Mun vuokra on 895e, ja Vantaan raja on perustoimeentulotuessa 715e. Voiko joku kertoa että miten pystyn elämään 1.4. alkaen???
Nyt huomoidaan kokonaisuudessaan vuokra perustoimeentulotuessa, mutta Huhtikuusta lähtien jää siis 180e vähemmän rahaa käyttöön!
Elän nyt jo täysin kädestä suuhun, eli ylimääräistä ei ole...Pitääkö minun alkaa varastamaan ruokani kun saan melkein 200e vähemmän rahaa jatkossa??
En voi käsittää miten tällaisen muutoksen voi tehdä eduskunta...
Kommentit (506)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan myöntääkö kela tai sossu apua muuttokuluihin? Pitäis iteki muuttaa pienempään, mutta ei ole kuin muutama ystävä kauempana. Kellään ei ole ajokorttia. Sänky ja isompi perintokaappi on sellaisia joita ei saa ulos yksinään tai ilman autoa. Muuttofirmat taitaa olla kalliita. Toki jostain paikallisesta ryhmästä vois saada varmaan itelleen pakun ja apupojan ajamaan pienemmällä summalla. Sekin on iso kulumeno yhteen kuukauteen joka horjuttaa kaikkea.
Mä oon tehnyt pakulla ja kuomullisella peräkärryllä muuttokeikkoja aika halvalla. Nafta kulut ja ajasta velottanut 70-100€ käteen.mielellään tietty lyhyitä muuttoja niin ehtii heittää parikin keikkaa päivässä. Ihan kivasti on ollu nyt keikkaa,5-10 viikossa. ei tällä rikastu, enemmänkin sellasta hyväntekeväisyys touhua lähinnä kun työttömänä on aikaa kuitenkin ja pieni lisä liitonrahan päälle on ihan kiv
Toi on kyllä hienoa ettei työttömänäkään jää sohvan pohjalle makaamaan vaan on hyödyksi edes jollakin tavalla.
Demolaattori kirjoitti:
Olet tiennyt muutoksista jo vuoden ajan niin on ollut reilusti aikaa reagoida.
Muuta halvempaan.
Ei varmaan ole ollut aikaa miettiä muuttamista, kun niin kiireinen ollut
Muuta vaikka Hyvinkäälle tai Järvenpäähän.
Vierailija kirjoitti:
Muuta vaikka Hyvinkäälle tai Järvenpäähän.
Järvenpäässä asunnot saman hintaisia kuin Helsingissä ja Vantaalla mutta kuntakohtainen vuokraraja on pienempi eli ei mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla samansuuruinen vuokra, maksan itse eläkkeestäni. Koskaan en ole tukia saanut.
Kyllä täytyy olla hyvä eläke, että pystyy asumaan noin kalliissa vuokra-asunnossa (yli 800 e). Jos asuu puolison kanssa, niin silloinhan vuokra on kohtuullinen, kun on 2 maksajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutat pienempään ja halvempaan.
En ole saanut halvempaa asuntoa hakemisesta huolimatta.
ap
AP, jätät vain vuokrat maksamatta, niin saat puolessa vuodessa häädön. Tämän jälkeen yhteiskunta hommaa sulle jostain boxin, kun ketään ei saa taivasalle jättää. Loppuu se jokaviikkoinen jankutus aloittajalla. Idea vapaasti käytettävissä. Käy sitten kertomassa miten kävi.
AP on nyt betonoinut itsensä tuohon asuntoon, johon ei ole varaa. Voisi olla ihan hyvä elämän piristysruiske, kun ottaisit tavarasi ja muuttaisit vaikka kauemmas Suomeen, kun ei kerran tuolla töitäkään ole saanut.
Tekosyitä toisensa perään kyllä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta Varkauteen. Sieltä saa yksiön 250 eurolla.
Minä olen syntynyt Vantaalla, ja tällä koko elämäni asunut.
Perustuslaissa sanotaan että jokaisella on oikeus valita asuinpaikkakunta.
Ja edelleenkin; Halvempaan asuntoon ei vain muuteta, vaan sitä pitää hakea.
Ap
Juu, ihmisillä on oikeuksia, ihan laissa määrättyjä. Mites niiden velvollisuuksien laita on kohdallasi?
