Vierailija kirjoitti:
Sihteerin tulisi pärjätä tonnilla? Samat kulut ihmisillä on, siksi palkkojenkin pitäisi olla tasapalkkoja. Joku 2300 per joka iikka, oli työ mikä tahansa.
Tämähän oli varmaan huumoria tai provo?
Eihän oikeasti kukaan voi olla niin taukki, että kuvittelisi kaikilla olevan samoja kuluja tai varsinkaan, että kaikille pitäisi maksaa sama palkka tehtävästä ja aikaansaannoksesta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Ei tekijöitä vähemmäksi, vaan palkkojen alennus. Valtiolla ja kunnalla on niin hyvät edut muuten, että siellä voi olla töissä vähän vähemmälläkin palkalla.
Ja itsekin teen sivutyönä kaupungille, joten minulla on varaa sanoa näin. Teen tuota sivuhommaa siksi, koska siinä saa niin helpolla hyvät rahat, että samaan en vakityössäni pääse mitenkään.
Erikoista, että teet sivutyötä, kun ainakin valtiolla on kilpailukielto. Etätyömahdollisuus, hyvä työterveyshuolto ja epassi. Mitä muita hyviä etuja löytyy?
Joo ja putkityöt ja sähkötyöt semmoisiksi, että kotiin saa paikat kuntoon kolmellakympillä keikka. Ei siitä pidä joutua maksamaan enempää.
Autolla ajo on huvittelua. Eli kaikki työ missä työ koostuu ratin pyörittämisestö, niin tuntipalkaksi 15 euroa miinus verot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä ne hyvät edut on?
Sähköpyörästä 200 euroa alennusta, julkisesta liikenteestä kymppi alennusta (työntekijän lippu halvempi kuin opiskelijalippu), teatterialennuksia, muutamasta kaupasta tuote- tai palvelukohtaisia alennuksia 10 %.
Ei meillä ole mitään noista :D Tosin vaikka olisikin niin en käyttäisi noista mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoista, että teet sivutyötä, kun ainakin valtiolla on kilpailukielto. Etätyömahdollisuus, hyvä työterveyshuolto ja epassi. Mitä muita hyviä etuja löytyy?
Itse lähdin tekemään sivutyötä valtiolla ilman lupaa. En siis pyytänyt lupaa, tuskin olisi saanutkaan. Yhtään en ole kertakaakaan katunut, tekisin aivan tismalleen saman uudelleen.
Tosin työsopimuksessakaan ei virallisesti mitään mainintaa sivutyökiellosta ja mikä erikoisinta niin ei mitään virallista mainintaa salassapitovelvollisuudesta, ei siis yhtään mitään mustaa paperilla.
Vierailija kirjoitti:
Helppoa: yksityistetään koulutus ja terveydenhoito kuten Ruotsissa. Rahalla saat lapselle kunnollisen koulutuksen, muuten joudut tyytymään opetuksettomaan kouluun.
Tämä on ainoa vaihtoehto, jos ajatuksena on säästää julkiselta puolelta. Eihän kukaan enää opeta kouluissa, eikä hoida potilaita sairaaloissa, jos palkat puolitetaan. Sehän on ihan päivänselvä asia.
Sosiaalityöntekijöiden palkkoja joutaa pienentää puolella, niin saadaan rahan ahneet loiset pois, manipuloivat ihmisistä työkyvyttömiä, varattomia yms. Kaappaavat lapset aiheuttaen jopa satojen tuhansien eurojen tappioita yms. Vaaraksi yhteiskunnalle ja taloudelle... Väkivaltarikollisiakin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen hyviä etuja? Ei valtiolla mitään etuja ole, ainoastaan haittoja. Työterveyshuoltoa ei voi pitää minään etuna sillä jokainen voi käydä terveyskeskuksessa työttömänä rahattomana tai maksaa itse yksityislääkärin itselleen. Valtiolla etätyömahdollosuus tarkoittaa sitä, että supo tunkeutuu fyysisesti kotiisi. Se ei ole mikään etu vaan haitta, vaikka ei olisi mitään salattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse lähdin tekemään sivutyötä valtiolla ilman lupaa. En siis pyytänyt lupaa, tuskin olisi saanutkaan. Yhtään en ole kertakaakaan katunut, tekisin aivan tismalleen saman uudelleen.
Tosin työsopimuksessakaan ei virallisesti mitään mainintaa sivutyök
Kannattaa tarkistaa ne laput vielä. Ei minullakaan lue työsopimuksessa noista, se salassapitovelvollisuus on erillinen lomake.
Mutta hei, tosi kivaa, että meillä on valtiolla työntekijöitä, jotka tekee mitä huvittaa ja ilmeisesti vaitiolovelvollisuuskaan ei kosketa, jos sitä ei erikseen sanota. Itse kyllä aikuisena ihmisenä tajuan, että mitä kuulee, ei saa levitä eteenpäin, vaikka siitä ei erikseen sanottaisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen hyviä etuja? Ei valtiolla mitään etuja ole, ainoastaan haittoja. Työterveyshuoltoa ei voi pitää minään etuna sillä jokainen voi käydä terveyskeskuksessa työttömänä rahattomana tai maksaa itse yksityislääkärin itselleen. Valtiolla etätyöm
Minusta työterveyshuolto on älyttömän hyvä. Olen itse saanut ajan parhaimmillaan tunnin päähän. Julkiselle en olisi päässyt ollenkaan tai olisi pitänyt tuntitolkulla jonottaa. Eikä palkka niin häävi ole, että yksityistä raaskisi käyttää.
Kannatetaan. Eli jatkossa tekisin työni julkiselle puolelle talkoilla ja jos haluaisin palkkaa, menisin lisähimmiin yksityiselle puolelle. Tämä palstaan vilisee neroja.