Mun vuokra on 895e, ja Vantaan raja on perustoimeentulotuessa 715e. Voiko joku kertoa että miten pystyn elämään 1.4. alkaen???
Nyt huomoidaan kokonaisuudessaan vuokra perustoimeentulotuessa, mutta Huhtikuusta lähtien jää siis 180e vähemmän rahaa käyttöön!
Elän nyt jo täysin kädestä suuhun, eli ylimääräistä ei ole...Pitääkö minun alkaa varastamaan ruokani kun saan melkein 200e vähemmän rahaa jatkossa??
En voi käsittää miten tällaisen muutoksen voi tehdä eduskunta...
Kommentit (506)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on kovin sydämetöntä porukkaa..Ne ei tajua, että ihan kuka tahansa saattaa yhtäkkiä joutua tukien varaan. Syy voi olla sairaus, työttömyys, ero tai joku moka.
Samaa mieltä. Yhteiskuntien sivistyneisyys tavataan mitata sillä miten ne kohtelevat heikoimmassa asemassa olevia. Tätä palstaa lukiessa, ja myös hallituksen sosiaaliturvaleikkauksia seuratessa syntyy vaikutelma, että Suomi pyrkii barbaarivaltoksi, jossa jokaisesta pyritään tekemään oman onnensa seppä. - Riippumatta siitä, mitkä ovat kunkin elämän lähtökohdat ja kyvyt oman elämänsä hallitsemiseen.
Itse olen hyväosainen, mutta silti häpeän muiden hyväosaisten röyhkeää ja välinpitämätöntä asennetta. Olisi hyvä muistaa, että miltei jokainen hyväosainenkin on saanut monenlaisia verovaroin kustannettuja etuuksia, tukia ja palveluja (perhepoliittiset etuuksia, koulutus- ja terveydenhuoltop
Ei VÄLIAIKAISISSA tuissa mitään moitittavaa olekaan. Joten miksi yhdistät väliaikaiset tuet ja sen, että jotkut käyttävät hyväkseen järjestelmää koko elämänsä?
Vierailija kirjoitti:
Ota vastuu elämästäsi ja maksa vuokrasi itse. Kenenkään ei kuulu elättää sinua.
Höpö höpö. Jokaisen on huolehdittava elatuksestaan kykynsä mukaan. Taikureiksi ei kukaan voi muuttua, olipa taas lapsellinen kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harjavallasta ja Sastamalasta ainakin näkyy saavan yksiöitä hintaan 250 euroa/kuussa. Tuolla säästää jo 500 euroa.
Kuka maksaa muuton 1000€+?
Kuka maksaa vuokravakuuden?
Kuka maksaa muuttolaatikot?
Avuttomuuden ja tekosyiden keksimisen huippu. Kysy lähikaupasta banaanilaatikoita (niitä saa ihan ilmaiseksi). Eiköhän se muutto kustanna tasan bensojen verran, vuokraa paku kympillä ja kanna itse tavarasi. Vuokravakuuden saat edellisestä kämpästä irtautuessasi, kunhan olet pitänyt asunnosta hyvää huolto, jolloin siitä maksamasi vuokravakuus palautuu sinulle.
Kuka ajaa pakua, minulla ei ole korttia?
Kuka pakk
Äsken ne painoivat 5000 kg :D
Miksi sinun pitäisi edes elää? Mikä sinun tarkoituksesi on tässä elämässä? Täysin merkityksetön ihminen jota ei jää kukaan kaipaamaan vaan päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Mietin samaa. Helsigissä ja 300€ liian kallis kolmio minulla ja 3 lapselle.
Jo nyt nukun pienimmän kanssa pienessä olohuoneessamme. Ei täällä suomessa ole elämää. VAIN SELVITYTYMISTÄ PÄIVÄSTÄ PÄIVÄÄN- parhaimmassa tapauksessa.
Me ollaan työssäkäyviä ja tienataan ihan hyvin ja asutaan kolmiossa. Vanhemmat nukkuu olohuoneessa. Ja sinä ilmeisesti nostat tukia ja elämä on yhtä selviytymistä, koska joudut nukkumaan olohuoneessa. Ookoo.
Ja ihan tarkoituksella on otettu kohtuullinen asuntolaina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harjavallasta ja Sastamalasta ainakin näkyy saavan yksiöitä hintaan 250 euroa/kuussa. Tuolla säästää jo 500 euroa.