Vierailija kirjoitti:
Mä oon joutunu olee työttömänä kohta 10 vuotta . Oon asunu stadissa nyt 9 vuotta ja ettiny duunii koko ajan,eikä vaan löydy mitään. Nytkö mun pitäis muka muuttaa täältä pois jonnekki landel korpee missä ei oo mitään mahdollisuuksia saada mitään töitä? Mulla on kaks tutkintoo takana . Toinen on metsäinsinöörin tutkinto ja toinen maatalouden perustutkinto, mutta silti ei vaan löydy duunia.
Oletpa vitsikäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla samansuuruinen vuokra, maksan itse eläkkeestäni. Koskaan en ole tukia saanut.
Kyllä täytyy olla hyvä eläke, että pystyy asumaan noin kalliissa vuokra-asunnossa (yli 800 e). Jos asuu puolison kanssa, niin silloinhan vuokra on kohtuullinen, kun on 2 maksajaa.
?? Miten vuokran "kohtuullisuus" mitenkään muuttuu maksaako sen yksin vaiko kaksin? Halpeneeko se? Jos vuokra on 100€ neliö niin se on kallis, mutta jos sen maksaa kahdesta eri lompakosta niin se..onkin jo edullinen, ellei suorastaan halpa? Ei ihme jos sinun taloutesi on kuralla. Sinun logiikalla 1000€ televisiokin on halpa jos sen maksaa 100€ erissä ja korkoakin vain parisataa.. kristus mikä pölhö. 😂 Sun touhut kuulostaa vihreiden hallitusohjelmalta. 👍 Mikään ei ole kallista.
Hae asuntoa Keravalta tai Nurmijärveltä tai vaikkapa Järvenpäästä. Ei sun ole pakko asua Vantaalla, kun ei ole töitäkään. Veronmaksajien tehtävä ei ole maksaa noin kalliista asumisesta sun puolesta. Aina voit mennä töihin vaikka siivoojaksi tai kaupan kassalle. Ellet ole niin sairas ettet enää nouse sängystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apAP, jätät vain vuokrat maksamatta, niin saat puolessa vuodessa häädön. Tämän jälkeen yhteiskunta hommaa sulle jostain boxin, kun ketään ei saa taivasalle jättää. Loppuu se jokaviikkoinen jankutus aloittajalla. Idea vapaasti käytettävissä. Käy sitten kertomassa miten kävi.
Mistä keksit ettei ketään saa taivasalle jättää? Oletko kuullut asunnottomista koskaan? Asuvat kaduilla ja roskiksissa? Suomessa heitä on 3400 . Tuliko yllätyksenä? Taisi tulla. Toope.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan myöntääkö kela tai sossu apua muuttokuluihin? Pitäis iteki muuttaa pienempään, mutta ei ole kuin muutama ystävä kauempana. Kellään ei ole ajokorttia. Sänky ja isompi perintokaappi on sellaisia joita ei saa ulos yksinään tai ilman autoa. Muuttofirmat taitaa olla kalliita. Toki jostain paikallisesta ryhmästä vois saada varmaan itelleen pakun ja apupojan ajamaan pienemmällä summalla. Sekin on iso kulumeno yhteen kuukauteen joka horjuttaa kaikkea.
Mä oon tehnyt pakulla ja kuomullisella peräkärryllä muuttokeikkoja aika halvalla. Nafta kulut ja ajasta velottanut 70-100€ käteen.mielellään tietty lyhyitä muuttoja niin ehtii heittää parikin keikkaa päivässä. Ihan kivasti on ollu nyt keikkaa,5-10 viikossa. ei tällä rikastu, enemmänkin sellasta hyväntekeväisyys touhua lähinnä kun työttömänä on aikaa kuite
"Toi on kyllä hienoa ettei työttömänäkään jää sohvan pohjalle makaamaan vaan on hyödyksi edes jollakin tavalla."
Viidestä kymmeneen sadan euron keikkaa viikossa liiton rahojen lisäksi ei ole "edes jotakin", vaan ihan umpiepärehellistä pimeää kokopäivätyötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apAP, jätät vain vuokrat maksamatta, niin saat puolessa vuodessa häädön. Tämän jälkeen yhteiskunta hommaa sulle jostain boxin, kun ketään ei saa taivasalle jättää. Loppuu se jokaviikkoinen jankutus aloittajalla. Idea vapaasti käytettävissä. Käy sitten kertomassa miten kävi.
