Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun vuokra on 895e, ja Vantaan raja on perustoimeentulotuessa 715e. Voiko joku kertoa että miten pystyn elämään 1.4. alkaen???

Vierailija
16.03.2024 |

Nyt huomoidaan kokonaisuudessaan vuokra perustoimeentulotuessa, mutta Huhtikuusta lähtien jää siis 180e vähemmän rahaa käyttöön!

Elän nyt jo täysin kädestä suuhun, eli ylimääräistä ei ole...Pitääkö minun alkaa varastamaan ruokani kun saan melkein 200e vähemmän rahaa jatkossa??

En voi käsittää miten tällaisen muutoksen voi tehdä eduskunta...

Kommentit (506)

Vierailija
401/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika kallista tuo Porvoossa matkutaminen, kun bussilippukin maksaa melkein satasen ::D

HSL-alueella jos haluaa matkustaa Vantaalta Helsinkiin, pitää lipun olla usein ABC-lippu. Se maksaa tuon.

Kertaliput tulee kalliiksi. Jos esim. käy työhaastatteluissa, niin saattaisi kulua kaksikin lippua.

Minun vinkkini ap:lle aiemmin mainittujen lisäksi on kuntouttava työtoiminta. Se kattaisi vähän ruoka- ja matkakuluja.

Eihän ap käy työhaastatteluissa. Eikä niitä kenellkään joka päivä ole. 

En haluaisi viedä keskustelua sivuraiteille. Kertalippu ABC-alueella maksaa 4,10€. Muutamakin edestakainen matka tulee niillä kalliiksi.

Vierailija
402/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoisena naisena enkä niin kauniita piireitä muutenkaan omaavana rehellisesti sanottuna olen huomannut, että sillä on merkitystä ettei töitä ole tippunut. Yhteenkään asiakaispalvelun työhön en ole päässyt, vaikka nuoruudessa on kokemusta alasta enemmänkin ja kielitaitoa löytyy. Samalla kun tuttuja nuorempia ja kauniimpia työllistyy hetkessä. Puhutaan niin sanotusti ilman kunnon koulutusta saavista töistä ja olettaisin, että kokemuksella ja kielitaidolla olisi merkitystä. Pahaltahan se tuntuu mutta onneksi joskus saanut pätkissä töitä. Niitäkin täytyy aina tarkoin harkita riittääkö palkka elämiseen. Joskus ollaan hilkulla että ollaan huonommassa asemassa palkalla kuin tuilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä sinulle on asua synnyinseudullasi? Autatko vanhempiasi? Auttavatko he sinua? Jollei kumpikaan noista päde, niin sinua ei sido sinne mikään.

Hae työtä jostain paikkakunnalta X. Työhaastattelumatkoihin saa tukea. Muuttoavustusta työn perässä muuttavalle työttömälle maksetaan työmarkkinatuen muodossa. Olen itse muuttanut noin. Tosin muualta tänne pk-seudulle, mutta se ei ole se pointti vaan työn perässä muuttaminen.

Vierailija
404/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika kallista tuo Porvoossa matkutaminen, kun bussilippukin maksaa melkein satasen ::D

HSL-alueella jos haluaa matkustaa Vantaalta Helsinkiin, pitää lipun olla usein ABC-lippu. Se maksaa tuon.

Kertaliput tulee kalliiksi. Jos esim. käy työhaastatteluissa, niin saattaisi kulua kaksikin lippua.

Minun vinkkini ap:lle aiemmin mainittujen lisäksi on kuntouttava työtoiminta. Se kattaisi vähän ruoka- ja matkakuluja.

En haluaisi viedä keskustelua sivuraiteille. Kertalippu ABC-alueella maksaa 4,10€. Muutamakin edestakainen matka tulee niillä kalliiksi.

En tiedä oikeasti julkisten hinnoista yhtään mitään sillä en ole niitä koskaan käyttänyt. Kuljen aina omalla autolla tai moottoripyörälläni. 4,10€ ei kuulosta kyllä kalliilta lainkaan.

Vierailija
405/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP:lle

Miksi pitäisi asua nykyhoodilla. Muuta johonkin mukavaan kirkonkylään jossa on pienet vuokrat. Yksiöstä jotain 400 €. Sama kai missä niitä tukia saat kun et käy jostain syystä töissä. Et ihan pimeillä valoilla ole kun olet lukion käynyt?

En ainakaan itse lähde muuttamaan mihinkään pikkukylään halvemman asunnon perään. Täällä pk-seudulla on kaikki, koko elämä. Ikääntynyt äitini, joka tarvitsee apua. Lapseni perheineen. Naapureina emme ole, mutta riittävän lähellä. Mitä ihmettä tekisin yksin jossain peräkylällä?

AP:stä en tiedä 

Sinulla on mielestäni aivan eri tilanne. Sosiaalinen turvaverkosto, joka toimii ilmeisesti molempiin suuntiin.

-eri

Vierailija
406/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon ap syö jos melkein 600 e kuussa ei riitä? Kaikki muut kulut kuitenkin maksetaan.

Kaikkia muita kuluja ei todellakaan makseta! Älkää levittäkö näitä valheita.

Vierailija
407/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP:lle

Miksi pitäisi asua nykyhoodilla. Muuta johonkin mukavaan kirkonkylään jossa on pienet vuokrat. Yksiöstä jotain 400 €. Sama kai missä niitä tukia saat kun et käy jostain syystä töissä. Et ihan pimeillä valoilla ole kun olet lukion käynyt?

En ainakaan itse lähde muuttamaan mihinkään pikkukylään halvemman asunnon perään. Täällä pk-seudulla on kaikki, koko elämä. Ikääntynyt äitini, joka tarvitsee apua. Lapseni perheineen. Naapureina emme ole, mutta riittävän lähellä. Mitä ihmettä tekisin yksin jossain peräkylällä?

AP:stä en tiedä 

Tämän takia tukia pitää leikata. Ihmiset ajattelevat nykyään. että heillä on oikeus asua muiden rahoilla Suo

Pidä mitalisi. Sun kaltaisten ihmisten vuoksi voisin jäädä työttömäksi, jotta saat maksaa enemmän.

Sä et muuttaisi myöskään mihinkään kauas pois sun rakkaista ja läheisistä vain siitä syystä että saisit halvemman asunnon. Joten suu suppuun. Mä hoidan velvoitteeni täällä, se tulee yhteiskunnalle halvemmaksi kuin muuttoni muualle.

Vierailija
408/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi viedä keskustelua sivuraiteille. Kertalippu ABC-alueella maksaa 4,10€. Muutamakin edestakainen matka tulee niillä kalliik

Jos käytät julkisia 3-4 kertaa päivässä niin kyllä kalliiksi tulee.

Vierailija
409/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi viedä keskustelua sivuraiteille. Kertalippu ABC-alueella maksaa 4,10€. Muutamakin edestakainen matka tulee niillä kalliik

10 matkaa 41€ ? Eihän tuolla saa kuin alle 20 litraa bensaa. Todella halpaa tuo julkinen liikenne. Yllätyin.

Vierailija
410/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutat pienempään ja halvempaan.

En ole saanut halvempaa asuntoa hakemisesta huolimatta.

ap

Näillä pienempään ja halvempaan muuttoa kehottavilla varmaankin on tarjota niitä pienempiä ja halvempia. Laittakaa ilmoitukset heti julki. Esim Vantaalla yksiö 400, kaksio 600€. Ai, ettekö suostu vuokraamaan niin halvalla? Myös ne  hyvät työpaikat tarjolle, joissa maksatte oikeaa palkkaa, ettei veronmaksajien tarvitse teidän yrityksiänne tukea työntekijöillenne maksettavilla avustuksilla. Kiitos!

Vierailija
411/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon ap syö jos melkein 600 e kuussa ei riitä? Kaikki muut kulut kuitenkin maksetaan.

Ei makseta todellakaan kaikkia kuluja, tuosta 600€ menee puolet laskuihin ja ehkä 200€ jää ruokaan korkeintaan.

Mitä on nämä laskut mihin menee 300e?

Netti, puhelin, puhelimen osamaksu, tietokoneen osamaksu, bussikortti, vuokran omavastuu yms yms.

Miten tyhmä pitää ihmisen olla, että ottaa tuilla eläessään kalliita osamaksuja? Puhelimen saa käytettynä Tietonettta moni tarvii, ei osaa tai anakla käyttää älyphelinta,pienet näppäimet, asikairjojen tulostus, asiointi helpompaa, toki myös samoista syistä lehtien luku, teidonhakua jne. tv ohjelmia jne. pikku pu hankalaa ainkain iäkkäillä,isompia hakemuksia tai pdf vaikea  tehdä. läppärikin tuntuu joskus pienelle.netistä 50 eurolla ja tietokonetta ei tarvitse yhtään mihinkään. Vuokran omavastuu taasen ei ole lasku. 

Vierailija
412/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ei makseta! Vuokraa mulle jää kaksiosta itselle maksettavaa 124€ sähkö ja vesilaskun saan sentään kelan piikkiin ja syömiset,jonka lisäks saan vain noin 320€ käyttisrahaa. Mut oon tarkka ja säästän ruokarahoista kun käyn joka viikko ruokajaossa ja päivittäin työttömien lounaalla jossa lounas maksaa 3€ ja siihen kuuluu ruuan lisäks juotavat,salaatti ja leivät. Mut oikeesti on välillä hiton tiukkaa rahan kanssa ja mitä oon kavereitten kans baarissa jutellu niin monel on sama juttu ettei rahat riitä elämiseen. Tukia pitäis ennemmi nostaa ku laskee. tänäänki piti viedä tyhjät tölkit kauppaan ku tupakat loppu ois se kivampi jos tuet ois parempii ku ei täält pk seudult oikee saa ees töitäkään.

