Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko naisella koskaan olla täysin litteä alavatsa?

Vierailija
16.03.2024 |

Vai onko siinä aina kohdun pieni pyöreys hoikallakin?

Kommentit (107)

Vierailija
81/107 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko kenellä tahansa naisella olla, esim. jos laihduttaisi ja treenaisi? Ei voi.

Voiko jollain yksittäisellä naisella olla? Kyllä voi, mutta se on harvinaista.

Eikä se pyöreys johdu kohdusta.

Vierailija
82/107 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorempana oli hyvinkin ja ilman erityistä ponnistelua asian eteen. Nyt on iskenyt tätiys ja hormonihelvetti ja hoikkanakin on tätipömppis, vaikka olisi viikon syömättä. Ja kyllä - v i tu tt a a.

Miksi vituttaa olla luonnollinen, inhimillinen? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla kaikilla naisilla se pömppömaha enemmän tai vähemmän. Sara Siepilläkin on. Veitola ohjelmassa paljastui Saran sivuprofiili.

Vierailija
84/107 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksu ei taida olla tuttu ulkoilun muoto? Sillä tulee niin litteä maha ettei paremmasta väliä.

Vierailija
85/107 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pitkään hoikka ja litteävatsainen. Sitten olinkin enää hoikka ja vatsa alkoi kasvaa syystä tai toisesta. Kehonkoostumusmittauksen perusteella viskeraalista rasvaa oli kertynyt. _Terveyden kannalta_ siitä olisi syytä päästä eroon. Toivottavasti on vielä mahdollista palata takaisin aiempaan tilanteeseen.

Vierailija
86/107 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena, siis alle 30-vuotiaana oli. Johtunee lähinnä geeneistä, ollaan kaikki oltu nuorina hoikkia. +30-vuotiaana alkoi pikkuhiljaa pyöreyttä kertyä. Nyt mulla on ekaa kertaa elämässä myös tissit ja pylly. Ja pieni mahakumpu. Itse yritän katsoa mitä syön ja liikkua, en halua kuitenkaan lihoa enempää. Elintavat on aikalailla samat kuin nuorena, mutta aineenvaihdunta ja hormonitoiminta muuttuu iän myötä lihaskatoa alkaa etenkin naisilla myös tulla ja pitäisi syödä enemmän proteiinia. 

Miestä ei haittaa, hän on hulluna tähän pehmeyteen. 

n35, 162 ja 60 kg

Vierailija
87/107 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena, siis alle 30-vuotiaana oli. Johtunee lähinnä geeneistä, ollaan kaikki oltu nuorina hoikkia. +30-vuotiaana alkoi pikkuhiljaa pyöreyttä kertyä. Nyt mulla on ekaa kertaa elämässä myös tissit ja pylly. Ja pieni mahakumpu. Itse yritän katsoa mitä syön ja liikkua, en halua kuitenkaan lihoa enempää. Elintavat on aikalailla samat kuin nuorena, mutta aineenvaihdunta ja hormonitoiminta muuttuu iän myötä lihaskatoa alkaa etenkin naisilla myös tulla ja pitäisi syödä enemmän proteiinia. 

n35, 162 ja 60 kg

Aineenvaihdunnassa ei tapahdu juurikaan muutoksia ikääntymisen myötä. 

JOS 3040 vuoden iässä alkaa kertyä ylimääräisiä kiloja, painonnoususta on turha syyttää laiskistunutta aineenvaihduntaa. HS 

Vierailija
88/107 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

n35, 162 ja 60 kg

JOS 3040 vuoden iässä alkaa kertyä ylimääräisiä kiloja, painonnoususta on turha syyttää laiskistunutta aineenvaihduntaa. HS 

Jatkoa vielä:

Toisin kuin on oletettu, aineenvaihdunta ei vääjäämättä ala hidastua kolmenelikymppisenä. Näin käy vasta paljon myöhemmin, 60 ikävuoden jälkeen, kertoo Science-lehdessä julkaistu laaja tutkimus.

Vierailija
89/107 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

n35, 162 ja 60 kg

Naisen hormonitoiminnassa tapahtuu paljonkin. 

n35

Vierailija
90/107 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin kun sivusta katsoo on pieni "pömppö" vaikka olen tosi hoikka (182/62)

62 kilolla ei ole hoikka vaikka pituutta onkin

urheilijat ja lihaksia kun on ,vaikka juoksijkain, kyllä painaa. lihas painaa vaan. 

Vierailija
91/107 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko kenellä tahansa naisella olla, esim. jos laihduttaisi ja treenaisi? Ei voi.

Voiko jollain yksittäisellä naisella olla? Kyllä voi, mutta se on harvinaista.

Eikä se pyöreys johdu kohdusta.

Totta kai se on harvinaista, koska suurin osa naisista on ylipainoisia. Pitäisi olla hoikka, jotta vatsa olisi litteä. On vaikeaa arvioida olisiko litteä vatsa jollekin lihavalle mahdollista vai ei ja useimpien lihavien kohdalla se jää ikuiseksi mysteeriksi. 

Vierailija
92/107 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

n35, 162 ja 60 kg

Naisen hormonitoiminnassa tapahtuu paljonkin. 

n35

Eikös siinäkin suurimmalla osalla vasta 40v. jälkeen. 

Vierailija
93/107 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä monella alkaa vaihdevuosioireetkin jo ennen neljäkymppisiä. Ne oireet kun voi ihan hyvin alkaa jo 10 vuotta ennen varsinaisia vaihdevuosia. Lihasmassan menetys alkaa 30 ikävuoden kieppeillä, sekä rasva alkaa kerääntyä herkemmin. Etenkin siis naisilla. 

Itselläni ensimmäiset merkit on olleet kuukautiskierron muuttuminen 34-vuotiaana ja kehon koostumus alkoi muuttua juurikin tuossa 30 vuoden jälkeen (jos ei ole järin urheillullinen ollut 20-30-vuotiaana, niin tämä on jopa aika tavallista). 

Olen lisännyt voimaharjoittelua ja ravintoon proteiinia, nämä auttaa. Vaikka ei minua pömppö haittaa, se on söpö. Mutta pointtina siis ne iän tuomat vaikutukset; nuorena ei tarvinnut tehdä mitään sen litteän vatsan eteen, nyt tarvii. 

20v ei ole sama kuin 30v ja 40v ei sit todellakaan ole enää sama kuin 20v tai edes 30v. Etenkään naisella. 

n35

Vierailija
94/107 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin kun sivusta katsoo on pieni "pömppö" vaikka olen tosi hoikka (182/62)

Oot varmaan trans kun noin pitkä? 

Vierailija
95/107 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeämpää on että pillukarvat on ajeltu eikä ole mikään läskivittu vaan sisemmät häpyhuulet näkyvät sieltä vaosta, mutta eivät tursuile ulos. 

Taas tuli incel inisemään...

Vierailija
96/107 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Litteä vatsa naisella on todella seksikäs. 

Vierailija
97/107 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä menee kaikki kilot suoraan keskivartaloon. 30-vuotiaana synnyttäneenä mitat olivat 170/60, jolloin litteä vatsa. Nyt 40-vuotiaana 170/65 ja lähes kaikki rasva tuossa vatsan kohdalla, joka pömpöttää. Eli kyllähän se rasvaa on. 

Vierailija
98/107 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksen jälkeen jää hiukka pömpöttää. 

Vierailija
99/107 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sitä tyyppiä jonka on aina pitänyt tehdä töitä sen eteen että vatsa on litteä ja kroppa on kuosissa. Mulla on nuoresta asti ylimääräinen pyrkinyt tulemaan vyötärölle ja oon nuoresta asti halunnut pitää sen ylimääräisen mahdollisimman hyvin pois. Välillä oon väsähtänyt jatkuvaan syömisen pikkutarkkaan säännöstelyyn ja kyttäämiseen ja sen vaikutukset oon huomannut vyötäröllä saman tien. Ehkäpä siksi edelleen nyt lähemmäs 50-vuotiaana mun vatsa on (taas tällä hetkellä) litteä. 

Ei oo ollut helppoa. Ymmärrän hyvin jos ei jaksa. Jos en haluaisi ihan itseni takia olla hoikka (ylimääräinen vatsalla ahdistaa kohtuuttomasti) niin tuskin olisin jaksanut. 

Vierailija
100/107 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnytyksen jälkeen jää hiukka pömpöttää. 

Itselläni palautui litteäksi, kun tein hommia sen eteen. No vuosien jälkeen tilanne on taas toinen...