Mistä keksit ettei ketään saa taivasalle jättää? Oletko kuullut asunnottomista koskaan? Asuvat kaduilla ja roskiksissa? Suomessa heitä on 3400 . Tuliko yllätyksenä? Taisi tulla. Toope.
Ei musujakaan jätetä!
Jos vajaa 600e saa asumiskulujen jälkeen käteen, niin on aihettakin leikata tukia jokaiselta työttömältä. Ja kuten aiemminkin mainittiin, niin Vantaalta löytyy satoja halvempia asuntoja. Itsekin kohta muuttamassa lähes uuteen kaksioon jossa vuokra vähän yli 800e.
Nyt vaan itteä niskasta kiinni ja töihin tai halvempaan asuntoon ja valitus seis!
Vierailija kirjoitti:
1.4. jälkeen sulla jää tuhlattavaa joka kuukausi 400 euroa. Kyllä tämä riittää yhdelle ihan reilusti. Mihin rahasi menevät?
400 euroa on tosi vähän jos siitä joutuu maksamaan kaiken muun paisti asumisen ja julkisen terveydenhuollon kulut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko hieman avata tilannettasi? (Esim. Miksi olet perustoimeentulolla? Oletko pienipalkkaisessa työssä, työttömänä, opiskeletko tms?)
Työttömän olen. Saan työmarkkinatukea, asumistukea ja perustoimeentulotukea.
ap
Paljon nämä on yhteensä?
vuokrani + 587e + sähkölasku + kotivakuutuslasku + kunnallinen terveydenhuolto ja reseptilääkkeet sieltä.
Mutta kohta tuosta 587 eurosta leikkautuu 180e, enkä enää tule pärjäämään.
0e säästöjä kun kaikki menee koko ajan elämiseen...
ap
Edelleen, kuinka paljon nämä tuet
Siis väitätkö että koko vuokra sulle maksetaan?? Ap on taas yksi trolli joka esittää työtöntä tukien saajaa ja selittelee liirunlaarumit miten tukia tulee ja koko vuokrakin maksetaan toimeentulotuesta. Hah hah ei pidä paikkaansa ja lopeta se trollaaminen paljastuit jo. Tähän asti meni läpi mut sossu ei maksa koko vuokraa!!
Me muut ollaan töissä. Jopa Vantaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla ammattia? Mikset pääse töihin?
Ei ole koulutusta eikä työkokemusta
ap
Hanki koulutus. Niin me muutkin olemme tehneet, emme ole jääneet makaamaan elätettävinä porsaina. Lopeta valitus ja lopeta laiskottelu. Kouluun siitä sieltä saa koulutuksen.
Olen ollut kahdessa eri koulussa, mutta ne ovat jääneet kesken.
Ei minusta ole opiskelemaan.
ap
En pysty sitä, en pysty tätä, en osaa sitä, en saa mitään, en vaan koskaan onnistu tuossa, aina jää nämäkin saamatta, minusta ei ole siihen, tähän, eikä tuohon...
Muuta asennettasi. Tarkastele uskomuksiasi itsestäsi ja muuta ne mielikuvaharjoittelu avulla. Näe itsesi vastavalmistuneena pokkaamassa unelmiesi työpaikka. Uskon itseesi. Kirjaa paperille tavoitteesi ja päätä, että olet jo saavuttanut unelmasi. Elä niin kuin kaikki olisi jo totta.
Mä oon tehnyt pakulla ja kuomullisella peräkärryllä muuttokeikkoja aika halvalla. Nafta kulut ja ajasta velottanut 70-100€ käteen.mielellään tietty lyhyitä muuttoja niin ehtii heittää parikin keikkaa päivässä. Ihan kivasti on ollu nyt keikkaa,5-10 viikossa. ei tällä rikastu, enemmänkin sellasta hyväntekeväisyys touhua lähinnä kun työttömänä on aikaa kuitenkin ja pieni lisä liitonrahan päälle on ihan kiva.