Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nainen mitoilla 164/75 mielestäsi lihava?

Vierailija
16.03.2024 |

Onko?

Kommentit (257)

Vierailija
181/257 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole mikään mielipidekysymys. 164cm pitkä ja 75kiloa painava on ylipainoinen. Mutta pelkät numerot eivät kerro kehon koostumuksesta yhtään mitään. Jos on lihaskimppu, voi painaakin 75 kiloa olematta lihava.

Vierailija
182/257 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 164 cm pitkä ja painan 74 kg. En sanoisi olevani lihava, vaatteet on koko M tai S, koon 38 suorat housut on yleensä jopa väljät. Sama farkuissa, 38 tai 40, ja 30 tai 31. Juhlamekot kokoa 38 tai 40.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/257 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lihava, vain lievä ylipaino joka itseasiassa on terveellisempää kuin se, jos olisit lievästi alipainoinen tai normaali.

Vierailija
184/257 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole mikään mielipidekysymys. 164cm pitkä ja 75kiloa painava on ylipainoinen. Mutta pelkät numerot eivät kerro kehon koostumuksesta yhtään mitään. Jos on lihaskimppu, voi painaakin 75 kiloa olematta lihava.

Joo, mutta aika harvassa vaan noin lihaskimppuja on, eritoten kun naisesta puhutaan. Niitä ei Suomesta montaa löydy.

Vierailija
185/257 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lihava, vain lievä ylipaino joka itseasiassa on terveellisempää kuin se, jos olisit lievästi alipainoinen tai normaali.

No ei kyllä tasan ole terveellisempää, järki hoi nyt.

Vierailija
186/257 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 164 cm pitkä ja painan 74 kg. En sanoisi olevani lihava, vaatteet on koko M tai S, koon 38 suorat housut on yleensä jopa väljät. Sama farkuissa, 38 tai 40, ja 30 tai 31. Juhlamekot kokoa 38 tai 40.

Palstan mielestä ilmeisesti koko XS tai XXS ovat ainoat oikeat normaalipainoisen koot. 

Vierailija
187/257 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipainoinen ja lihava eivät ole sama asia!!!! Ei tarvitse olla lihaskimppu noilla mitoilla. Ei silti ole LIHAVA, jota aloituksessa kysyttiin.

Mikä tässä tuottaa ongelmia nyt?

Vierailija
188/257 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta aika harvassa vaan noin lihaskimppuja on, eritoten kun naisesta puhutaan. Niitä ei Suomesta montaa löydy.

Totta. Itse olen mies ja käynyt 20 vuotta salilla säännöllisesti, enkä silti paina kuin 76kg, enkä ole erityisen lihaskimppu. Ja olen yli 180cm pitkä. Täytyy olla ammattiurheilija erityisillä geeneillä tai kasvuhormonien käyttäjä nainen, että olisi 75kg lihaskimppu 164cm pituudella.

Vierailija
189/257 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä ihmettelen sitä miten ylipainoinen nainen voi olla urheilullinen tai liikunnallinen? Usein deittiapeissa lihava nainen sanoo olevansa liikunnallinen ja se etsii miestä joka on myös liikunnallinen. 

Miksi se ylipainoinen nainen on ylipainoinen jos se on liikunnallinen?

Minulle tulee aina mieleen tuossa se että nainen etsii vain itseään tasokkaampaa miestä eli lihavana nainen haluaa sen normaalipainoisen miehen jolla on sixpäckki ja hyvä kroppa.

No sä et ilmeisesti kauheesti urheile tai harrasta säännöllisesti urheilua missään seurassa tai käy kilpailuissa?

Urheiluelämässä näkee paljon ylipainoisia hyväkuntoisia ihmisiä. Jossain kuntoclubeilla vetäjä voi olla aika massakaskin, mutta ei hänen tahdissaan helposti pysy. Vetäjät jopa ohjaa ja puhuu samaan aikaan, että hapenottokyky on huipussaan. Tosi kovakuntoisia ylipainoisia ihmisiö löytyy monestakin paikasta.

Liikunnallisuus näkyy dynamiikasta, vaikka olisikin sitä läskiä. Liikunnallisella ihmisellä on erilainen askellus ja kimmoisuus. Laiha ei merkitse liikunnallista.

Vierailija
190/257 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Vierailija
191/257 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tämä varsinaisesti ole mielipidekysymys. 

n.15kg ylipainoa. 

Ei niin. Mutta moni ei tajua tätä että lihavuudelle on oma kriteeristönsä. 

Jep. Se, että ihminen näyttää jonkun mielestä ylipainoiselta tai että ihmisen mitat tuntuu jonkun mielestä isoilta, ei tarkoita sen ihmisen olevan lihava. Lihavuus määritellään BMI:n mukaan ja siihen on ihan selkeä kaava, ja taulukoita jos ei kaavaa osaa käyttää.

