Mun vuokra on 895e, ja Vantaan raja on perustoimeentulotuessa 715e. Voiko joku kertoa että miten pystyn elämään 1.4. alkaen???
Nyt huomoidaan kokonaisuudessaan vuokra perustoimeentulotuessa, mutta Huhtikuusta lähtien jää siis 180e vähemmän rahaa käyttöön!
Elän nyt jo täysin kädestä suuhun, eli ylimääräistä ei ole...Pitääkö minun alkaa varastamaan ruokani kun saan melkein 200e vähemmän rahaa jatkossa??
En voi käsittää miten tällaisen muutoksen voi tehdä eduskunta...
Kommentit (506)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko hieman avata tilannettasi? (Esim. Miksi olet perustoimeentulolla? Oletko pienipalkkaisessa työssä, työttömänä, opiskeletko tms?)
Työttömän olen. Saan työmarkkinatukea, asumistukea ja perustoimeentulotukea.
apÄlä ruikuta, sää oot rikas. Mää saan ansiosidonnaista 800 e kuussa enkä mitään muita tukia.
Se on sinun häpeäsi jos et ole hakenut asumistukea ja perustoimeentulotukea mikäli olet niihin oikeutettu.
apOlen hakenut, en kuulemma ole oikeutettu.
Niin kun sinulla on ilmeisesti puoliso samassa taloudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutat pienempään ja halvempaan.
En ole saanut halvempaa asuntoa hakemisesta huolimatta.
apSitten on vaihdettava paikkakuntaa.
Parempi olisi jos vaihtaisi hiippakuntaa, etten kauniimmin sanoisi. Hyi vttu oikeesti!
"Ensikuussa EN SAA enää enempää"!!!!!
Nimenomaan SAA! Joku raja se pitää olla kerjäämiselläkin. Pyydä äidiltäsi rahaa kun on sinusta tuollaisen vätyksen kasvattanutkin! Ei voi enempää olla jonkun yyhhoon kasvattama kuin sinä olet! Miten äiti voikin kasvattaa lapsestaan tuollaisen täydellisen epäonnistujan,osaamattoman ja yksinkertaisen ihmisen!! Isättä kasvanut elätti!
Selkeä vihervassaripunikki yyhhoon kersa. Ei mitään muuta ajatusta kuin minä minä minä minulle kuuluu valtion elatus maailman loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harjavallasta ja Sastamalasta ainakin näkyy saavan yksiöitä hintaan 250 euroa/kuussa. Tuolla säästää jo 500 euroa.
Niin että työtön voi hylätä kaiken muun elämänsä ja muuttaa työttömäksi toiselle paikkakunnalle? Näin niitä syrjäytyneitä ihmiskohtaloita saadaan vain enemmän.
No eihän hänellä ole mitään paikkakuntasidonnaisuuksia, jos ei ole töitäkään. Kyllä kuule aika monet työssäkäyvät ovat muuttaneet työn perässä toiselle paikkakunnalle, koska ottavat vastuun omasta taloudestaan ihan itse. Tuo on täysin rinnastettavissa siihen, ettei tukiloinen nyt vaan voi asua Suomen kalleimmalla seudulla muiden piikkiin, jos ei edes ole viitsinyt kouluttautua ja menettänyt luottotietonsakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko hieman avata tilannettasi? (Esim. Miksi olet perustoimeentulolla? Oletko pienipalkkaisessa työssä, työttömänä, opiskeletko tms?)
ap
Paljon nämä on yhteensä?
vuokrani + 587e + sähkölasku + kotivakuutuslasku + kunnallinen terveydenhuolto ja reseptilääkkeet sieltä.
Mutta kohta tuosta 587 eurosta leikkautuu 180e, enkä enää tule pärjäämään.
0e säästöjä kun kaikki menee koko ajan elämiseen...
ap
Tule ap sitten kertomaan kuinka järjestit asian, kun mikään ei ole mahdollista eikä mikään käy. Huhtikuun loppupuolella alat olla tapahtuneiden tosiasioiden äärellä.
Outoa, mutta tunnen sisäistä mielihyvää, että ap:lta ja ap:n kaltaisilta tullaan leikkaamaan tukia. En olisi uskonut, että näin voisi käydä, mutta niin se on.
Vierailija kirjoitti:
Harjavallasta ja Sastamalasta ainakin näkyy saavan yksiöitä hintaan 250 euroa/kuussa. Tuolla säästää jo 500 euroa.
Kuka maksaa muuton 1000€+?
Kuka maksaa vuokravakuuden?
Kuka maksaa muuttolaatikot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avuttomuuden ja tekosyiden keksimisen huippu. Kysy lähikaupasta banaanilaatikoita (niitä saa ihan ilmaiseksi). Eiköhän se muutto kustanna tasan bensojen verran, vuokraa paku kympillä ja kanna itse tavarasi. Vuokravakuuden saat edellisestä kämpästä irtautuessasi, kunhan olet pitänyt asunnosta hyvää huolto, jolloin siitä maksamasi vuokravakuus palautuu sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki tiedän, että vuokrat on kalliit, mutta tuntuu käsittämättömältä, että jollekin yksin elävälle maksetaan yhteiskunnan velkarahoilla pyörivästä budjetista melkein 900 euroa vuokraa. Siihen päälle vielä muut tuet niin onhan tämä kestämätön tilanne.
Eli muutto halvempaan (eri paikkakunnalle, jos ei kerran töitä saa edes pk-seudulta) tai sitten kimppakämppä.
