Mun vuokra on 895e, ja Vantaan raja on perustoimeentulotuessa 715e. Voiko joku kertoa että miten pystyn elämään 1.4. alkaen???
Nyt huomoidaan kokonaisuudessaan vuokra perustoimeentulotuessa, mutta Huhtikuusta lähtien jää siis 180e vähemmän rahaa käyttöön!
Elän nyt jo täysin kädestä suuhun, eli ylimääräistä ei ole...Pitääkö minun alkaa varastamaan ruokani kun saan melkein 200e vähemmän rahaa jatkossa??
En voi käsittää miten tällaisen muutoksen voi tehdä eduskunta...
Kommentit (506)
Niinkuin kerroin.
Minulla on tyhjä huone, 20 neliöön. Hesasta 70 km.
Maksat 300 ekee kuussa, saat käyttöösi oman huoneen, kylppärin, keittiön, saunan, pyykinpesut.
Ja kunnioittavan käytöksen, puolin ja toisin.
Ja haet niitä töitä, opiskeluja, ja jos ei aina natsaa, niin minulle voi puhua.
Uskoisin, luulisin, en tiedä, mutta jos 4 lasta olen saattanut hyville poluille työ-ja opiskeluelämässä, ja jokainen nyt on omillaan niin en kait tehnyt niin paljon väärin.
Kahden kanssa, eli puolet lapsista, jouduin käyttämään todella vaikeita vanhemmalle ominaisia niin kutsuttuja, aukrotiitteja kasvattajille. (Poliisi, lastensuojelu.)
Minun kotona ei polteta kannabista, ei tehdä lainrikkomuksia, ei satuteta kavereita, ei lintsata koulusta, ei lyödä äitiä kasvoihin, kun on huolissaan, missä 14 vee on ollut kun kello on 01, arkena. Ei huoritella äitiä. Ei varasteta lompakosta rahaa. Laitetaan syyt muiden sisaruksen kontolle. Raukkamaista.
Loppujen lopuksi, ne kaksi neljästä ymmärsivät, että ota tai jätä.
Jos jätät, menette lastensuojeluun, pysyvästi.
Jos otat, mukaudutte meidän toisten elämään, niin vanhempien ja sisarusten tai sitten ette.
Kuukausi muualla, ja kumpikin, tyttö ja poika, eri aikoina tokin, olivat sitä mieltä että koti, vanhemmat, sisarukset, koulu, ja kaikki se oli tärkeintä. Ja kuin myös heidän oma tulevaisuus.
Nyt olen yksin. Leski. Kaikki 4 muksua hyvin pärjänneet.
Ja yksikään ei vedä verieuroja toisten selästä, paitsi vain lapsilisät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi kuulemma myydä ylimääräiset kalusteet jotka eivät mahdu pienempää(halvempaan) asuntoon. Kukaan ei osta.
Ei ole varaa varastoida niitä. Roskiinko vain?? Onko Suomi tosissaan. Junan alle menen. Toivottavasti lapseni kestävät sen. En jaksa tätä sontaa enää.
t.Korkeakoulutettu köyhä yh
Älä mene junan alle vaan mene sanomaan vuokranantajallesi, että et voi maksaa enää entistä vuokraasi, vaan vuokraa on alennettava. Vuokra-asuntoja on paljon tyhjillään, hyviä vuokralaisia kuten sinä ei kaikille riitä. Vuokranantajan kannalta on huomattavasti kannattavampaa pitää asunto asuttuna koko ajan, kuin pitää asuntoa välillä tyhjillään vuokran vaihtuessa. Näinollen, tämä ehdotus voi hyvin toteutuakin. Yritä edes.
Imbesillikö olet? " Hyviä vuokralaisia kuten sinä" ? Miten vuokranmaksukyvytön kelarotta on hyvä vuokralainen? Järkevintä on vuokrata jollekin kunnon ihmiselle jolla on maksukykyä kuin sellaiselle jolla sitä ei ole. Kuvittelet typerässä pienessä päässäsi, että vuokran-antaja lahjoittaisi joka kuukausi rahaa ikäänkuin olisi jokin sosiaalihuoltaja? Jotain rajaa nyt siihen pummilla elämiseenkin nyt. Tilanne jossa valtio maksaa vuokrasta 70% ja vuokran-antaja loput 30% on mielestäsi ideaali? Todella hyvä vuokralainen tosiaankin. Järki päähän nyt ja hakemaan sellaista tönöä missä kykenee valtion avustuksilla asumaan. Kyllä niillä tukirajoilla on ihan perustellut rajoituksensa. Ei niiden avulla ole tarkoituskaan elää mitään ylellistä elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on samansuuruinen vuokra. Elän sillä, että käyn töissä, josta saan palkkaa ja maksan sillä vuokran. Samaa suosittelen sinullekin .
