Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valtion ja kuntien palkat leikattava puoleen!

Vierailija
17.03.2024 |

Joko palkat tai tekijät puoleen.

Muuten emme tästä suosta nouse.

30 vuotta olemme tarponeet paikallamme, kun ruotsi on edennyt.

Kommentit (108)

Vierailija
1/108 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa: yksityistetään koulutus ja terveydenhoito kuten Ruotsissa. Rahalla saat lapselle kunnollisen koulutuksen, muuten joudut tyytymään opetuksettomaan kouluun.

Vierailija
2/108 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok jos hoidat jatkossa itse lapsen päiväkodin, koulutuksen, vanhat vanhempasi ja omat sairautesi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/108 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko, että ihan oikeasti saat lapsellesi kouluun avustajan, jos palkka on 600 e/kk? Tai sairaanhoitaja tulee töihin 1500 e/kk palkalla?

Vierailija
4/108 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sihteerin tulisi pärjätä tonnilla? Samat kulut ihmisillä on, siksi palkkojenkin pitäisi olla tasapalkkoja. Joku 2300 per joka iikka, oli työ mikä tahansa.

Vierailija
5/108 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välistä vetäjät pois.

Teollisuusliittokin on ryöstänyt työläisten selästä miljardin!

Vierailija
6/108 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tekijöitä vähemmäksi, vaan palkkojen alennus. Valtiolla ja kunnalla on niin hyvät edut muuten, että siellä voi olla töissä vähän vähemmälläkin palkalla.

Ja itsekin teen sivutyönä kaupungille, joten minulla on varaa sanoa näin. Teen tuota sivuhommaa siksi, koska siinä saa niin helpolla hyvät rahat, että samaan en vakityössäni pääse mitenkään. 

Vierailija
7/108 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikin jännä nähdä, minkälaisia tuomareita saataisiin parilla tonnilla. Varmasti sellaisia, jotka eivät turhaan problematisoisi asioita. Varmaan saataisiin nopeuttaaikaan, ja entistä innovatiivisempia rangaistuksia.

Vierailija
8/108 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sossu, jos palkka puolittuu, puolittuu myös työaikakin. Siirtyisin kaksipäiväiseen työaikaan, siinä voi tehdä esim. kymmentä asiakasta. Muut asiakkaat sitten jonottaisivat ehkä vuosiakin.

Vierailija
9/108 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelta auttamisjärjestöltä voisi myös vähentää rahaa roimasti. Siellä on töissä maallikoita, jotka leikkivät olevansa psykologeja, lakimiehiä, jne, ilman kyseistä koulutusta. Olen kuunnellut, kun nuo puhuvat, että tämä on vähän kuin lakimiehen työtä...

Nuo saavat aikaan enemmän vahinkoa ihmisten elämässä kuin oikeaa apua. Avun antaminen pitäisi jättää ammattilaisille, eikä tukea valtion rahoista tuollaista pelleilyä, että leikitään lakimiestä tai psykologia.

Vierailija
10/108 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tekijöitä vähemmäksi, vaan palkkojen alennus. Valtiolla ja kunnalla on niin hyvät edut muuten, että siellä voi olla töissä vähän vähemmälläkin palkalla.

Ja itsekin teen sivutyönä kaupungille, joten minulla on varaa sanoa näin. Teen tuota sivuhommaa siksi, koska siinä saa niin helpolla hyvät rahat, että samaan en vakityössäni pääse mitenkään. 

Minä olen kunnalla töissä. Bruttopalkka 1800 euroa kuussa. Siitä puolet pois niin olisi parempi olla työttömänä. 

Vierailija
11/108 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko julkinen sektori täysin talkoille. Joka palkkaa haluaa, menee yksityiselle sektorille.

Vierailija
12/108 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monelta auttamisjärjestöltä voisi myös vähentää rahaa roimasti. Siellä on töissä maallikoita, jotka leikkivät olevansa psykologeja, lakimiehiä, jne, ilman kyseistä koulutusta. Olen kuunnellut, kun nuo puhuvat, että tämä on vähän kuin lakimiehen työtä...

Nuo saavat aikaan enemmän vahinkoa ihmisten elämässä kuin oikeaa apua. Avun antaminen pitäisi jättää ammattilaisille, eikä tukea valtion rahoista tuollaista pelleilyä, että leikitään lakimiestä tai psykologia.

Aivan, VÄHÄN niinkuin lakimiehen työtä. Ilman oikeudellista osaamista.. 

Vierailija
13/108 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kuvittelet, että saadaan mm. pelastustyöntekijät, poliisit, rajamiehet, armeijan henkilökunta, vanginvartijat ja kunnallisen puolen hoitajat töihin puolella palkalla? Ulkomaalaiset halpatyöläisetkö tulevat tekemään yhteiskunnallisesti tärkeät työt?

Rohkenen epäillä. 

Vierailija
14/108 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos aloitetaan siitä ettei julkisella puolella ole enää mitään kultaisia kädenpuristuksia tai erorahoja?  Laaditaan poikkeuslaki välittömästi ja takautuvasti. 

Vierailija
15/108 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli haluat käytännössä ykistyistää terveyshuollon? Kukaan sote-ammattilainen ei suostu julkisella palkkansa puolittamiseen.

Ja mites nuo palomiehet ja sen sellaiset? Ei tartte mihinkään?

Vierailija
16/108 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saataisi hieman korruption määrä lisääntyä, jos vaikka poliisin kuukausipalkka olisi puolet nykyisestä... Tai miten motivoitunut palomies olisi lähtemään ap:n taloa sammuttamaan klo 4 aamuyöstä jollain naurettavan pienellä korvauksella. Jotain realistisuutta näihin aloituksiin. 

Vierailija
17/108 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mitä ne hyvät edut on?

Vierailija
18/108 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitelkaapa rajalle tai tulliin virkahenkilö 1400 euron kuukausipalkalla. Sujahtaisiko laittomat aineet ja luvattomat maahantulijat helpommin rajan yli pienen voitelurahan siivittämänä? Toki haluan uskoa em. ammattiryhmien edustajien nuhteettomuuteen, mutta kyllä palkan puolitus väärinkäytöksiin houkuttaisi ihan varmasti. Mentäisiin kehitysmaiden malliin, rahalla saa... 

Vierailija
19/108 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nythän jo säästetään varmaan jokaisessa kunnassa. Väkeä eläköityy vauhdilla eikä uusia oteta töihin. Puistot, liikuntapaikat, uimarannat ja monet muut paikat vähenevät ja niiden kunnossapitoa lopetetaan tai vähennetään. Meteli on kova kun ei olekaan enää kaikki tiptop jotta pääsisi harrastamaan. Terveyskeskuksia lopetetaan ja kiinteistöt ajetaan kylmiksi. Kouluja lopetetaan ja yhdistetään. Aurausta vähennetään. Kyllähän tässä koko ajan tehdään säästöjä. Pitää sitten vain muistaa mitä olette vaatineet eikä vaadita sitä mitä ennen oli.

Vierailija
20/108 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään palkan puolitus ei ole järkevää, mutta työnkuvia voisi tarkistella?

80- luvulla meillä ja kahdella rinnakkaisluokalla oli 33-34 oppilasta/luokka ja ei koulun käyntiavustajia yksi opettaja hoiti oman luokkansa, missä vaiheessa koulunkäyntiavustajat ovat tulleet välttämättömiksi? Vai ovatko uudet Pisa tulokset koulunkäyntiavustajien ansiota?