Perustuslaissa lukee että jokaisella on oikeusvalita asuinpaikkakuntansa.
Minä olen asunut syntymästäni asti Vantaalla, ja täällä asuvat kaikki tuntemani ihmiset. Koko elämäni on täällä.
Ja sitä paitsi perustoimeentulotuen vuokrarajat ovat KUNTAkohtaiset, eli pikkukunnassa pienenee vuokrat, mutta niin pienenee hyväksytty rajakin.
ap
Perustuslaissa ei lue, että muiden pitää mahdollistaa ja maksaa asuinpaikan valintasi. Voit mennä Vantaalla töihin ja maksaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apÄlä ruikuta, sää oot rikas. Mää saan ansiosidonnaista 800 e kuussa enkä mitään muita tukia.
Se on sinun häpeäsi jos et ole hakenut asumistukea ja perustoimeentulotukea mikäli olet niihin oikeutettu.
apOlen hakenut, en kuulemma ole oikeutettu.
Niin kun sinulla on ilmeisesti puoliso samassa taloudessa.
Niin mitä sitten? Jos se puoliso on pienituloinen niin kyllä silloin yksinasuva toimeentulotukea saava pärjää paremmin.
"Työmarkkinatukea saa vaikka ei ole ollut päivääkään töissä."
Onks tää tosi? Luulin että työmarkkinatuen eteen olisi jotain töitä pitänyt tehdä
Paljonko sinulla jää kaikista tuista käteen asumiskulujen jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avuttomuuden ja tekosyiden keksimisen huippu. Kysy lähikaupasta banaanilaatikoita (niitä saa ihan ilmaiseksi). Eiköhän se muutto kustanna tasan bensojen verran, vuokraa paku kympillä ja kanna itse tavarasi. Vuokravakuuden saat edellisestä kämpästä irtautuessasi, kunhan olet pitänyt asunnosta hyvää huolto, jolloin siitä maksamasi vuokravakuus palautuu sinulle.
Kuka ajaa pakua, minulla ei ole korttia?
Kuka pakkaa tavarat?
Kuka kantaa 5000kg painavat tavarat?
Paku kympillä ei maksa kymppiä oletko idiootti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokravakuuden maksaa Kela. Halpa paku alle, muuttolaatikoiksi ilmaiset banaanilaatikot kaupasta.
Tämä ihmisten uusavottomuus on mennyt ihan älyttömäksi. Olen muuttanut lastenkin kanssa useamman kerran töiden ja koulun perässä. En ole koskaan hankkinut maksullisia muuttolaatikoita tai ylipäänsä maksanut muutosta. (paitsi polttoaineet ja kärry) Tällä samalla tavalla on muuttaneet myös tuttavat. Ihan itse haetaan laatikot, pakataan tavarat ja viedään ne toiseen paikkaan. Tai sitten luopuu entisistä ja kyselee somen ilmaisryhmistä sohvan ja sängyn. Mutta eihän nekään kelpaa tietenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töitä pääkaupunkiseudulla kyllä riittää. Ei ehkä sitä omaa lempparia tai koulutustaan vastaavaa, mutta perustöitä (siivous, myynti, lastenhoito, henkilökohtainen avustaja jne.) saa kyllä kun vain hakee eikä vaadita koulutusta kaikissa. Ei ehkä saa kokopäivätyötä heti, mutta 30h/vko löytyy jo paljon ja lisäksi voi halutessaan keikkailla.
Kalliisti AP asuu. Itse asuin Helsingissä työssäkäyvänä 400 euron solussa, kun en halunnut kuluttaa palkkaani vuokraan, joten hyvin tuntuu työttömillä menevän kun on voitu/ voidaan asua lähes tonnin asunnoissa.
Hen töitä koko ajan, mutta en ole saanut.
Töitä ei kaikille työttömille ole, se on fakta jonka voi tilastoista todeta joka ikinen.
ap
Jotain löytyy ja tutut ovat saaneet töitä vuokrafirmoista. Vaikka ei ois kokopäivätyötä kannattaa ottaa vastaan mitä saa. Mm Barona on hyvä työllistäjä ja voi tehdä kahta osa- aikaista työtä kun ajat täsmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka ajaa pakua, minulla ei ole korttia?
Kuka pakkaa tavarat?
Kuka kantaa 5000kg painavat tavarat?
Paku kympillä ei maksa kymppiä ol
Mitkä tavarat painaa 5000kg??!!!??
Vierailija kirjoitti:
Taas joku vatnikki ulisee.
Osuva ilmaus 😂
Vatnikit edustavat kaikkea sitä, mikä on vastenmielistä: tyhmyyttä, oppimattomuutta, sivistyksen halveksuntaa, väkivaltaisuutta, huonokäytöksisyyttä, juoppoutta ja kerjäämistä.
Parempi olisi jos vaihtaisi hiippakuntaa, etten kauniimmin sanoisi. Hyi vttu oikeesti!
"Ensikuussa EN SAA enää enempää"!!!!!
Nimenomaan SAA! Joku raja se pitää olla kerjäämiselläkin. Pyydä äidiltäsi rahaa kun on sinusta tuollaisen vätyksen kasvattanutkin! Ei voi enempää olla jonkun yyhhoon kasvattama kuin sinä olet! Miten äiti voikin kasvattaa lapsestaan tuollaisen täydellisen epäonnistujan,osaamattoman ja yksinkertaisen ihmisen!! Isättä kasvanut elätti!