Mun vuokra on 895e, ja Vantaan raja on perustoimeentulotuessa 715e. Voiko joku kertoa että miten pystyn elämään 1.4. alkaen???
Nyt huomoidaan kokonaisuudessaan vuokra perustoimeentulotuessa, mutta Huhtikuusta lähtien jää siis 180e vähemmän rahaa käyttöön!
Elän nyt jo täysin kädestä suuhun, eli ylimääräistä ei ole...Pitääkö minun alkaa varastamaan ruokani kun saan melkein 200e vähemmän rahaa jatkossa??
En voi käsittää miten tällaisen muutoksen voi tehdä eduskunta...
Kommentit (506)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko hieman avata tilannettasi? (Esim. Miksi olet perustoimeentulolla? Oletko pienipalkkaisessa työssä, työttömänä, opiskeletko tms?)
Työttömän olen. Saan työmarkkinatukea, asumistukea ja perustoimeentulotukea.
ap
Paljonpa saat tukia. Minäkin olin työttömänä, mutta en saanut kuin päivärahan.
Vierailija kirjoitti:
Hauska tämä provojonne, joka ei tajua omia epäloogisuuksiaan. Tässä niistä pari:
1. Et sinä saa osamaksulla mitään, jos sinulla ei ole luottotietoja
2. Kukaan oikeasti tuilla elävä ei käytä pelkkiin laskuihin yli 300€/kk
3. Matkustelu jne. ovat puhdasta paskanjauhantaa, jos ihminen elää omien sanojensa mukaan kädestä suuhun
En ole ap joka noin kirjoitti.
Vierailija kirjoitti:
Toki tiedän, että vuokrat on kalliit, mutta tuntuu käsittämättömältä, että jollekin yksin elävälle maksetaan yhteiskunnan velkarahoilla pyörivästä budjetista melkein 900 euroa vuokraa. Siihen päälle vielä muut tuet niin onhan tämä kestämätön tilanne.
Eli muutto halvempaan (eri paikkakunnalle, jos ei kerran töitä saa edes pk-seudulta) tai sitten kimppakämppä.
Ihan epätodellinen tilanne. Yksinasujia myös on tuottamalla tehty nykyisellä perhevastaisella arvoilmapiirillä. Vai onko tässä tarkoituskin tuupata kohta massat työttömiksi perustulolle? Ja kaikkien kuuluu hihkua onnesta? Päästiin viimeinkin siitä työstä eroon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harjavallasta ja Sastamalasta ainakin näkyy saavan yksiöitä hintaan 250 euroa/kuussa. Tuolla säästää jo 500 euroa.
Kuka maksaa muuton 1000€+?
Kuka maksaa vuokravakuuden?
Kuka maksaa muuttolaatikot?
Voi Jeesus! Kuka maksaa? AP, SINÄ! Aikuinen ihminen maksaa elämänsä. Oikeasti, mitä hiton uusavutonta uhriutuja-sakkia se leipä elättääkin! Kuka se maksaa sun ruoat juomat ja vessapaperit kun sinä keskityt lannan tuotantoon? No minä ahkera veronmaksaja tietenkin! Tsiisus mikä asenne. Lapsen tasolla oleva ihminen.
Mä olin tänään vapaapäivänä töissä. Autohuolto maksaa eikä rahat meinaa riittää. En kumminkaan oleta että muut sen maksavat vaan teen jotain asian eteen. Ei muidenkaan elämä ole pelkkää tanssia. Jostain pitää välillä luopua että jotain voi saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauska tämä provojonne, joka ei tajua omia epäloogisuuksiaan. Tässä niistä pari:
1. Et sinä saa osamaksulla mitään, jos sinulla ei ole luottotietoja
2. Kukaan oikeasti tuilla elävä ei käytä pelkkiin laskuihin yli 300€/kk
3. Matkustelu jne. ovat puhdasta paskanjauhantaa, jos ihminen elää omien sanojensa mukaan kädestä suuhun
En ole ap joka noin kirjoitti.
Eipä ole kukaan mitään ap:sta puhunutkaan. Puhe oli provojonnesta, joka valehteli tuon kaiken.
Ala tekemään katu-ryöstöjä, mutta ryöstä vain pers-kok äänestäjiä. Kun sellainen menee tekemään rikosilmoitusta, niin poliisi nauraa ja sanoo: Sait mitä tilasit.
