Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehet - millaisen naisen kanssa on vaikea pysyä friendzonella?

Vierailija
16.03.2024 |

Ihan mielenkiinnosta kun oma kokemus tästä on olemassa, mutta haluaisin kuulla tästä miesten näkökulmaa.

Naisen kanssa tutustutte, asiallisissa merkeissä koulun tai töiden osalta, tai kaveriporukan kautta. Juttu on täysin friendzonella ja on mukavaa. Millaisen naisen kanssa tällä alueella on helppoa pysyä ja mitkä tekijät aiheuttaa sen, että kuvaan astuu myös kaikenlaista muuta ajatusta ja puhetta? 

Itse olen kokenut sen; että miesten kanssa jutut yhtäkkiä alkavat päätyä levottomiksi ja aletaan mennä rajoilla vaikka itse pidän tiukasti ohjia, osaan nauraa läpänheitolle ja painaa jarrua kohti friendzonea. Mietin vaan provosoiko oma ulkonäköni tätä vaiko luonne? Minulla tuntuu olevan joku outo vaikutus miehiin ja yritän saada tähän selvyyden, että vältän ongelmat. 

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen haluaa seksiä aina vaikka muuta väittäisi ja ei tarkoittaa kyllä.

Vierailija
42/101 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos auttaisi vähän, edes pussukoiden tyhjentämisessä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako nainen vastata? Minua kehutaan usein kauniiksi ja kokemukseni on että jos miehellä on kiinnostusta kaveerata, tulee kuvaan astumaan jossain vaiheessa levottomuudet. Sitten on erikseen ne miehet joita ei kiinnosta, millään tasolla, edes kaveerata. Ja omasta kokemuksesta tästä johtuen, en usko naisen ja miehen väliseen kaveruuteen.

Pitkälti olen miehenä samaa mieltä. Ainoat naiset, jonka kanssa voi olla kaveri, on ne jonka kanssa on OLLUT jotain kevyttä joskus kauan sitten, mutta se on jäänyt eri elämänvaiheeseen ja tunne kuollut. Mutten niidenkään  kanssa erityisesti välitä aktiivisesti kaveerata, koska naisilla on naisten jutut ja ajatusmaailma, mistä miehelle ei ole mitään iloa. Kaverina voi läheä vaikka teatteriin tai bändikeikalle, jos tietää toistakin sama aihe kiinnostavan. 

Vierailija
44/101 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vähän ennenkokematon kummallinen tilanne naisen kanssa, johon en mielestäni koe minkäänlaista vetovoimaa oikein muussa kuin kaverillisessa mielessä. Alusta alkaen kun tavattiin niin minulla ei ollut minkäänlaista vetoa häneen, hän olisi halunnut vakavampia kanssani. Jouduin antamaan niinsanotusti rukkaset ja vietettiin sitten kuitenkin aikaa yhdessä. Koin tulleeni jollain tavalla riippuvaiseksi hänestä, koska taukojen aikana tuntui että tulen hulluksi ollessani erossa hänestä. En kuitenkaan halunnut mitään parisuhdetta, vaikka nainen pariinkin otteeseen välissä sellaista ehdotteli. Erityisen hankalaksi meni kun nainen sitten alkoi deittailemaan toista miestä, tuntui etten pysty olla enää naisen kanssa missään tekemisissä. Hetken tuskailun ja henkisen etäännyttämisen jälkeen asia ei häiritse enää yhtä paljoa, mutta ei se tilanne minusta tietysti enää samalta tunnu kuin aiemmin ja nainen on mielessäni nyt jossain "kauempana".Ehkä olen vain joku sairas narsisti joka nautti naisen huomiosta.

Vierailija
45/101 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako nainen vastata? Minua kehutaan usein kauniiksi ja kokemukseni on että jos miehellä on kiinnostusta kaveerata, tulee kuvaan astumaan jossain vaiheessa levottomuudet. Sitten on erikseen ne miehet joita ei kiinnosta, millään tasolla, edes kaveerata. Ja omasta kokemuksesta tästä johtuen, en usko naisen ja miehen väliseen kaveruuteen.

Pitkälti olen miehenä samaa mieltä. Ainoat naiset, jonka kanssa voi olla kaveri, on ne jonka kanssa on OLLUT jotain kevyttä joskus kauan sitten, mutta se on jäänyt eri elämänvaiheeseen ja tunne kuollut. Mutten niidenkään  kanssa erityisesti välitä aktiivisesti kaveerata, koska naisilla on naisten jutut ja ajatusmaailma, mistä miehelle ei ole mitään iloa. Kaverina voi läheä vaikka teatteriin tai bändikeikalle, jos tietää toistakin sama aihe kiinnostavan. 

Omalla kohdalla juuri toisinpäin, jos seksiä on joskus ollut niin miehen on vaikea pysyä kaverina. Lähes jokainen parisuhde-exkin on yrittänyt takaisin. Plus sitten vielä ne joiden kanssa ollut seksisuhde aiemmin, ovat sittemmin menneet parisuhteeseen toisen kanssa ja alkavat jonkinajan kuluttua kysellä salasuhdetta.

Vaikeaa on uskoa täysin platoniseen kaveruuteen, ellei sitten olla todella kaukana toisen mieltymyksistä ulkoisesti.

N

Vierailija
46/101 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ei ole väljä onko nainen vai meis mutta sellaisen kanssa vaikea, ellei mahdotonta olla kaveria, jota tulee tunne, että häneen ei voi luottaa. Tai jsota tulee tunne, että hänen kanssaan joutusii arvailemaan, että mikä hänellä nyt on tai on olematta. 

Voidakseen olla kaveri, niin tulee myös osta ja kyetä kunnioittamaan toisen valintoja ja päätöksiä, silloinkin ne eivät ole aina itselle mieluisia;

Molemmilla tulee siis olla tunne siitä, että tässä ollaan ja eletään kavereina,enkä esimerkiksi itse halua harrastaa seksiä yhdenkään kaverini kanssa,. - Tiedän kyllä, että jotkut haluavat ja joillakin voi olla jopa kaveruuksia, joissa ei ole mitään muuta yhteistä kuin tapa harrastaa seksiä yhdessä mutta itse en ole, enkä ole ollut tällaisiin säätöihin tai muihin enemmän ja vähemmän sekaviin viritelmiin valmis tai halukas.

Sinkkumies

Vierailija
47/101 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn mainiosti olemaan kaveri naisen kanssa, jos yhteydenpito on vain viestittelyä ja välimatka on niin suuri ettei käytännössä koskaan nähdä.

Vierailija
48/101 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No naisen ulkonäköhän se on joka vaikeuttaa asioita. Fyysisesti hyvännäköinen ja muotoinen nainen kun on niin eihän siinä nyt kaverina helpolla pysty olla. Vaikka itse olisi asennoitunut sinkkuelämään niin silti alkaa alkakerta ottamaan ajatusvallan ja "ton kun saisi". Vaikka järjellisesti ajateltuna nainen olisi miten ärsyttävä tahansa henkisesti eikä sen suhteen toimeen tulisikaan.

Mielenkiinnosta kysyn. Eikö tässä kuvata sitä, että hyvännäköisen, mutta luonteeltaan vaikean naisen kanssa voi harrastaa seksiä muttei seurustella?

Jos kokonaisuus herättää luottamista, kunnioitusta ja turvallisuutta, voi hieman lipsua ulkonäöstäkin parisuhdetta ajatellen?

Toki aina parempi, jos on molemmat.

Ei naiset tässä mitenkään eroa miehistä. Naisilla on keskenään erilainen libido. Valitettavasti vaan edelleenkin parisuhdetta ajatellen naisen seksikumppaneiden lukumäärän tulisi olla alhainen (kaksinaismoralismia), joten fiksu nainen hankkii itselle fwb suhteen siksi aikaa levottoman ja hyvännäköinen miehen kanssa siksi aikaa, kun löytää itselleen tasapainoisen sekä arvostusta ja turvallisuutta herättävän kumppanin parisuhteeseen perheen perustamisessa. Tässä yhteydessä kumppanin ulkonäöstä voidaan myös kokonaiskuvassa lipsua. Daddyt on kuitenkin tavoite hyvässä perhearjessa (ja levottomalle nuoruudelle nauretaan sitten naisten saunassa).

Vierailija
49/101 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No naisen ulkonäköhän se on joka vaikeuttaa asioita. Fyysisesti hyvännäköinen ja muotoinen nainen kun on niin eihän siinä nyt kaverina helpolla pysty olla. Vaikka itse olisi asennoitunut sinkkuelämään niin silti alkaa alkakerta ottamaan ajatusvallan ja "ton kun saisi". Vaikka järjellisesti ajateltuna nainen olisi miten ärsyttävä tahansa henkisesti eikä sen suhteen toimeen tulisikaan.

Mielenkiinnosta kysyn. Eikö tässä kuvata sitä, että hyvännäköisen, mutta luonteeltaan vaikean naisen kanssa voi harrastaa seksiä muttei seurustella?

Jos kokonaisuus herättää luottamista, kunnioitusta ja turvallisuutta, voi hieman lipsua ulkonäöstäkin parisuhdetta ajatellen?

Toki aina parempi, jos on molemmat.

Ei naiset tässä mitenkään eroa miehistä. Naisilla on keskenään erilainen libido. Valitettavasti vaan edelleenkin parisuhdetta ajatellen naisen seksikumppa

Kyllä minulla parisuhdepakkomiellekin tulee sellaisen hyvännäköisen mahdottoman naisen kanssa. Sitten taas sellaisen ulkonäöltään neutraalin ja mukavan kanssa ei tule sellaista parisuhdehalua juurikaan. Kaipa sitten olen näitä pinnallisia pedofiiliakin ala-arvoisempia tapauksia joita halveksutaan.

Vierailija
50/101 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis. Joskus on käynyt mielessä, että onko yski syy siihen, miksi itse päädyn tai pääsen ja tai joudun kuinka vain nais(t)en kanssa niin usein friendzonelle, enkä parisuhteeseen se, että asetun sinne ikäänkuin itse liian mutkattomasti jha helposti. Kun nainen tekee selväksi, että hän haluaisi olla vastaisuudessa "vain" ystävä tai kaveri kanssani, niin otan tämän välittömästi ja heti ohjenuorakseni, enkä vahingossakaan lähde kjokeilemaan, että tarkoittaisiko naisein -yksinkertaistaen- ei sittenkin kyllä. - Ymmärrän myös sen, että joillekin lausahdus: "Voiisimmeko tulevaisuudessa olla  vain ystäviä tai kavreita" tms. On monelle vain korulause, joka ei tarkoita heille muuta kuin mahd. kauniimpaa tapaa sanoa hyvästit tai toivetta siitä, ettei 2. kävisi vastaisuudesssa hankalaksi ja vaikeaksi. - Jotta kaveruus tai ystävyys voisi toimia, niin kyllä se useimmiten vaatii jonkinlaista vastavuoroisuutta puolin ja toisin. Ei se muodostu vain toisen tokaisulla tai ainoastaan toisen täysin yksipuolisesta halusta kuten ei mikään muukaan positiivinen ihmissuhde.

Vierailija
51/101 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo kysymys vastata.

Sellaisen naisen kanssa, jonka ulkonäkö ei sytytä seksuaalisesti. 

Jos naisella on hyvä kroppa, en voi mitenkään olla vain ystävä hänen kanssaan, koska seksuaaliset ajatukset vääjäämättä heräävät ennemmin tai myöhemmin. Mutta jos naisen kroppa ei sytytä, niin minulla ei ole mitään ongelmaa olla pelkkää ystävä hänen kanssaan ja viettää aikaa platonisesti. 

Vierailija
52/101 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuolla jotain väliä jos haluaisikin panna kaveria? Itselläni on miespuolinen kaveri ja selkeästi välillämme on jokin seksuaalinen lataus, mutta ei ole pienintäkään aikomusta edetä siinä mihinkään. Tuosta tunteesta voi nauttia ihan vaan noin, ilman että tekee sille mitään. Miksi kaikki mielihalut pitäisi aina toteuttaa?

Vierailija
53/101 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena, jolla on ollut paljon miehiä friendzonella, olen oppinut, että miehet haluaa panna, kun

1) Nainen on riittävän hyvännäköinen. Miehillä on eri asteikot seurustelukauniille ja panokauniille, panemiseen riittää vähempikin.

2) Nainen on riittävän mukava/helppo/flirtti luonteeltaan. Ei välttämätöntä, kohta 1 riittää, mutta tämä edesauttaa sitä, että asiasta kerrotaan naiselle, ts. yritetään, että heruisko.

3) Miehen oma libido on riittävän korkea. Kaikkia miehiä ei kiinnosta seksi ylipäätään yhtä paljon. Miehissäkin on eroa kuka on valikoivampi ja kuka yrittää jokaista. 

