Onko nainen mitoilla 164/75 mielestäsi lihava?
Kommentit (257)
Ylipainoa on. Mutta ehkä esteettisessä mielessä isompi juttu, että missä se pehmo on. Jos on kapea vyötärö, mutta isot rinnat, leveä lantio, pyöreä peppu, muodokkaat reidet, niin katsoisin kauniisti pyöreäksi. Jos taas on omena, niin ei kiva eikä tervettäkään.
N44
Vierailija kirjoitti:
No on lihava! Itse olen nainen 163/60 ja minullakin 5 kiloa vielä tiputettavana, jotta kehtaa uimarannalla näyttäytyä Kesällä! Painoin raskauden loppuvaiheessa 73 kiloa ja olo oli aivan kaamea sillä painolla, ei ikinä enää!
Kyllä on erikoista kehtaamista... Onko huono itsetunto?
Kyllä. Olen 168cm ja 60kg, timmi ja treenaan. Käyn salilla ja joogassa. Oon painanut raskaana viimeisillään noin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aikalailla noissa mitoissa enkä sanoisi itseäni lihavaksi, vaan ennemmin chubbyksi. Painoa pitäisi kyllä pudottaa. Minulla on aika paljon lihasta, sillä 10 v aktiivista salitreeniä takana, mutta viimeiset pari vuotta ollut hiljaisempaa. Vaatekoko S-M. Aiemmin painoin 55kg ja silloin olin todella pienikokoinen, vaatekoko oli XXS-XS.
Tää on kyllä jännä, miten vaatekoot vaihtelee saman painoisillakin. Itse olen saman pituinen, ja painan n. 56kg ja käytän 38 koon housuja (eli M). Paidoista saattaa mennä XS mutta yleensä S on parempi. Vaikea kuvitella, että 15-20kg painavampana menisi samat vaatteet, mutta kai vartalon malli sit vaihtelee eri ihmisillä niin paljon.
No, vaihtelee. Minun kaveri on n. 165 cm ja painaa 65 kg ja hän on todella hoikka. Voisi kuvitella, että hän painaisi 50 kg, mutta ei pai
Minä olen 163 cm ja 64 kg, käytän vaatekokoa S tai 36, farkkujen tuumakoko 27 tai 28 merkistä riippuen. Vyötärö 72 cm, lantio 92 cm.
N44
Kenelle tässä nyt esittelet itseäsi? Jos peilille, niin vastaus on siellä peilissä? Jos miehille, me tykätään teistä kaikista
Vierailija kirjoitti:
Ite olen 162 / 75. Mieheni on noin 188/ 95. Ja komea. Nyt alkanut harmaantuun ;) .. Kaikki kaverini olivat kateellisia miehestäni kun 23 vuotta sitten aloimme olemaan. Olin hieman ylipainoinen silloinkin, mutta kaunis kasvoiltani, ja kuulemma jumalainen sängyssä, saan esim. edelleen suihinotollani ja runkkauksellani halutessanii mieheni laukeamaan vaikka minuutissa.. eli ei se paino tai ylipaino elämää määrää..kyllä siihen vaikuttaa todella moni muukim asia. Terveisin 20 vuotta naimisissa ollut 20v lapsen äiti.
Tästähän tässä pohjimmiltaan olikin kyse 🤦🤦🤦
Vierailija kirjoitti:
Ite olen 162 / 75. Mieheni on noin 188/ 95. Ja komea. Nyt alkanut harmaantuun ;) .. Kaikki kaverini olivat kateellisia miehestäni kun 23 vuotta sitten aloimme olemaan. Olin hieman ylipainoinen silloinkin, mutta kaunis kasvoiltani, ja kuulemma jumalainen sängyssä, saan esim. edelleen suihinotollani ja runkkauksellani halutessanii mieheni laukeamaan vaikka minuutissa.. eli ei se paino tai ylipaino elämää määrää..kyllä siihen vaikuttaa todella moni muukim asia. Terveisin 20 vuotta naimisissa ollut 20v lapsen äiti.
