Voiko naisella koskaan olla täysin litteä alavatsa?
Vai onko siinä aina kohdun pieni pyöreys hoikallakin?
Kommentit (107)
Riippuu. Jos on eteenpäin kallistuva kohtu,niin vatsa voi helpommin pömpöttää. Jos taaksepäin, litteämpi.
Jos tukilihakset vaan on kunnossa niin tarpeeksi alhaisella rasvaprosentilla on kuitenkib litteähkö.
Vierailija kirjoitti:
Nuorempana oli hyvinkin ja ilman erityistä ponnistelua asian eteen. Nyt on iskenyt tätiys ja hormonihelvetti ja hoikkanakin on tätipömppis, vaikka olisi viikon syömättä. Ja kyllä - v i tu tt a a.
Pääsispä silittelemään sinun masua.
Vierailija kirjoitti:
Treenattuna ja tiukalla ruokavaliolla kyllä. Täytyy muistaa, että vatsassa on kahdessa paikassa rasvaa. Siinä ihon alla, jonka kaikki kyllä tunnistaa, mutta sitten on rasvaa sisäelinten ympärillä. Ja se jälkimmäisen saa vatsan ns. pömpöttämään.
Lisättynä vielä, että se sisäelinten ympärille kertynyt rasvakudos on terveydelle paljon vaarallisempaa, kuin se ihonalainen rasvakudos!
Entisellä tyttöystävällä oli. Laskettelin usein tipat siihen vatsan päälle
Mulla oli litteä alavatsa aina ekaan raskauteen saakka. Painoin 62 kg ja olin 180 cm pitkä. Paitsi kuukautisten aikaan alavatsa pömpötti vähän, mutta muiden silmiin se oli silloinkin litteä. Itse kyllä huomasin pienen kohouman.
Haluaisin oikeasti nähdä nämä täysin litteät vatsat, mitä niillä tarkoitetaan. Myös vatsalihakset voivat pullistua ulospäin, kuten urheilijoilla. Jos rasva ei keräänny juurikaan vatsaan, ei sen eteen tarvi paljoa tehdä.
Varmaan joillain voi, riippuu rakenteesta.
Vierailija kirjoitti:
Treenattuna ja tiukalla ruokavaliolla kyllä. Täytyy muistaa, että vatsassa on kahdessa paikassa rasvaa. Siinä ihon alla, jonka kaikki kyllä tunnistaa, mutta sitten on rasvaa sisäelinten ympärillä. Ja se jälkimmäisen saa vatsan ns. pömpöttämään.
Rasvaprosentti ei voi olla naisilla liian alhainen, koska se liittyy hormonituotantoon. Joillain kerääntyy rasva lantiolle ja reisiin, joillain vyötärölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisättynä vielä, että se sisäelinten ympärille kertynyt rasvakudos on terveydelle paljon vaarallisempaa, kuin se ihonalainen rasvakudos!
Kyllä mulla se alavatsarasva on ainakin makkara ihon alla.
Suomalaisessa naisessa hyvin harvinainen ominaisuus. Täällä palstalla tuntematon :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin kun sivusta katsoo on pieni "pömppö" vaikka olen tosi hoikka (182/62)
62 kilolla ei ole hoikka vaikka pituutta onkin
No on se :D Jos painaisin 59kg mulla ei tulisi enää menkat. 60 kg on jo alipaino.
Tuskinpa näin. T 165cm 40kg ja menkat tulee joka kuukausi 28. Päivän välein
Kävelevä luuranko :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin kun sivusta katsoo on pieni "pömppö" vaikka olen tosi hoikka (182/62)
62 kilolla ei ole hoikka vaikka pituutta onkin
Onko noin tyhmiä ihmisiä oikeasti olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin oikeasti nähdä nämä täysin litteät vatsat, mitä niillä tarkoitetaan. Myös vatsalihakset voivat pullistua ulospäin, kuten urheilijoilla. Jos rasva ei keräänny juurikaan vatsaan, ei sen eteen tarvi paljoa tehdä.
Minä voin vain vastata omasta puolestani. Kilpavoimistelija (olin), rasvat ehkä 10-15% ja nekin enimmäkseen pepussa. Menkkoja ei tullut. Vatsalihakset siis tiukat ja ei yhtään rasvaa. Lapset sain alulle vasta kun tarkoituksella nostin painoa ylöspäin, että kroppa alkoi toimimaan normaalimmin. Lasten jälkeen en samaan painoon ole pyrkinyt ja selkeästi alavatsalla on ylimääräisen nahan seassa "irtonaista" rasvaa. Arpia myös tuli. Vatsalihaksissa erkauma. Edelleen oli todella hoikka ja vatsa suht litteä, itse näytän omasta mielestä siltä että saattaisi olla alkuraskaus menossa kun alavatsalla pömpöttää. Pidän silti nykyisestä vartalosta, se toimii juuri niinkuin pitääkin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se nelikymppiseks asti on litteä tekemättä juuri mitään. Muutos tapahtuu 45+ iässä. Silloin huomaa, että alkaa muistuttaa omaa äitiään ja suvun vanhoja naisia. Vaikka siis vaatteet päällä olisikin vielä ihan hoikan ja hyväkuntoisen näköinen. Mutta se tietty lösähdys tapahtuu silloin. Siis tietty on se promille jolle niin ei käy ja se vaatii tiukkaa kuria.
Ei pidä paikkaansa. Mulla ei ollut litteä edes kun olin liikuntaan hurahtanut teini ja painoin 50 kiloa. Se on rakennekysymys.
Vierailija kirjoitti:
Tärkeämpää on että pillukarvat on ajeltu eikä ole mikään läskivittu vaan sisemmät häpyhuulet näkyvät sieltä vaosta, mutta eivät tursuile ulos.
Jännä juttu, että ne miehet, jotka ovat tekemisissä ihan oikeiden, elävien naisten kanssa, pitävät tärkeänä aivan toisenlaisia asioita.
Synnyttämättömän naisen kohtu on pituudeltaan noin 7,5 senttimetriä, leveydeltään 5 senttimetriä ja seinämänsä paksuudelta 2 senttimetriä. Synnyttäneiden naisten kohtu on suurikokoisempi, ja myös sen muoto vaihtelee enemmän kuin synnyttämättömillä naisilla.[1] Kohtu painaa normaalitilassa noin 100 grammaa, raskauden lopulla kymmenkertaisesti.[2]
Urheilijanaisilla ei kyllä masut pömpötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se nelikymppiseks asti on litteä tekemättä juuri mitään. Muutos tapahtuu 45+ iässä. Silloin huomaa, että alkaa muistuttaa omaa äitiään ja suvun vanhoja naisia. Vaikka siis vaatteet päällä olisikin vielä ihan hoikan ja hyväkuntoisen näköinen. Mutta se tietty lösähdys tapahtuu silloin. Siis tietty on se promille jolle niin ei käy ja se vaatii tiukkaa kuria.
Ei pidä paikkaansa. Mulla ei ollut litteä edes kun olin liikuntaan hurahtanut teini ja painoin 50 kiloa. Se on rakennekysymys.
Se 50kg voi olla liikaa jos ei ole älyttömän pitkä. Siis jos haluaa litteän vatsan
Sanna Marinilla on, kysy häneltä kuinka on mahdollista.