Vierailija
192/257 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies 180 cm ja 78 kg. Inbody mittausten mukaan lihasmassaa on noin puolet kehon massasta. Siltikin mahaa on ja vyötäröllä ihan löysää löytyy reilusti. Rasvaprosentti n. 14. "Rantakuntoon" olisi matkaa useampi kilo. Jos tuohon nyt ajattelen 15 cm lyhyempää naista, joka painaa lähes yhtä paljon, niin arvannet vastaukseni.

Vierailija
193/257 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä ihmettelen sitä miten ylipainoinen nainen voi olla urheilullinen tai liikunnallinen? Usein deittiapeissa lihava nainen sanoo olevansa liikunnallinen ja se etsii miestä joka on myös liikunnallinen. 

Minulle tulee aina mieleen tuossa se että nainen etsii vain itseään tasokkaampaa miestä eli lihavana nainen haluaa sen normaalipainoisen miehen jolla on sixpäckki ja hyvä kroppa.

No sä et ilmeisesti kauheesti urheile tai harrasta säännöllisesti urheilua missään seurassa tai käy kilpailuissa?

Urheiluelämässä näkee paljon ylipainoisia hyväkuntoisia ihmisiä. Jossain kuntoclubeilla vetäjä voi olla aika massakaskin, mutta ei hänen tahdissaan helposti pysy. Vetäjät jopa ohjaa ja puhuu samaan aikaan, että hapenottokyky on huipussaan. Tosi kovakuntoisia ylipainoisia ihmisiö löyt

Älkää tuomitko minua, mutta olen huomannut hassun seikan nimittäin monesti tuntemani todella laihat ihmiset eivät ole niin urheilullisia ja hyvässä kunnossa kuin normaalipainoiset/lievästi ylipainoiset tuttuni. Itsekin olen normaalipainon rajoissa ja varaa olisi pudottaa kuitenkin monta kiloa. Olen yllättävän hyvässä kunnossa, ulospäin tätä ei uskoisi, mutta näin asia sattuu olemaan. 

Vierailija
194/257 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tämä varsinaisesti ole mielipidekysymys. 

n.15kg ylipainoa. 

Ei niin. Mutta moni ei tajua tätä että lihavuudelle on oma kriteeristönsä. 

Jep. Se, että ihminen näyttää jonkun mielestä ylipainoiselta tai että ihmisen mitat tuntuu jonkun mielestä isoilta, ei tarkoita sen ihmisen olevan lihava. Lihavuus määritellään BMI:n mukaan ja siihen on ihan selkeä kaava, ja taulukoita jos ei kaavaa osaa käyttää.

Ei lihavuutta kyllä voi pelkällä BMI:llä määritellä. Rasvaprosentti on oleellinen osa totuutta.

Vierailija
195/257 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. 20 kg  liikaa painoa.

Vierailija
196/257 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunnallinen ihminen liikkuu paljon. Ymmärrätkö tämän?

Liikunnallinen ihminen voi myös syödä paljon. Ymmärrätkö tämänkin?

Liikunnallinen ihminen voi syödä enemmän kuin kuluttaa. Ymmärrätkö yhä?

Liikunnallinen ihminen voi lihoa ja olla ylipainoinen. Ymmärrätkö vielä?

Vierailija
197/257 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisnaisten keskimääräinen paino on 73kg ja pituus 163cm. Olet siis keskimääräinen suomalainen nainen. Jotka sinua läskiksi haukkuvat, haukkuvat samalla muitakin suominaisia.

En tiedä onko faktojen toteaminen nyt varsinaisesti haukkumista. Onhan ihan tutkitusti ne prosentit aika korkeita, että suurin osa tosiaan on ylipainoisia tai lihavia. Hoikat ja normaalipainoiset alkaa olla vähemmistönä aikuisväestössä.

Vierailija
198/257 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pituudesta kun vähentää sata niin lyö jo rajoittimelle normipaino. Aloittajalle 164-100=64 kg.

Kyllä. Mutta tuota ei kysytty. Kysyttiin onko hän lihava. Hän ei ole. Hän on ylipainoinen.

Vierailija
199/257 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies 180 cm ja 78 kg. Inbody mittausten mukaan lihasmassaa on noin puolet kehon massasta. Siltikin mahaa on ja vyötäröllä ihan löysää löytyy reilusti. Rasvaprosentti n. 14. "Rantakuntoon" olisi matkaa useampi kilo. Jos tuohon nyt ajattelen 15 cm lyhyempää naista, joka painaa lähes yhtä paljon, niin arvannet vastaukseni.

Olet käytännössä jo rantakunnossa.

Ja edelleenkään ap ei ole ylipainoinen.

Vierailija
200/257 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööh. Kirjoituksesi mukaan ei-lihaskimputkaan ei ole tuon painoisina lihavia vaan ylipainoisia. Lihava ei ole ylipainoisen synonyymi. Lihava on vasta kun bmi on yli 30.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän