Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nainen mitoilla 164/75 mielestäsi lihava?

Vierailija
16.03.2024 |

Onko?

Kommentit (257)

Vierailija
221/257 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä huoli heräsi ja aloin laihduttamaan. Painoin 75kg, pituutta 163. Nyt painan 64 ja muutama kilo pitäis vielä laihduttaa. Kiinteytys menossa. 

Vierailija
222/257 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole mikään mielipidekysymys. 164cm pitkä ja 75kiloa painava on ylipainoinen. Mutta pelkät numerot eivät kerro kehon koostumuksesta yhtään mitään. Jos on lihaskimppu, voi painaakin 75 kiloa olematta lihava.

Joo, mutta aika harvassa vaan noin lihaskimppuja on, eritoten kun naisesta puhutaan. Niitä ei Suomesta montaa löydy.

Kyllä enemmistö suomalaisista etenkin itäisen kropan naisilla on sitä lihasmassaa yllättävän paljon. Ovat tanakampia rakenteeltaan. Monilla itäsuomalaisilla naisilla on pohkeet ja reidet paljon voimakkaammassa kunnossa kuin laihemmilla ja pidemmillä miehillä. Heillä on selvästi jaloissa enemmän lihasmassaa ja se näkyy ihan silmämääräisesti.

Vaikka alleja toki on, niin on käsivarsissakin vääntövoimaa. Kyllä sen näkee selvästi jos osaa erottaa e

No miten tollasia ei koskaan näy missään olympialaisissa voittajina sitte?-

Kuvauksen  perusteella ne voittas treenaamattaki kaikki muut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/257 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla mitoilla on ylipainoinen, ja vasta menossa lihavuutta kohti. Kenelläkään ns. normaalinaisella ei ole siinä määrin lihasmassaa, että noilla mitoilla olisi hoikka tai normaalipainoinen. 67kg on tuo pituiselle normaalipainon yläraja, ja vielä 55kg painoisenakin olisi ihan normaali. 

Vierailija
224/257 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mikään kauhea läski, mutta ei kyllä saisi yhtää paino nousta.

Vierailija
225/257 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai pitäis sen 164-senttisen painaa 54 kiloa. Itse 165-senttisenä pyrin parikymppisenä pysymään 50-55 kg painossa ja tiedättekö mitä se vaati? Se vaati sitä että sais syödä vain kerran päivässä yhden lautasellisen ruokaa. Sekin oli erittäin terveellisesti täysjyväriisiä, kasviksia ja kanaa tai kalaa. Muu aika piti olla nälässä. Jos söi vähänkin enemmän, niin paino heti nousi. Ja tiedättekö mitä tuosta seurasi? Kilpirauhanen tykkäsi kyttyrää ja on edelleen selittämätön kilpirauhasen vajaatoiminta ja siihen lääkitys koko loppuiän. En lähde tuohon hommaan miesten mieliksi enää. Saatte kuule olla vaikka mitä mieltä.

Mäkin laihdutin parikymppisenä ja olin vuosia alipainoinen ja sain tuon vajaatoiminnan. Nyt sitten tyhmästä päästä kärsii loppuelämän ja joutuu jatkuvasti tarkkailemaan syömisiään. Mullekin riittää että paino pysyy normaalin puolella, hoikkuudesta en edes haaveile.

Vierailija
226/257 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla mitoilla on laskennallisesti ylipainoinen. Yli 80-kiloisena olisi lihava, 95-kiloisena vaikeasti lihava. 

Vyötörö- eli keskivartalolihava voi tosin olla lievästi ylipainoisenakin. Naisilla vyötärölihavuuden raja on yli 90cm vyötärönympärys. Sairausriski alkaa kasvaa jo vyötärönympäryksen ylittäessä 80cm.

Vierailija
227/257 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

164/75  on ylipainoinen ja ikääntyessä tulee sairauksia.

Vierailija
228/257 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse ainakin olen noilla mitoilla lihava! Nyt pudottanut pari kiloa mutta edelleenkin 10kg liikaa lihaksista huolimatta

Vierailija
229/257 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin tulee vastaava ketju miesten mitoista, milloin mies on liian lihava? Miksi painokeskustelu koskee aina pelkästään naisia ja erityisesti naisten ulkonäköä?

Vierailija
230/257 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin tulee vastaava ketju miesten mitoista, milloin mies on liian lihava? Miksi painokeskustelu koskee aina pelkästään naisia ja erityisesti naisten ulkonäköä?

Niinpä. Miehet vain naureskelee toisilleen, että "Alle satakiloiset punnitaan neuvolassa."

Vierailija
231/257 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Miehet vain naureskelee toisilleen, että "Alle satakiloiset punnitaan neuvolassa."

Ylipainoisia moni mieskin on. Salillakäyvilläkin usein iso vatsa, mikä ei kyllä painavilla lihaksilla selity mitenkään.

Vierailija
232/257 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miten tollasia ei koskaan näy missään olympialaisissa voittajina sitte?-

Kun pidät silmät auki niin voi nähdä jhumalauta. Miksi jankkaat päivänselvästä asiasta?

Olympialaiset on vähän eri asia. Kyllä kuulantyöntäjistä löytyy ja monista muistakin lajeista.

Kyllä löytyy vaikka veditkin äärilaidalle, kun puhe oli ihan aktiivisista normaaleista työssäkäyvistä liikkujista.

Vierailija
233/257 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti on. Käytän lihavuudesta tätä Kielitoimiston sanakirjan määritelmää:

"ihmisestä t. eläimestä, jonka ruumiissa on runsaasti rasvaa"

Vierailija
234/257 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nuo ole aikalailla suomalaisen keskivertomitat? Minusta ei ole lihava. En aina muista, että naisen keskipaino on 75 kg se nousi parilla kilolla koronan aikana.

Vierailija
235/257 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa keskiverto nainen olla vähän pidempi, 168 cm / 75 kg. 

Vierailija
236/257 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ja reilusti. 

Eikä ole,  äitis oli kun sua teki

Vierailija
237/257 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoinen potsi on kyllä.

Vierailija
238/257 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nuo ole aikalailla suomalaisen keskivertomitat? Minusta ei ole lihava. En aina muista, että naisen keskipaino on 75 kg se nousi parilla kilolla koronan aikana.

Jos onkin keskivertomitat, niin suomalaiset on ylipainoisia ihan koko joukolla. Sanoisin, että lihavuuden rajoilla.

Vierailija
239/257 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti näyttää sopusuhtaiselta. Ei ole lihava. Naiset painaa yleensä enemmän kuin ulkonäön perusteella varsinkin miehet luulee. Minäukin luullaan yleensä 80-kiloiseksi vaikka painan yli 95. Ensinnäkin olen 176 cm pitkä, 80-kiloisena olisin jo tosi hoikka. Joten 164/75 on aika tavallinen.

Vierailija
240/257 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti näyttää sopusuhtaiselta. Ei ole lihava. Naiset painaa yleensä enemmän kuin ulkonäön perusteella varsinkin miehet luulee. Minäukin luullaan yleensä 80-kiloiseksi vaikka painan yli 95. Ensinnäkin olen 176 cm pitkä, 80-kiloisena olisin jo tosi hoikka. Joten 164/75 on aika tavallinen.

Mä olen 160/60 ja mua luullaan 10 kg laihemmaksi. Vyötärö on tosi erottuva, voi johtua siitä. Tai siis miehet luulevat laihemmaksi. Naiset osaavat mun kokemuksen mukaan arvioida naisten painoa paremmin, ei nekään nyt kilon tarkkuudella, mutta viiden kyllä. Ehkä miehetkin sitten osaavat arvioida miesten painoja paremmin kuin naiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan