Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomuus on epänormaalia

Vierailija
17.03.2024 |

Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät. Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti yksinäisyyden iskiessä viimeistään vanhana.

Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta. Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen. Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan tai poikaystävään.

Hulluja on ne ihmiset jotka jättävät kokematta tärkeimmän suhteen elämässään ja kärsivät yksinäisyydestä lapsellisen lapsivihan takia.

Kommentit (494)

Vierailija
301/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun vanhempani teki 3 lasta ja me olemme nyt 30-40 vuotiaita eikä meillä kenelläkään ole omia lapsia. Meidän suku kuihtuu pois! :D 

Elämä maapallolla on kestänyt tähän päivään asti 4 miljardia vuotta ja sinä olet sen ketjun ensimmäinen joka katkaisee sen. Tarvittiin 4 miljardia vuotta ja sitten siihen ketjuun ilmestyy totaalinen luuseri, joka katkaisee vapaaehtoisesti kaikkien muodostaman evoluutionketjun. 

Hävettääkö sinua edes yhtään?

Ihmisten liiallinen määrä katkaisee ihmisen evoluution, ei vähyys. Ihminen on vain osa pallon eliöstöä ja syö ympäristönsä tyhjiin. Kun ei ole sitä järkeä.

Vierailija
302/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun vanhempani teki 3 lasta ja me olemme nyt 30-40 vuotiaita eikä meillä kenelläkään ole omia lapsia. Meidän suku kuihtuu pois! :D 

Elämä maapallolla on kestänyt tähän päivään asti 4 miljardia vuotta ja sinä olet sen ketjun ensimmäinen joka katkaisee sen. Tarvittiin 4 miljardia vuotta ja sitten siihen ketjuun ilmestyy totaalinen luuseri, joka katkaisee vapaaehtoisesti kaikkien muodostaman evoluutionketjun. 

Ihmisten liiallinen määrä katkaisee ihmisen evoluution, ei vähyys. Ihminen on vain osa pallon eliöstöä ja syö ympäristönsä tyhjiin. Kun ei ole sitä järkeä.

Paskapuhetta. Evoluutio tarvitse kilpailua eikä mitään vapaaehtoista luovuttamista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole lapseTON, se viittaisi siihen että olen vailla jotain. Olen lapsivapaa.

Lapsettomia ovat ne, jotka toiveestaan huolimatta eivät lasta saa. 

Jätät tärkeimmän suhteen kokematta. Ei voi muuta sanoa kuin että säälittävää ja surullista. 

Säälittävää ettei ihminen voi kokea tunteita, kehittyä ihmisenä ja mitä saissee ilman lasta.  Sanoinko jo että meitä on liikaa. 

Ei suomalaisia ole liikaa. 

Maapläntin tuottokykyyn katsoen on. Emme elä täysin omillamme vaan pitää käyttää resursseja ympäri maailman. Normaalia kauppaahan se on mutta jos ajattelee tosiasiallista kantokykyä.  Sekin on yksi sotien ym. syy ettei ihminen voi rakastaa kuin omia jälkeläisiään ja tapella niiden puolesta henkeen ja vereen. Olen pettynyt ihmisen kehittymättömyyteen. Joo itseeni myös ettei tule sanomista.

Vierailija
304/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli elämäni huonoin päätös tehdä lapsia. Elämä muuttui saman tien mukavasta, rennosta, upeasta, yltäkylläisestä, nautinnollisesta ja jännittävästä aivan hirveäksi.

Nykyisin, kun lapset ovat 3 ja 7, niin elämä on pelkkää työtä, ikäviä ja tappavan tylsiä lasten kanssa tehtäviä asioita, jatkuvaa lasten edun asettamista ensimmäiseksi, tylsyyttä, pysähtyneisyyttä, ikävää lasten asioiden edistämistä ja niiden seuraamista. Elämässä ei tapahdu enää mitään mukavia ja upeita asioita, vain kaikkea ikävää ja tylsää lapsiin liittyvää. Ja mainitsinko vielä, että JATKUVAA SUORAA JA EPÄSUORAA TYÖTÄ AAMUSTA ILTAAN. Lomia ja viikonloppuja ei käytännössä enää ole ja oma aika on minimaalista. Rentoutumista on ainoastaan viikonloppuisin klo. 20:00 - 02:00.