Minulla on 2 ammatillista perustutkintoa, 3 ammattitutkintoa ja 1 korkeakoulututkinto. Ei löydy töitä.
-ei ap
Pääkaupunkiseudulla pitää olla aika Fakiiri jos ei tuolla määrällä koulutusta työllisty- mikäli on työikäinen ja - kuntoinen.
Vierailija kirjoitti:
Niinkuin kerroin.
Minulla on tyhjä huone, 20 neliöön. Hesasta 70 km.
Maksat 300 ekee kuussa, saat käyttöösi oman huoneen, kylppärin, keittiön, saunan, pyykinpesut.
Ja kunnioittavan käytöksen, puolin ja toisin.
Ja haet niitä töitä, opiskeluja, ja jos ei aina natsaa, niin minulle voi puhua.
Uskoisin, luulisin, en tiedä, mutta jos 4 lasta olen saattanut hyville poluille työ-ja opiskeluelämässä, ja jokainen nyt on omillaan niin en kait tehnyt niin paljon väärin.
Kahden kanssa, eli puolet lapsista, jouduin käyttämään todella vaikeita vanhemmalle ominaisia niin kutsuttuja, aukrotiitteja kasvattajille. (Poliisi, lastensuojelu.)
Minun kotona ei polteta kannabista, ei tehdä lainrikkomuksia, ei satuteta kavereita, ei lintsata koulusta, ei lyödä äitiä kasvoihin, kun on huolissaan, missä 14 vee on ollut kun kello on 01, arkena. Ei huoritella äitiä. Ei varasteta lompakosta rahaa. Lai
Haluatko nyt oikein mitalin?
Ketjussa useampikin on sanonut, että tietokone on ihan turha. Kirjoitteletteko te työpaikkahakemuksennekin puhelimella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP:lle
Miksi pitäisi asua nykyhoodilla. Muuta johonkin mukavaan kirkonkylään jossa on pienet vuokrat. Yksiöstä jotain 400 €. Sama kai missä niitä tukia saat kun et käy jostain syystä töissä. Et ihan pimeillä valoilla ole kun olet lukion käynyt?
En ainakaan itse lähde muuttamaan mihinkään pikkukylään halvemman asunnon perään. Täällä pk-seudulla on kaikki, koko elämä. Ikääntynyt äitini, joka tarvitsee apua. Lapseni perheineen. Naapureina emme ole, mutta riittävän lähellä. Mitä ihmettä tekisin yksin jossain peräkylällä?
AP:stä en tiedä
Tämän takia tukia pitää leikata. Ihmiset ajattelevat nykyään. että heillä on oikeus asua muiden rahoilla Suomen kalleimmilla alueilla.
Samaan aikaan monilla työntekijöillä ei ole mitään mahdollisuu
Olen yli 50 vuotta asunut tällä seudulla ja nyt en enää saisi täällä asua? Mihin raja vedetään, milloin pitää muuttaa tuppukylään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi kuulemma myydä ylimääräiset kalusteet jotka eivät mahdu pienempää(halvempaan) asuntoon. Kukaan ei osta.
Ei ole varaa varastoida niitä. Roskiinko vain?? Onko Suomi tosissaan. Junan alle menen. Toivottavasti lapseni kestävät sen. En jaksa tätä sontaa enää.
Älä mene junan alle vaan mene sanomaan vuokranantajallesi, että et voi maksaa enää entistä vuokraasi, vaan vuokraa on alennettava. Vuokra-asuntoja on paljon tyhjillään, hyviä vuokralaisia kuten sinä ei kaikille riitä. Vuokranantajan kannalta on huomattavasti kannattavampaa pitää asunto asuttuna koko ajan, kuin pitää asuntoa välillä tyhjillään vuokran vaihtuessa. Näinollen, tämä ehdotus voi hyvin toteutuakin. Yritä edes.
Imbesillikö olet? " Hyviä vuokralaisia kuten sinä" ? Miten vuokra
Työttömät on hyviä vuokralaisia koska koko vuokra tulee 100% Kelasta vuokranantajan tilille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta Varkauteen. Sieltä saa yksiön 250 eurolla.
Minä olen syntynyt Vantaalla, ja tällä koko elämäni asunut.
Perustuslaissa sanotaan että jokaisella on oikeus valita asuinpaikkakunta.
Ja edelleenkin; Halvempaan asuntoon ei vain muuteta, vaan sitä pitää hakea.
Ap
Jos et ole valmis tekemään mitään muutoksia tilanteen parantamiseksi, kannattaa ehkä vaan olla ihan hiljaa siellä kämpässään eikä kysellä mitään neuvoja, kun mikään ei kelpaa, jos sitä ei kotisohvalle tarjoilla
Tyhmyys on periytyvää. Älä ainakaan lapsia hanki, mutta turha pelko, jos olet noin flegu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla samansuuruinen vuokra, maksan itse eläkkeestäni. Koskaan en ole tukia saanut.
Tiedäthän, että eläkkeesi on suomen sosiaaliturvameno?
eläke ei ole samaa mikään t-t tuken verrattava, miksi työeläke on työeläkekassa, miksi on eri suuruiset työeläkkeet, takuueläke ihan eri asia niille joilla vähäinen työeläke muodostunut, eläkemaksut-työnantajat, mitä ne oooonnn
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon ap syö jos melkein 600 e kuussa ei riitä? Kaikki muut kulut kuitenkin maksetaan.
Ei makseta todellakaan kaikkia kuluja, tuosta 600€ menee puolet laskuihin ja ehkä 200€ jää ruokaan korkeintaan.
Mitä on nämä laskut mihin menee 300e?
Netti, puhelin, puhelimen osamaksu, tietokoneen osamaksu, bussikortti, vuokran omavastuu yms yms.
Bussikortti on turha. Osamaksut on omaa typeryyttä. Tietokone on täysin turha.
Toimiva läppäri tai kunnon älypuhelin pitää tänä päivänä olla. Huomannut, että yhä useampi työhaastattelu tapahtuu etänä kameran välityksellä. Laskut maksetaan verkossa. En ole ap mutta tuo oli itselleni yksi syy osamaksuihin. Omilleni muuttaessa kone hajosi ja puhelin pragas. Pakko oli tehdä valintoja koska opiskelut.
Töitä hakenut 1000 hakemusta vuodessa eli yhteensä 11 000 eikä ole töitä saanut....
ap
Vierailija kirjoitti:
Ala tekemään katu-ryöstöjä, mutta ryöstä vain pers-kok äänestäjiä. Kun sellainen menee tekemään rikosilmoitusta, niin poliisi nauraa ja sanoo: Sait mitä tilasit.
Siinä samalla ryöstellessä voi tappaa niiden kakarat ja lemmikit sekä polttaa niiden kodit. Poliisit vaan nauraa.
Sairasta, mutta niin tuttua vihervassareiden ajatusmaailmaa.
"Olen hakenut pk-seudulla tuhansiin töihin mäkkäriiin, siivojaksi, postille, raksalle, kauppoihin, ravintoloihin en ole mihinkään päässyt edes haastatteluun että älä valehtele."
Olen pahoillani puolestasi. Olisiko sinulla joku, jonka kanssa voisit kirjoittaa työhakemuksen ja katsoa, että CV on asianmukainen? TE-toimiston kautta varmaan löytyisi apua.
Tsemppaa vielä. Noihin paikkoihin haetaan henkilöstövuokrausfirmojen kautta, joten lähetä vielä kaikkiin niihin hakemukset. Paikkoja on niin paljon auki, että varmasti pääset töihin. Epäilen, että hakemuksesi ja CV eivät ole kunnossa, jos et pääse edes haastatteluun.
Toisaalta nyt on myös yhteishaku auki, olisi hyvä mahdollisuus hakea koulutukseen, jotta pystyt parantamaan tilannettasi tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Aina voi ryhtyä yrittäjäksi.