Vierailija
413/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ryhdy jakamaan mainoksia. Juuri tuli mainos kotiin, missä etsittiin uusia jakajia.

Ei ole ajokorttia eikä autoa millä jakaa olen hakenut postille ja ne vaati nuo.

Kummasti täälläkin näkyy jakajia ilman autoa. Kuten Vantaallakin. 

Vierailija
414/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan myöntääkö kela tai sossu apua muuttokuluihin? Pitäis iteki muuttaa pienempään, mutta ei ole kuin muutama ystävä kauempana. Kellään ei ole ajokorttia. Sänky ja isompi perintokaappi on sellaisia joita ei saa ulos yksinään tai ilman autoa. Muuttofirmat taitaa olla kalliita. Toki jostain paikallisesta ryhmästä vois saada varmaan itelleen pakun ja apupojan ajamaan pienemmällä summalla. Sekin on iso kulumeno yhteen kuukauteen joka horjuttaa kaikkea.

Vierailija
415/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon joutunu olee työttömänä kohta 10 vuotta . Oon asunu stadissa nyt 9 vuotta ja ettiny duunii koko ajan,eikä vaan löydy mitään. Nytkö mun pitäis muka muuttaa täältä pois jonnekki landel korpee missä ei oo mitään mahdollisuuksia saada mitään töitä? Mulla on kaks tutkintoo takana . Toinen on metsäinsinöörin tutkinto ja toinen maatalouden perustutkinto, mutta silti ei vaan löydy duunia.

Vierailija
416/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ei makseta! Vuokraa mulle jää kaksiosta itselle maksettavaa 124€ sähkö ja vesilaskun saan sentään kelan piikkiin ja syömiset,jonka lisäks saan vain noin 320€ käyttisrahaa. Mut oon tarkka ja säästän ruokarahoista kun käyn joka viikko ruokajaossa ja päivittäin työttömien lounaalla jossa lounas maksaa 3€ ja siihen kuuluu ruuan lisäks juotavat,salaatti ja leivät. Mut oikeesti on välillä hiton tiukkaa rahan kanssa ja mitä oon kavereitten kans baarissa jutellu niin monel on sama juttu ettei rahat riitä elämiseen. Tukia pitäis ennemmi nostaa ku laskee. tänäänki piti viedä tyhjät tölkit kauppaan ku tupaka

Piti viedä tyhjät tölkit kauppaan, että sai tupakkaa. Siinäpä kaksi turhaa menoa, mihin rahat menee. Ei siinä poltan itsekin, mutta ihan palkkarahoista. 

Vierailija
417/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki tiedän, että vuokrat on kalliit, mutta tuntuu käsittämättömältä, että jollekin yksin elävälle maksetaan yhteiskunnan velkarahoilla pyörivästä budjetista melkein 900 euroa vuokraa. Siihen päälle vielä muut tuet niin onhan tämä kestämätön tilanne. 

Eli muutto halvempaan (eri paikkakunnalle, jos ei kerran töitä saa edes pk-seudulta) tai sitten kimppakämppä. 

Perustuslaissa lukee että jokaisella on oikeusvalita asuinpaikkakuntansa.

Minä olen asunut syntymästäni asti Vantaalla, ja täällä asuvat kaikki tuntemani ihmiset. Koko elämäni on täällä.

Ja sitä paitsi perustoimeentulotuen vuokrarajat ovat KUNTAkohtaiset, eli pikkukunnassa pienenee vuokrat, mutta niin pienenee hyväksytty rajakin.

ap

Onhan sulla oikeus asua siellä. Yhteiskunta ei vaan ole sitä sulle velvollinen maksamaan. Jos haluat asua siellä, maksa itse.

Vierailija
418/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ei makseta! Vuokraa mulle jää kaksiosta itselle maksettavaa 124€ sähkö ja vesilaskun saan sentään kelan piikkiin ja syömiset,jonka lisäks saan vain noin 320€ käyttisrahaa. Mut oon tarkka ja säästän ruokarahoista kun käyn joka viikko ruokajaossa ja päivittäin työttömien lounaalla jossa lounas maksaa 3€ ja siihen kuuluu ruuan lisäks juotavat,salaatti ja leivät. Mut oikeesti on välillä hiton tiukkaa rahan kanssa ja mitä oon kavereitten kans baarissa jutellu niin monel on sama juttu ettei rahat riitä elämiseen. Tukia pitäis ennemmi nostaa ku laskee. tänäänki piti viedä tyhjät tölkit kauppaan ku tupaka

Et sää tarvi lisää tukia että saat tuhlata tupakkaan ja baariin. Itsekin ollut työtön ja silloin eletään sen mukaan mitä menee perustarpeisiin.

Vierailija
419/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun olisi pitänyt muuttaa halvempaan jo monta vuotta sitten. Miten tämä on voinut tulla yllätyksenä.

Vierailija
420/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää jokuset kommentit on niin surkeita provoja, että Morjes!