Olin aiemmin pitkäpinnainen, kärsivällinen, empaattinen, leikkimielinen ja rento. Nykyisin olen jatkuvasti ärsyyntynyt, usein vihainen, täysin vailla kärsivällisyyttä ja turhautunut. T. Mies +40

Vierailija
305/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun sisaruksilla on lapsia, joten suku ei katkea siihen, että jätän lisääntymättä.

Lapsi heikentäisi elämänlaatuani elämäni kaikilla osa-alueilla, joten en hanki lapsia.

Hankkikoot ne, jotka haluavat.

T. Uranainen 32v, jolla myös harrastuksia

Tämä on itsekästä, mutta se iskee takaisin myöhemmin. Elämänsä tärkeimmän suhteen menettäminen matkusteluun ja iPhonen takia on surullista. 

Itsekästä olisi synnyttää ei-toivottu lapsi, siinä tilanteessa sekä minä että lapsi kärsii. Miksi alkaisin vanhana kaivata jotain, mitä en ole aikaisemminkaan kaivannut? Rakennan elämäni juuri sellaiseksi kuin itse haluan. Se ei ole sinulta pois.

Vierailija
306/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskapuhetta. Evoluutio tarvitse kilpailua eikä mitään vapaaehtoista luovuttamista.&n

Ei tarvikaan mitään. Joku kommentoija oli huolissaan evoluutiosta, joka ei ole ihmisen kohdalla ole neljää miljardia vuotta jos ei ihan bänbängin kaasuista lähde. 

Vierailija
307/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskapuhetta. Evoluutio tarvitse kilpailua eikä mitään vapaaehtoista luovuttamista.&n

Ootko kuullu käsitettä ekosysteemin kantokyky?

Vierailija
308/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole lapseTON, se viittaisi siihen että olen vailla jotain. Olen lapsivapaa.

Jätät tärkeimmän suhteen kokematta. Ei voi muuta sanoa kuin että säälittävää ja surullista. 

Säälittävää ettei ihminen voi kokea tunteita, kehittyä ihmisenä ja mitä saissee ilman lasta.  Sanoinko jo että meitä on liikaa. 

Ai ei vai? Jos koko maapallollinen kuluttaisi kuin suomalaiset, niin tarvittaisiin 2,5 maapalloa. Me porsastellaan täällä muiden kustannuksella.

Vierailija
309/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun hankkii lapsen, tulee oma henkinen kasvu muuttamaan elämän tavoitteita ja tarpeita. Pitää aikuistua niin on hyvä vanhempi.

Jos ei halua yrittää aikuistua ja päättää olla ikuinen lapsi eikä osaa pitää huolta edes itsestään, niin se on oma päätös. Aikuistumiseen kuuluu että ei laita itseään aina ensimmäiseksi ja pystyy tekemään päätöksiä oman lapsen hyväksi. Kun pelkää että tähän ei kykene niin jää helposti lapsettomaksi ja se on suuri vahinko.

Kyllä se on kaikkein suurinta kypsyyttä pystyä myöntämään, ettei itsestä ole vanhemmaksi ja toimia sen mukaisesti.

Vierailija
310/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella on oikeus elää haluamallaan tavalla ja  toisten valintoja tulisi kunnioittaa, vaikka ne poikkeaisivat omista. Ihminen ei ole toistaan huonompi, pyörittää sitten isoa lapsiperhettä tai elää itsenäistä aikuisen elämää.

Esimerkiksi raiskaajien, narkkien ja muiden rikollisten valintoja tulisi kunnioittaa?

Vierailija
311/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kanna vastuusi ja mene siispä tekemään lapsia äläkä katkerana öyhötä vauvapalstalla kun vapaa elämä on ohi

Vierailija
312/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskapuhetta. Evoluutio tarvitse kil

Ei puhuta mistään ihmisestä tai big bängistä, vaan evoluutioketjusta, niin se on 4 miljardia vuotta.

Sinulla on historia huonossa osaamisessa. 

Vierailija
313/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on pilannut oman elämänsä (ja kroppansa) porsimalla ja nyt haluaa että muutkin tekee niin 😂😂😂😂 

Vierailija
314/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun sisaruksilla on lapsia, joten suku ei katkea siihen, että jätän lisääntymättä.

