Mun vuokra on 895e, ja Vantaan raja on perustoimeentulotuessa 715e. Voiko joku kertoa että miten pystyn elämään 1.4. alkaen???
Nyt huomoidaan kokonaisuudessaan vuokra perustoimeentulotuessa, mutta Huhtikuusta lähtien jää siis 180e vähemmän rahaa käyttöön!
Elän nyt jo täysin kädestä suuhun, eli ylimääräistä ei ole...Pitääkö minun alkaa varastamaan ruokani kun saan melkein 200e vähemmän rahaa jatkossa??
En voi käsittää miten tällaisen muutoksen voi tehdä eduskunta...
Kommentit (506)
Sä saat ainakin 1400e tukia, kela maksaa asumisen ja laskut. Mihin ihmeeseen tarvit lisää rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harjavallasta ja Sastamalasta ainakin näkyy saavan yksiöitä hintaan 250 euroa/kuussa. Tuolla säästää jo 500 euroa.
Kuka maksaa muuton 1000€+?
Kuka maksaa vuokravakuuden?
Kuka maksaa muuttolaatikot?
Avuttomuuden ja tekosyiden keksimisen huippu. Kysy lähikaupasta banaanilaatikoita (niitä saa ihan ilmaiseksi). Eiköhän se muutto kustanna tasan bensojen verran, vuokraa paku kympillä ja kanna itse tavarasi. Vuokravakuuden saat edellisestä kämpästä irtautuessasi, kunhan olet pitänyt asunnosta hyvää huolto, jolloin siitä maksamasi vuokravakuus palautuu sinulle.
Kuka ajaa pakua, minulla ei ole korttia?
Kuka pakkaa tavarat?
Kuka kantaa 5000kg painavat ta
Kaveria ei ole.
Kuka maksaa pakkaustarvikkeet?
Kuka kantaa 1000kg painavat huonekalut, kodinkoneet yms?
Vierailija kirjoitti:
Täällä on kovin sydämetöntä porukkaa..Ne ei tajua, että ihan kuka tahansa saattaa yhtäkkiä joutua tukien varaan. Syy voi olla sairaus, työttömyys, ero tai joku moka.
Samaa mieltä. Yhteiskuntien sivistyneisyys tavataan mitata sillä miten ne kohtelevat heikoimmassa asemassa olevia. Tätä palstaa lukiessa, ja myös hallituksen sosiaaliturvaleikkauksia seuratessa syntyy vaikutelma, että Suomi pyrkii barbaarivaltoksi, jossa jokaisesta pyritään tekemään oman onnensa seppä. - Riippumatta siitä, mitkä ovat kunkin elämän lähtökohdat ja kyvyt oman elämänsä hallitsemiseen.
Itse olen hyväosainen, mutta silti häpeän muiden hyväosaisten röyhkeää ja välinpitämätöntä asennetta. Olisi hyvä muistaa, että miltei jokainen hyväosainenkin on saanut monenlaisia verovaroin kustannettuja etuuksia, tukia ja palveluja (perhepoliittiset etuuksia, koulutus- ja terveydenhuoltopalveluja, kotitalousvähennyksiä, yritystukia ym.) elämänsä eri vaiheissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saksassa joutoväki osattiin poistaa näppärästi. Olisiko aika Suomessakin vähän siistiä väestöä.
Mitä tarkoitat?
Hän tarkoittaa että työ vapauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla samansuuruinen vuokra, maksan itse eläkkeestäni. Koskaan en ole tukia saanut.
Tiedäthän, että eläkkeesi on suomen sosiaaliturvameno?
No ei ole jos kyse on työeläkkeestä !
T. eri
Kyllä muuten on. Katoppa ihan itte. Ja sun eläkkeet maksaa ne, jotka on nyt töissä. Että ole hyvä vaan.
Eläke EI OLE sosiaaliturvaetu, ääliö.
En nyt lähtisi muita idiootiksi haukkumaan tuolla tiedolla. Eläke ON osa lakisääteinen sosiaaliturvaa. Näin se vaan menee.