Yrittäjät on yhteiskunnan pahimpia lusmuja. Tiedän ainakin kaksi menestyvää yrittäjää jotka molemmat nostavat Kelan asumistukea. Se onnistuu kun yrittäjä valehtelee tulonsa kelaan ja nostaa rahaa pimeästi taskuun. He myös jättävät rahaa firmaan ja ostelevat kivaa elektroniikkaa yms kodin täyteen "firman piikkiin" samalla kun nostavat tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala tekemään katu-ryöstöjä, mutta ryöstä vain pers-kok äänestäjiä. Kun sellainen menee tekemään rikosilmoitusta, niin poliisi nauraa ja sanoo: Sait mitä tilasit.
Siinä samalla ryöstellessä voi tappaa niiden kakarat ja lemmikit sekä polttaa niiden kodit. Poliisit vaan nauraa.
Sairasta, mutta niin tuttua vihervassareiden ajatusmaailmaa.
Sinun ajatusmaailma on sairas kun haluat että suomesta tulee afrikkalainen kehitysmaa. Vähemmän tukia = enemmän rikollisuutta ja turvattomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP:lle
Miksi pitäisi asua nykyhoodilla. Muuta johonkin mukavaan kirkonkylään jossa on pienet vuokrat. Yksiöstä jotain 400 €. Sama kai missä niitä tukia saat kun et käy jostain syystä töissä. Et ihan pimeillä valoilla ole kun olet lukion käynyt?
En ainakaan itse lähde muuttamaan mihinkään pikkukylään halvemman asunnon perään. Täällä pk-seudulla on kaikki, koko elämä. Ikääntynyt äitini, joka tarvitsee apua. Lapseni perheineen. Naapureina emme ole, mutta riittävän lähellä. Mitä ihmettä tekisin yksin jossain peräkylällä?
AP:stä en tiedä
Tämän takia tukia pitää leikata. Ihmiset ajattelevat nykyään. että heillä on oikeus asua muiden rahoilla Suomen kalleimmilla alueilla.
Samaan aikaan m
Jos vaikka siihen kun sinulla ei ole varaa siellä enää asua. Mitä merkitystä sillä on kauanko olet jossain asunut? Miten kauan pitää olla asunut jossakin että saa valtiolta täyden ylöspidon? Onko se jokin merkittävä saavutus jos on asunut yhdessä ja samassa paikassa koko elämänsä? Haluatko mitalin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Imbesillikö olet? " Hyviä vuokralaisia kuten sinä" ? Miten vuokra
nämä ns kelarotat monet osaa hoitaakin talousasiansa hyvin. kun sa tuet, maksaa ensin heti velvoitteet. munkin kaveri aina hoitanut, ei edes maksumuistutusta. nyt ollut samalla vuokranantajlla 12v. v. antja kysi olisiko valmis siirtymään hänen uudiskohteeseen entisenä vuokralisena eikä vuokra nousisi, arvostaa huippusiistiä asuntoa, oli ihmetellyt,onko edes asuttu, siksi ei halua nostaa uudessa kohteessa sitten vuokraa. Aina ajoissa maksut, pakolliset eka, sitten muu. eli jos on järkevä ihminen tukimuodoilalkin saa hoidettaua asiat. Hänkin oikein muistuttaa, hei nyt on eka pv, pitää hoitaa se ja se asia. On niukoilla,mutta eipä ongelmia. Monilla isokin palkkaisissa duuneissa olevilla niitä maksuvaikeuksia vasta onkin, ihan välinpitämätömyyttä, osaamattomuuta, kyvyttömyyttä hoita asioitaan. Mikäs rottalaji sää oot. kun katsot voivasi esittää sivistynyttä nimittelemällä muita. Pilkka osuu kohta omaan nilkkaan, vaikka halvaantuisit, iktu piktästä ilosta
Olet selkeästi työtön. Me töissäkäyvät olemme maksaneet kymmeniä vuosia vakuutusta joka turvaa toimeentulon työttömyyden varalta.
Työmarkkinatuki on meidän omaa rahaa jota olemme säästäneet valtion kassaan. Siitä leikkaaminen on varastamista. Ne on meidän rahoja eikä eliitin.