Avuttomuuden ja tekosyiden keksimisen huippu. Kysy lähikaupasta banaanilaatikoita (niitä saa ihan ilmaiseksi). Eiköhän se muutto kustanna tasan bensojen verran, vuokraa paku kympillä ja kanna itse tavarasi. Vuokravakuuden saat edellisestä kämpästä irtautuessasi, kunhan olet pitänyt asunnosta hyvää huolto, jolloin siitä maksamasi vuokravakuus palautuu sinulle.
Kuka ajaa pakua, minulla ei ole korttia?
Kuka pakkaa tavarat?
Kuka kantaa 5000kg painavat tavarat?
Paku kympillä ei maksa kymppiä ol
Vouti kun et jätät asumisen maksamatta ja syöt kaksi kiloa makaronilaatikkoa päivässä
Vierailija kirjoitti:
Demolaattori kirjoitti:
Olet tiennyt muutoksista jo vuoden ajan niin on ollut reilusti aikaa reagoida.
Muuta halvempaan.
Olen hakenut halvempaa, mutta en ole saanut.
Luottotietoja ei ole.
Ap
Kukahan ne sinun luottotietosi mahtoi pilata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko hieman avata tilannettasi? (Esim. Miksi olet perustoimeentulolla? Oletko pienipalkkaisessa työssä, työttömänä, opiskeletko tms?)
Työttömän olen. Saan työmarkkinatukea, asumistukea ja perustoimeentulotukea.
apÄlä ruikuta, sää oot rikas. Mää saan ansiosidonnaista 800 e kuussa enkä mitään muita tukia.
Se on sinun häpeäsi jos et ole hakenut asumistukea ja perustoimeentulotukea mikäli olet niihin oikeutettu.
apOlen hakenut, en kuulemma ole oikeutettu.
Liian isot tulot vai säästöjä?
Miksi et ole oikeutettu?
Sulla siis on rahaa, tai sit puoliso joka elättää.
ap
Ihmettelen näitä, jotka ei pääkaupunkiseudulla työllisty. Kaksi lastani, jotka kumpikin vuorollaan halusivat miettiä mitä peruskoulun ja lukion jälkeen tekisivät ja mitä lähtisivät opiskelemaan, saivat heti töitä, kun laittoivat hakemuksia. Kummallakaan ei mitään koulutusta eikä pahemmin työkokemustakaan kuin vähän kesätöistä.
Toinen oli siis keräämässä kärryjä kauppakeskuksessa, ettei sen kummempi duuni, mutta tienasi puolitoista tonnia/kk. Siellä oli jatkuva työvoimapula, koska kärryjen keräily ei monille kelpaa vaikka kuulemma oli ihan mukiinmenevää hommaa ja tuli päivän liikunta samassa.
Tämä vinkkinä ap:lle.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi kuulemma myydä ylimääräiset kalusteet jotka eivät mahdu pienempää(halvempaan) asuntoon. Kukaan ei osta.
Ei ole varaa varastoida niitä. Roskiinko vain?? Onko Suomi tosissaan. Junan alle menen. Toivottavasti lapseni kestävät sen. En jaksa tätä sontaa enää.
t.Korkeakoulutettu köyhä yh
Hyvä idea. Muistathan viedä roskat mennessäsi ja jättää avaimet pöydälle niin ei tarvitse vaihtaa lukkoja turhan tähden. Hyvää matkaa. Näkemiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka aja
Piano, pesukone, kuivausrumpu, iso parisänky, painavat senkit, painava pöytäryhmä, astianpesukone yms yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on kovin sydämetöntä porukkaa..Ne ei tajua, että ihan kuka tahansa saattaa yhtäkkiä joutua tukien varaan. Syy voi olla sairaus, työttömyys, ero tai joku moka.
Samaa mieltä. Yhteiskuntien sivistyneisyys tavataan mitata sillä miten ne kohtelevat heikoimmassa asemassa olevia. Tätä palstaa lukiessa, ja myös hallituksen sosiaaliturvaleikkauksia seuratessa syntyy vaikutelma, että Suomi pyrkii barbaarivaltoksi, jossa jokaisesta pyritään tekemään oman onnensa seppä. - Riippumatta siitä, mitkä ovat kunkin elämän lähtökohdat ja kyvyt oman elämänsä hallitsemiseen.
