Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Susiviha on noloa

Vierailija
16.03.2024 |

Se on nolo asia mikä on jääny joihinkin ihmisiin jostain satojen vuosien takaisista tarinoista, se on ymmärtämättömyyttä. Se on oikeastaan pelkoa jotain sellaista kohtaa mistä itse ei ymmärrä yhtään mitään. Yleensähän ihminen nimenomaan alkaa vihaamaan asioita mistä hän ei ymmärrä mitään. 

Hän ei ymmärrä miksi luonnoneläimet käyttäytyvät tietyllä tavalla, hän on niin eksynyt oikeasta elämästä ja miten oikea elämä pelaa täällä maanpäällä että hän ei vaan ymmärrä. 

Hän ei edes ymmärrä sitä että hän on itsekin petoeläin. Hän pitää petoeläimiä "pahoina" otuksina, eikä hän edes tunnista peilistä että hän on itse myös sellainen. 

Hän ei ymmärrä luonnonlakeja eikä mitään muutakaan, hän ei ymmärrä että myös petoeläimillä on kaikilla oma roolinsa tässä kaikkeudessa. 

Kaikki on tasapainossa. 

Mikä mua eniten huolestuttaa on se, että nämä ihmiset ovat yleensä miehiä, aikuisia miehiä. 

Kommentit (563)

Vierailija
201/563 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Susilaumat asuvat samalla alueella ja kulkevat samoja reittejä, sukupolvesta toiseen. Kuten jotkut ihmisetkin. Ainoa ero on se että ihminen pystyy halutessaan väistämään, muuttamaan minne tahansa, vaikka sinne missä ei ole susia. Susi ei voi muuttaa koska sille on jäänyt niin vähän tilaa ihmisten toimien takia. Syviä ihmisvapaita metsiä on vähän ja muiden susien reviirille ei voi mennä.

Iso yläpeukku tälle!!!

Muutetaan kaikki vttuun tästä sekolandiasta tonne keski-eurooppaan, jossa sudet ammutaan heti kun vilahtaa.

Niin varmaan. Saksassa on vähintään jonkin verran yli 3000 sutta ja kanta kasvaa siellä todella nopeasti. Siellä ituhipit hyppivät silmille yksittäisten häirikkösusien takia. Sudet sitä paitsi valtaavat siellä jatkuvasti uusia alueita ja tekevät pitkiä vaellusmatkoja ja perustavat uuden reviirin kauas lähtösijoiltaan. Kyllä sielläkin on salametsästystä, kuten Suomessakin.

Vierailija
202/563 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi sitten naiset panikoivat suden nähdessään? Itsehän en susia pelkää.

En minä ainakaan. Susiviha on maaseudun metsästäjämiesten juttuja, mutta kyllä siellä naiset ja lapsetkin traumatisoidaan niillä höpöhöpö jutuilla.

Kyllä ne naiset ihan itse panikoivat suden nähdessään. Kunnon metsästäjä ei vihaa susia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/563 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Susilaumat asuvat samalla alueella ja kulkevat samoja reittejä, sukupolvesta toiseen. Kuten jotkut ihmisetkin. Ainoa ero on se että ihminen pystyy halutessaan väistämään, muuttamaan minne tahansa, vaikka sinne missä ei ole susia. Susi ei voi muuttaa koska sille on jäänyt niin vähän tilaa ihmisten toimien takia. Syviä ihmisvapaita metsiä on vähän ja muiden susien reviirille ei voi mennä.

Iso yläpeukku tälle!!!

Muutetaan kaikki vttuun tästä sekolandiasta tonne keski-eurooppaan, jossa sudet ammutaan heti kun vilahtaa.

Hah hah, Suomessa on muuta sata sutta ja kauhea tappohimo päällä. Espanjassa kolme tuhatta, Romaniassa sama määrä. Italiassa ja Saksassa yli 1500 sutta. Euroopassa on yhteensä 15000 sutta ja mutta vain Suomessa on kaikki lastentappajasusia 🤣🤣🤣🤣

Vierailija
204/563 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset vihaavat rottia kaupungeissa?  Mitä pahaa ne Teille tekevät?

Tai kirput, täit ja luteet. Tai vaikka satiaiset, miksi niitäkään pitäisi hävittää.

Olisitte enneminkin iloisia ikiomista kaikkialla mukana olevista lemmikeistä.

Vierailija
205/563 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Susi lienee tappanut viimeksi ihmisen 210 vuotta sitten.

Hirvien aiheuttamissa kuolonkolareissa kuollu samaan aikaan 200 + ihmistä.

Koko homma on siitä kiinni että sudet ei siedä metsästäjien koiria.

Käsittämätöntä puhdasta valetta suollatte.

"According to the reports of the Ministry of Natural Resources and Ecology, over 200 people were attacked by wolves on different occasions in Russia in 2020. "

"An old wolf fatally mauled a girl in the evening. " /2019

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wolf_attacks

Vierailija
206/563 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Susi lienee tappanut viimeksi ihmisen 210 vuotta sitten.

Hirvien aiheuttamissa kuolonkolareissa kuollu samaan aikaan 200 + ihmistä.

Koko homma on siitä kiinni että sudet ei siedä metsästäjien koiria.

Käsittämätöntä puhdasta valetta suollatte.

"According to the reports of the Ministry of Natural Resources and Ecology, over 200 people were attacked by wolves on different occasions in Russia in 2020. "

"An old wolf fatally mauled a girl in the evening. " /2019

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wolf_attacks

"According to the Bijar Environmental Protection Agency chief, a wolf killed a girl whose body was located... " /2019

"Three youth were attacked at a campfire, one fatally injured and two seriously injured." /2019

"A series of wolf attacks injured and killed people in the area. " /2019

"A boy was fatally attacked and taken away by wolves. " /2018

"A wolf fatally mauled a man's neck. " /2018

"A wolf attacked four people, two of whom died of rabies infection." /2018

"A boy and his sister were attacked by a wolf, the boy carried away and fatally wounded. " /2017

...

Susijengi on valehtelevaa íhmíssaastaa!

Vierailija
207/563 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi sitten naiset panikoivat suden nähdessään? Itsehän en susia pelkää.

En minä ainakaan. Susiviha on maaseudun metsästäjämiesten juttuja, mutta kyllä siellä naiset ja lapsetkin traumatisoidaan niillä höpöhöpö jutuilla.

Kyllä ne naiset ihan itse panikoivat suden nähdessään. Kunnon metsästäjä ei vihaa susia.

Siinä tapauksessa kunnon metsästäjät lienevät katoava luonnonvara.

Vierailija
208/563 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ihmettelen, että miksi lampurit ei hanki laumanvartijakoiria? Niitä käytetää monessa maassa susien takia. Miksei täällä?

Vierailija
209/563 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Susi ei ole tunkeilija ihmisen reviirillä vaan se ihminen itse on tunkeutunut asumaan susien reviirille."

Sittenhän sinäkin olet tunkeilija. 

Paikka, jossa asut on mitä suurimmalla todennäköisyydellä joskus ollut suden reviiriä.

Vierailija
210/563 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä minun pitäisi väistää sutta kun olen vahvempi kuin se?

Jos olet sutta vahvempi, sinun ei pitäisi olla noin kovin peloissasi susista.

En olekaan. Tapan sen heti jos se alkaa hampaitaan esittelemään tai tulee edes meidän pihoille.

Vierailija
211/563 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin näin

Vierailija
212/563 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susien, kettujen, karhujen ja ilvesten reviireillä asumme me itse. 

Petokammo on usein vain (junttien) päästä keksitty asia, jota ajaa sairas halu päästä t.appamaan viattomia, luonnollisessa elinympäristössään (alias luonnossa) eläviä eläimiä.

Vierailija
213/563 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Susien, kettujen, karhujen ja ilvesten reviireillä asumme me itse. 

Petokammo on usein vain (junttien) päästä keksitty asia, jota ajaa sairas halu päästä t.appamaan viattomia, luonnollisessa elinympäristössään (alias luonnossa) eläviä eläimiä.

No niitä juntteja kutsutaan vihreiksi, jotka asuvat suurissa kaupungeissa, eivätkä ole koskaan nähneet metsää ja niissä elää niitä ällöttäviä eläimiäkin, hyi hyi.

Vierailija
214/563 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En olekaan. Tapan sen heti jos se alkaa hampaitaan esittelemään tai tulee edes meidän pihoille.

Ilmoitat varmaan myös itsesi poliisille kun olet kaatanut suden ilman lupia?

Vierailija
215/563 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso yläpeukku tälle!!!

Hah hah, Suomessa on muuta sata sutta ja kauhea tappohimo päällä. Espanjassa kolme tuhatta, Romaniassa sama määrä. Italiassa ja Saksassa yli 1500 sutta. Euroopassa on yhteensä 15000 sutta ja mutta vain Suomessa on kaikki lastentappajasusia 🤣🤣🤣🤣

Älä nyt faktoilla tuhoa landepaukkujen elämää. Hehän kuvittelevat olevansa ainoita susien kanssa tekemisissä olevia.

Vierailija
216/563 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitat varmaan myös itsesi poliisille kun olet kaatanut suden ilman lupia?

Tietenkin. Itseään ja omaisuuttaan saa puolustaa.

Vierailija
217/563 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä ihmettelen, että miksi lampurit ei hanki laumanvartijakoiria? Niitä käytetää monessa maassa susien takia. Miksei täällä?

Niissä maissa, joissa noita käytetään suden saa ampua laumasta.

Suomessa saisit katsoa, kun yksi susi retuuttaa laumanvartijakoiraasi päästä ja toinen perseestä.

Vierailija
218/563 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eläimiä ei saa kaataa tai jättää haavoittuneena kitumaan (maaseudun tapojen mukaan) ilman lupia, tekosyidenkään varjolla.

Vierailija
219/563 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelko näyttää usein ulospäin vihalta. Pelko isoa petoeläintä kohtaan puolestaan on täysin luonnollista ja suorastaan odotettavaa - ilman pelkoa kuolisit, kun susi syö sinut, joten on parempi pelätä ja pysyä kauempana.

Toisin sanoen susiviha on minusta ihan luonnollista.

Vierailija
220/563 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso yläpeukku tälle!!!

Eivätkös Espanjan sudet ole ihan erilaisia kuin nämä meidän Suomen sudet? Ne ovat kooltaan paljon pienempiä eivätkä siksi yleensä käy ihmisten kimppuun, näin olen lukenut.