Mitä kuuluu sosiaaliturvaan?
Kelan hoitamaan sosiaaliturvaan kuuluvat esimerkiksi lapsiperheiden tuet, sairausvakuutus, kuntoutus, työttömän perusturva, perustoimeentulotuki, asumistuki, opintotuki, vammaisetuudet ja vähimmäiseläkkeet.
Sulla jää nyt ruokaan ja vaatteisiin siis lähes 600 euroa kuukaudessa!? Kaikki muuthan sun kulut maksaa yhteiskunta. Ja muka tiukkaa tekee? Haloo - syötkö sisäfilettä joka päivä vai mihin rahasi menevät? Tupakkaan ja päihteisiin?
Ei perskokkareita kiinnosta toimiiko niiden systeemit. Niitä kiinnostaa, että ne on ideologian mukaisia.
Ota vastuu elämästäsi ja maksa vuokrasi itse. Kenenkään ei kuulu elättää sinua.
Vierailija kirjoitti:
Ap on selvä trolli.
Niin on, tehnyt tämän aloituksen aiemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla samansuuruinen vuokra, maksan itse eläkkeestäni. Koskaan en ole tukia saanut.
No ei ole jos kyse on työeläkkeestä !
T. eri
Kyllä muuten on. Katoppa ihan itte. Ja sun eläkkeet maksaa ne, jotka on nyt töissä. Että ole hyvä vaan.
Eläke EI OLE sosiaaliturvaetu, ääliö.
En nyt lähtisi muita idiootiksi haukkumaan tuolla tiedolla. Eläke ON osa lakisääteinen sosi
Edelleen. Sosiaaliturvaksi lasketaan muutkin kuin Kelan tuet. Esimerkiksi lakisääteinen eläke on osa sosiaaliturvaa. Tuntuu, että täällä ei ketään muuta pyörikään kuin Kelan elättejä joten päässä ei muuta liikukaan kuin Kela, Kela, Kela. Tiesitkö sitäkään, että Kela ei ole myöskään ainoa työttömyyspäivärahan maksaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on kovin sydämetöntä porukkaa..Ne ei tajua, että ihan kuka tahansa saattaa yhtäkkiä joutua tukien varaan. Syy voi olla sairaus, työttömyys, ero tai joku moka.
Samaa mieltä. Yhteiskuntien sivistyneisyys tavataan mitata sillä miten ne kohtelevat heikoimmassa asemassa olevia. Tätä palstaa lukiessa, ja myös hallituksen sosiaaliturvaleikkauksia seuratessa syntyy vaikutelma, että Suomi pyrkii barbaarivaltoksi, jossa jokaisesta pyritään tekemään oman onnensa seppä. - Riippumatta siitä, mitkä ovat kunkin elämän lähtökohdat ja kyvyt oman elämänsä hallitsemiseen.
Itse olen hyväosainen, mutta silti häpeän muiden hyväosaisten röyhkeää ja välinpitämätöntä asennetta. Olisi hyvä muistaa, että miltei jokainen hyväosainenkin on saanut monenlaisia verovaroin kustannettuja etuuksia, tukia ja palveluja (perhepoliittiset etuuksia, koulutus- ja terveydenhuoltop
Siinä vaiheessa kun yksilö käyttää vain hyväkseen toisten ihmisten hyvyyttä onkin syytä kritisoida kuten tämän yksilön kohdalla nyt selvästi tapahtuu. Toinen yhtä halveksittavia ryhmä joka käyttää toisten hyvyyttä hyväkseen on yh äidit. He ovat yhtä häikäilemättömiä tukien väärinkäyttäjiä ja hyötyilijöitä.
Jokaiselle tulee muuttokehotus ja kehotus etsiä aktiivisesti halvempaa asuntoa. Jos sellaista ei ole vielä tullut, niin kohta tulee järjestelmällisesti ihan kaikille. Ensin selvitetään onko perusteita asua kalliimmassa. Perusteita voi olla terveydenhuollon kannanotto että esim. apuvälineet (pyörätuoli, jne. vievät tilaa asunnossa) tai että lapset ovat asukkaan luona säännöllisesti, jolloin mikään ihan pikkuluukku ei riitä. Näistä siis terveydenhuollon tai sosiaalityöntekijän lausunto liitteeksi eli selvitykseksi.
Sitten voidaan ehkä hyväksyä isommat asumismenot vaikka seuraavan vuoden ajan. Tai jos ei hyväksytä, niin annetaan 3kk aikaa aktiivisesti etsiä halvempaa asuntoa. Tuosta aktiivisuudesta tulee ensiviikosta alkaen ohjeet jos kehotus osuu omalle kohdalle.
Mietin samaa. Helsigissä ja 300€ liian kallis kolmio minulla ja 3 lapselle.
Jo nyt nukun pienimmän kanssa pienessä olohuoneessamme. Ei täällä suomessa ole elämää. VAIN SELVITYTYMISTÄ PÄIVÄSTÄ PÄIVÄÄN- parhaimmassa tapauksessa.
1.4. jälkeen sulla jää tuhlattavaa joka kuukausi 400 euroa. Kyllä tämä riittää yhdelle ihan reilusti. Mihin rahasi menevät?
Vierailija kirjoitti:
1.4. jälkeen sulla jää tuhlattavaa joka kuukausi 400 euroa. Kyllä tämä riittää yhdelle ihan reilusti. Mihin rahasi menevät?
Ei riitä jos haluaa ostaa muutakin kuin makaronia ja puuroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä puhu paskaa.
Mitä kuuluu sosiaaliturvaan?
Kelan hoitamaan sosiaaliturvaan kuuluvat esimerkiksi lapsiperheiden tuet, sairausvakuutus, kuntoutus, työttömän perusturva, perustoimeentulotuki, asumistuki, opintotuki, vammaisetuudet ja vähimmäiseläkkeet.
Alapeukuttajille tiedoksi että nuo tiedot löytyvät Kelan sivulta.
Lähdetäänkö siitä, että opiskelet ensin mitä kaikkea määritelmä sosiaaliturva pitää sisällään ja palataan sen jälkeen a
Kelako valehtelee siitä mitä sen maksamat sosiaalietuudet ovat? Uskon ennemmin Kelan tietoja kuin sun. Työeläke ei ole sosiaalietuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harjavallasta ja Sastamalasta ainakin näkyy saavan yksiöitä hintaan 250 euroa/kuussa. Tuolla säästää jo 500 euroa.
Kuka maksaa muuton 1000€+?
Kuka maksaa vuokravakuuden?
Kuka maksaa muuttolaatikot?
Avuttomuuden ja tekosyiden keksimisen huippu. Kysy lähikaupasta banaanilaatikoita (niitä saa ihan ilmaiseksi). Eiköhän se muutto kustanna tasan bensojen verran, vuokraa paku kympillä ja kanna itse tavarasi. Vuokravakuuden saat edellisestä kämpästä irtautuessasi, kunhan olet pitänyt asunnosta hyvää huolto, jolloin siitä maksamasi vuokravakuus palautuu sinulle.
Kuka ajaa pakua, minulla ei ole korttia?
Kuka pakk
Eli 1000 kiloa painavia huonekaluja ? Eipä taida semmoisia olla olemassa. Pesukone painaa noin 50 kiloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei riitä jos haluaa ostaa muutakin kuin makaronia ja puuroa.
Yhdelle hengelle 400 euroa ruokaan on ihan älyttömästi.
Miten on mahdollista että työkkäri ei laita sua työkokeiluun, kouluun tms.
Sama trolli, kun taannoin keskusteli 45 euron sähkölaskusta. Ketjun lukeneena huomasinkin jo tuon 45 euron sähkölaskun mainittuna.
Ilmeisesti kuluttaa aikaansa.
Ei kannata jatkaa.