Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun vuokra on 895e, ja Vantaan raja on perustoimeentulotuessa 715e. Voiko joku kertoa että miten pystyn elämään 1.4. alkaen???

Vierailija
16.03.2024 |

Nyt huomoidaan kokonaisuudessaan vuokra perustoimeentulotuessa, mutta Huhtikuusta lähtien jää siis 180e vähemmän rahaa käyttöön!

Elän nyt jo täysin kädestä suuhun, eli ylimääräistä ei ole...Pitääkö minun alkaa varastamaan ruokani kun saan melkein 200e vähemmän rahaa jatkossa??

En voi käsittää miten tällaisen muutoksen voi tehdä eduskunta...

Kommentit (506)

Vierailija
501/506 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys sosiaalityöntekijään ja pyydä apua edullisemman asunnon hankinnassa, sano että olet luottotiedoton, miten saisit edullisemman asunnon tilanteessasi ja saisitko siihen apua

Katsoin noita Vantaan vuokra-asuntoja mutta kusetuksen makua joissain ilmoituksissa (mm. 2 ekaa vuokraa vaan n.400€ sen jälkeen 700€) eli olkaa tarkkana!

Vierailija
502/506 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on samansuuruinen vuokra. Elän sillä, että käyn töissä, josta saan palkkaa ja maksan sillä vuokran. Samaa suosittelen sinullekin . 

Minulla on 2 ammatillista perustutkintoa, 3 ammattitutkintoa ja 1 korkeakoulututkinto. Ei löydy töitä.

-ei ap

Niin ehkä nykyiseltä asuinalueelta / kunnasta ei löydy, mutta kokeilepa laajentaa hakua. Kautta maailman sivu ihmiset ovat muuttaneet työn perässä jopa toiselle mantereelle saakka, miksi se ei nykysuomalaiselle onnistu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/506 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää oikeasti, ihminen ei tee töitä, mutta olettaa, että muut ihmiset maksavat hänelle yhdeksänsadan euron vuokra-asunnon. Ja ruuat päälle. Ei ihme, että Suomen rahat on loppu.

Miten tuo eroaa siitä, että tekohengitetään pikkukuntia valtionosuuksilla, ja pikkukunnat lykkäävät tukiaisrahoja ties mihin vauvarahoihin jotta kuntaan syntyisi enemmän lapsia?

Kaiken lisäksi valtio viime kädessä kustantaa näiden elinvoimansa aikapäiviä sitten menettäneiden kuntien terveyshuollot, infran ja kaiken muunkin. Suomen rahat tuhlataan siihen, että pidetään keinotekoisesti koko maa asuttuna. Työttömien elättäminen on aivan pennosia pikkukuntien elättämiseen verrattuna. Ja missäs niitä työttömiä on runsain mitoin, ellei pienillä paikkakunnilla? 

Vierailija
504/506 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda kaupunkia.

Vierailija
505/506 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovin kummallista,että tähän oikeuteen vedotaan. Ihmisellä on lähtökohtaisesti myös velvollisuus järjestää itse asumisensa . Velvollisuus pitää olla myös rahoittaa asuminen, eli valita sellainen asumismuoto ja - paikka,jonka pystyy itse maksamaan. Pois lukien erityisen tuen tarpeessa olevat henkilöt.

Juutu ap:n kaltaisten takua on hyvä,että lakia nyt muutetaan.

Vierailija kirjoitti:

Toki tiedän, että vuokrat on kalliit, mutta tuntuu käsittämättömältä, että jollekin yksin elävälle maksetaan yhteiskunnan velkarahoilla pyörivästä budjetista melkein 900 euroa vuokraa. Siihen päälle vielä muut tuet niin onhan tämä kestämätön tilanne. 

Eli muutto halvempaan (eri paikkakunnalle, jos ei kerran töitä saa edes pk-seudulta) tai sitten kimppakämppä. 

Perustuslaissa lukee että jokaisella on oikeusvalita asuinpaikkakuntansa.

Minä olen asunut syntymästäni asti Vantaalla, ja täällä asuvat kaikki tuntemani ihmiset. Koko elämäni on täällä.

Ja sitä paitsi perustoimeentulotuen vuokrarajat ovat KUNTAkohtaiset, eli pikkukunnassa pienenee vuokrat, mutta niin pienenee hyväksytty rajakin.

ap

Vierailija
506/506 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP SANOO...En muuta mihinkään tuppukylään kun on oikeus asua missä tykkää.

No mulle sit asunto Eirasta. Mulla on siihen oikeus. Näinkö??

Mut ei onnistu, asun 40 km isosta kaupungista. Bussit kulkee ja kauppa, kirjasto ja muut tarvittavat palvelut lähellä. Ehkä tuppukylä vantaalaisen mielestä mutt elämä on elämisen arvoista. Tänne voi tuoda myös ikääntyvän äidin. Naapuriapu on mitä parhainta.

Joskus on vaa itekin tehtävä jotain. Eikä aina niin iloisia ratkaisuja.