Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun vuokra on 895e, ja Vantaan raja on perustoimeentulotuessa 715e. Voiko joku kertoa että miten pystyn elämään 1.4. alkaen???

Vierailija
16.03.2024 |

Nyt huomoidaan kokonaisuudessaan vuokra perustoimeentulotuessa, mutta Huhtikuusta lähtien jää siis 180e vähemmän rahaa käyttöön!

Elän nyt jo täysin kädestä suuhun, eli ylimääräistä ei ole...Pitääkö minun alkaa varastamaan ruokani kun saan melkein 200e vähemmän rahaa jatkossa??

En voi käsittää miten tällaisen muutoksen voi tehdä eduskunta...

Kommentit (506)

Vierailija
361/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole varaa muuttaa enkä saa halvempaa asuntoa tältä alueelta missä asun. Eikä minulla ole luottotietoja ja on ulosotossa niin vaikea saada asunto....

Vierailija
362/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ole varaa muuttaa enkä saa halvempaa asuntoa tältä alueelta missä asun. Eikä minulla ole luottotietoja ja on ulosotossa niin vaikea saada asunto....

Parempia ratkaisuja toivotan tulevaisuutesi. Mieti tarkkaan miten järjestät elämäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteys aikuissosiaalityöhön! Ne auttaa hoitamaan myös raha-asioita. 

Vierailija
364/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, nytkö on vaihtunut ääni kellossa? Tähän asti ap on vähintäänkin viikoittain kehuskellut kuinka hyvin pärjää saamillaan tuilla. 😀

Ja mistä päättelet että kaikki tuista puhuvat ovat sama ihminen?

No tämän ketjun aloittajan kyllä tunnistaa.

Todellakin tunnistaa. Vantaa, vuokra 895€, kehuu miten toimeentulotuesta maksetaan koko vuokra. Välillä kyselee, mihin työhön voisi mennä kouluttamattomana, mistä saisi vähitään 2500€ nettona. Ainoa motiivi mennä töihin on se, kun naiset eivät huoli parisuhteeseen miestä, joka ei ole ollut töissä 15 vuoteen. Mutta pienemmällä palkalla ei kannata mennä, koska kelasta saa niin hyvin rahaa ja pimeillä töillä lisää. Ja töissäkäynti haittaisi myös tavoitteellista kuntosaliharjoittelua o_O

On se kumma, kun ei tämä sankari naisille kelpaa.

Vierailija
365/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lle

Miksi pitäisi asua nykyhoodilla. Muuta johonkin mukavaan kirkonkylään jossa on pienet vuokrat. Yksiöstä jotain 400 €. Sama kai missä niitä tukia saat kun et käy jostain syystä töissä. Et ihan pimeillä valoilla ole kun olet lukion käynyt?

Vierailija
366/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon ap syö jos melkein 600 e kuussa ei riitä? Kaikki muut kulut kuitenkin maksetaan.

Ei makseta todellakaan kaikkia kuluja, tuosta 600€ menee puolet laskuihin ja ehkä 200€ jää ruokaan korkeintaan.

Mitä on nämä laskut mihin menee 300e?

Netti, puhelin, puhelimen osamaksu, tietokoneen osamaksu, bussikortti, vuokran omavastuu yms yms.

Miten tyhmä pitää ihmisen olla, että ottaa tuilla eläessään kalliita osamaksuja? Puhelimen saa käytettynä netistä 50 eurolla ja tietokonetta ei tarvitse yhtään mihinkään. Vuokran omavastuu taasen ei ole lasku. 

Osamaksut

Puhelin 40 on huomattavan paljon, alle 30e läytyy rajattomia -10e.

Netti on täysin turha kun voit käyttää kännykkäsi nettiä -40e. 

Bussikortti on turha ellet tee vähintään 9 tarpeellista edestakaista ABC vyöhykkeen matkaa kuussa (a 4,10) ehkä -40e.

Vuokran omavastuusta yrität juuri kovasti päästä eroon muuttamalla halvempaan.

Ei ole kovin kauhea tilanteesi rahan suhteen. 

Vierailija
367/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon ap syö jos melkein 600 e kuussa ei riitä? Kaikki muut kulut kuitenkin maksetaan.

Ei makseta todellakaan kaikkia kuluja, tuosta 600€ menee puolet laskuihin ja ehkä 200€ jää ruokaan korkeintaan.

Netti, puhelin, puhelimen osamaksu, tietokoneen osamaksu, bussikortti, vuokran omavastuu yms yms.

Miten tyhmä pitää ihmisen olla, että ottaa tuilla eläessään kalliita osamaksuja? Puhelimen saa käytettynä netistä 50 eurolla ja tietokonetta ei tarvitse yhtään mihinkään. Vuokran omavastuu taasen ei

Käytän julkisia 3-4 kertaa päivässä keskimäärin.

Vierailija
368/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi asua nykyhoodilla. Muuta johonkin mukavaan kirkonkylään jossa on pienet vuokrat. Yksiöstä jotain 400 €. Sama kai missä niitä tukia saat kun et käy jostain syystä töissä. Et ihan pimeillä valoilla ole kun olet lukion käynyt?

En ainakaan itse lähde muuttamaan mihinkään pikkukylään halvemman asunnon perään. Täällä pk-seudulla on kaikki, koko elämä. Ikääntynyt äitini, joka tarvitsee apua. Lapseni perheineen. Naapureina emme ole, mutta riittävän lähellä. Mitä ihmettä tekisin yksin jossain peräkylällä?

