Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun vuokra on 895e, ja Vantaan raja on perustoimeentulotuessa 715e. Voiko joku kertoa että miten pystyn elämään 1.4. alkaen???

Vierailija
16.03.2024 |

Nyt huomoidaan kokonaisuudessaan vuokra perustoimeentulotuessa, mutta Huhtikuusta lähtien jää siis 180e vähemmän rahaa käyttöön!

Elän nyt jo täysin kädestä suuhun, eli ylimääräistä ei ole...Pitääkö minun alkaa varastamaan ruokani kun saan melkein 200e vähemmän rahaa jatkossa??

En voi käsittää miten tällaisen muutoksen voi tehdä eduskunta...

Kommentit (506)

Vierailija
181/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harjavallasta ja Sastamalasta ainakin näkyy saavan yksiöitä hintaan 250 euroa/kuussa. Tuolla säästää jo 500 euroa.

Kuka maksaa muuton 1000€+?

Kuka maksaa vuokravakuuden?

Kuka maksaa muuttolaatikot?

Avuttomuuden ja tekosyiden keksimisen huippu. Kysy lähikaupasta banaanilaatikoita (niitä saa ihan ilmaiseksi). Eiköhän se muutto kustanna tasan bensojen verran, vuokraa paku kympillä ja kanna itse tavarasi. Vuokravakuuden saat edellisestä kämpästä irtautuessasi, kunhan olet pitänyt asunnosta hyvää huolto, jolloin siitä maksamasi vuokravakuus palautuu sinulle.

Kuka ajaa pakua, minulla ei ole korttia?

Kuka pakkaa tavarat?

Kuka kantaa 5000kg painavat ta

Minä itte! Minulla on korttelin suurimmat peräpukamat.

Vierailija
182/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harjavallasta ja Sastamalasta ainakin näkyy saavan yksiöitä hintaan 250 euroa/kuussa. Tuolla säästää jo 500 euroa.

Avuttomuuden ja tekosyiden keksimisen huippu. Kysy lähikaupasta banaanilaatikoita (niitä saa ihan ilmaiseksi). Eiköhän se muutto kustanna tasan bensojen verran, vuokraa paku kympillä ja kanna itse tavarasi. Vuokravakuuden saat edellisestä kämpästä irtautuessasi, kunhan olet pitänyt asunnosta hyvää huolto, jolloin siitä maksamasi vuokravakuus palautuu sinulle.

Kuka pakkaa tavarat?

Kuka kantaa 5000kg painavat tavarat?

Paku kympillä ei maksa kymppiä ol

Sinä pakkaat ja kannat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla samansuuruinen vuokra, maksan itse eläkkeestäni. Koskaan en ole tukia saanut.

Tiedäthän, että eläkkeesi on suomen sosiaaliturvameno?

No ei ole jos kyse on työeläkkeestä !

T. eri

Kyllä muuten on. Katoppa ihan itte. Ja sun eläkkeet maksaa ne, jotka on nyt töissä. Että ole hyvä vaan. 

Eläke EI OLE sosiaaliturvaetu, ääliö.

En nyt lähtisi muita idiootiksi haukkumaan tuolla tiedolla. Eläke ON osa lakisääteinen sosiaaliturvaa. Näin se vaan menee. 

Vierailija
184/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka pakkaa tavarat?

Aika downshiftata ja hankkiutua turhasta roinasta eroon. 

Vierailija
185/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on samansuuruinen vuokra. Elän sillä, että käyn töissä, josta saan palkkaa ja maksan sillä vuokran. Samaa suosittelen sinullekin . 

Minulla on 2 ammatillista perustutkintoa, 3 ammattitutkintoa ja 1 korkeakoulututkinto. Ei löydy töitä.

-ei ap

Kyllä pääkaupunkiseudulla löytyy. Löyhää vähän työn kriteereitä äläkä etsi vain omanalan töitä. Ota alkuun ihan mikä tahansa osaikatyö

Vierailija
186/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutat pienempään ja halvempaan.

En ole saanut halvempaa asuntoa hakemisesta huolimatta.

ap

Hanki sivutyö päätyön rinnalle.

Vierailija
187/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka pakkaa tavarat?

Ei pysty 1 ihminen huonekaluja sun muita kantamaan.

Kuka ajaa pakua?

Kuka maksaa bensat?

Vierailija
188/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en maksa vuokraa ollenkaan. Maksan käyttämäni sähkön ja veden, jätehuollon ja kiinteistöveron sekä vakuutuksen.

Kuluni ovat 500 euro pienemmät asunnostani kuin sinulla.

Vierailija
189/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla samansuuruinen vuokra, maksan itse eläkkeestäni. Koskaan en ole tukia saanut.

Älä puhu paskaa.

Mitä kuuluu sosiaaliturvaan?

Kelan hoitamaan sosiaaliturvaan kuuluvat esimerkiksi lapsiperheiden tuet, sairausvakuutus, kuntoutus, työttömän perusturva, perustoimeentulotuki, asumistuki, opintotuki, vammaisetuudet ja vähimmäiseläkkeet.

Alapeukuttajille tiedoksi että nuo tiedot löytyvät Kelan sivulta.

Vierailija
190/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on selvä trolli. 

Vierailija
191/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla opiskelijana jää kans 350€/kk rahaa asumiskulujen jälkeen. Voin joko pärjätä tai muuttaa halvempaan mutta en ole löytänyt halvempaa joten tässä ollaan

Vierailija
192/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu paskaa.

Mitä kuuluu sosiaaliturvaan?

Kelan hoitamaan sosiaaliturvaan kuuluvat esimerkiksi lapsiperheiden tuet, sairausvakuutus, kuntoutus, työttömän perusturva, perustoimeentulotuki, asumistuki, opintotuki, vammaisetuudet ja vähimmäiseläkkeet.

Alapeukuttajille tiedoksi että nuo tiedot löytyvät Kelan sivulta.

Lähdetäänkö siitä, että opiskelet ensin mitä kaikkea määritelmä sosiaaliturva pitää sisällään ja palataan sen jälkeen asiaan. Vinkki. Elämää on Kelan tukienkin ulkopuolella. 

Vierailija
193/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka maksaa muuttoauton,kuka maksaa muuttolaatikot,kuka maksaa mun vuokran,kuka maksaa ruuan,kuka maksaa vaatteet,kuka kaljat kustantaa..muiden mielestä sinä olet heikoin lenkki! Hyvästi!

Mene helvettiin minun ruokapöydästäni syömästä!

Vierailija
194/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töitä pääkaupunkiseudulla kyllä riittää. Ei ehkä sitä omaa lempparia tai koulutustaan vastaavaa, mutta perustöitä (siivous, myynti, lastenhoito, henkilökohtainen avustaja jne.) saa kyllä kun vain hakee eikä vaadita koulutusta kaikissa. Ei ehkä saa kokopäivätyötä heti, mutta 30h/vko löytyy jo paljon ja lisäksi voi halutessaan keikkailla. 

Kaikki eivät voi tehdä fyysistä työtä. Kauppoihin olen hakenut 5 vuotta, eikä ole yhteenkään haastetteluun kutsuttu.

-ei ap

Jos sinulla on terveydellisiä rajoituksia haet eläkettä. Jos ei  vaan huvita tehdä fyysistä työtö niin se on sitten voi,voi. 

Vierailija
195/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksassa joutoväki osattiin poistaa näppärästi. Olisiko aika Suomessakin vähän siistiä väestöä.

Mitä tarkoitat?

Vierailija
196/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka pakkaa tavarat?

En voi kantaa koska olen hieman ylipainoinen eikä mun jalat oikein kestä.

Vierailija
197/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko hieman avata tilannettasi? (Esim. Miksi olet perustoimeentulolla? Oletko pienipalkkaisessa työssä, työttömänä, opiskeletko tms?)

Työttömän olen. Saan työmarkkinatukea, asumistukea ja perustoimeentulotukea.

ap

Älä ruikuta, sää oot rikas. Mää saan ansiosidonnaista 800 e kuussa enkä mitään muita tukia.

Se on sinun häpeäsi jos et ole hakenut asumistukea ja perustoimeentulotukea mikäli olet niihin oikeutettu.

ap

Olen hakenut, en kuulemma ole oikeutettu.

Niin kun sinulla on ilmeisesti puoliso samassa taloudessa.

Ei ole.

Vierailija
198/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka pakk

Ei ketään ajokortillista läheistä, tuttua, kaverin kaveria? Sitten vaikka Facebookiin tai lehteen ilmoitus. Kyllä sieltä kuski löytyy. Härskeimmät keksii tarinoita ja saa muuttorahatkin. Yksi henkilö pystyy viemään irtaimistoa oikein hyvin. En suosittele kenellekään, mutta olen itse muuttanut ihan raskaanakin kahden kesken miehen kanssa. Ja ihan itse silloinkin kannoin suuren osan tavaroista. Tai sitten soittaa naapurin ovikelloa ja pyytää apua. Eihän nyt tuilla elävälle kovin montaa huonekalua luulisi olevan. 

Vierailija
199/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka pakkaa tavarat?

Kaveri ajaa.

Sinä itse pakkaat.

Älä liioittele painosta.

Kaverin autoon peräkärry 10e.

Vierailija
200/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta väliaikaisesti pienemmälle paikkakunnalle. Voit aina palata Vantaalle, kun saat asiasi kuntoon. Eikö olisi kiva seikkailu hetkeksi vaihtaa maisemaa? 

Et tarvitse muuttoautoa. Laita tavarat myyntiin Torissa ja osta sillä rahalla vastaavat tilalle uudessa paikassa. Voit löytää jotain ilmaiseksikin.