Aloittaja, yhteys sosiaalitoimeen. Toimeentulotuesta pitää jäädä niin paljon, että se riittää ihmisarvoiseen elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko hieman avata tilannettasi? (Esim. Miksi olet perustoimeentulolla? Oletko pienipalkkaisessa työssä, työttömänä, opiskeletko tms?)
apPaljonpa saat tukia. Minäkin olin työttömänä, mutta en saanut kuin päivärahan.
Taisit saada ansiosidonnaista. Työmarkkinatuella ei suomessa elä asui missä tahansa.
Että sellainen kiimainen työttömien/köyhien herjausketju taas tällä kertaa. Päästään kuola suusta roiskuen hohottamaan ja sylkemään latteuksia kun ihmisiltä lähtee kämpät alta. Tuo vuokra ei todellakaan ole mikään jätti iso. Suomen kokoisessa pienessä maassa jossa kanta-asukkaita vain muutama miljoona ei todellakaan kuulu elää missään "kimppakämpissä" tai kadulla. Tuet kuuluvat kaikille.
Koska kaikki eivät voi olla mielenvikaisia jotka täällä ilakoivat suomalaisten hädälle täytyy sanoa, ovatko suomalaiset todellakin näin perseestä? Sairas kansa, ei ihme että kaikki vihaavat meitä. Mitä hyötyä on kansasta jonka suurin hupi on kiduttaa omanmaalaisia ja vielä nauraa kurjuudelle.
Ei ap:lta lähde asunto alta, hänen on vain kulutettava 180 € vähemmän. Hänelle jää yhä noin 400 € ruokaan, puhelinlaskuun yms. Kyllä sillä pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Että sellainen kiimainen työttömien/köyhien herjausketju taas tällä kertaa. Päästään kuola suusta roiskuen hohottamaan ja sylkemään latteuksia kun ihmisiltä lähtee kämpät alta. Tuo vuokra ei todellakaan ole mikään jätti iso. Suomen kokoisessa pienessä maassa jossa kanta-asukkaita vain muutama miljoona ei todellakaan kuulu elää missään "kimppakämpissä" tai kadulla. Tuet kuuluvat kaikille.
Koska kaikki eivät voi olla mielenvikaisia jotka täällä ilakoivat suomalaisten hädälle täytyy sanoa, ovatko suomalaiset todellakin näin perseestä? Sairas kansa, ei ihme että kaikki vihaavat meitä. Mitä hyötyä on kansasta jonka suurin hupi on kiduttaa omanmaalaisia ja vielä nauraa kurjuudelle.
Enpä usko, että kukaan vihaa ketään. Vaikea vaan löytää ratkaisua, kun mikään ei käy eikä kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
No älä sitten tule tähän ketjuun tärkeilemään ja hyvesignaloimaan nenä nyrpälläsi.
Jaaha, nytkö on vaihtunut ääni kellossa? Tähän asti ap on vähintäänkin viikoittain kehuskellut kuinka hyvin pärjää saamillaan tuilla. 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apPaljonpa saat tukia. Minäkin olin työttömänä, mutta en saanut kuin päivärahan.
Taisit saada ansiosidonnaista. Työmarkkinatuella ei suomessa elä asui missä tahansa.
Eihän sillä eläkään mutta siitä huolimatta moni saa vain pelkän työmarkkinatuen.
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, nytkö on vaihtunut ääni kellossa? Tähän asti ap on vähintäänkin viikoittain kehuskellut kuinka hyvin pärjää saamillaan tuilla. 😀
Ja mistä päättelet että kaikki tuista puhuvat ovat sama ihminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mistä päättelet että kaikki tuista puhuvat ovat sama ihminen?
No tämän ketjun aloittajan kyllä tunnistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän perusteella pitäisi olla paljon kuolleita.
Eipä vaan siltä näytä.
Valitettavaa.
Elätän mieluusti veroeuroilla vanhuksia, sairaita, oli ikä mikä tahansa, lapsia, että saavat koulutuksen., Palo, pelastus, poliisi, rajavartiot, puolustusvoimat, mutta en halua elättää AP:n kaltaisia luusereita.
Hyvin joutaakin muuttaa metsään.
Eihän ap käy työhaastatteluissa. Eikä niitä kenellkään joka päivä ole.