Voiko naisella koskaan olla täysin litteä alavatsa?
Vai onko siinä aina kohdun pieni pyöreys hoikallakin?
Kommentit (107)
Kun katsoo urheilijoita, huomaa helposti että se on mahdollista. Litteyden saa aikaan sillä, että on keskivartalon lihaksisto kunnossa. Pömpöttävä alavatsa ei johdu kohdusta, vaan heikoista vatsalihaksista.
Vaikuttako kohdun poistaminen siihen vatsan ulkonäköön?
Vierailija kirjoitti:
Rasvaprostin pitäisi olla tosi alhainen, urheilijoilla ehkä
Kyllä se kohtu usein silti näkyy, jos sellainen on. Ja hyvä niin. Liian alhainen rasvaprosentti naisella altistaa useille sairauksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se nelikymppiseks asti on litteä tekemättä juuri mitään. Muutos tapahtuu 45+ iässä. Silloin huomaa, että alkaa muistuttaa omaa äitiään ja suvun vanhoja naisia. Vaikka siis vaatteet päällä olisikin vielä ihan hoikan ja hyväkuntoisen näköinen. Mutta se tietty lösähdys tapahtuu silloin. Siis tietty on se promille jolle niin ei käy ja se vaatii tiukkaa kuria.
Ei pidä paikkaansa. Mulla ei ollut litteä edes kun olin liikuntaan hurahtanut teini ja painoin 50 kiloa. Se on rakennekysymys.
Se 50kg voi olla liikaa jos ei ole älyttömän pitkä. Siis jos haluaa litteän vatsan
168 cm, kyllä menee reippaasti alipainon puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Kun katsoo urheilijoita, huomaa helposti että se on mahdollista. Litteyden saa aikaan sillä, että on keskivartalon lihaksisto kunnossa. Pömpöttävä alavatsa ei johdu kohdusta, vaan heikoista vatsalihaksista.
Heikoista vatsalihaksista? Ai jumankauta.
Ne rasvaprosentit, missä ammattiurheilijat ovat, eivät ole usein edes terveellisiä naisille. Joillain geenit ja hormonit puoltavat litteää vatsaa, mutta useimmilla siihen kerääntyy pieni vararavinto mahdollista raskautta ajatellen. Vaikka olisi minkälaiset vatsalihakset.
Ja ihan oikeasti naiset ja miehet, se vatsan täydellinen litteys on sukupuolesta riippumatta täysin triviaali seikka elämässä. Kunpa henkisen hyvinvoinnin tavoittelu olisi samanlaisen kiinnostuksen ja mediahuomion kohteena kuin ulkonäön puunaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Sanna Marinilla on, kysy häneltä kuinka on mahdollista.
Ei kaikilla ole varaa kokkeliin
Mä oon 168 cm ja 59 kg. Kun menen peilin eteen ja rentoutan vatsalihakset, näytän hoikalta ihmiseltä, joka on viidennellä kuulla raskaana. :D Toki tilanne on huomattavasti parempi silloin kun vatsa toimii hyvin, eikä kärsi ummetuksesta. Vissiin lievä ibs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kohtu ole se jopa pyöristää alavatsaa, mutta en usko, että kenelläkään on "täysin litteä" alavatsa. Ei ole mitään biologista syytä, miksi vatsan pitäisi olla litteä. Vatsan sisällä ovat sisäelimet, jotka vievät tilaa ja pyöristävät vatsaa (varsinkin suolisto), ja lisäksi sekä vatsaontelon sisällä että vatsan ihon alla on rasvaa, joka suojaa sisäelimiä ja toimii vararavintona.
joka pyöristää*
Kohtu on siis muulloin kuin raskausaikana niin pieni, ettei se ulotu sinne alavatsalle asti.
Paitsi silloin jos se on yli iso ja täynnä esim endometrioosia, niin kuin minulla:)
T: Alapömppisnainen jota odottaa leikkaus.
Miksi naisella pitäisi olla täysin litteä alavatsa ja miksi ihmeessä täällä jotkut naiset oikein kehuskelevat sillä jos on? Omituinen maailma..
Mun anopilla on edelleen ja hän täyttää 75 tänä vuonna. On 175 cm pitkä ja syö vähän tyroksiinia, vaikkei kilpirauhanen vaivaa, niin paino pysyy kivasti kurissa. Syö tietty myös 3 kertaa päivässä, aamupalaksi ottaa pelkän kahvin, lounaaksi keiton tai salaatin, sitten jonkun kohtuunormaalin illallisen ja iltapalalsi omenan, banaanin tai 2 mandariinia ja 8 pähkinää.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon 168 cm ja 59 kg. Kun menen peilin eteen ja rentoutan vatsalihakset, näytän hoikalta ihmiseltä, joka on viidennellä kuulla raskaana. :D Toki tilanne on huomattavasti parempi silloin kun vatsa toimii hyvin, eikä kärsi ummetuksesta. Vissiin lievä ibs.
Oot mun kaksoisolento vissiin 😊
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisella pitäisi olla täysin litteä alavatsa ja miksi ihmeessä täällä jotkut naiset oikein kehuskelevat sillä jos on? Omituinen maailma..
Onko se heti kehuskelua jos kertoo että itsellä on litteä alavatsa ketjussa, jossa kysytään voiko naisella koskaan olla litteä alavatsa? Samalla logiikalla voisin todeta kommentistasi että jotkut ovat näköjään kateellisia siitä jos joillain on litteä alavatsa.
Vierailija kirjoitti:
Koska se on todella seksikkään näköistä.
Ei voi. Syystä, että meillä on kohtu. Jos on kovat vatsalihakset se voi vähän huijata silmää tekemällä tasaisemman vaikutelman.
Ja miksi edes pitäisi? Sisäelimistäkö tässä pitäisi hankkiutua eroon, että pääsisi johonkin mahdottomaan tavoitteeseen? Älytöntä. Kehorauha naisille.
Tässä faktaa ihmisen vatsasta. Tiedätte enemmän ja luulette vähemmän. Ja myös siitä vatsan kohdun pyöreydestä tai littana vatsasta.
Miksi pitäisi?
Vaimolla on häpykummun ja rintojen välissä kaksi kivaa kumparetta.
Vierailija kirjoitti:
Urheilijat ovat yleensä alle nelikymppisiä ja ei-synnyttäneitä. Harjoittelevat tuntikaupalla päivittäin. Heidän ruumiinrakenteensakin on usein optimaalinen lajiin. Eli ei ole kaikille mahdollinen. Ja mitä väliä? Katso vaikka heittolajien kroppia; jäntevästä keskivartalostakin voi olla hyötyä.
Terveellä ihmisellä on ihan normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Terveellä ihmisellä on ihan normaalia.
Siis pieni pyöreys on normaalia.
Minulla on aina ollut litteä vatsa. Ei ole minkäännäköistä kumpua. Olen 46v, hoikka, urheilullinen.