Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun vuokra on 895e, ja Vantaan raja on perustoimeentulotuessa 715e. Voiko joku kertoa että miten pystyn elämään 1.4. alkaen???

Vierailija
16.03.2024 |

Nyt huomoidaan kokonaisuudessaan vuokra perustoimeentulotuessa, mutta Huhtikuusta lähtien jää siis 180e vähemmän rahaa käyttöön!

Elän nyt jo täysin kädestä suuhun, eli ylimääräistä ei ole...Pitääkö minun alkaa varastamaan ruokani kun saan melkein 200e vähemmän rahaa jatkossa??

En voi käsittää miten tällaisen muutoksen voi tehdä eduskunta...

Kommentit (506)

Vierailija
141/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjavallasta ja Sastamalasta ainakin näkyy saavan yksiöitä hintaan 250 euroa/kuussa. Tuolla säästää jo 500 euroa.

Vierailija
142/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla samansuuruinen vuokra, maksan itse eläkkeestäni. Koskaan en ole tukia saanut.

Tiedäthän, että eläkkeesi on suomen sosiaaliturvameno?

No ei ole jos kyse on työeläkkeestä !

T. eri

Kyllä muuten on. Katoppa ihan itte. Ja sun eläkkeet maksaa ne, jotka on nyt töissä. Että ole hyvä vaan. 

Eläke EI OLE sosiaaliturvaetu, ääliö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töitä pääkaupunkiseudulla kyllä riittää. Ei ehkä sitä omaa lempparia tai koulutustaan vastaavaa, mutta perustöitä (siivous, myynti, lastenhoito, henkilökohtainen avustaja jne.) saa kyllä kun vain hakee eikä vaadita koulutusta kaikissa. Ei ehkä saa kokopäivätyötä heti, mutta 30h/vko löytyy jo paljon ja lisäksi voi halutessaan keikkailla. 

Kalliisti AP asuu. Itse asuin Helsingissä työssäkäyvänä 400 euron solussa, kun en halunnut kuluttaa palkkaani vuokraan, joten hyvin tuntuu työttömillä menevän kun on voitu/ voidaan asua lähes tonnin asunnoissa. 

Hen töitä koko ajan, mutta en ole saanut.

Töitä ei kaikille työttömille ole, se on fakta jonka voi tilastoista todeta joka ikinen.

ap

Vierailija
144/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutat pienempään ja halvempaan.

En ole saanut halvempaa asuntoa hakemisesta huolimatta.

ap

Sitten on vaihdettava paikkakuntaa.

Vierailija
145/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala jakaa mainoksia pyörällä. Saat ehkä satasen verran lisää kuussa.

Ei ole pyörää, eikä saa tienata rahaa koska sit menee työmarkkinatuki katkolle harkintaan eikä niiltä päiviltä makseta.

Lisäksi perustoimeentulotuki leikkautuu.

300e suojaosuuskin poistuu työmarkkinatuesta. Sit se on 0 euroa.

Se on kokopäivätyö tai ei mitään...Muussa ei ole järkeä.

ap

Höpö höpö. Ei mene katkolle vaan maksetaan normaalisti. Toki käsittely voi kestää vähän kauemmin. Palkasta vähennetään puolet, ei kokonaan. Toimeentulotukeen saa tienata 150 euroa. Nyt saat yli 1400 euroa käteen. Noilla tuloilla kun menet töihin, pitää olla lähemmäs 2000 euron brutto. Eli tuo ei k

Sossu ei maksa, vaan Kela.

ap 

Vierailija
146/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta tänne ilomantsiin. Täällä on halvat asunnot, eikä takuulla ole töitäkään.

Vierailija
147/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töitä pääkaupunkiseudulla kyllä riittää. Ei ehkä sitä omaa lempparia tai koulutustaan vastaavaa, mutta perustöitä (siivous, myynti, lastenhoito, henkilökohtainen avustaja jne.) saa kyllä kun vain hakee eikä vaadita koulutusta kaikissa. Ei ehkä saa kokopäivätyötä heti, mutta 30h/vko löytyy jo paljon ja lisäksi voi halutessaan keikkailla. 

Kaikki eivät voi tehdä fyysistä työtä. Kauppoihin olen hakenut 5 vuotta, eikä ole yhteenkään haastetteluun kutsuttu.

-ei ap

Vierailija
148/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin pistää silmään tuo tyylitelty tapa kirjoittaa - tuhlaten monta riviä ennen omaa "ap":ta. 

Olet arvokas, toki, mutta niin on jokainen lähimmäisesikin, ihan yhtä tärkeä kuin sinäkin. Olet opetettu korostamaan "yksilöllisyyttä" ja niinpä olet jumittunut esim "ei minusta ole opiskelijaksi" fakkiin. Oikeastaan sinä halveksit työntekoa, "halpoja" töitä. Ylennät itsesi ja mites semmoiselle käykään? 

Ryhdistäydyttävä ja tajuttava ettei ole muita kummempi! Kaikki joutuu yrittämään leipänsä eteen!

Vierailija
149/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea sulle ehdotetaan, mikään ei kelpaa. Ei opiskelu, paikkakunnan vaihto, kimppakämppä. Joten siinäpä sitten valitat. 🤷

Jokaiseen olen antanut loogisen ja selkeä vastauksen.

Voisitko itse antaa jonkin järkevän vasta-argumentin johonkin mitä olen sanonut, tuollaisen viestin sijaan?

ap

Vierailija
150/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tämä jankkaaja samaJäppinen, joka itki, kun piti maksaa 45 euron sähkölaskusta osa?