Lapsi heikentäisi elämänlaatuani elämäni kaikilla osa-alueilla, joten en hanki lapsia.

Hankkikoot ne, jotka haluavat.

T. Uranainen 32v, jolla myös harrastuksia

Tämä on itsekästä, mutta se iskee takaisin myöhemmin. Elämänsä tärkeimmän suhteen menettäminen matkusteluun ja iPhonen takia on surullista. 

Onkohan nyt ylituotantoa hormoneissa kun niin pitää puuttua toisten tekemisiin?  Eikä pidä unohtaa että se on pakkotilanne lukuisille naisille jotka jää paitsi muuta elämää. 

Vierailija
315/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilo ja onni että sain lapseni vanhemmalla iällä. Kiitos! 

Vierailija
316/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestä esim se hörymopilla murhatun pienen pojan äidin olisi kannattanut ennemmin jäädä lapsettomaksi. Kaikista ei ole äidiksi ja viisas tajuaa silloin olla vapaaehtoisesti lapseton.

Vierailija
317/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoisesti lapsettomia en itsekään ymmärrä. En ala tietenkään tyrkyttämään, koska asia ei minulle kuulu, mutta ajattelen kyllä, että voi kun tietäisitte mistä jäätte paitsi. Aina korostetaan niitä "kauhuja" mutta oikeasti se vaikein aika kestää joitain kuukausia. Se rakkaus mitä elämääni sain lapsen myötä on niin suurta, että se oikeasti muutti minua ihmisenä.

Onneksi on lapsettomuushoidot!

Joitain kuukausia? Missä harhoissa elät..

Ystävän muksun yöt oli ensimmäiset kolme vuotta katkonaisia, sitten alkoikin uhma. Nyt lapsi on koulussa ja harrastuksissa ja ystäväni aika ja energia menee niihin. On kuin varjo entisestään. Ja kohtahan se muksu on jo sekopää teini.

Joitain kuukausia 🤣🤣

Silti ystäväsi ei jättäisi kokematta elämänsä tä

Kyllä hän on usein rivien välistä ja välillä suoremminkin antanut ymmärtää että jos olisi nyt näillä nykyisillä tiedoillaan tekemässä päätöstä lapsenhankinnasta niin jättäisi väliin. Lapsien katuminen on kovin yleistä, edelleen vaan hemmetin vahva tabu. Jospa stigma senkin ympärillä hälvenee niin saataisiin oikeaa dataa ja tutkimushaastatteluja aiheesta enemmän.

Itse mieluummin kadun sitä etten hankkinut lasta, kuin sitä lasta. 

Vierailija
318/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet typeristä typerin ja täysin väärässä. Lapsettomuus on elämän parasta aikaa, eikä siitä kannata luopua missään vaiheessa.

Se oli silloin kivikaudella kun jälkipolvi toi vanhuksille ruuan pöytään eli jälkipolvi oli pakon sanelema juttu. Ei ole enää. 

Vierailija
319/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai ei vai? Jos koko maapallollinen kuluttaisi kuin suomalaiset, niin tarvittaisiin 2,5 maapalloa. Me porsastellaan täällä muiden kustannuksella.

Voit lopettaa sen vain omalta osaltasi.

Vierailija
320/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta on jotenkin jännä ajatus, että tehdään  niitä lapsia jotta ei sitten vanhana olla yksin. Aika julmaa vastuuttaa oma lapsi tuollaiseen ilman että se saa itse päättää. Mitä jos lapsesi muuttaa ulkomaille eikä halua olla tekemisissä kanssasi aikuisena? Tällä sitten ihmiset kiillottavat sädekehää kun ovat niin paljon parempia ihmisiä kuin muut, kun ovat menneet lisääntymään ja voivat kaikkien lapsettomien puolesta puhua kuinka heidän valinnat on vääriä.  

Ei kyse ole yksinäisyydestä, kyse on yhteisestä elämän taipaleesta, jossa voi iloita yhteisistä asioista. Ymmärsit väärin.

Eikös se yhteinen elämäntaipale kuljeta ennen kaikkea puolison kanssa? Toivottavasti ainakin lapsesi tekee niin, eikä jää ikuisesti kiinni äidin napanuoraan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän