Voiko naisella koskaan olla täysin litteä alavatsa?
Vai onko siinä aina kohdun pieni pyöreys hoikallakin?
Kommentit (107)
Voi olla. Olen monilla aktiivisesti urheilevilla naisilla nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisella pitäisi olla täysin litteä alavatsa ja miksi ihmeessä täällä jotkut naiset oikein kehuskelevat sillä jos on? Omituinen maailma..
Koska se on todella seksikkään näköistä.
Olen nainen enkä kiihotu naisista, joten minulle on yhden tekevää muiden vatsat. Itselläni ei ole litteää vatsaa, vaan ylipainoa, mutta ei se ole miehiä haitannut.
On vaikea ymmärtää että on ihmisiä, jotka tarkkailevat ulkonäköään noin pakonomaisesti
Mulla on usein mutta ei aina. Hormonikierto vaikuttaa, samoin se mitä olen päivän aikana syönyt. Treenaan aktiivisesti ja vatsalihakset erottuu selkeästi varsinkin alavatsalla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi olla?
Ei pidäkään. Terveyden kannalta vyötärönympäryksen pitäisi olla alle 80 cm.
Omia sukulaisnaisia kun katsoo niin ei ainakaan meidän suvussa näytä olevan mahdollista. Myös hyvin hoikilla ja urheilevilla on alavatsan kumpu. Toki meistä lähes jokaisella on myös pcos tai endometrioosi.
Minä olin tosi hoikka vielä ekan lapsen syntymän jälkeen ja mahakin palautui litteäksi nopeasti. Kuopuksen saadessani olin lähes 40v ja raskausaika oli kivulias ja muutenkin hankala, joten liikkuminen jäi todella vähiin, en vaan kärsinyt kun pienenkin lenkin jälkeen näkyi tähtiä silmissä. En raskausaikana varsinaisesti lihonut enempää kuin mitä väkisin tapahtuu, ts. lapsi, raskausmateriaali ja loppupuolella iskenyt turvotus, mutta liikunnan puutteessa lihasmassa hävisi tehokkaasti. Myös vatsalihakset ottivat enemmän osumaa kuin ekassa raskaudessa. Sikäli olen ollut onnekas geenilotossa, että iho palautuu hyvin, mutta kyllä se maha ennen lapsia on nyt muisto vaan.
Hoikimmillani olin aikuisiällä ~50kg/171cm ja se ei näyttänyt enää hyvältä. Sittemmin olin ehkä 56-58kg, edelleen erittäin hoikka mutta lihaksikas. Nyt painan ehkä 65kg ja vaikka sinänsä ihan hoikka olen, välillä on kamala nähdä itsensä kuvista, kun sopivasta kulmasta näytän ihan tasapaksulta pötkyltä. Mulla ei kerry rasvaa lantiolle ollenkaan, luut on nytkin pinnassa ja olen muutenkin kapean mallinen, ylimääräinen on sitten mahassa, jos sitä tulee. Kai tässä joku vyötärönmetsästys on taas aloitettava.