Sama jankkaua

En voi

En kykyne

Mitään teen

Ja sokerina pohjalla: ei ole luottotietoja

Vierailija
151/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea sulle ehdotetaan, mikään ei kelpaa. Ei opiskelu, paikkakunnan vaihto, kimppakämppä. Joten siinäpä sitten valitat. 🤷

Jokaiseen olen antanut loogisen ja selkeä vastauksen.

Voisitko itse antaa jonkin järkevän vasta-argumentin johonkin mitä olen sanonut, tuollaisen viestin sijaan?

ap

Noup. Et ole ansainnut yhtään järkevää vasta-argumenttia enää. 

Vierailija
152/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko hieman avata tilannettasi? (Esim. Miksi olet perustoimeentulolla? Oletko pienipalkkaisessa työssä, työttömänä, opiskeletko tms?)

Työttömän olen. Saan työmarkkinatukea, asumistukea ja perustoimeentulotukea.

ap

Älä ruikuta, sää oot rikas. Mää saan ansiosidonnaista 800 e kuussa enkä mitään muita tukia.

Se on sinun häpeäsi jos et ole hakenut asumistukea ja perustoimeentulotukea mikäli olet niihin oikeutettu.

ap

Olen hakenut, en kuulemma ole oikeutettu.

Vierailija
153/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En koita "maksimoida", vaan yritän selvitä hengissä ja terveenä.

Tästä perustoimeentulotuesta jota nyt saan ei ole varaa leikata, koska sitten ei ole enää varaa ruokaan jne...

ap"

Valitettavasti ulkopuoliselle tuo kuulostaa siltä (mm. Ei voi hakea soluun kun tuki pienenee, olet opiskellut mutta todennut että opiskelu ei ole sun juttu, ei työkokemusta mutta jotain olet varmasti tehnyt kun saat työmarkkinatukea, käsittääkseni se ei ole vastikkeetonta)

Tarvitset pitkäjänteisyyttä elämääsi.

Sinun pitää pyrkiä siihen että otat itse vastuun omasta elämästäsi myös taloudellisesti.

Olet nyt rakentanut elämäsi kelan tukien varaan, eikä voi tulla yllätyksenä että maksaja päättää

On turha sanoa että tarvitsee enemmän rahaa kun maksajalla ei yksinkertaisesti ole enää rahaa (Suomi velkaantunut pahasti)

Työmarkkinatukea saa vaikka ei ole ollut päivääkään töissä.

Vierailija
154/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harjavallasta ja Sastamalasta ainakin näkyy saavan yksiöitä hintaan 250 euroa/kuussa. Tuolla säästää jo 500 euroa.

Niin että työtön voi hylätä kaiken muun elämänsä ja muuttaa työttömäksi toiselle paikkakunnalle? Näin niitä syrjäytyneitä ihmiskohtaloita saadaan vain enemmän.

Vierailija
155/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas näitä keksittyjä juttuja. Jos vuokra on ollut koko ajan noin pahasti yli hyväksytyn rajan niin Kela olisi aivan varmasti lopettanut ylimääräisen toimeentulotuen maksamisen jo ajat sitten.

Älkää hyvät ihmiset uskoko kaikkea mitä luette tai kuulette vaan ottakaa selvää miten asiat oikeasti ovat.

Älä puhu asioista mistä et mitään tiedä

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005595092.html

En minä puhukaan vaan kirjoitan. Ja minä tiedän tasan tarkkaan mitä kirjoitan, PALJON paremmin kuin sinä. Jos asumismenot ovat paljon yli hyväksytyn rajan niin jossain vaiheessa ylimenevää osuutta ei enää hyväksytä. Korkeintaan muutaman kympin ylityksiä on voitukin maksaa vuodesta toiseen, mutta 180 euroa...heh heh! Kela tai sosiaalitoimisto ei todellakaan ole maksanut noin p

Minulla on tuo raha ylittynyt 140€ 7 vuoden ajan ja koko tuon ajan on maksettu asumismenot kokonaan.

Vierailija
156/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että ns sossu tulee vastaan kun hakee halvempaa asuntoa. Ei maksaa myös takuuvuokran. Joten aika sosuun ja sielä kautta selvittämään asuntoasiat. Juuri kun luottotiedot ei ole kunnossa pitää hakea sossun kautta asunto. Kaupungin asunnot ensisijaisesti on sossun heiniä.

Vierailija
157/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän mukavaksi tekeminen on pitkä projekti joka kestää pidempään kuin seuraavaan tukien maksatuspäivään ja vaatii, yllätys yllätys, töitä. Ei kannata opastaa, sama kuin huutaisi tuuleen

Vierailija
158/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko asua Vantaalla? Menet jonnekin perähikiälle, missä vuokra voi olla vaikka 200 euroa/kk.

Ja kannattaisi myös kouluttautua, niin ei ehkä tarvisi olla työttömänä ylipäätään.

Vierailija
159/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla samansuuruinen vuokra, maksan itse eläkkeestäni. Koskaan en ole tukia saanut.

Tiedäthän, että eläkkeesi on suomen sosiaaliturvameno?

Älä puhu paskaa.

Mitä kuuluu sosiaaliturvaan?

Kelan hoitamaan sosiaaliturvaan kuuluvat esimerkiksi lapsiperheiden tuet, sairausvakuutus, kuntoutus, työttömän perusturva, perustoimeentulotuki, asumistuki, opintotuki, vammaisetuudet ja vähimmäiseläkkeet.

Vierailija
160/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei mikään käy, hajoa sitten siihen.