Itse olen hyväosainen, mutta silti häpeän muiden hyväosaisten röyhkeää ja välinpitämätöntä asennetta. Olisi hyvä muistaa, että miltei jokainen hyväosainenkin on saanut monenlaisia verovaroin kustannettuja etuuksia, tukia ja palveluja (perhepoliittiset etuuksia, koulutus- ja terveydenhuoltop
Tottakai, mutta nyt puhuttiin aloittajasta, hän on TERVE, kouluttamaton (mm. ei opiskelu oo mun juttu), asuu kalliissa asunnossa, luottotiedoton, saa kaikki mahdolliset tuet ja ei tiedetä kuinka kauan jatkunut... ei vaikuta siltä että häntä kiinnostaisi muuttaa tilannettaan
Täällä koitetaan neuvoa häntä ottamaan yhteyttä sossuun ja järjestämään itselleen halvempaa asuntoa mutta vetoaa johonkin lakipykälään että saa asua missä haluaa muiden piikkiin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1.4. jälkeen sulla jää tuhlattavaa joka kuukausi 400 euroa. Kyllä tämä riittää yhdelle ihan reilusti. Mihin rahasi menevät?
Ei riitä jos haluaa ostaa muutakin kuin makaronia ja puuroa.
Yhdelle hengelle 400 euroa ruokaan on ihan älyttömästi.
Perustoimeentulotuki on kaikkeen muuhunkin kuin ruokaan.
Sillä pitää kattaa ihan KAIKKI liikkumisesta puhelinlaskuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka aja
Et ymmärrä kärjistystä? Oletko autisti idiootti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla samansuuruinen vuokra, maksan itse eläkkeestäni. Koskaan en ole tukia saanut.
Tiedäthän, että eläkkeesi on suomen sosiaaliturvameno?
No ei ole jos kyse on työeläkkeestä !
T. eri
Kyllä muuten on. Katoppa ihan itte. Ja sun eläkkeet maksaa ne, jotka on nyt töissä. Että ole hyvä vaan.
Eläke EI OLE sosiaaliturvaetu, ääliö.
En nyt lähtisi muita idiootiksi haukkumaan
Tottakai tiesin, sain soviteltua ansiosidonnaista aikanaan omalta liitoltani. Työeläkkeeni maksaa Keva.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen näitä, jotka ei pääkaupunkiseudulla työllisty. Kaksi lastani, jotka kumpikin vuorollaan halusivat miettiä mitä peruskoulun ja lukion jälkeen tekisivät ja mitä lähtisivät opiskelemaan, saivat heti töitä, kun laittoivat hakemuksia. Kummallakaan ei mitään koulutusta eikä pahemmin työkokemustakaan kuin vähän kesätöistä.
Toinen oli siis keräämässä kärryjä kauppakeskuksessa, ettei sen kummempi duuni, mutta tienasi puolitoista tonnia/kk. Siellä oli jatkuva työvoimapula, koska kärryjen keräily ei monille kelpaa vaikka kuulemma oli ihan mukiinmenevää hommaa ja tuli päivän liikunta samassa.
Tämä vinkkinä ap:lle.
Ja tämä satu tapahtui 80-luvulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka aja
Kutakuinkin 50 kiloa. Yleensä olen kantanut omani aina yksin. Ei ne painavia ole.
No mites oot tähän asti elänyt? Mullakin vuokra 1200, Stadin raja 715, edelleen maksan vuokran kuten ennenkin, rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1.4. jälkeen sulla jää tuhlattavaa joka kuukausi 400 euroa. Kyllä tämä riittää yhdelle ihan reilusti. Mihin rahasi menevät?
Ei riitä jos haluaa ostaa muutakin kuin makaronia ja puuroa.
Yhdelle hengelle 400 euroa ruokaan on ihan älyttömästi.
Perustoimeentulotuki on kaikkeen muuhunkin kuin ruokaan.
Sillä pitää kattaa ihan KAIKKI liikkumisesta puhelinlaskuun.
Ei pidä. Kela maksaa asumisen, sähkön, vedet, reseptilääkkeitä ja kotivakuutukset. Jopa hammashoidon. Ja nämä on ihmisen välttämättömiä menoja. Enempää ei tarvitse kattaakaan. Tuosta kun varaa puhelinlaskuun ja bussiin 50 euroa, jää edelleen 350 euroa. 200 ruokaan riittää erittäin mainiosti, joten jää myös ylimääräistä. Vaatteita ei kukaan tarvitse joka kuukausi ja työttömänä on aikaa selata toreja ja kiertää kirppareita.
Pitäisi kuulemma myydä ylimääräiset kalusteet jotka eivät mahdu pienempää(halvempaan) asuntoon. Kukaan ei osta.
Ei ole varaa varastoida niitä. Roskiinko vain?? Onko Suomi tosissaan. Junan alle menen. Toivottavasti lapseni kestävät sen. En jaksa tätä sontaa enää.
t.Korkeakoulutettu köyhä yh