Oman kokemukseni mukaan noin 3/4 kaverimiehistä olis valmis seksiin, jos nainen olis siitä kiinnostunut, mutta yli 95 %:ssa tapauksista nainen ei ole.

Vierailija
54/101 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai tiedät että sinä olet se rajoittunut, ei naiset? Ylipäätään suurimman osan ihmisten jutut on epäkiinnostavia. Se että suurimman osan naistenkin jutut on epäkiinnostavia, ei johdu siitä että he ovat naisia, vaan siitä että ovat ihmisiä. Oman tyyppisen ihmisen löytää aina välillä jostakin, enkä kyllä itse ole valmis rankkaamaan näitä harvinaisuuksia vielä vähemmäksi siksi, että itsellä olisi ennakkoluuloja toista sukupuolta kohtaan. Mielenkiintoiset ihmiset on sen verran harvinaisia.

Vierailija
55/101 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cis-naisen

Vierailija
56/101 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kauniimpi, nuorempi ja seksikkäämpi nainen on, sitä vaikeampi on olla friendzonella.

Vierailija
57/101 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa.

Vierailija
58/101 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vähän aikaa sitten kaveripakit mieheltä ja mulle oli päivän selvää että mies piti mua rumana. 

Vierailija
59/101 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis. Joskus on käynyt mielessä, että onko yski syy siihen, miksi itse päädyn tai pääsen ja tai joudun kuinka vain nais(t)en kanssa niin usein friendzonelle, enkä parisuhteeseen se, että asetun sinne ikäänkuin itse liian mutkattomasti jha helposti. Kun nainen tekee selväksi, että hän haluaisi olla vastaisuudessa "vain" ystävä tai kaveri kanssani, niin otan tämän välittömästi ja heti ohjenuorakseni, enkä vahingossakaan lähde kjokeilemaan, että tarkoittaisiko naisein -yksinkertaistaen- ei sittenkin kyllä. - Ymmärrän myös sen, että joillekin lausahdus: "Voiisimmeko tulevaisuudessa olla  vain ystäviä tai kavreita" tms. On monelle vain korulause, joka ei tarkoita heille muuta kuin mahd. kauniimpaa tapaa sanoa hyvästit tai toivetta siitä, ettei 2. kävisi vastaisuudesssa hankalaksi ja vaikeaksi. - Jotta kaveruus tai ystävyys voisi toimia, niin kyllä se useimmiten vaatii jonkinlaista vastavuoroisuutta puolin ja toisin. Ei se muodostu vain toisen toka

No ei sitä niin kannata ottaa että yrität silti puskea päälle. Voi se toki jollain tasolla onnistua, mutta ennuste on huono. Itselläni on tuollainen säätö erään miehen kanssa. Välillä lipsun sieltä friendzonelta ja päädytään sänkyyn, mutta ei minulla ole mitään syviä ja kiihkeitä tunteita häntä kohtaan, kun taas hänellä on minua kohtaan. Pelkään että tässä käy niin että jossain vaiheessa rakastun johonkin toiseen ja siinä vaiheessa se on hänelle sitten vielä kovempi paikka. Olisi parempi kun homma olisi loppunut jo ajat sitten jotenkin nätisti. En vaan nyt ole saanut tätä lopetettua eikä hänkään. Ja huonosti tässä käy.

Vierailija
60/101 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä mutta kertokaa miksi jonkun naisen kanssa on helppo olla friendzonella? Oon mielestäni ihan mukava ja nätti nainen ja moni on ihmetellyt, miksi olen sinkku. Mutta miehet ei lähesty. Ja ei en ole omasta mielestäni nirso. Olisin kiinnostunut vaikka kenestä tietämästäni miehestä jos osoittaisivat kiinnostusta.

En tiedä, olenko sitten itsekin jotenkin liiankin asiallinen ja tasapuolisen ystävällinen. Sen tiedän, että en osaa flirttailla. En jotenkin tiedä että miten sitä edes tehtäisiin, en ole koskaan oppinut. Ei luonnistu itseltä jotkin silmäniskut tai muut. Mutta parempi toki näin että miehet ovat asiallisia ja ystävällisen huomioonottavia ennemmin kuin jos kohtaiso ahdistelua, en siis nyt erityisesti valitakaan nykytilanteesta

Olen päätellyt, että en ole jostakin syystä romanttisesti kiinnostavaa sorttia. Ehkä osa meistä naisista vain on sellaisia