Vai että laukeamaan minuutissa. Aika surkeasti. Minä laukean oikeassa kiimatilassa alle puolessa minuutissa vaikka omin käsin.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisnaisten keskimääräinen paino on 73kg ja pituus 163cm. Olet siis keskimääräinen suomalainen nainen. Jotka sinua läskiksi haukkuvat, haukkuvat samalla muitakin suominaisia.
Totuus satuttaa?
Mä olen sinua 15 senttiä pidempi mies ja 75 kiloisena, minullakin pieni vatsakumpu. Joten eiköhän siitä voi päätellä, että olet lihava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisnaisten keskimääräinen paino on 73kg ja pituus 163cm. Olet siis keskimääräinen suomalainen nainen. Jotka sinua läskiksi haukkuvat, haukkuvat samalla muitakin suominaisia.
Totuus satuttaa?
Ei satuta, koska en ole edes nainen, vaikka tuon kirjoitinkin. Toki mitkään luuviulu-naiset ei ikinä ole minun juttuni olleetkaan. Isona ja leveäharteisena miehenä ne tuntuu hennoilta lapsilta. Sopivat toki varmaan joillekin rimpula-miehille.
Olet pullukka, jos et käy salilla ja ole lihaksikas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs kun olen 167/67 ja vyötärön ympärys on 67 cm. Olen ylipainoinen BMI:on mukaan, mutta vyötärö on normaali.
No sulle ylipaino ei ole yhtä vaarallista kuin sellaiselle jolla se kertyy vyötärölle. Lanteilla, reisissä ym. liikakilot ei ole terveyshaitta.
Liika rasva on terveyshaitta myös ihonalaiskudoksessa.
Vierailija kirjoitti:
Ylipaino on iso ongelma suomalaisten keskuudessa, ihan sukupuolesta riippumatta. Se että on paljon muitakin ylipainoisia, ei tee siitä hyvää eikä normaalia. Läskiksi haukkumisesta ei ainakaan aloittaja puhu mitään, se olet itse se joka läskiksi haukkuu. Mutta ylipaino on ylipainoa, ja ylipainoinen on lihava.
On painoindeksin perusteella ylipainoinen, kuten itsekin olen. Olen 171 cm ja 87 kg.
Luvut näyttävät kirjoitettuna hurjilta, mutta painoindeksi on sama kuin avauksessa.
No ei ainakaan ole laiha, se on selvää. Mutta jos on leveät hartiat, rintaa, lantioo ja takapuolta ja lihastakin, niin ei välttämättä näytä lihavalta. Jos vartalotyyppi kasaa kaiken vatsaan, niin lihavahan sitä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipaino on iso ongelma suomalaisten keskuudessa, ihan sukupuolesta riippumatta. Se että on paljon muitakin ylipainoisia, ei tee siitä hyvää eikä normaalia. Läskiksi haukkumisesta ei ainakaan aloittaja puhu mitään, se olet itse se joka läskiksi haukkuu. Mutta ylipaino on ylipainoa, ja ylipainoinen on lihava.
Moro sinä anoreksian normalisoiva. Paistaako kylkiluut?
Miksi ihmiset kyselee tällaista? Miten vaikeaa voi olla itse tajuta, onko kehossa hyvä olla vai ei? Joku BMI on jo aikoja sitten todettu epäluotettavaksi ja kaikin puolin käyttökelvottomaksi.
Normipainon sisälläkin vaihtelu voi olla melkein 20kg ja tuo on reilusti yli ylärajasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moro sinä anoreksian normalisoiva. Paistaako kylkiluut?
LOL. Facepalm.
Ihan älytöntä keskustelua.
Saahan naisessa olla naisellisia muotoja.
Älkää olko niin pirun neuroottisia