AP:stä en tiedä 

Vierailija
369/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on jo ulosotossa yms niin varmaan kannattaa lopettaa lippujen osto niihin julkisiin ja kulkea pummilla. Menee ne tarkastusmaksutkin ulosottoon mitkä tulee. 

Vierailija
370/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina voi ryhtyä yrittäjäksi. 

Jos ei ole elämänhallinta kunnossa, niin ei kyllä pärjää yrittäjänä. Asiakkaiden etsiminen on verrattavissa palkkatöiden hakemiseen, toki eri kanavia pitkin.

Vierailija
371/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy jakamaan mainoksia. Juuri tuli mainos kotiin, missä etsittiin uusia jakajia.

Vierailija
372/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ainakaan itse lähde muuttamaan mihinkään pikkukylään halvemman asunnon perään. Täällä pk-seudulla on kaikki, koko elämä. Ikääntynyt äitini, joka tarvitsee apua. Lapseni perheineen. Naapureina emme ole, mutta riittävän lähellä. Mitä ihmettä tekisin yksin jossain peräkylällä?

AP:stä en tiedä 

Tämän takia tukia pitää leikata. Ihmiset ajattelevat nykyään. että heillä on oikeus asua muiden rahoilla Suomen kalleimmilla alueilla.

Samaan aikaan monilla työntekijöillä ei ole mitään mahdollisuuksia asua noilla alueilla.

Ei tätä voi mitenkään hyväksyä.

Vierailija
373/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tyhmä pitää ihmisen olla, että ottaa tuilla eläessään kalliita osamaksuja? Puhelimen saa käytettynä netistä 50 eurolla ja tietokonetta ei tarvits

Missä sä oikein käyt?

Vierailija
374/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eri, mutta en ole ikinä päässyt Postiin. Hakenut viimeksi kai vuosi sitten. Minulla on taustalla yli 15 vuotta fyysistä työtä ja korkeakoulututkinto.

Vierailija
375/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutat pienempään ja halvempaan.

En ole ikinä tuntenut ketään jonka vuokra kokonaan maksetaan. Asumistuki on tuki osaan vuokrasta, itse maksetaan erotus mikä menee taulukon ulkopuolelle. Vaikka t-t tuestasi jos niin mileinen asunto on, Miksi ne taulukot on sitten .Joko maksaa erotuksen työstään, työmarkkiantuestan tms. Niinhän hyvitetään osa sähkölaskustakin ei kokonaan yms. Miksi muka vuokra. Ja jos haluaa panostaa asumiseen maksaa erotuksen, se muusta pois, joku laittaa rahansa ennemiin harrastukseen ja ottaa jopa taulukon alle huoneiston, mitä kukin pitää tärkeänä. Ai, että koko vuokrako maksettu no huh huh,millä verukkeella. tuet aina  olleet 150-300e mun tutuilla

Vierailija
376/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäisin etsiä halvemman vuokra-asunnon ja säästä siinä missä pystyy. Sen voi laskea. Jos nykyisin tulot ja menot vastaavat miltein toisiaan, tilanne on tasan. Jos tulot vähenee 200 e ja menot pysyvät samoina silloin on 200 e pakkasella. Jos onnistuu saamaan vaikka 650 e vuokra-asunnon, säästää jo yli 200 e.

Vierailija
377/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla samansuuruinen vuokra, maksan itse eläkkeestäni. Koskaan en ole tukia saanut.

Tiedäthän, että eläkkeesi on suomen sosiaaliturvameno?

Työeläke ei ole sosiaaliturvameno, kansaneläke on.

Vierailija
378/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryhdy jakamaan mainoksia. Juuri tuli mainos kotiin, missä etsittiin uusia jakajia.

Ei ole ajokorttia eikä autoa millä jakaa olen hakenut postille ja ne vaati nuo.

Vierailija
379/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko vielä missä käyt 3-4krt päivässä?

Vierailija
380/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, sattuipas. Keskustelin aikaisemmin viikolla oman sisarukseni kanssa. Hänkin asuu Vantaalla ja sama homma edessä. Pitäisi muuttaa pois asunnosta tai menettää noin 60 euroa kuukaudessa lisää. Minkälainen vuokrataso Vantaalla mahtaa olla? Hänkin asuu 50-60-luvun kerrostalossa, yksiössä, eikä asunto mitenkään hulppea ole. Kohtalaisen surkeassa kunnoss amutta vuokra korkea. Hänellä on mieleen liittyviä haasteita, mutta ei kuitenkaan ole missään erityisasemassa. Pitää hakea samalla tavalla töitä. Ei oikeastaan haluaisi muuttaa pois, kun on vuosien ajan juurtunut kyseiseen asuntoon. Välissä ollut työjaksojakin. Vaikeaksi tuo menee, kun on elämänsä tehnyt asuntoon ja uutta pitäisi etsiä tai kärvistellä. Saati sitten luottotiedottomana kuten ap. Mun mielestä näissä tapauksessa Kelan/sossun pitäisi auttaa luottotiedotonta asunnon suhteen. Silloin vältettäisi kodittomuus ja ihmiset saataisi halvempiin asuntoihin. Kaipin puolin haastava tilanne. Etenkin heille, joille töitä ei tahdo löytyä. Eri asia on sitten ne jotka eivät edes yritä.